Originally posted by LongJohn
View Post
Luulisin, että sähkönkulutukseen vaikuttaa ajoprofiili samansuuntaisesti kuin bensa/diesel-moottoriin, joten varmaan pääsisi pidemmälle jos ajo olisi enemmän tasaista 60-80km/h. Samoin, jos ei olisi mukavuusvermeet käytössä, kuten ratin ja penkkien lämmitykset ja tuuletukset, mutta en minä nyt niistä näe järkeväksi luopua muutaman sähkökilometrin tähden.
Minulle on oikeastaan sama pääseekö sähköllä 30 vai 40 km, kun vaihto tapahtuu niin sujuvasti ettei sitä huomaa, ja siksi toisekseen sähköavusteisuus leikkaa bensankulutustakin niin merkittävästi ettei sillä ole merkitystä.
Polttoainelaskumme on tipahtanut n 650€/kk => 410€/kk (mikä tulee lähinnä viidestä muusta autosta), ajoneuvovero tippui noin 800€/v, ja ostaessa autovero oli noin 5000€ vähemmän kuin dieselillä. Lisäksi tämä hydridi on jopa kiusallisen hiljainen. Toimii meidän perheessämme loistavasti.
Leave a comment: