530e toimintasäde sähköllä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Titaani
    replied
    Sähköllä:
    Kaupunki ajossa
    Kesäkelillä: n. 20-22kwh/100km
    Nollakelillä: n. 25-27kwh/100km
    Talvikeli, n. -10—15 n. 30-32kwh/100km

    Käytännössä tulee ajettua lyhyet pätkät sähköllä

    Maantiellä ilman latausta kesärajoituksilla +10kmh överiä, n. 6,2-6,5L/100km

    Maantiellä ilman latausta Talvirajoituksella +10kmh överiä, n. 5,8-6,2L/100km

    20” pyörät kesällä, 19” piikit talvella

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Mitä teillä on sähkönkulutus autossa? :think
    Mä ajan siis 90% ajoista tosta stadin läpi, ja kulutus on 30-31.1 sähkölle ja 8.1 bensalle...

    Leave a comment:


  • duckland
    replied
    tuli sit tämmönen hommattua ja ensikokemus on koukuttavaa tuo sähköllä ajelu. pakko koittaa päästä kokoajan sähköllä. ei sovi oikein bmw laseilla varustettuun ajatusmaailmaan ja ajotyyliin, mutta silti erittäin jännää. Nyt näyttää 6h piuhan päässä lataus täyteen. En ole ihan varma onko ihan täynnä akku ollut, mutta 25 kilsaa mä pääsen. about 30kwh kulutus. tosin pakkasta ja käytän seisontalämmitystä. hiukan pitempää rangea odotin. Tosin akku ei ole ehkä ollut ihan täynnä.

    Tuossa ensihuomio on myös että sähköllä auto lähtee helpolla töksähtäen liikkeelle. sama ominaisuus myös kaverin autossa ja hän itse asiassa huomautti kun kyydissä oli.

    Leave a comment:


  • lnaukkar
    replied
    Omat koskee tätä vanhempaa 9.2 kWh akustolla varustettua mallia (vm 2017-2019).

    Lataus pistorasiasta alle 5 tuntia, riippuen valitusta latausnopeudesta. Latausasemasta alta 2,5h kun täysillä sähköä sisään.

    Riippuu niin hurjasti ajotyylistä ja ympäristöstä mitä menee sähköllä. Auto itse arvioi 30-34 kilsaa lämpimästä tallista liikkeelle lähtiessä.
    Talvella lämmitys kuluttaa paljon, joten kesällä suunnilleen tuo ja talvella vähemmän. Joskus ajoin pitkin maaseudun niittyjä yli 40 km sähköllä, kun oli sopivan lämpöinen päivä ja liikennevaloja ei missään.


    Oikeessa maailmassa tallista max edrive päälle, poljin lattiassa motarin ramppiin asti. Siitä sitten oikeat tehot käyttöön eli aski sportille ja lappu lattiaan. Duunia lähestyttäessä motarilta liikennevaloihin liukuessa max edrive taas päälle. Takaisin samalla tyylillä. Yhteiskulutus on sitten jotain litroja (3-7) sataselle ja yks "tankki" sähköä.

    Max edriven tökkiminen raivostuttaa, mutta muuten auto antaa niin vähän sähköheppoja (n. 80), että meno siirtyy heti polttomoottorin puolelle. Max edrivessä voi sentään tykittää sähkömoottorin kaikilla 113 hevosella.
    Last edited by lnaukkar; 30-10-2019, 07:31.

    Leave a comment:


  • duckland
    replied
    Paljon olette real life päässeet sähköllä? Kauan lataus kestää normaalista töpselistä lataa auto täyteen?

    Leave a comment:


  • lnaukkar
    replied
    Helpompi ois puhua kulutuksesta ja matkasta, eikä auton arvioimasta ennusteesta, koska se perustuu olosuhteisiin ja aiempaan kulutukseen.

    Laitat max edriven päälle ja ajat. Lopuksi katsot kulutuksen kWh/100km ... siellä 20-35 kWh/100km paikkeilla se pyörii sun olosuhteista ja sun omasta kaasujalasta riippuen.

    Itse en ole huomannut akussa mitään eroa uuteen verrattuna. Auto on mallia 2017/05 ja kilsoja 60 tkm

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    ^onko auton softaa päivitetty? Putosiko range kerralla vai onko tultu alaspäin vähitellen?

    Leave a comment:


  • KebaK
    started a topic 530e toimintasäde sähköllä

    530e toimintasäde sähköllä

    Reilu vuoden on ollut käytössä 530e jonka sähköllä ajamaa toimitasädettä olen alkanut seuraamaan huolestuneena. Viime kesänä täydellä akulla pääsin parhaimmillaan 47 kilometriä ja tänä kesänä hyvin usein näyttää 30-33 kilometriä ja toteutuma on ollut samaa luokkaa.

    Onko muilla ilmennyt vastaavaa muutosta akussa?
Working...
X