530e toimintasäde sähköllä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LongJohn
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Oliko näihin 530e / 740e miten tuo moottorinlämmitys mahdollista toteuttaa?

    Samaa pohtinut. Säteilylämmitintä taisi ainakin saada, oliko Defa.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Oliko näihin 530e / 740e miten tuo moottorinlämmitys mahdollista toteuttaa?

    Leave a comment:


  • _Wraith_
    replied
    Itsellänikin oli tämä kyseinen plugari (päivitetyllä akulla) keväällä katselussa vaihtoehtona, mutta kun auto valikoitui puhtaasti maksimi sähköisen rangen perusteella, niin kyllä oli surullista katsottavaa tutkia näiden bemarien todellista rangea pelkällä sähköllä. Vaihtelun vuoksi merkki vaihtui jälleen mersuun ja tarkemmin autoksi valikoitui A 250E sedan. Ensimmäisen kerran, kun testasin toden teolla rangea matka-ajossa, niin yhdellä latauksella mentiin n. 81km ilman minkäänlaisia kikkailuja säätöjen kanssa ja jenkkavehkeet huusi koko matkan sen mitä korvat kesti. Normaalisti asettuu jonnekin 60-70 väliin, mitä seka-ajossa menee. Edelleen sitä lottovoittoa odottelen, että voi vaihtaa takaisin BMW:n talliin X5:n plugarin muodossa

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by sasuto View Post
    Varmaan tyhmä kysymys, mutta tarkoitatko nyt ihan auton "omaa" akkua eikä sitä hybridiakkua? Hybridiakun uusiminen hieman hintavampi projekti :think
    Just sitä normi akkua siellä takakontissa.

    Leave a comment:


  • sasuto
    replied
    Originally posted by Boiga View Post
    Käy lukemassa koodit ja jos ikääntyneestä lisä akusta koodi niin vika siinä, 12v akku kontissa vaihtoon ja useampi kilometri rangea lisää
    Varmaan tyhmä kysymys, mutta tarkoitatko nyt ihan auton "omaa" akkua eikä sitä hybridiakkua? Hybridiakun uusiminen hieman hintavampi projekti :think

    Leave a comment:


  • LongJohn
    replied
    No se on totta ja mitä tuossa tutusta sähköasennusliikkeestä jo asiaa tiedustelin edes tuommoinen 11kW Type2 härveli torpan nurkkaan ei loppupeleissä ihan mahdottomia kustanna ja palvelisi sitten myös mahdollisten täyssähköhärvelien kanssa. Pääsulakekokoa joutunee vaan nostaaman 3x35A joka nostaa sähkölaskulla perusmaksua.



    Mites tuo polttomoottorin lämmitys? Lämpiääkö se tuolla kännysovelluksen / BMW Key esilämmitystoiminnolla myös se bensakone vai pitäisikö sille olla pakkasille oma säteilylämmitin?



    Se on kuitenkin aika raaka tilanne lähteä pakkasilla ajamaan, pääsee sukkasillaan sähköllä johonkin saakka ja sitten raapaistaan ajoviimaa vasten bensakone tulille kun akku hiipuu tai nopeus kasvaa.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by LongJohn View Post
    Oletteko näitä miten latailleet? Kotona 16A schuko töpselistä vai jotain muuta? Onko Type2 3x16A töpöstä vastaavaa hyötyä? Se taitaisi olla yhteensopiva formaatti näihin ja jatkossa sitten täyssähköihinkin jos tämmöistä päivitystä haluaa torpan nurkkaan miettiä?
    Täyttä hyötyä ei saa latausasemasta, koska auton sisäinen laturi on vain 1x16A. Auton mukana tuleva suko-piuha on rajattu 10A, eli siihen verrattuna toki tulee nopeutta. (Voit myös ostaa sukopiuhan, joka antaa täydet 16A, mutta tätähän ei sitten suositella lämpöongelmien takia.)

    Itse päädyin latausasemaan, niin saa ainakin helppokäyttöisesti ja turvallisesti tuon auton täyslataustehon.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by LongJohn View Post
    Oletteko näitä miten latailleet? Kotona 16A schuko töpselistä vai jotain muuta? Onko Type2 3x16A töpöstä vastaavaa hyötyä? Se taitaisi olla yhteensopiva formaatti näihin ja jatkossa sitten täyssähköihinkin jos tämmöistä päivitystä haluaa torpan nurkkaan miettiä?
    Lämmitystolpasta latasin auton mukana tulleella sukopiuhalla, jonka maksimi on 10A eli lataaminen kestää kauemmin kuin vaikka auton 3,7 kWh -maksimilla Type 2 -piuhalla.

    Leave a comment:


  • LongJohn
    replied
    Oletteko näitä miten latailleet? Kotona 16A schuko töpselistä vai jotain muuta? Onko Type2 3x16A töpöstä vastaavaa hyötyä? Se taitaisi olla yhteensopiva formaatti näihin ja jatkossa sitten täyssähköihinkin jos tämmöistä päivitystä haluaa torpan nurkkaan miettiä?

    Leave a comment:


  • LongJohn
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Juu, 15km suuntaansa. Minulla on mahdollisuus tarvittaessa ladata töissäkin, joten käytännössä työmatkat menee täysin ilman bensaa. Yleensä auto on vaimon käytössä, ja silloin keskikulutukseksi muodostuu alle 2l/100km, ja tankilla pääsee pari tuhatta kilsaa. Matka-ajossa menee n. 6l/100km. Olisiko koko omistusajan kulutus nyt noin 3l/100km, siis n. 14000km matkalta.

    Aivan. Tuossa jo joku muu ehtikin kommentoida että 32km kesäkelissä ja jos menisi ilman ilmastointia 40km. Ecopro moodi eikös ainakin minimoi ilmastointien ja muiden hurvellusta - toki haluaako niistä tinkiä. Ei varmasti ainakaan näillä keleillä.



    Tuommoinen 32km alkaisi minullakin piisaamaan edestakaisin jos nyt vaikka pääosin plussakeleillä pääsisi.



    Millaisella ajoprofiililla tuo 2l/100km vaimon käytössä toteutuu?



    Matkassa menee tosiaan tuo kutonen tuonkin oman koeajolenkin perusteella. Itseasiassa sekin on ihan inhimillinen tuon kokoiselle ja varustellulle autolle. Ja sekin on sen litran vähemmän kuin nykyinen lutkuttaa dieseliä. Toki kulkua on vähän eri tavalla. Ehkä tässä on alkanut tulla vanhaksi...



    Tuleekos jotain moitteita mieleen käyttöajalta? Latausluukkuongelmista ollut jotain ja sitten jotain takaisinkutsun tapaista jostain maadoitusongelmasta ja sitten noita ylipuukotettuja softia joilla rikkoneet moottorinsa mutta noin muuten...

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Viikko 530e:llä takana. 250 kilometriä menty sähköllä, kulutuksella 21kwh/100km, elikkäs sellaiset 3 euroa satkulle palaa energiaa sähköllä. Yksi pidempi reissukin tullut tehtyä, bensalla kun paineli Keski-Suomeen etelästä, niin otti sen 6,3 litraa sataselle.

    Range ollut tuon M-sportin ja 18" vanteiden kanssa 30 - 36km. Yllättävänkin moneen päivään tuo riittää.

    Tehottomuutta voi huomata silloin, jos comfortilla painaa kaasua siten, ettei kuitenkaan sähkön eboost lähde päälle. Sähkömoottori taitaa avustaa on/off-tyyppisesti vasta kaasu pohjassa. Sportilla en ole tarkkaan testaillut, sähkö taitaa lähteä aiemmin avustamaan. Muuten onhan tuo 6,2 sekkaa sataseen ripeä luku, vaikka ei se tunnu tässä autossa niin ripeältä kuin jossain pikkukotterossa.

    Todella hieno auto ja hybrid sopii tähän. Lähes kaikki liikkeelle lähdöt lähdetään äänettömästi, eikä bensakaan pidä pahaa ääntä korkeillakaan kierroksilla. Matalilla kierroksilla bensaa edes kuule.

    Leave a comment:


  • 320bmw
    replied
    Kesällä näyttää omassa yleensä 32km, joka toteutuukin. Kokeiluna, ilman ilmastointia pääsee sen 40km..

    Originally posted by SamDam View Post
    Perheeseen tuli hankittua tuollainen g30 530e, vuosimallia 2017 ja ajettu noin 80tkm.

    Minkäs verran muilla kyseisen auton omistajilla näyttää range kun on täyteen ladattuna? Meillä näyttää aina sen 23km ja näin alkuun ainakin tuntuu että tuo menee todella nopeasti vaikka nätisti ajeleekin ��

    Se vain kiinnostaa että näyttääkö muilla täyteen ladattuna range enemmän...

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by LongJohn View Post
    Millaisia käytännön kulutuksia tuommoisesta suhaamisesta kesällä/talvella? Ja tarkoitit siis että 15km suuntaansa, 30km luokkaa yhteensä?
    Juu, 15km suuntaansa. Minulla on mahdollisuus tarvittaessa ladata töissäkin, joten käytännössä työmatkat menee täysin ilman bensaa. Yleensä auto on vaimon käytössä, ja silloin keskikulutukseksi muodostuu alle 2l/100km, ja tankilla pääsee pari tuhatta kilsaa. Matka-ajossa menee n. 6l/100km. Olisiko koko omistusajan kulutus nyt noin 3l/100km, siis n. 14000km matkalta.

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Originally posted by SamDam View Post
    Perheeseen tuli hankittua tuollainen g30 530e, vuosimallia 2017 ja ajettu noin 80tkm.

    Minkäs verran muilla kyseisen auton omistajilla näyttää range kun on täyteen ladattuna? Meillä näyttää aina sen 23km ja näin alkuun ainakin tuntuu että tuo menee todella nopeasti vaikka nätisti ajeleekin ��

    Se vain kiinnostaa että näyttääkö muilla täyteen ladattuna range enemmän...
    Käy lukemassa koodit ja jos ikääntyneestä lisä akusta koodi niin vika siinä, 12v akku kontissa vaihtoon ja useampi kilometri rangea lisää

    Leave a comment:


  • LongJohn
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Minulla on 15km työmatka, josta 5km moottoritietä. Kesäkelissä menee edes takaisin pelkällä sähköllä, talvella avustaa bensalla. Moottoritiellä bensamoottori tulee kyllä herkästi apuun kesälläkin, jos kiihdyttää kovemmin tai ajaa vähän kovempaa.

    Mutta vaikka bensamoottori vähän avustaakin matkalla, niin kyllähän tuossa työmatkalla polttoainetta kuluu hurjasti vähemmän kuin dieselissä.

    Millaisia käytännön kulutuksia tuommoisesta suhaamisesta kesällä/talvella? Ja tarkoitit siis että 15km suuntaansa, 30km luokkaa yhteensä?

    Leave a comment:

Working...
X