Announcement

Collapse
No announcement yet.

E63/64 Kysymyksiä ja vastauksia I

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkod
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 5183
    • Stadi

    E63/64 Kysymyksiä ja vastauksia I

    Tehdään tällainen. Josko löytyisi paremmin vastauksia. Vaikka eihän näitä montaa ole täällä.

    Hattuhyllyn kajarit. Mitä tilalle? BAV autosound? Jotain muuta?
    Last edited by mikkod; 15-07-2016, 08:49.
    Helkama S3000
    Myydään kutosen alustaosia
    This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

    Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
  • Roisto
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 2524
    • Kajaani

    #2
    Korjaa otsikko
    2001 E39 525iA
    1992 E34 "540i/5"

    Comment

    • mikkod
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 5183
      • Stadi

      #3
      Originally posted by Roisto View Post
      Korjaa otsikko
      No hei E34 tai E64 aika sama
      Helkama S3000
      Myydään kutosen alustaosia
      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

      Comment

      • Juhutti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 633
        • Tampere

        #4
        Mittarissa 97 000 aitoa kilometriä. Perus automaattiloodalla 645ci vm. 04.

        Vitosvaihde on alkanut "humppaamaan", huomattavissa parhaiten pienillä nopeuksilla ja kierroksilla, mutta myös Sport-moodissa, jolloin käyttää maksimissaan vitosta.

        MBA-Autokorjaamossa veikkaili rauhallista ajotyyliä, jolloin laatikko lienee oppinut varhaiset vaihdot. Nollausta? Myöskään laatikkoöljyjä ei varmaankaan ole vaihdettu (tätä täytyy vielä metsästää), mutta vanhat öljytkin voivat moista aiheuttaa?

        Auto menossa tosiaan korjaamolle parin viikon päästä, mutta ajatuksia saa jakaa.

        !! No voi perkele. Pienellä googletuksella löytyi 5th gear hiccup. Toivotaan "halpaa" remonttia.
        Last edited by Juhutti; 01-08-2016, 11:45.
        Skoda.

        ex.
        e63 645ci
        e38 730iA
        e36 325i

        Comment

        • mikkod
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 5183
          • Stadi

          #5
          Selvisikö juhutin laatikko-ongelma?
          Missäs coupessa on radio/antennivahvistin? Alkanut radio suhisemaan liikaa
          Helkama S3000
          Myydään kutosen alustaosia
          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

          Comment

          • joni88
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 308

            #6
            Mistähän johtuu että tankatessa yhtäkkiä alkoi tulemaan ongelmaa. Ongelma siis sellanen, että pari litraa menee normaalisi ja sen jälkeen katkoo pistooli kokoajan ikään kuin tankki olisi piripinnassa. Tekee vaikka tankki olisi melkein tyhjä?

            erittäin ärsyttävää tankata tankki täyteen ja käyttää puolituntia siihen
            G11 740e

            Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

            Comment

            • Juhutti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 633
              • Tampere

              #7
              Originally posted by mikkod View Post
              Selvisikö juhutin laatikko-ongelma?
              Missäs coupessa on radio/antennivahvistin? Alkanut radio suhisemaan liikaa
              Laatikkoöljyt vaihdettu (+huuhdeltu, huom!), ja ihan mustaa kuraa olikin. Eli 12 vuotta vanhat öljyt laatikossa -> tulos, ongelmia on edelleen. Vaihdot kuitenkin pehmenivät ja kyllähän nuo öljyt olisi pitänyt vaihtaa jo huomattavasti aiemmin.

              Nettianalyysin perusteella aiheuttaja on aika varmasti mekatroniikan solenoidit. Paketti maksaa briteistä tilattuna n. 300 euroa ja siihen tunti pari työtä päälle. Kokeillaan tuota seuraavaksi. PITÄISI korjaantua.

              ps. vasen takapyörän laakeri vaihdettu. Alkoi ujeltaa n. 96 000km kohdalla. Mökät hävisi, joten kerrankin korva ja käsikopelointi osuivat oikeaan.
              Skoda.

              ex.
              e63 645ci
              e38 730iA
              e36 325i

              Comment

              • Rale
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1480
                • Porvoo

                #8
                Keulaan lievä madallus

                Onko jotain erityistä huomioitavaa, keulan madalluksessa kun kyseessä on EDC alusta. Onko suosituksia jousista. Keula saisi pudota noin 15-20mm.

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11662
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by Juhutti View Post
                  Laatikkoöljyt vaihdettu (+huuhdeltu, huom!), ja ihan mustaa kuraa olikin. Eli 12 vuotta vanhat öljyt laatikossa -> tulos, ongelmia on edelleen. Vaihdot kuitenkin pehmenivät ja kyllähän nuo öljyt olisi pitänyt vaihtaa jo huomattavasti aiemmin.

                  Nettianalyysin perusteella aiheuttaja on aika varmasti mekatroniikan solenoidit. Paketti maksaa briteistä tilattuna n. 300 euroa ja siihen tunti pari työtä päälle. Kokeillaan tuota seuraavaksi. PITÄISI korjaantua.

                  ps. vasen takapyörän laakeri vaihdettu. Alkoi ujeltaa n. 96 000km kohdalla. Mökät hävisi, joten kerrankin korva ja käsikopelointi osuivat oikeaan.
                  Muista tilata samalla se osanumero 2. tiiviste.


                  Originally posted by Rale View Post
                  Onko jotain erityistä huomioitavaa, keulan madalluksessa kun kyseessä on EDC alusta. Onko suosituksia jousista. Keula saisi pudota noin 15-20mm.
                  H&R pelaa ainakin loistavasti

                  Comment

                  • immi
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 101

                    #10
                    Originally posted by Rale View Post
                    Onko jotain erityistä huomioitavaa, keulan madalluksessa kun kyseessä on EDC alusta. Onko suosituksia jousista. Keula saisi pudota noin 15-20mm.
                    H&R on hyvä ja toimi edc kanssa hienosti.


                    OneDrive photos, enjoy, share & organize your photos

                    Comment

                    • mikkod
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 5183
                      • Stadi

                      #11
                      Originally posted by immi View Post
                      H&R on hyvä ja toimi edc kanssa hienosti.


                      https://1drv.ms/i/s!ArVgl9LhiuZ3rXj3Q5uvcuzsggmk
                      Onpas komea
                      Helkama S3000
                      Myydään kutosen alustaosia
                      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                      Comment

                      • Rale
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 1480
                        • Porvoo

                        #12
                        H&r

                        Eiköhän sitä H&R:ää laiteta sitten tulemaan.
                        Kiitoksia vastauksista.

                        Comment

                        • Tuonela
                          BTCF Member
                          • Sep 2004
                          • 368
                          • Tampere

                          #13
                          630i vs 645i

                          Kävin ajamassa ensimmäiset metrit 6-sarjalaisella (645i). Ja kuume taas tapissa. Oli kyllä uskomattoman hieno laitos!

                          Ainoastaan äänimaailma oli lievä pettymys vaikka autossa oli Ulterin putkisto. Tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla ääni oli komea, mutta kiihdytyksissä edes punarajan lähellä ei tullut sitä vau-fiilistä eikä moottoria tunnistanut kasiksi. Mielestäni jopa nykyisessä (530iA M54 vakioputkella) on enemmän "munaa" punarajan tuntumassa...

                          Mutta muuten moottoritienopeuksissakin auto oli käsittämättömän hiljainen vaikka alla oli aika kuluneet 19" renkaat.

                          Mutta siihen kysymykseen 630i (258Hp) vs. 645i. Onko noissa kuinka paljon eroa käytännön kiihtyvyydessä/kulutuksessa ja ehkä tärkeimpänä huoltokustannuksissa?
                          Last edited by Tuonela; 20-08-2016, 12:10.

                          Comment

                          • kama
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 1264
                            • Savonmua

                            #14
                            Originally posted by Tuonela View Post
                            Mutta siihen kysymykseen 630i (258Hp) vs. 645i. Onko noissa kuinka paljon eroa käytännön kiihtyvyydessä/kulutuksessa ja ehkä tärkeimpänä huoltokustannuksissa?
                            Tuolla ylempänä jo kerroit sen ratkaisevamman asian eli fiiliksen. Kasi murahtelee matalilla kierroksilla ja kutonen laulaa korkealla.
                            Ite päädyin kuutoseen, johtuen ihan vaan juuri tästä mieltymyksestä. 630i on myös hieman kevyempi (omamassa samaa luokkaa e92:kanssa) ja siten ketterämmän tuntuinen.
                            e63 on aika hiljainen ja eleetön auto eli voi tuntua äkkisestään laiskalta.
                            630i kulutus on seka-ajossa alta ysin. matkassa litra-puoltoista vähemmän. Hyvä käyttis

                            Kuutoskone pitäs olla aika tyyppivikavapaa. Tarkistaa vaan Disat ja putsaa vanossolenoidit ja sit vaan normihuoltoo.
                            E24 - M88/3 N/A
                            E85 - M54 Supercharged
                            G26 - M50 Supercharged
                            IG:kamamikko

                            Comment

                            • Basillicus
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2010
                              • 153
                              • Turku

                              #15
                              Itse olen ainakin siinä käsityksessä että nuo kutoskoneet ovat huomattavasti vähäongelmaisempia kuin V8:t (vaikka omat ongelmansa toki niissäkin). Ainakin itse ostaisin tämän takia varmaan 630i:n mielummin kuin 645 tai 650. :think
                              BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                              ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎