Mittarissa 97 000 aitoa kilometriä. Perus automaattiloodalla 645ci vm. 04.
Vitosvaihde on alkanut "humppaamaan", huomattavissa parhaiten pienillä nopeuksilla ja kierroksilla, mutta myös Sport-moodissa, jolloin käyttää maksimissaan vitosta.
MBA-Autokorjaamossa veikkaili rauhallista ajotyyliä, jolloin laatikko lienee oppinut varhaiset vaihdot. Nollausta? Myöskään laatikkoöljyjä ei varmaankaan ole vaihdettu (tätä täytyy vielä metsästää), mutta vanhat öljytkin voivat moista aiheuttaa?
Auto menossa tosiaan korjaamolle parin viikon päästä, mutta ajatuksia saa jakaa.
!! No voi perkele. Pienellä googletuksella löytyi 5th gear hiccup. Toivotaan "halpaa" remonttia.
Mistähän johtuu että tankatessa yhtäkkiä alkoi tulemaan ongelmaa. Ongelma siis sellanen, että pari litraa menee normaalisi ja sen jälkeen katkoo pistooli kokoajan ikään kuin tankki olisi piripinnassa. Tekee vaikka tankki olisi melkein tyhjä?
erittäin ärsyttävää tankata tankki täyteen ja käyttää puolituntia siihen
G11 740e
Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d
Selvisikö juhutin laatikko-ongelma?
Missäs coupessa on radio/antennivahvistin? Alkanut radio suhisemaan liikaa
Laatikkoöljyt vaihdettu (+huuhdeltu, huom!), ja ihan mustaa kuraa olikin. Eli 12 vuotta vanhat öljyt laatikossa -> tulos, ongelmia on edelleen. Vaihdot kuitenkin pehmenivät ja kyllähän nuo öljyt olisi pitänyt vaihtaa jo huomattavasti aiemmin.
Nettianalyysin perusteella aiheuttaja on aika varmasti mekatroniikan solenoidit. Paketti maksaa briteistä tilattuna n. 300 euroa ja siihen tunti pari työtä päälle. Kokeillaan tuota seuraavaksi. PITÄISI korjaantua.
ps. vasen takapyörän laakeri vaihdettu. Alkoi ujeltaa n. 96 000km kohdalla. Mökät hävisi, joten kerrankin korva ja käsikopelointi osuivat oikeaan.
Laatikkoöljyt vaihdettu (+huuhdeltu, huom!), ja ihan mustaa kuraa olikin. Eli 12 vuotta vanhat öljyt laatikossa -> tulos, ongelmia on edelleen. Vaihdot kuitenkin pehmenivät ja kyllähän nuo öljyt olisi pitänyt vaihtaa jo huomattavasti aiemmin.
Nettianalyysin perusteella aiheuttaja on aika varmasti mekatroniikan solenoidit. Paketti maksaa briteistä tilattuna n. 300 euroa ja siihen tunti pari työtä päälle. Kokeillaan tuota seuraavaksi. PITÄISI korjaantua.
ps. vasen takapyörän laakeri vaihdettu. Alkoi ujeltaa n. 96 000km kohdalla. Mökät hävisi, joten kerrankin korva ja käsikopelointi osuivat oikeaan.
Kävin ajamassa ensimmäiset metrit 6-sarjalaisella (645i). Ja kuume taas tapissa. Oli kyllä uskomattoman hieno laitos!
Ainoastaan äänimaailma oli lievä pettymys vaikka autossa oli Ulterin putkisto. Tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla ääni oli komea, mutta kiihdytyksissä edes punarajan lähellä ei tullut sitä vau-fiilistä eikä moottoria tunnistanut kasiksi. Mielestäni jopa nykyisessä (530iA M54 vakioputkella) on enemmän "munaa" punarajan tuntumassa...
Mutta muuten moottoritienopeuksissakin auto oli käsittämättömän hiljainen vaikka alla oli aika kuluneet 19" renkaat.
Mutta siihen kysymykseen 630i (258Hp) vs. 645i. Onko noissa kuinka paljon eroa käytännön kiihtyvyydessä/kulutuksessa ja ehkä tärkeimpänä huoltokustannuksissa?
Mutta siihen kysymykseen 630i (258Hp) vs. 645i. Onko noissa kuinka paljon eroa käytännön kiihtyvyydessä/kulutuksessa ja ehkä tärkeimpänä huoltokustannuksissa?
Tuolla ylempänä jo kerroit sen ratkaisevamman asian eli fiiliksen. Kasi murahtelee matalilla kierroksilla ja kutonen laulaa korkealla.
Ite päädyin kuutoseen, johtuen ihan vaan juuri tästä mieltymyksestä. 630i on myös hieman kevyempi (omamassa samaa luokkaa e92:kanssa) ja siten ketterämmän tuntuinen.
e63 on aika hiljainen ja eleetön auto eli voi tuntua äkkisestään laiskalta.
630i kulutus on seka-ajossa alta ysin. matkassa litra-puoltoista vähemmän. Hyvä käyttis
Kuutoskone pitäs olla aika tyyppivikavapaa. Tarkistaa vaan Disat ja putsaa vanossolenoidit ja sit vaan normihuoltoo.
Itse olen ainakin siinä käsityksessä että nuo kutoskoneet ovat huomattavasti vähäongelmaisempia kuin V8:t (vaikka omat ongelmansa toki niissäkin). Ainakin itse ostaisin tämän takia varmaan 630i:n mielummin kuin 645 tai 650. :think
BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau
Comment