Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elevator67
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1338
    • Jyväskylä

    puhelin

    en jaksanut kaikkia vanhoja topiikkeja lukea joten saisko inffoa miten auton puhelimen sais hiljaiseksi niin ettei piippaisi kovaäänisesti kun virrat laittaa päälle. Auto 740ia vm1995
    sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14452
      • Oulu

      Originally posted by Elevator67 View Post
      en jaksanut kaikkia vanhoja topiikkeja lukea joten saisko inffoa miten auton puhelimen sais hiljaiseksi niin ettei piippaisi kovaäänisesti kun virrat laittaa päälle. Auto 740ia vm1995
      Ite otin peräkontista sulakkeen pois.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16362
        • Leppävirta

        Originally posted by Elevator67 View Post
        en jaksanut kaikkia vanhoja topiikkeja lukea joten saisko inffoa miten auton puhelimen sais hiljaiseksi niin ettei piippaisi kovaäänisesti kun virrat laittaa päälle. Auto 740ia vm1995
        Jos puhelinta ei käytä niin esimerkiksi luurin johto irti niin vaikenee ja luurikin pysyy pimeänä.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • ihi
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 243
          • Kota

          Originally posted by Ramzez View Post
          Sain nyt noin suunnilleen paikannettua, minne ne putket menevät ja aika perseeltähän se näytti. Mitään varsinaisia kartioliitoksia ei näyttänyt olevan siinä välissä, vaan kumpikin putki menee useamman mutkan kautta sinne keskelle auton perää. Voi olla vähintäänkin mielenkiintoinen projekti vaihtaa se putki sinne ilman isompia purkamisia. Tekisi niin mieli vaihtaa vain pätkä uutta putkea siihen haperoon kohtaan ja homma olisi sillä selvä. Mahtaako vaan olla olemassa putkityökaluja, joita voisi käyttää auton alla? :think
          Tavallinen 4.75 putki käy oikein hyvin. Liitokset on jotakuinkin ISO/DIN kupla tyyppiä jotka syntyy prässin takapuolen avulla.

          Siitä eturenkaan takaa muovin alta löytyy liitokset ja seuraavat apurungon luota. Vetää sieltä edestä asti uudet pillit suoraan sinne venttiilille. Ne kumiputken pätkät voi mielestäni jättää kokonaan tuosta välistä pois jos ei raaski uusia niitä myös. Tollanen motonetin jarruputki ainakin taittuu todella kivuttomasti paikoilleen ilman isompia purkamisiakin.

          Ilmaus toimi mulla ainakin siten, että paino pyörillä ajetaan sitä venttiiliä edes takaisin muutaman kerran "käsi ohjauksella", muuten ei lähtenyt toimimaan.

          Iskareita ei tarvinnut ilmata erikseen.

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            Originally posted by BeamR View Post
            "Dr. Tranny"

            mutta saakos tota Suomesta vai pitääkö tilata rapakon takaa?
            ja itse itselleni vastaten: Kaksi tuubia lähetyskuluineen kakskymppiä, eli kympin tuubi
            A concentrated friction modifier formulated specifically for INSTANTLY eliminating torque converter lock-up shudder. The original shudder fix. Formally Dr Tranny! For use in ANY automatic transmission fluid.


            ei ihan paha hinta. Ameriikasta saisi alle 5 dollaria tuubi, toki lähetyskulut hieman isommat.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Elevator67
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1338
              • Jyväskylä

              Originally posted by Haju69 View Post
              Jos puhelinta ei käytä niin esimerkiksi luurin johto irti niin vaikenee ja luurikin pysyy pimeänä.
              tätä koitin ja piippaus vain lyheni
              sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

              Comment

              • Attekun
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2013
                • 1407
                • Saarijärvi

                Airbagin merkkivalo ei syty ollenkaan käynnistyksen yhteydessä. Muut merkkivalot toimivat normaalisti. Mitään muuta sähkövikaa ei ole. Onko ideoita mistä voisi johtua?
                Toyota Alphard MS
                Peugeot e-2008
                ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                Comment

                • powder
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 105
                  • Tuusula

                  Originally posted by Attekun View Post
                  Airbagin merkkivalo ei syty ollenkaan käynnistyksen yhteydessä. Muut merkkivalot toimivat normaalisti. Mitään muuta sähkövikaa ei ole. Onko ideoita mistä voisi johtua?
                  Konehuoneen puolella sulake paikallaan?
                  Airbagin valon kolo mittaristosta peitetty teipillä?

                  Siinä itse tapaamani tavat poistaa valoa
                  Nyt:
                  MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
                  E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
                  E38 725tdsA vm96, käyttis
                  E36 316i vm98, latolöytö
                  HD Spora 883/1200 vm91

                  EX:
                  E39 525tdsA
                  E36 320
                  MB w210 220d
                  MB w210 270cdi
                  MB w201 Avatgarde azzurro
                  MB w124 300d
                  +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16362
                    • Leppävirta

                    Originally posted by Elevator67 View Post
                    tätä koitin ja piippaus vain lyheni
                    Höh. Tuossa omassa E39 riittää kyllä kun piuhan irroittaa. Ei pimputtele.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by ihi View Post
                      Tavallinen 4.75 putki käy oikein hyvin. Liitokset on jotakuinkin ISO/DIN kupla tyyppiä jotka syntyy prässin takapuolen avulla.

                      Siitä eturenkaan takaa muovin alta löytyy liitokset ja seuraavat apurungon luota. Vetää sieltä edestä asti uudet pillit suoraan sinne venttiilille. Ne kumiputken pätkät voi mielestäni jättää kokonaan tuosta välistä pois jos ei raaski uusia niitä myös. Tollanen motonetin jarruputki ainakin taittuu todella kivuttomasti paikoilleen ilman isompia purkamisiakin.

                      Ilmaus toimi mulla ainakin siten, että paino pyörillä ajetaan sitä venttiiliä edes takaisin muutaman kerran "käsi ohjauksella", muuten ei lähtenyt toimimaan.

                      Iskareita ei tarvinnut ilmata erikseen.
                      Kiitoksia! Päädyin hakemaan Biltemasta TÄMÄN jarrutyökalusetin ja tein siitä kuljettajan penkin alta aina takapyörälle asti uuden putken. En koko putkea vaihtanut, kun se muutoin näytti aika terveeltä ja ei vaatinut mahdotonta jumppaamista. Nyt taas järjestelmä on tiivis, mutta täytyy huomenissa vielä yrittää ilmata kaikki. Tuo "käsi-ilmaus" vissiin hoituu siten, että irroitan sen säätötangon toisesta päästä vai kuinka?

                      Comment

                      • ihi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 243
                        • Kota

                        Juurikin näin, eli liikutat sitä venttiiliä käsin auto käynnissä. Kun perä nousee ja laskee ilman suurempia rutinoita, niin homma paketissa.

                        Comment

                        • Attekun
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2013
                          • 1407
                          • Saarijärvi

                          Originally posted by powder View Post
                          Konehuoneen puolella sulake paikallaan?
                          Airbagin valon kolo mittaristosta peitetty teipillä?

                          Siinä itse tapaamani tavat poistaa valoa
                          Oli sulake otettu irti. Ja nythän se valo sitten palaa koko ajan Oiskohan tunnistinmattojumppaa tiedossa...
                          Toyota Alphard MS
                          Peugeot e-2008
                          ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Attekun View Post
                            Oli sulake otettu irti. Ja nythän se valo sitten palaa koko ajan Oiskohan tunnistinmattojumppaa tiedossa...
                            Kannattaa lukea vikakoodit niin tietää mitä pitää korjata.
                            Voi jopa hoitua ihan pelkällä nollauksella.

                            Comment

                            • McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 2998
                              • Tallinn

                              Eikös tunnistinmattovika teetä sen, että airbagin valo palaa määrätyn ajan (30s-90s) aina käynnistyksen yhteydessä ja sitten sammuu?
                              Mutta lukasemalla tietysti selviää helpoiten vian aiheuttaja.
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                              Comment

                              • Elevator67
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 1338
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by McBeast View Post
                                Eikös tunnistinmattovika teetä sen, että airbagin valo palaa määrätyn ajan (30s-90s) aina käynnistyksen yhteydessä ja sitten sammuu?
                                Mutta lukasemalla tietysti selviää helpoiten vian aiheuttaja.
                                jos vika aktiivinen palaa kokoajan taulussa
                                sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎