Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto & Thermo Test & korttivika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #31
    Originally posted by exautisti View Post
    On olemassa myös softa missä vesiventtiilin vastus huijausta ei tarvita
    Itse muokattu? En keksi yhtään automallia missä olisi tuo ohjainkortti mutta ei vesiventtiiliä, ja webasto myös esilämmittimenä. Joka tapauksessa tarvitset 4 softaa, revision 8,9,10 ja 11 eivät käy ristiin keskenään.

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #32
      Originally posted by AnttiJuhani View Post
      Kiinnostaisko näppäillä kun rovaniemelle on asiaa??? Jos mie nuo muut muutokset hoitaisin ensin alta pois. :think
      Sercappihan siellä noita softailee.

      Comment

      • AnttiJuhani
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 2056
        • Kittilä

        #33
        Originally posted by WSE1 View Post
        Sercappihan siellä noita softailee.
        OK! Kysyn heiltä.

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          #34
          Originally posted by WSE1 View Post
          Itse muokattu? En keksi yhtään automallia missä olisi tuo ohjainkortti mutta ei vesiventtiiliä, ja webasto myös esilämmittimenä. Joka tapauksessa tarvitset 4 softaa, revision 8,9,10 ja 11 eivät käy ristiin keskenään.
          Facelift seiska
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • soikka
            BTCF Member
            • Apr 2007
            • 25
            • -

            #35
            Puhelin ohjaus saatava

            No nyt viimein aloin tutkimaan webastoa ja sen toimintaa paremmin kun kunnon pakkaset on tullut.. Tämän topicin ekalta sivulta löytyy ongelman kuvaus... Eli auto toimii ihan normaalisti ja ajonaikainen webaston lämmitys toimii moitteetta mutta ajastus/kaukosäätö ei.

            Pistin laturin kiinni ja painoin kakesta lämmityksen päälle niin hienosti kävi puolisen tuntia ! Salavalikko ei jostain syystä näyttänyt moottorin lämpötilaa mutta letkuista päätellen (t-haara webaston letkuista moottoriin oli ainakin ?) sekä pirteästä startista johtuen näemmä lämmittää myös moottorin. Kabiini oli kyllä jo huomattavasti lämmennyt... Vanhan omistajan mukaan akku on uusittu ja minulla auto ollut melkein kaksi vuotta. akun jännite testailun jälkeen kun kaikki oli sammutettu sekä laturi irti oli 12.25v ? Dis ja inpa löytyy ainakin niin saako niillä jotain jänniterajoja muutettua vai onko tuo akku nyt vaan jotenkin paskana ?

            Topicin ekassa viestissä mainitsin että eniten kiinnostaisi kunnollinen gsm ohjaus kännysovelluksella ? Yksikin korjaamo sanoi että ihan helppo nakki mutta täältä lukemani perusteella ei ole todellakaan... Vanha e39 530d jälkiasennuswebastoa ohjas vaikka millä...

            Oli miten oli niin kyllä pistää vituttamaan talvi ja suuret pakkaset.. On se niin myrkkyä autoille :S

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #36
              12,25 volttia on aika kaukana täyden akun latauksesta. Vaihtoon vaan.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • soikka
                BTCF Member
                • Apr 2007
                • 25
                • -

                #37
                Se on jo ostoslistalla tuon testin jälkeen se gsm ohjaus eniten kiinnostaisi...
                Joku täällä oli alkuperäisestä kaukosäätimestä gsm ohjauksen värkkäillyt ?
                Silti joku defa yms sovellus puhelimeen ajastuksineen olisi paras mahdollinen...

                Comment

                • Tomas745
                  Newbiemmer
                  • Jun 2014
                  • 24
                  • Finland

                  #38
                  Onko nyt siis niin että sekä bensa että diesel e65 nämä tehdas asennetut webastot ovat suurin osa sellasia jotka vain lämmittää auton sisältä? Ja koneen saa myös lämmimäksi webastolla modaamalla? Vai vaatineeko jotain putkien muutosta/sulku venttiilin poistoa? Omassa löytyy myös tehdas weba. Ja climate valikon kautta stationnary ja valitsee aux heat joko suoraan tai ajastuksen kautta. Niin vasemma takarenkaan kohilla alkaa naksua ja weba hyrräämään. Sisälle alkaa tulee lämmintä mutta mistä nyt helpoiten/nopeimmin tiedän että myös kone lämpee/ei lämpee? Autoa ekoja kertoja vasta lämmittelen-->ei ehtinyt tarkeminn tutkia...sitten josain youtube pätkässä oli stationnary alla seat heat kuten minullakin mutta oli vielä extra toiminto ja sitä kun paino tuli aux engine heat...tätä extra toimintoa siis minulla ei ole...jos jotain vinkkiä joku heittäs webasto asiaan..

                  Comment

                  • Telehell
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2016
                    • 330
                    • Joensuu

                    #39
                    Osaako joku kertoa, että miten tämä;



                    ...webasto testeri oikein kytketään webastoon? Käsittääkseni webaston kuitenkin on oltava kytkettynä autoon, että tuota testeriä voi edes käyttää (eihän se webasto muuten saa virtaakaan).
                    Mitsubishi Outlander PHEV
                    Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                    Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                    Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                    Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                    Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                    Ex: Nissan Primera P11 -01
                    Ex: Nissan Sunny -94

                    Comment

                    • repsa
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1366
                      • Lempäälä

                      #40
                      No, punainen hauenleualla plussaan ja musta miinukseen.
                      Keltainen sit W-bus-liittimeen.

                      Tosin jos toi on autossa kiinni, niin sit inpalla pääsee suoraan ohjaimeen käsiksi.

                      Jos irtaallaan niin sit tarttee syöttää testerille + ja -, samaten webastolle. Sit tuo keltainen suoraan w-bus pinniin. Joko pinni 1 tai 3 6-napaisessa liittimessä, varmista sähkökuvista.

                      Jännite tulee isoon 2-napaiseen liittimeen.
                      5c jetta 1.2TSI 140/220
                      530e m-sport alpinweiss3 vakio
                      a4 cabi 220/300
                      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                      Comment

                      • Telehell
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2016
                        • 330
                        • Joensuu

                        #41
                        Jaha, Repsan vastaus olikin mennyt ohitse näköjään... Noh, eilen tuli testattua.

                        Tosiaan keltainen liitin webaston keltaiseen johtoon ja punainen virtaan ja musta maihin, näin sai yhteyden webastoon ThermoTest ohjelmalla. OBD piuha vaati vanhemmat (2013) ajurit toimiakseen.

                        Loggasin webastoa ja käytin komponenttitestit lävitse, yllättäen vesipumppu toimikin vaikka oletin sen olevan rikki. Tästä syystä auton OBD pistokkeesta tuleva vikakoodi AUX water pump ei voi viitata webaston vesipumppuun.

                        Thermotest ohjelmalla kun käyttää koeajoa webastolle, niin kaikki menee hyvin kunnes liekkivahdin vastusarvo laskee hehkutuksen jälkeen 0,5ohm tuntumaan ja webasto sammuttaa itsensä.

                        Ohjelma antaa ohjeen mitata liekkivahdin vastusarvon liitin irrallaan. Onko tietoa, mistä pinneistä tuon vastuasarvon voi mitata?



                        Aiemman Passatin webasto TT-E kanssa taistellessani aukaisin sen ja puhdistin palopesän sekä hehkun ja sain sen toimimaan. Liekkö samaa häikkää tässäkin. Tässä bemarin tapauksessa on "hieman" helpompi ottaa webasto pöydälle, kun ei tarvitse mitään puskureita eikä lokareita purkaa. Webasto sijaitsee siis moottorin oikealla puolella telineessään eikä ole edes mitään suojamuoveja päällä.
                        Last edited by Telehell; 02-10-2016, 17:59.
                        Mitsubishi Outlander PHEV
                        Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                        Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                        Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                        Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                        Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                        Ex: Nissan Primera P11 -01
                        Ex: Nissan Sunny -94

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by Telehell View Post
                          Thermotest ohjelmalla kun käyttää koeajoa webastolle, niin kaikki menee hyvin kunnes liekkivahdin vastusarvo laskee hehkutuksen jälkeen 0,5ohm tuntumaan ja webasto sammuttaa itsensä.

                          Ohjelma antaa ohjeen mitata liekkivahdin vastusarvon liitin irrallaan. Onko tietoa, mistä pinneistä tuon vastuasarvon voi mitata?
                          Siinähän se hehkun liitin on kortissa kiinni, kun otat liittimien päältä muovisuojan irti, sininen ja valkoinen johto. Hehkun vastuksen (liekkivahtiominaisuus) hyväksyttävä toleranssialue on niin pieni, että sitä ei kyllä normaalilla yleismittarilla saa mitattua.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Telehell
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2016
                            • 330
                            • Joensuu

                            #43
                            Njoo näin lueskelin itsekkin ettei taida 30euron yleismittari tuohon taipua.
                            Mitsubishi Outlander PHEV
                            Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                            Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                            Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                            Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                            Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                            Ex: Nissan Primera P11 -01
                            Ex: Nissan Sunny -94

                            Comment

                            • repsa
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1366
                              • Lempäälä

                              #44
                              Originally posted by Telehell View Post
                              Jaha, Repsan vastaus olikin mennyt ohitse näköjään... Noh, eilen tuli testattua.

                              Tosiaan keltainen liitin webaston keltaiseen johtoon ja punainen virtaan ja musta maihin, näin sai yhteyden webastoon ThermoTest ohjelmalla. OBD piuha vaati vanhemmat (2013) ajurit toimiakseen.

                              Loggasin webastoa ja käytin komponenttitestit lävitse, yllättäen vesipumppu toimikin vaikka oletin sen olevan rikki. Tästä syystä auton OBD pistokkeesta tuleva vikakoodi AUX water pump ei voi viitata webaston vesipumppuun.
                              Taitaa olla tuo ihkan perässä oleva oma vesipumppunsa. Sijaitsi ainakin 740d:ssä ohjaustehostimen pumpun säiliön alla.
                              5c jetta 1.2TSI 140/220
                              530e m-sport alpinweiss3 vakio
                              a4 cabi 220/300
                              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                              Comment

                              • Telehell
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2016
                                • 330
                                • Joensuu

                                #45
                                Kiitti vinkistä. Lienee siis kyseessä osa nro. 6

                                Mitsubishi Outlander PHEV
                                Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                                Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                                Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                                Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                                Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                                Ex: Nissan Primera P11 -01
                                Ex: Nissan Sunny -94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎