Originally posted by exautisti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webasto & Thermo Test & korttivika?
Collapse
X
-
Originally posted by WSE1 View PostItse muokattu? En keksi yhtään automallia missä olisi tuo ohjainkortti mutta ei vesiventtiiliä, ja webasto myös esilämmittimenä. Joka tapauksessa tarvitset 4 softaa, revision 8,9,10 ja 11 eivät käy ristiin keskenään.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Puhelin ohjaus saatava
No nyt viimein aloin tutkimaan webastoa ja sen toimintaa paremmin kun kunnon pakkaset on tullut.. Tämän topicin ekalta sivulta löytyy ongelman kuvaus... Eli auto toimii ihan normaalisti ja ajonaikainen webaston lämmitys toimii moitteetta mutta ajastus/kaukosäätö ei.
Pistin laturin kiinni ja painoin kakesta lämmityksen päälle niin hienosti kävi puolisen tuntia ! Salavalikko ei jostain syystä näyttänyt moottorin lämpötilaa mutta letkuista päätellen (t-haara webaston letkuista moottoriin oli ainakin ?) sekä pirteästä startista johtuen näemmä lämmittää myös moottorin. Kabiini oli kyllä jo huomattavasti lämmennyt... Vanhan omistajan mukaan akku on uusittu ja minulla auto ollut melkein kaksi vuotta. akun jännite testailun jälkeen kun kaikki oli sammutettu sekä laturi irti oli 12.25v ? Dis ja inpa löytyy ainakin niin saako niillä jotain jänniterajoja muutettua vai onko tuo akku nyt vaan jotenkin paskana ?
Topicin ekassa viestissä mainitsin että eniten kiinnostaisi kunnollinen gsm ohjaus kännysovelluksella ? Yksikin korjaamo sanoi että ihan helppo nakki mutta täältä lukemani perusteella ei ole todellakaan... Vanha e39 530d jälkiasennuswebastoa ohjas vaikka millä...
Oli miten oli niin kyllä pistää vituttamaan talvi ja suuret pakkaset.. On se niin myrkkyä autoille :S
Comment
-
-
12,25 volttia on aika kaukana täyden akun latauksesta. Vaihtoon vaan.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Onko nyt siis niin että sekä bensa että diesel e65 nämä tehdas asennetut webastot ovat suurin osa sellasia jotka vain lämmittää auton sisältä? Ja koneen saa myös lämmimäksi webastolla modaamalla? Vai vaatineeko jotain putkien muutosta/sulku venttiilin poistoa? Omassa löytyy myös tehdas weba. Ja climate valikon kautta stationnary ja valitsee aux heat joko suoraan tai ajastuksen kautta. Niin vasemma takarenkaan kohilla alkaa naksua ja weba hyrräämään. Sisälle alkaa tulee lämmintä mutta mistä nyt helpoiten/nopeimmin tiedän että myös kone lämpee/ei lämpee? Autoa ekoja kertoja vasta lämmittelen-->ei ehtinyt tarkeminn tutkia...sitten josain youtube pätkässä oli stationnary alla seat heat kuten minullakin mutta oli vielä extra toiminto ja sitä kun paino tuli aux engine heat...tätä extra toimintoa siis minulla ei ole...jos jotain vinkkiä joku heittäs webasto asiaan..
Comment
-
-
Osaako joku kertoa, että miten tämä;
...webasto testeri oikein kytketään webastoon? Käsittääkseni webaston kuitenkin on oltava kytkettynä autoon, että tuota testeriä voi edes käyttää (eihän se webasto muuten saa virtaakaan).Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
No, punainen hauenleualla plussaan ja musta miinukseen.
Keltainen sit W-bus-liittimeen.
Tosin jos toi on autossa kiinni, niin sit inpalla pääsee suoraan ohjaimeen käsiksi.
Jos irtaallaan niin sit tarttee syöttää testerille + ja -, samaten webastolle. Sit tuo keltainen suoraan w-bus pinniin. Joko pinni 1 tai 3 6-napaisessa liittimessä, varmista sähkökuvista.
Jännite tulee isoon 2-napaiseen liittimeen.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Jaha, Repsan vastaus olikin mennyt ohitse näköjään... Noh, eilen tuli testattua.
Tosiaan keltainen liitin webaston keltaiseen johtoon ja punainen virtaan ja musta maihin, näin sai yhteyden webastoon ThermoTest ohjelmalla. OBD piuha vaati vanhemmat (2013) ajurit toimiakseen.
Loggasin webastoa ja käytin komponenttitestit lävitse, yllättäen vesipumppu toimikin vaikka oletin sen olevan rikki. Tästä syystä auton OBD pistokkeesta tuleva vikakoodi AUX water pump ei voi viitata webaston vesipumppuun.
Thermotest ohjelmalla kun käyttää koeajoa webastolle, niin kaikki menee hyvin kunnes liekkivahdin vastusarvo laskee hehkutuksen jälkeen 0,5ohm tuntumaan ja webasto sammuttaa itsensä.
Ohjelma antaa ohjeen mitata liekkivahdin vastusarvon liitin irrallaan. Onko tietoa, mistä pinneistä tuon vastuasarvon voi mitata?
Aiemman Passatin webasto TT-E kanssa taistellessani aukaisin sen ja puhdistin palopesän sekä hehkun ja sain sen toimimaan. Liekkö samaa häikkää tässäkin. Tässä bemarin tapauksessa on "hieman" helpompi ottaa webasto pöydälle, kun ei tarvitse mitään puskureita eikä lokareita purkaa. Webasto sijaitsee siis moottorin oikealla puolella telineessään eikä ole edes mitään suojamuoveja päällä.Last edited by Telehell; 02-10-2016, 17:59.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by Telehell View PostThermotest ohjelmalla kun käyttää koeajoa webastolle, niin kaikki menee hyvin kunnes liekkivahdin vastusarvo laskee hehkutuksen jälkeen 0,5ohm tuntumaan ja webasto sammuttaa itsensä.
Ohjelma antaa ohjeen mitata liekkivahdin vastusarvon liitin irrallaan. Onko tietoa, mistä pinneistä tuon vastuasarvon voi mitata?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Njoo näin lueskelin itsekkin ettei taida 30euron yleismittari tuohon taipua.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by Telehell View PostJaha, Repsan vastaus olikin mennyt ohitse näköjään... Noh, eilen tuli testattua.
Tosiaan keltainen liitin webaston keltaiseen johtoon ja punainen virtaan ja musta maihin, näin sai yhteyden webastoon ThermoTest ohjelmalla. OBD piuha vaati vanhemmat (2013) ajurit toimiakseen.
Loggasin webastoa ja käytin komponenttitestit lävitse, yllättäen vesipumppu toimikin vaikka oletin sen olevan rikki. Tästä syystä auton OBD pistokkeesta tuleva vikakoodi AUX water pump ei voi viitata webaston vesipumppuun.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Kiitti vinkistä. Lienee siis kyseessä osa nro. 6
Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
Comment