Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kierrokset seilaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlliumPorrum
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 316
    • Suomi

    #16
    Pystyykös tuon automaatin öljyjen määrä muuten tsekkaamaan ihan jostain tikusta..?

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by AlliumPorrum View Post
      Pystyykös tuon automaatin öljyjen määrä muuten tsekkaamaan ihan jostain tikusta..?
      Ei pysty. Laatikon kyljestä tulppa auki auton käydessä ja öljyjen ollessa sopivassa lämmössä näkee öljymäärän. Jos johonkin haluat auton viedä tutkittavaksi niin keskisessä suomessa ei taida muita ammattilaisia olla kuin Siekkinen Maaningalla. Saattaa tosin olla pitkät jonot sinnekin.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        #18
        Adaptaatiot nollattu, ei ollut koodeja laatikolta. Katsotaan auttaako...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • casino
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 663
          • Keski-Suomi

          #19
          Originally posted by AlliumPorrum View Post
          Mistähän todennäköisimmin johtuu kun automaatti on alkanut tehdä sitä että kylmänä kierrokset seilaa tasakaasulla toisinaan sellaiset parisataa kierrosta eestaas, ikäänkuin välillä loota luistaisi vähän enemmän kunnes taas saa kiinni? Tätä ei ilmene aina, ja kun on ajanut sellaiset 10-15 minsaa, ongelma poistuu.

          Mahtaako täällä keski-Suomen seudulla olla ketä automaattigurua joka osaisi vian paikallistaa, vai pitääkö ajella etelämmäs?
          Venttìilipöytä vuotaa. Sonax zip Kitti sinne niin asettuu todennäköisesti.
          Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
          Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
          http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

          e39 -530d touring 11/1999
          ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

          Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1366
            • Lempäälä

            #20
            Originally posted by AlliumPorrum View Post
            Jess, testailen tuota ilmamassamittari juttua viikonloppuna, ja vikakoodit luetaan kaverin kaa ensi maanantaina.

            Onkos siitä muuten mitään haittaa jos ajelee ilman tuota ilmamassamittaria jonkun aikaa? Kun esim. tänä aamuna tuota luistamista ei tuntunut ollenkaan, niin vaatisi vissiin vähän pidemmän testijakson että saa varmuuden.

            Toisaalta; voisiko kuvitella että JOS vika olisi turbiinissa tai mekatroniikassa, se ilmenisi ihan aina eikä vain silloin tällöin?
            Ei haittaa jos ei ole dpf:ää. Eikös tämäkin ollut vieä niin vanha että ei moista sieltä löydy ?

            Tuossa on siis pari nyanssia (elokuvan slogania lainatakseni : pari muuttujaa) :

            a) kulunut maf aiheuttaa väärän vääntömomenttitiedon vaihteistolle ja salkku arpoo sen perusteella vaihdetta/lukitussuhdetta, mikä taas näkyy säätöparametrin aikaviiveenä ihan fyysisesti siinä kierroslukumittarissa.
            a1) uudella maffilla tilanne voi pysyä hetken poissa
            a2) uusi maf ja uudempi sw-taso salkkuun + moottoriin voi pitää vielä vähän pidempään poissa

            b)salkussa on jotain liikaa kulunut. Tilannetta EI kannata pahentaa pitämällä autoa siinä humppaustilassa D:llä, vaan aja vaikka ko. ajankohdat manuaalilla tai sportilla jolloin vaihde onkin yhtä pykälää pienempi ja humppausta ei tapahdu.
            b1)tuo Sonnaxin zip kit on helpoin tapa lähteä mekatroniikan kimppuun, kun samalla tulee vaihdettua myös vaihteistoöljyt.
            b2)vaihtaa turbiini ja samalla korjata kohdan b1 + a2 osat.


            Pikkaisen paha kummemmin neuvoa.

            Salkku ei kerro mikä sitä vituttaa ellei tule selkeästi pyörintänopeuseroja mitä se ei mielestään hallinnoi.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • AlliumPorrum
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 316
              • Suomi

              #21
              Originally posted by repsa View Post
              Ei haittaa jos ei ole dpf:ää. Eikös tämäkin ollut vieä niin vanha että ei moista sieltä löydy ?

              Tuossa on siis pari nyanssia (elokuvan slogania lainatakseni : pari muuttujaa) :

              a) kulunut maf aiheuttaa väärän vääntömomenttitiedon vaihteistolle ja salkku arpoo sen perusteella vaihdetta/lukitussuhdetta, mikä taas näkyy säätöparametrin aikaviiveenä ihan fyysisesti siinä kierroslukumittarissa.
              a1) uudella maffilla tilanne voi pysyä hetken poissa
              a2) uusi maf ja uudempi sw-taso salkkuun + moottoriin voi pitää vielä vähän pidempään poissa

              b)salkussa on jotain liikaa kulunut. Tilannetta EI kannata pahentaa pitämällä autoa siinä humppaustilassa D:llä, vaan aja vaikka ko. ajankohdat manuaalilla tai sportilla jolloin vaihde onkin yhtä pykälää pienempi ja humppausta ei tapahdu.
              b1)tuo Sonnaxin zip kit on helpoin tapa lähteä mekatroniikan kimppuun, kun samalla tulee vaihdettua myös vaihteistoöljyt.
              b2)vaihtaa turbiini ja samalla korjata kohdan b1 + a2 osat.


              Pikkaisen paha kummemmin neuvoa.

              Salkku ei kerro mikä sitä vituttaa ellei tule selkeästi pyörintänopeuseroja mitä se ei mielestään hallinnoi.
              Kiitos Repsa jälleen hienoista kommenteista!

              Kiusaanpa jo itseäni kysyen että minkä hintaisista hommista mahtaa olla kyse JOS a) vaihdattaa MAFin b) asennuttaa tuon Sonnaxin Zip Kitin?

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5018
                • Paimio

                #22
                Originally posted by AlliumPorrum View Post
                Kiitos Repsa jälleen hienoista kommenteista!

                Kiusaanpa jo itseäni kysyen että minkä hintaisista hommista mahtaa olla kyse JOS a) vaihdattaa MAFin b) asennuttaa tuon Sonnaxin Zip Kitin?
                Mafin voi vaihtaa itsekin. Ei tarvitse koodausta tai mitään. Noin 5 minuutin homma, siitä kannata kenellekään maksaa!

                Tuohon Zip Kit:iin en ole perehtynyt, mutta hinta varmaankin riippuu pitkälti siitä joutuuko vaihteiston irroittamaan hommaa varten. 1000-2000€ voisi olla?
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1366
                  • Lempäälä

                  #23
                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Mafin voi vaihtaa itsekin. Ei tarvitse koodausta tai mitään. Noin 5 minuutin homma, siitä kannata kenellekään maksaa!

                  Tuohon Zip Kit:iin en ole perehtynyt, mutta hinta varmaankin riippuu pitkälti siitä joutuuko vaihteiston irroittamaan hommaa varten. 1000-2000€ voisi olla?
                  Tosi, 5min. Aloittelijalta voi vartin varata kun nykertelee rauhassa putkia paikalleen.
                  Työkaluja tarttee = ruuvimeisseli millä saa klemmarin auki ja kiinni.

                  http://www.sonnax.com/parts/3052 mitä sarjaan kuuluu.


                  Näyttäs olevan karvan alta 200€ veroineen ko. kitti kotio toimitettuna.

                  Sarjassa näytettäs kehuvan että ei tartte erikoiskalvaimia == äärettömän hyvä juttu.

                  Tuon lisäksi öljypohja (sis tiivisteen), mekatroniikan laippatiivisteet (putket ja paineöljyn neliötiiviste) mitkä osuu vaihteiston ja mekatroniikan väliin, öljyt. Niitä tais saada johonkin samaan ~200€ luokkaan.
                  SUITABLE FOR ZF 6 SPEED GEAR BOX GA6HP26Z. BMW 3 (E90) 330 d. BMW 3 (E90) 330 xd. BMW 3 (E90) 335 d. BMW X3 (E83) 3.0 sd. BMW X5 (E70) 4.8 i xDrive. BMW 7 (E65, E66, E67) 735 i, Li. BMW 7 (E65, E66, E67) 740 i, Li.


                  Go nuts. Mutta kokeile enste halvat (maf, koodaus) ja sit vasta noita mekatroniikan juttuja.
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                  Comment

                  • AlliumPorrum
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 316
                    • Suomi

                    #24
                    Originally posted by repsa View Post
                    Tosi, 5min. Aloittelijalta voi vartin varata kun nykertelee rauhassa putkia paikalleen.
                    Työkaluja tarttee = ruuvimeisseli millä saa klemmarin auki ja kiinni.

                    http://www.sonnax.com/parts/3052 mitä sarjaan kuuluu.


                    Näyttäs olevan karvan alta 200€ veroineen ko. kitti kotio toimitettuna.

                    Sarjassa näytettäs kehuvan että ei tartte erikoiskalvaimia == äärettömän hyvä juttu.

                    Tuon lisäksi öljypohja (sis tiivisteen), mekatroniikan laippatiivisteet (putket ja paineöljyn neliötiiviste) mitkä osuu vaihteiston ja mekatroniikan väliin, öljyt. Niitä tais saada johonkin samaan ~200€ luokkaan.
                    SUITABLE FOR ZF 6 SPEED GEAR BOX GA6HP26Z. BMW 3 (E90) 330 d. BMW 3 (E90) 330 xd. BMW 3 (E90) 335 d. BMW X3 (E83) 3.0 sd. BMW X5 (E70) 4.8 i xDrive. BMW 7 (E65, E66, E67) 735 i, Li. BMW 7 (E65, E66, E67) 740 i, Li.


                    Go nuts. Mutta kokeile enste halvat (maf, koodaus) ja sit vasta noita mekatroniikan juttuja.
                    Kiitokset jälleen!

                    Ihan mielenkiinnosta; mikäs tuon MAFin perimmäinen tarkoitus muuten on? Jos siis sen voi kuitenkin huolettaa ottaa poiskin käytöstä ja ajella ilman sitä?

                    Ja onkos noissa mitään maakohtaisi eroja, vai voiko huoletta tilata vaikka Saksasta: http://www.ebay.de/itm/fur-BMW-7er-S...gAAOSwKIpWBQyd

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      #25
                      Originally posted by repsa View Post
                      Tosi, 5min. Aloittelijalta voi vartin varata kun nykertelee rauhassa putkia paikalleen.
                      Työkaluja tarttee = ruuvimeisseli millä saa klemmarin auki ja kiinni.

                      http://www.sonnax.com/parts/3052 mitä sarjaan kuuluu.


                      Näyttäs olevan karvan alta 200€ veroineen ko. kitti kotio toimitettuna.

                      Sarjassa näytettäs kehuvan että ei tartte erikoiskalvaimia == äärettömän hyvä juttu.

                      Tuon lisäksi öljypohja (sis tiivisteen), mekatroniikan laippatiivisteet (putket ja paineöljyn neliötiiviste) mitkä osuu vaihteiston ja mekatroniikan väliin, öljyt. Niitä tais saada johonkin samaan ~200€ luokkaan.
                      SUITABLE FOR ZF 6 SPEED GEAR BOX GA6HP26Z. BMW 3 (E90) 330 d. BMW 3 (E90) 330 xd. BMW 3 (E90) 335 d. BMW X3 (E83) 3.0 sd. BMW X5 (E70) 4.8 i xDrive. BMW 7 (E65, E66, E67) 735 i, Li. BMW 7 (E65, E66, E67) 740 i, Li.


                      Go nuts. Mutta kokeile enste halvat (maf, koodaus) ja sit vasta noita mekatroniikan juttuja.
                      Onko kukaan asentanut itse tuota Sonnax Zip Kit:ä? Jos kerran kalvaimia ei tarvita niin onko tuossa muuta kuin pudottaa mekatronikan pöydälle ja vaihtaa venttiilit?
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • repsa
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1366
                        • Lempäälä

                        #26
                        Originally posted by AlliumPorrum View Post
                        Kiitokset jälleen!

                        Ihan mielenkiinnosta; mikäs tuon MAFin perimmäinen tarkoitus muuten on? Jos siis sen voi kuitenkin huolettaa ottaa poiskin käytöstä ja ajella ilman sitä?

                        Ja onkos noissa mitään maakohtaisi eroja, vai voiko huoletta tilata vaikka Saksasta: http://www.ebay.de/itm/fur-BMW-7er-S...gAAOSwKIpWBQyd
                        No prob. Kumpa joku ois osannu itseänikin aikoinaan neuvoa :think
                        Noh, täältähän niitä neuvoja saa kun jaksaa kysellä ja suodatella lähdekritiikki mielessä pitäen.

                        Mafilla määritellään vähäsen sitä ahtopaineen ohjausta ja savutuksen määrää. Toimii ilman sitäkin. Voi ajella huoleti, mutta käytännön tasolla ainakin kulutus nousee vähän ilman maffia.

                        ei ole maakohtaisia eroja, mutta ihan sitä ebayn halvinta en maffeissa ole valinnut. Vaen OE bosch osa kiitos, muuten sahaat oksaa millä istut - väärästä päästä..
                        5c jetta 1.2TSI 140/220
                        530e m-sport alpinweiss3 vakio
                        a4 cabi 220/300
                        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                        Comment

                        • repsa
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1366
                          • Lempäälä

                          #27
                          Originally posted by markok View Post
                          Onko kukaan asentanut itse tuota Sonnax Zip Kit:ä? Jos kerran kalvaimia ei tarvita niin onko tuossa muuta kuin pudottaa mekatronikan pöydälle ja vaihtaa venttiilit?
                          tuttuani lainaten "jos se löytyy youtubesta niin sen uskaltaa kuka tahansa tehdä".



                          edit :
                          pitäs kattoa tarkemmin ohje lävitse, mutta jos vaatii venttiilipöydän aukaisun, niin pitää myös vaihtaa massatiiviste lohkojen väliin. Oikean kokoisen tiivisteen saa Suomestakin, mutta koko selviää vasta kun romut on levällään pöydällä.
                          Tiiviste lohkojen väliin tais olla 60-100€ luokkaa, että ihan niitä kaikkia 4 vai 5 eri varianttia ei kannata pöydän kulmalle varata.
                          Last edited by repsa; 28-10-2015, 17:53.
                          5c jetta 1.2TSI 140/220
                          530e m-sport alpinweiss3 vakio
                          a4 cabi 220/300
                          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                          Comment

                          • AlliumPorrum
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 316
                            • Suomi

                            #28
                            Originally posted by repsa View Post
                            No prob. Kumpa joku ois osannu itseänikin aikoinaan neuvoa :think
                            Noh, täältähän niitä neuvoja saa kun jaksaa kysellä ja suodatella lähdekritiikki mielessä pitäen.

                            Mafilla määritellään vähäsen sitä ahtopaineen ohjausta ja savutuksen määrää. Toimii ilman sitäkin. Voi ajella huoleti, mutta käytännön tasolla ainakin kulutus nousee vähän ilman maffia.

                            ei ole maakohtaisia eroja, mutta ihan sitä ebayn halvinta en maffeissa ole valinnut. Vaen OE bosch osa kiitos, muuten sahaat oksaa millä istut - väärästä päästä..
                            Ok, no hyvä. Pitää tehdä vaikka siten että otan viikonloppuna MAFfin irti ja ajelen viikon ilman sitä. Jos ei luista, laitan sen takas ja katsotaan miten käy.

                            Eilen tosiaan nollattiin MajorDraken kanssa adaptaatiot, ja sen jälkeen kolmella ajokerralla ei ole ollut mitään ongelmaa. Voisiko tosiaan olla noin pienestä kiinni, vai onko ihan sattumaa, ei tiedä vielä...

                            Comment

                            • hetfield
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2013
                              • 330
                              • pirkkala

                              #29
                              Kato ny se maffin osanumero vielä. Voi joutua DDE:n päivittämään jos on sopivaa mallia. Uusi on ilmeisesti: 0928 400529 ja vanha: 0928 400504
                              - E65 730d 2003

                              Comment

                              • repsa
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1366
                                • Lempäälä

                                #30
                                Originally posted by AlliumPorrum View Post
                                Ok, no hyvä. Pitää tehdä vaikka siten että otan viikonloppuna MAFfin irti ja ajelen viikon ilman sitä. Jos ei luista, laitan sen takas ja katsotaan miten käy.

                                Eilen tosiaan nollattiin MajorDraken kanssa adaptaatiot, ja sen jälkeen kolmella ajokerralla ei ole ollut mitään ongelmaa. Voisiko tosiaan olla noin pienestä kiinni, vai onko ihan sattumaa, ei tiedä vielä...
                                Ei sitä koko maffia siis tartte hyllylle nostaa. Liitin vain irti.
                                5c jetta 1.2TSI 140/220
                                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                                a4 cabi 220/300
                                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎