Pystyykös tuon automaatin öljyjen määrä muuten tsekkaamaan ihan jostain tikusta..?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kierrokset seilaa?
Collapse
X
-
Originally posted by AlliumPorrum View PostPystyykös tuon automaatin öljyjen määrä muuten tsekkaamaan ihan jostain tikusta..?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Adaptaatiot nollattu, ei ollut koodeja laatikolta. Katsotaan auttaako...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by AlliumPorrum View PostMistähän todennäköisimmin johtuu kun automaatti on alkanut tehdä sitä että kylmänä kierrokset seilaa tasakaasulla toisinaan sellaiset parisataa kierrosta eestaas, ikäänkuin välillä loota luistaisi vähän enemmän kunnes taas saa kiinni? Tätä ei ilmene aina, ja kun on ajanut sellaiset 10-15 minsaa, ongelma poistuu.
Mahtaako täällä keski-Suomen seudulla olla ketä automaattigurua joka osaisi vian paikallistaa, vai pitääkö ajella etelämmäs?Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by AlliumPorrum View PostJess, testailen tuota ilmamassamittari juttua viikonloppuna, ja vikakoodit luetaan kaverin kaa ensi maanantaina.
Onkos siitä muuten mitään haittaa jos ajelee ilman tuota ilmamassamittaria jonkun aikaa? Kun esim. tänä aamuna tuota luistamista ei tuntunut ollenkaan, niin vaatisi vissiin vähän pidemmän testijakson että saa varmuuden.
Toisaalta; voisiko kuvitella että JOS vika olisi turbiinissa tai mekatroniikassa, se ilmenisi ihan aina eikä vain silloin tällöin?
Tuossa on siis pari nyanssia (elokuvan slogania lainatakseni : pari muuttujaa) :
a) kulunut maf aiheuttaa väärän vääntömomenttitiedon vaihteistolle ja salkku arpoo sen perusteella vaihdetta/lukitussuhdetta, mikä taas näkyy säätöparametrin aikaviiveenä ihan fyysisesti siinä kierroslukumittarissa.
a1) uudella maffilla tilanne voi pysyä hetken poissa
a2) uusi maf ja uudempi sw-taso salkkuun + moottoriin voi pitää vielä vähän pidempään poissa
b)salkussa on jotain liikaa kulunut. Tilannetta EI kannata pahentaa pitämällä autoa siinä humppaustilassa D:llä, vaan aja vaikka ko. ajankohdat manuaalilla tai sportilla jolloin vaihde onkin yhtä pykälää pienempi ja humppausta ei tapahdu.
b1)tuo Sonnaxin zip kit on helpoin tapa lähteä mekatroniikan kimppuun, kun samalla tulee vaihdettua myös vaihteistoöljyt.
b2)vaihtaa turbiini ja samalla korjata kohdan b1 + a2 osat.
Pikkaisen paha kummemmin neuvoa.
Salkku ei kerro mikä sitä vituttaa ellei tule selkeästi pyörintänopeuseroja mitä se ei mielestään hallinnoi.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostEi haittaa jos ei ole dpf:ää. Eikös tämäkin ollut vieä niin vanha että ei moista sieltä löydy ?
Tuossa on siis pari nyanssia (elokuvan slogania lainatakseni : pari muuttujaa) :
a) kulunut maf aiheuttaa väärän vääntömomenttitiedon vaihteistolle ja salkku arpoo sen perusteella vaihdetta/lukitussuhdetta, mikä taas näkyy säätöparametrin aikaviiveenä ihan fyysisesti siinä kierroslukumittarissa.
a1) uudella maffilla tilanne voi pysyä hetken poissa
a2) uusi maf ja uudempi sw-taso salkkuun + moottoriin voi pitää vielä vähän pidempään poissa
b)salkussa on jotain liikaa kulunut. Tilannetta EI kannata pahentaa pitämällä autoa siinä humppaustilassa D:llä, vaan aja vaikka ko. ajankohdat manuaalilla tai sportilla jolloin vaihde onkin yhtä pykälää pienempi ja humppausta ei tapahdu.
b1)tuo Sonnaxin zip kit on helpoin tapa lähteä mekatroniikan kimppuun, kun samalla tulee vaihdettua myös vaihteistoöljyt.
b2)vaihtaa turbiini ja samalla korjata kohdan b1 + a2 osat.
Pikkaisen paha kummemmin neuvoa.
Salkku ei kerro mikä sitä vituttaa ellei tule selkeästi pyörintänopeuseroja mitä se ei mielestään hallinnoi.
Kiusaanpa jo itseäni kysyen että minkä hintaisista hommista mahtaa olla kyse JOS a) vaihdattaa MAFin b) asennuttaa tuon Sonnaxin Zip Kitin?
Comment
-
-
Originally posted by AlliumPorrum View PostKiitos Repsa jälleen hienoista kommenteista!
Kiusaanpa jo itseäni kysyen että minkä hintaisista hommista mahtaa olla kyse JOS a) vaihdattaa MAFin b) asennuttaa tuon Sonnaxin Zip Kitin?
Tuohon Zip Kit:iin en ole perehtynyt, mutta hinta varmaankin riippuu pitkälti siitä joutuuko vaihteiston irroittamaan hommaa varten. 1000-2000€ voisi olla?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostMafin voi vaihtaa itsekin. Ei tarvitse koodausta tai mitään. Noin 5 minuutin homma, siitä kannata kenellekään maksaa!
Tuohon Zip Kit:iin en ole perehtynyt, mutta hinta varmaankin riippuu pitkälti siitä joutuuko vaihteiston irroittamaan hommaa varten. 1000-2000€ voisi olla?
Työkaluja tarttee = ruuvimeisseli millä saa klemmarin auki ja kiinni.
http://www.sonnax.com/parts/3052 mitä sarjaan kuuluu.
Näyttäs olevan karvan alta 200€ veroineen ko. kitti kotio toimitettuna.
Sarjassa näytettäs kehuvan että ei tartte erikoiskalvaimia == äärettömän hyvä juttu.
Tuon lisäksi öljypohja (sis tiivisteen), mekatroniikan laippatiivisteet (putket ja paineöljyn neliötiiviste) mitkä osuu vaihteiston ja mekatroniikan väliin, öljyt. Niitä tais saada johonkin samaan ~200€ luokkaan.
SUITABLE FOR ZF 6 SPEED GEAR BOX GA6HP26Z. BMW 3 (E90) 330 d. BMW 3 (E90) 330 xd. BMW 3 (E90) 335 d. BMW X3 (E83) 3.0 sd. BMW X5 (E70) 4.8 i xDrive. BMW 7 (E65, E66, E67) 735 i, Li. BMW 7 (E65, E66, E67) 740 i, Li.
Go nuts. Mutta kokeile enste halvat (maf, koodaus) ja sit vasta noita mekatroniikan juttuja.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostTosi, 5min. Aloittelijalta voi vartin varata kun nykertelee rauhassa putkia paikalleen.
Työkaluja tarttee = ruuvimeisseli millä saa klemmarin auki ja kiinni.
http://www.sonnax.com/parts/3052 mitä sarjaan kuuluu.
Näyttäs olevan karvan alta 200€ veroineen ko. kitti kotio toimitettuna.
Sarjassa näytettäs kehuvan että ei tartte erikoiskalvaimia == äärettömän hyvä juttu.
Tuon lisäksi öljypohja (sis tiivisteen), mekatroniikan laippatiivisteet (putket ja paineöljyn neliötiiviste) mitkä osuu vaihteiston ja mekatroniikan väliin, öljyt. Niitä tais saada johonkin samaan ~200€ luokkaan.
SUITABLE FOR ZF 6 SPEED GEAR BOX GA6HP26Z. BMW 3 (E90) 330 d. BMW 3 (E90) 330 xd. BMW 3 (E90) 335 d. BMW X3 (E83) 3.0 sd. BMW X5 (E70) 4.8 i xDrive. BMW 7 (E65, E66, E67) 735 i, Li. BMW 7 (E65, E66, E67) 740 i, Li.
Go nuts. Mutta kokeile enste halvat (maf, koodaus) ja sit vasta noita mekatroniikan juttuja.
Ihan mielenkiinnosta; mikäs tuon MAFin perimmäinen tarkoitus muuten on? Jos siis sen voi kuitenkin huolettaa ottaa poiskin käytöstä ja ajella ilman sitä?
Ja onkos noissa mitään maakohtaisi eroja, vai voiko huoletta tilata vaikka Saksasta: http://www.ebay.de/itm/fur-BMW-7er-S...gAAOSwKIpWBQyd
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostTosi, 5min. Aloittelijalta voi vartin varata kun nykertelee rauhassa putkia paikalleen.
Työkaluja tarttee = ruuvimeisseli millä saa klemmarin auki ja kiinni.
http://www.sonnax.com/parts/3052 mitä sarjaan kuuluu.
Näyttäs olevan karvan alta 200€ veroineen ko. kitti kotio toimitettuna.
Sarjassa näytettäs kehuvan että ei tartte erikoiskalvaimia == äärettömän hyvä juttu.
Tuon lisäksi öljypohja (sis tiivisteen), mekatroniikan laippatiivisteet (putket ja paineöljyn neliötiiviste) mitkä osuu vaihteiston ja mekatroniikan väliin, öljyt. Niitä tais saada johonkin samaan ~200€ luokkaan.
SUITABLE FOR ZF 6 SPEED GEAR BOX GA6HP26Z. BMW 3 (E90) 330 d. BMW 3 (E90) 330 xd. BMW 3 (E90) 335 d. BMW X3 (E83) 3.0 sd. BMW X5 (E70) 4.8 i xDrive. BMW 7 (E65, E66, E67) 735 i, Li. BMW 7 (E65, E66, E67) 740 i, Li.
Go nuts. Mutta kokeile enste halvat (maf, koodaus) ja sit vasta noita mekatroniikan juttuja.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by AlliumPorrum View PostKiitokset jälleen!
Ihan mielenkiinnosta; mikäs tuon MAFin perimmäinen tarkoitus muuten on? Jos siis sen voi kuitenkin huolettaa ottaa poiskin käytöstä ja ajella ilman sitä?
Ja onkos noissa mitään maakohtaisi eroja, vai voiko huoletta tilata vaikka Saksasta: http://www.ebay.de/itm/fur-BMW-7er-S...gAAOSwKIpWBQyd
Noh, täältähän niitä neuvoja saa kun jaksaa kysellä ja suodatella lähdekritiikki mielessä pitäen.
Mafilla määritellään vähäsen sitä ahtopaineen ohjausta ja savutuksen määrää. Toimii ilman sitäkin. Voi ajella huoleti, mutta käytännön tasolla ainakin kulutus nousee vähän ilman maffia.
ei ole maakohtaisia eroja, mutta ihan sitä ebayn halvinta en maffeissa ole valinnut. Vaen OE bosch osa kiitos, muuten sahaat oksaa millä istut - väärästä päästä..5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostOnko kukaan asentanut itse tuota Sonnax Zip Kit:ä? Jos kerran kalvaimia ei tarvita niin onko tuossa muuta kuin pudottaa mekatronikan pöydälle ja vaihtaa venttiilit?
edit :
pitäs kattoa tarkemmin ohje lävitse, mutta jos vaatii venttiilipöydän aukaisun, niin pitää myös vaihtaa massatiiviste lohkojen väliin. Oikean kokoisen tiivisteen saa Suomestakin, mutta koko selviää vasta kun romut on levällään pöydällä.
Tiiviste lohkojen väliin tais olla 60-100€ luokkaa, että ihan niitä kaikkia 4 vai 5 eri varianttia ei kannata pöydän kulmalle varata.Last edited by repsa; 28-10-2015, 17:53.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostNo prob. Kumpa joku ois osannu itseänikin aikoinaan neuvoa :think
Noh, täältähän niitä neuvoja saa kun jaksaa kysellä ja suodatella lähdekritiikki mielessä pitäen.
Mafilla määritellään vähäsen sitä ahtopaineen ohjausta ja savutuksen määrää. Toimii ilman sitäkin. Voi ajella huoleti, mutta käytännön tasolla ainakin kulutus nousee vähän ilman maffia.
ei ole maakohtaisia eroja, mutta ihan sitä ebayn halvinta en maffeissa ole valinnut. Vaen OE bosch osa kiitos, muuten sahaat oksaa millä istut - väärästä päästä..
Eilen tosiaan nollattiin MajorDraken kanssa adaptaatiot, ja sen jälkeen kolmella ajokerralla ei ole ollut mitään ongelmaa. Voisiko tosiaan olla noin pienestä kiinni, vai onko ihan sattumaa, ei tiedä vielä...
Comment
-
-
Originally posted by AlliumPorrum View PostOk, no hyvä. Pitää tehdä vaikka siten että otan viikonloppuna MAFfin irti ja ajelen viikon ilman sitä. Jos ei luista, laitan sen takas ja katsotaan miten käy.
Eilen tosiaan nollattiin MajorDraken kanssa adaptaatiot, ja sen jälkeen kolmella ajokerralla ei ole ollut mitään ongelmaa. Voisiko tosiaan olla noin pienestä kiinni, vai onko ihan sattumaa, ei tiedä vielä...5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
Comment