Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kierrokset seilaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heifetz
    Bimmer Fanatic
    • May 2015
    • 429
    • Finland

    #61
    Jos tästä nyt on yhtään apua niin omassa autossa alkoi tasakaasulla kierrokset seilata lämpimänä satunnaisesti ja kylmänä mielestäni ottii liikaa kierroksia paikalta kiihdyttäessä. Mäkilähdöissä myös nykäytti kunnolla kun päästi jarrun ja painoi kaasua. Ongelmat katosivat turbiinin + vaihteisto-öljyn vaihdon jälkeen.
    Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
    Ex. E81 118d LCI Bluewater

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1366
      • Lempäälä

      #62
      Nyt löytyi faktaa. Suosittelen nopeimmille että ottavat itselleen talteen... (adaptaatio-ajosta juttua)


      sieltä sivulta 39/132 löytyy eri varianteille ohjeet. Enjoy !
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • AlliumPorrum
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 316
        • Suomi

        #63
        Originally posted by repsa View Post
        Nyt löytyi faktaa. Suosittelen nopeimmille että ottavat itselleen talteen... (adaptaatio-ajosta juttua)


        sieltä sivulta 39/132 löytyy eri varianteille ohjeet. Enjoy !
        Mikä tuossa on pointti eli miksi kummassa pitäisi tehdä noin??

        Voiko nykyinen humppaaminen kylmänä mitenkään johtua siitä että nollattiin adaptaatiot, mutta olen sen jälkeen ajellut ihan normaaliin tyyliini ilman mitään kikkailuja?

        Toisaalta; jos joku on auton uutena ostanut eikä laatikko ole vielä mitään oppinut, ei kai silloinkaan kukaan tuommoisia temppuja tee?

        Comment

        • salmol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2013
          • 244
          • Helsinki

          #64
          Tuolle nollaukselle ei periaatteessa pitäisi olla tarvetta. Minulla F30:ssä kuitenkin adaptaatiot nollattiin huollossa heti uutena muutama tonni ajettuna kun oli oppinut pahoille tavoille. Auttoi. Olisi sen ehkä voinut tehdä noilla ohjeillakin.

          Itsellä tulee mieleen että moni kokeilee tuota rikki olevaan tai muuten huonosti toimivaan lootaan, mutta eihän tuo nyt rikkinäistä lootaa paljoa auta.
          Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1366
            • Lempäälä

            #65
            Originally posted by AlliumPorrum View Post
            Mikä tuossa on pointti eli miksi kummassa pitäisi tehdä noin??

            Voiko nykyinen humppaaminen kylmänä mitenkään johtua siitä että nollattiin adaptaatiot, mutta olen sen jälkeen ajellut ihan normaaliin tyyliini ilman mitään kikkailuja?

            Toisaalta; jos joku on auton uutena ostanut eikä laatikko ole vielä mitään oppinut, ei kai silloinkaan kukaan tuommoisia temppuja tee?
            No jos tuota pdf:ää lukee ihan ajatuksella niin sieltä voi päätellä rivien välistä että vaihdelaatikon toimintapisteiden määrittelyyn tarvitaan hidasta kytkentätietoa. Ei taida vaikuttaa humppaukseen kuitenkaan.

            Toimintapisteiden ajattelumallista ja vähän syvempää tietoa proportionaaliventtiileistä löytyy yllättävästi VAG:n SSP:stä nr 385, http://forum.a8parts.co.uk/attachmen...3&d=1420368237


            Tuolle nollaukselle ei periaatteessa pitäisi olla tarvetta. Minulla F30:ssä kuitenkin adaptaatiot nollattiin huollossa heti uutena muutama tonni ajettuna kun oli oppinut pahoille tavoille. Auttoi. Olisi sen ehkä voinut tehdä noilla ohjeillakin.

            Itsellä tulee mieleen että moni kokeilee tuota rikki olevaan tai muuten huonosti toimivaan lootaan, mutta eihän tuo nyt rikkinäistä lootaa paljoa auta.
            No, jos taas lukee noita matskuja, niin vois äkkinäisempi päätellä että kun vaihdetaan öljyt myös propoventtiilien ohjauksien takia pitäisi päästä lähtemään "nollatilanteesta" oppimiskäyrälle. Oma näkemys on että ainakun salkkuun vaihdellaan öljyjä pitää se kertoa myös järkevän toiminnan takaamiseksi kertoa sille kirstullekin.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • AlliumPorrum
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 316
              • Suomi

              #66
              Jos muuten tuon mekatroniikan/venttilien korjauksen teettää kokonaisuudessaan korjaamolla, missäs hintaluokassa liikutaan? Ts.; mikä olisi suuntaa-antavasti "järkevä" hinta moiselle operaatiolle?

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3310
                • Kajjjaani

                #67
                Originally posted by AlliumPorrum View Post
                Jos muuten tuon mekatroniikan/venttilien korjauksen teettää kokonaisuudessaan korjaamolla, missäs hintaluokassa liikutaan? Ts.; mikä olisi suuntaa-antavasti "järkevä" hinta moiselle operaatiolle?
                Noin 1500€ öljyn vaihtoineen.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1366
                  • Lempäälä

                  #68
                  Hinnat alla ulkomailta..
                  Zip-kitti ~350€
                  öljyt+suodin ~200€
                  mekatroniikkaan välitiiviste (näitähän oli useita paksuuksia) ~60€
                  mekatroniikan tiivistesarja (sähköliitin, 8-palikka, ne 3 vai 4 tuubia) arvioilta ~80€

                  Osat n. 700€ kun ne ite jaksaa raapia ja haalia ympäri maailmaa - ja sit korjaamo vielä ne ottaa vastaan työnsuoritukseen.

                  Mekatroniikan purku (sis öljynpoisto) ~0,5h-1h

                  Mä en ihan varmaksi osaa arvioida tommoisen zip-kitin asennusaikaa, mutta ammamieheltä siihen kuvittelisin kuluvan 3-4h vaikka ensimmäistä kertaa tekee.

                  Mekatroniikan paikalleen nosto ja öljyt tupaan ~1-1,5, riippuen kuinka sähköliitin ja muut vittumaiset vastustaa.

                  Eli jos on hereillä niin pitäiskö tuon olla alle päivän urakka ? Ehkä, mutta näissä onkin monta muttaa.

                  Käykö itse haalitut osat ollenkaan ?

                  Onko mekatroniikassa liian suuria kulumaolkia että vaatii kalvaimen ja ylikoonluisteja ?

                  Minkä paksuinen välitiiviste pitikään olla ?

                  Itse tekemällä toki aina säästää, mutta helpoin on vaihto-mekatroniikka millekä koodaus ajantasaisella firmiksellä. Ja että voi itse myös ohjelmoida.
                  Tää vaihto-osa on just siinä mielessä taas perseestä että senkun teet kotitallissa ton vaihdon, niin se pitää siellä saada ohjelmoitua tai auto on vietävä hinurin lavetilla koodaattavaksi merkkarille.

                  Parista tonnista pitäs saada vähän takaisin, tekee sen millä tavalla tahansa.
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                  Comment

                  • Tomas745
                    Newbiemmer
                    • Jun 2014
                    • 24
                    • Finland

                    #69
                    Nuo hommat on varmaan korjaamolla töineen osineen sen 1500-2000e. mutta jospa syy humppaamiselle on turpiini? eli jos tekee ns.kalliin remontin ja edeleen humppaa...ilman turpiinin tsekkausta/vaihtoa...

                    Comment

                    • AlliumPorrum
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 316
                      • Suomi

                      #70
                      Kiitokset kommenteista!

                      Originally posted by Tomas745 View Post
                      Nuo hommat on varmaan korjaamolla töineen osineen sen 1500-2000e. mutta jospa syy humppaamiselle on turpiini? eli jos tekee ns.kalliin remontin ja edeleen humppaa...ilman turpiinin tsekkausta/vaihtoa...
                      No onhan se näinkin, mutta ei yhtään huvittaisi maksaa toista 1500 euroa turbiinin vaihdosta ihan vaan kaiken varalta, jos vika sitten olikin vain noissa venttiileissä. Tuleekos tuossa miten paljon ekstrakuluja tuplatyöstä jos ensin tekee tuon venttiilien korjauksen, ja vasta sitten jos ei auta, erikseen tuon turbiinin?

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3310
                        • Kajjjaani

                        #71
                        Originally posted by AlliumPorrum View Post
                        Kiitokset kommenteista!



                        No onhan se näinkin, mutta ei yhtään huvittaisi maksaa toista 1500 euroa turbiinin vaihdosta ihan vaan kaiken varalta, jos vika sitten olikin vain noissa venttiileissä. Tuleekos tuossa miten paljon ekstrakuluja tuplatyöstä jos ensin tekee tuon venttiilien korjauksen, ja vasta sitten jos ei auta, erikseen tuon turbiinin?
                        Laatikon irroitus ja asennus sekä öljyn vaihto. Tubiini lienee noin 500-700€+ työt tietysti
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        • Tomas745
                          Newbiemmer
                          • Jun 2014
                          • 24
                          • Finland

                          #72
                          Mielestäni kun laatikon irrottaa ym niin samalla sitten kannattaa myös turpiini vaihtaa...toki hinta nousee mut jäänee kuitenkin halvemmaksi kun ns.kaksi kertaa tekee saman työn...muistaakseni joku laatikon korjaus paja kertoi että yksi syy humppaamiselle voi olla turpiinin "kiillottuminen"...no tekee niin tai näin niin kallista lystiä on...

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #73
                            6HP humppaa pintakaasulla kylmänä pelkästään. Vedossa ok sekä moottorijarrulla. Myöskin laatikko kuumana ei ongelmaa.
                            Myöskin turbiinivikaa vai jotain muuta?
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Arnolds
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3310
                              • Kajjjaani

                              #74
                              Originally posted by Tomas745 View Post
                              Mielestäni kun laatikon irrottaa ym niin samalla sitten kannattaa myös turpiini vaihtaa...toki hinta nousee mut jäänee kuitenkin halvemmaksi kun ns.kaksi kertaa tekee saman työn...muistaakseni joku laatikon korjaus paja kertoi että yksi syy humppaamiselle voi olla turpiinin "kiillottuminen"...no tekee niin tai näin niin kallista lystiä on...
                              Ei tarvii laatikkoa irroittaa jos megatroniikan korjaa.

                              Tänään auto halliin klo 9 ja ulos 13.30 korjattuna. Ei enää viisari värähdä väärässä paikassa.

                              Kiitos Jarkolle Maaningalle vielä kerran!!!!
                              F26 xDrive20d TwinPower

                              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                              Comment

                              • Ile R
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2005
                                • 32
                                • Kajaani

                                #75
                                Originally posted by Arnolds View Post
                                Ei tarvii laatikkoa irroittaa jos megatroniikan korjaa.

                                Tänään auto halliin klo 9 ja ulos 13.30 korjattuna. Ei enää viisari värähdä väärässä paikassa.

                                Kiitos Jarkolle Maaningalle vielä kerran!!!!
                                Saako kysyä mitä kustansi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎