Jos tästä nyt on yhtään apua niin omassa autossa alkoi tasakaasulla kierrokset seilata lämpimänä satunnaisesti ja kylmänä mielestäni ottii liikaa kierroksia paikalta kiihdyttäessä. Mäkilähdöissä myös nykäytti kunnolla kun päästi jarrun ja painoi kaasua. Ongelmat katosivat turbiinin + vaihteisto-öljyn vaihdon jälkeen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kierrokset seilaa?
Collapse
X
-
Originally posted by repsa View Post
Voiko nykyinen humppaaminen kylmänä mitenkään johtua siitä että nollattiin adaptaatiot, mutta olen sen jälkeen ajellut ihan normaaliin tyyliini ilman mitään kikkailuja?
Toisaalta; jos joku on auton uutena ostanut eikä laatikko ole vielä mitään oppinut, ei kai silloinkaan kukaan tuommoisia temppuja tee?
Comment
-
-
Tuolle nollaukselle ei periaatteessa pitäisi olla tarvetta. Minulla F30:ssä kuitenkin adaptaatiot nollattiin huollossa heti uutena muutama tonni ajettuna kun oli oppinut pahoille tavoille. Auttoi. Olisi sen ehkä voinut tehdä noilla ohjeillakin.
Itsellä tulee mieleen että moni kokeilee tuota rikki olevaan tai muuten huonosti toimivaan lootaan, mutta eihän tuo nyt rikkinäistä lootaa paljoa auta.Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
-
Originally posted by AlliumPorrum View PostMikä tuossa on pointti eli miksi kummassa pitäisi tehdä noin??
Voiko nykyinen humppaaminen kylmänä mitenkään johtua siitä että nollattiin adaptaatiot, mutta olen sen jälkeen ajellut ihan normaaliin tyyliini ilman mitään kikkailuja?
Toisaalta; jos joku on auton uutena ostanut eikä laatikko ole vielä mitään oppinut, ei kai silloinkaan kukaan tuommoisia temppuja tee?
Toimintapisteiden ajattelumallista ja vähän syvempää tietoa proportionaaliventtiileistä löytyy yllättävästi VAG:n SSP:stä nr 385, http://forum.a8parts.co.uk/attachmen...3&d=1420368237
Tuolle nollaukselle ei periaatteessa pitäisi olla tarvetta. Minulla F30:ssä kuitenkin adaptaatiot nollattiin huollossa heti uutena muutama tonni ajettuna kun oli oppinut pahoille tavoille. Auttoi. Olisi sen ehkä voinut tehdä noilla ohjeillakin.
Itsellä tulee mieleen että moni kokeilee tuota rikki olevaan tai muuten huonosti toimivaan lootaan, mutta eihän tuo nyt rikkinäistä lootaa paljoa auta.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by AlliumPorrum View PostJos muuten tuon mekatroniikan/venttilien korjauksen teettää kokonaisuudessaan korjaamolla, missäs hintaluokassa liikutaan? Ts.; mikä olisi suuntaa-antavasti "järkevä" hinta moiselle operaatiolle?F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Hinnat alla ulkomailta..
Zip-kitti ~350€
öljyt+suodin ~200€
mekatroniikkaan välitiiviste (näitähän oli useita paksuuksia) ~60€
mekatroniikan tiivistesarja (sähköliitin, 8-palikka, ne 3 vai 4 tuubia) arvioilta ~80€
Osat n. 700€ kun ne ite jaksaa raapia ja haalia ympäri maailmaa - ja sit korjaamo vielä ne ottaa vastaan työnsuoritukseen.
Mekatroniikan purku (sis öljynpoisto) ~0,5h-1h
Mä en ihan varmaksi osaa arvioida tommoisen zip-kitin asennusaikaa, mutta ammamieheltä siihen kuvittelisin kuluvan 3-4h vaikka ensimmäistä kertaa tekee.
Mekatroniikan paikalleen nosto ja öljyt tupaan ~1-1,5, riippuen kuinka sähköliitin ja muut vittumaiset vastustaa.
Eli jos on hereillä niin pitäiskö tuon olla alle päivän urakka ? Ehkä, mutta näissä onkin monta muttaa.
Käykö itse haalitut osat ollenkaan ?
Onko mekatroniikassa liian suuria kulumaolkia että vaatii kalvaimen ja ylikoonluisteja ?
Minkä paksuinen välitiiviste pitikään olla ?
Itse tekemällä toki aina säästää, mutta helpoin on vaihto-mekatroniikka millekä koodaus ajantasaisella firmiksellä. Ja että voi itse myös ohjelmoida.
Tää vaihto-osa on just siinä mielessä taas perseestä että senkun teet kotitallissa ton vaihdon, niin se pitää siellä saada ohjelmoitua tai auto on vietävä hinurin lavetilla koodaattavaksi merkkarille.
Parista tonnista pitäs saada vähän takaisin, tekee sen millä tavalla tahansa.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Kiitokset kommenteista!
Originally posted by Tomas745 View PostNuo hommat on varmaan korjaamolla töineen osineen sen 1500-2000e. mutta jospa syy humppaamiselle on turpiini? eli jos tekee ns.kalliin remontin ja edeleen humppaa...ilman turpiinin tsekkausta/vaihtoa...
Comment
-
-
Originally posted by AlliumPorrum View PostKiitokset kommenteista!
No onhan se näinkin, mutta ei yhtään huvittaisi maksaa toista 1500 euroa turbiinin vaihdosta ihan vaan kaiken varalta, jos vika sitten olikin vain noissa venttiileissä. Tuleekos tuossa miten paljon ekstrakuluja tuplatyöstä jos ensin tekee tuon venttiilien korjauksen, ja vasta sitten jos ei auta, erikseen tuon turbiinin?F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Mielestäni kun laatikon irrottaa ym niin samalla sitten kannattaa myös turpiini vaihtaa...toki hinta nousee mut jäänee kuitenkin halvemmaksi kun ns.kaksi kertaa tekee saman työn...muistaakseni joku laatikon korjaus paja kertoi että yksi syy humppaamiselle voi olla turpiinin "kiillottuminen"...no tekee niin tai näin niin kallista lystiä on...
Comment
-
-
Originally posted by Tomas745 View PostMielestäni kun laatikon irrottaa ym niin samalla sitten kannattaa myös turpiini vaihtaa...toki hinta nousee mut jäänee kuitenkin halvemmaksi kun ns.kaksi kertaa tekee saman työn...muistaakseni joku laatikon korjaus paja kertoi että yksi syy humppaamiselle voi olla turpiinin "kiillottuminen"...no tekee niin tai näin niin kallista lystiä on...
Tänään auto halliin klo 9 ja ulos 13.30 korjattuna. Ei enää viisari värähdä väärässä paikassa.
Kiitos Jarkolle Maaningalle vielä kerran!!!!F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
Comment