Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #61
    Juu löytyyhän sitä toki laadukkaampiakin palikoita hieman kalliimmalla

    Mutta mitkä ovat ne yleisimmät vikaantujat?
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #62
      Originally posted by crssfd View Post
      Tuli ostettua muutama viikko takaperin -05 730d, edellisessä autossa (-02 735) kylmällä moottorilla kierroslukumittarissa punainen alue näkyi näytössä, mutta tässä ei näy, mistähän voisi johtua? Saisikohan koodattua käyttöön?
      Kyllähän siinä ne palkit pitäis vähentyä, kun kone lämpenee. Palaako sun mittariston taustavalo punaisella siihen asti, kun kone on käyntilämmin?
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #63
        Originally posted by crssfd View Post
        Tuli ostettua muutama viikko takaperin -05 730d, edellisessä autossa (-02 735) kylmällä moottorilla kierroslukumittarissa punainen alue näkyi näytössä, mutta tässä ei näy
        Täällä 10/2004 730d, eikä näy tässäkään eli taitaa olla ihan normaalia. Mulla on alkuperäiset softat.
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • heiskate
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 424
          • Tammela

          #64
          Itsellä olikohan 8/2005 730da ja näkyy punainen alue. Olikos se 3/2005 kun tuli tuo facelift, onko tullut sitten silloin vasta?

          Comment

          • crssfd
            Newbiemmer
            • Jan 2010
            • 13
            • Vantaa

            #65
            Originally posted by Supa View Post
            Mutta siis meinaatko että ei ole navia + puhelinta seiskassa? Kuulostaa kummalta. Heitäppä runkonumeron 7 vikaa tai rekkari, kiinostaa onko näin vai onko joku karvalakittanut.
            En ole ikinä nähnyt näin karvalakkia mitä nykyinen seiska on, comfort istuimet löytyy. Ei edes jalopuusomisteita. Muttakun halvalla sai

            Originally posted by heiskate View Post
            Itsellä olikohan 8/2005 730da ja näkyy punainen alue. Olikos se 3/2005 kun tuli tuo facelift, onko tullut sitten silloin vasta?
            Omani on 11/04 eikä punaista ole, edellinen seiska oli jotain/02 ja siinä näkyi. Mitenhän ton saisi koodattua päälle?
            -05 E65 730d
            Ex -02 E65 735

            Comment

            • Jackie
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 293
              • Porvoo

              #66
              Noni, e65 745i vm2002, 190tkm: vaihdelaatikko porsii? Ajoin n 80kmh, tulin risteykseen, jolloin moottorijarrutuksen yhteydessä tuntui voimakas nykäys, sen jälkeen kuului KROOOOONKS

              Hetken arpomisen jälkeen ilmestyi ruutuun "transmission failsafe" ja sitten hitaasti nilkutin kotiin viimeiset 800 metriä. Perkele... Auto talliin ja ovi kiinni. En ole tuon jälkeen edes viitsinyt käynnistää autoa.

              Mihin kannattaa auto viedä Tampereella tutkittavaksi? Varmaankin lavetilla, ei kannattane ajaa?
              E93 330iA M-Sport 2009
              B8 Audi A4 2010

              Ex:
              F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
              E93 335iA M-Sport 2007
              F01 730d M-Sport 2011
              E65 745i 2002
              E91 325iA M-Sport 2006
              E91 320dA 2005

              Comment

              • Jackie
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 293
                • Porvoo

                #67
                Originally posted by Jackie View Post
                Noni, e65 745i vm2002, 190tkm: vaihdelaatikko porsii? Ajoin n 80kmh, tulin risteykseen, jolloin moottorijarrutuksen yhteydessä tuntui voimakas nykäys, sen jälkeen kuului KROOOOONKS

                Hetken arpomisen jälkeen ilmestyi ruutuun "transmission failsafe" ja sitten hitaasti nilkutin kotiin viimeiset 800 metriä. Perkele... Auto talliin ja ovi kiinni. En ole tuon jälkeen edes viitsinyt käynnistää autoa.

                Mihin kannattaa auto viedä Tampereella tutkittavaksi? Varmaankin lavetilla, ei kannattane ajaa?
                Auto on taas ajossa, vaihteiston ohjaussulake oli murtunut, välillä yhdisti välillä ei. Oli kuulemma aika hankala paikallistaa vikaa, koeajolla vikaa ei ilmennyt, mutta vaihteistoöljyjen vaihdon yhteydessä vika ilmaantui uudestaan ja lopulta viallinen sulakekin löytyi.

                Samalla vaihdettiin siis vaihteiston öljyt, öljypohja ja mekatroniikkaliittimen holkki, josta oli jonkin verran öljyä vuotanutkin.
                Pisteet jälleen kerran RK-Cityhuollolle
                E93 330iA M-Sport 2009
                B8 Audi A4 2010

                Ex:
                F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
                E93 335iA M-Sport 2007
                F01 730d M-Sport 2011
                E65 745i 2002
                E91 325iA M-Sport 2006
                E91 320dA 2005

                Comment

                • ArtZ
                  Newbiemmer
                  • Feb 2009
                  • 5
                  • Siuntio

                  #68
                  Akusta katoaa virta 730d -05 (e65)

                  Moi!

                  Ostin helmikuussa saksasta 730d:n -05 facelift-mallin. Autoon asennettiin heti uus akku välittäjäfirman toimesta, kun vanha oli kuulemma huono. Uus akku kesti kuukauden, joten ajattelin, että "maanantaikappale". Ostin Boschin S5:n ja sekin tyhjeni vajaa kuukaudessa.

                  Oliskohan niin, että liian rauhallisella ajotavalla sähköä kuluu about saman verran kuin mitä laturi lataa ja nurkka-ajossa kuluu enemmän kuin lataa? ==> Akun lataus pikku hiljaa vähenee, kunnes kylmänä aamuna auto ei sitten enää käynnisty.

                  Jos ajattelisi, että mitään ei varsinaisesti ole "rikki" (olen optimisti), niin pitäisikö laturin ladata akkua tarpeeksi tehokkaasti esim. ajettaessa 1300kierr/min matka-ajoa, mikä on käytännössä kutosvaihteella 90km/h nopeudessa? Vai onko lähtökohtaisesti saksanmalleissa suomioloihin turhan heiveröinen laturi?

                  Autossa on polttoainetoiminen webasto, joten kaiketi minkään sähkölämmittimen syyksikään tätä ei voi laittaa? Tosin esim. lyhyissä kauppareissuissahan tietty puhaltimen moottori kuluttaa sähköä, kun se pyörii niin vimmatusti, kun moottori ehtii lämmetä ja aletaan autoa lämmittämään ja varmaan ihan levossakin kuluu jotain vauhtia akun varausta, kun esim. varashälytin on päällä, mutta kyllä 100Ah akussa pitäisi noihin olla virtaa, jos laturi toimii ja mitään auto ei ole ainakaan noista valitellut.

                  T: Artsi

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #69
                    Originally posted by ArtZ View Post
                    Moi!

                    Ostin helmikuussa saksasta 730d:n -05 facelift-mallin. Autoon asennettiin heti uus akku välittäjäfirman toimesta, kun vanha oli kuulemma huono. Uus akku kesti kuukauden, joten ajattelin, että "maanantaikappale". Ostin Boschin S5:n ja sekin tyhjeni vajaa kuukaudessa.

                    Oliskohan niin, että liian rauhallisella ajotavalla sähköä kuluu about saman verran kuin mitä laturi lataa ja nurkka-ajossa kuluu enemmän kuin lataa? ==> Akun lataus pikku hiljaa vähenee, kunnes kylmänä aamuna auto ei sitten enää käynnisty.

                    Jos ajattelisi, että mitään ei varsinaisesti ole "rikki" (olen optimisti), niin pitäisikö laturin ladata akkua tarpeeksi tehokkaasti esim. ajettaessa 1300kierr/min matka-ajoa, mikä on käytännössä kutosvaihteella 90km/h nopeudessa? Vai onko lähtökohtaisesti saksanmalleissa suomioloihin turhan heiveröinen laturi?

                    Autossa on polttoainetoiminen webasto, joten kaiketi minkään sähkölämmittimen syyksikään tätä ei voi laittaa? Tosin esim. lyhyissä kauppareissuissahan tietty puhaltimen moottori kuluttaa sähköä, kun se pyörii niin vimmatusti, kun moottori ehtii lämmetä ja aletaan autoa lämmittämään ja varmaan ihan levossakin kuluu jotain vauhtia akun varausta, kun esim. varashälytin on päällä, mutta kyllä 100Ah akussa pitäisi noihin olla virtaa, jos laturi toimii ja mitään auto ei ole ainakaan noista valitellut.

                    T: Artsi
                    Kuulostaa vähän kummalliselta, josset tosiaan aja tosi lyhyttä ajoa.

                    Kannattaa ensi töikseen laittaa vaikkapa yleismittari kiinni akkuun ja antaa auton olla lepotilassa esim. yön yli ja katsoa, tippuuko virrat => joku heebeli vie virtaa. Samalla mittarilla voi sitten katsoa latausjännitteen.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • ArtZ
                      Newbiemmer
                      • Feb 2009
                      • 5
                      • Siuntio

                      #70
                      Voisko muutes syynä olla, että juuri ostettu akku olisi ollut valmiiksi "ei kovin täynnä"? Akku ostettiin tasan 3 viikkoa sitten ja tuohon aikaan mahtuu suunnilleen 3x100km ja ehkä 6-10 kpl lähikauppareissuja (2+2km).

                      Sopiiko akkua muuten ladata "autoon päin"? Ja jos sopii, niin ilmeisesti moottoritilan liitännästä vai?

                      T: Artsi

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #71
                        Originally posted by ArtZ View Post
                        Voisko muutes syynä olla, että juuri ostettu akku olisi ollut valmiiksi "ei kovin täynnä"? Akku ostettiin tasan 3 viikkoa sitten ja tuohon aikaan mahtuu suunnilleen 3x100km ja ehkä 6-10 kpl lähikauppareissuja (2+2km).

                        Sopiiko akkua muuten ladata "autoon päin"? Ja jos sopii, niin ilmeisesti moottoritilan liitännästä vai?

                        T: Artsi
                        Hommaa Ctek ylläpitolaturi ja lataa aina kun auto himassa. Mikään ei akku riitä 2+2km ajossa. Taitaa dieselissä webasto syödä vielä osansa ajonaikana.

                        Konehuoneen pistokkeista voi ladata tai sitten laitat Ctekin mukana tulevan liittimen akkuun kiinni. Helppo sitten tökätä kiinni. Tai annat olla aina siellä ja vetäset vaan johdon seinään kotona.

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #72
                          Onkos kellään kokemuksia 730i facelift mallista? Eli N52 koneella.
                          Pienihän tuo kone on mutta oisko se ihan mahoton käyttöautona? Millasella kulutuksella käytännössä pääsisi? Jos V8 vie saman niin eipä paljoa järkeä laittaa pikkukoneista :think
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17527
                            • Turku

                            #73
                            Entä kokemuksia 745d:stä? Käytännön kulutuskokemuksia ja ongelmia tekniikassa ?
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #74
                              Onko mitään tyypillistä paikkaa mikä aiheuttaisi rullatessa jurinaa?
                              Ei täristä tai pidä meteliä vedätettäessä mutta kun päästää kaasun niin kuuluu aika matalataajuinen jurina ja aavistuksen sen jopa tuntee perseessä.
                              Voiko turbiini aiheuttaa moista? Jos kardaanissa olisi jotain vikaa niin voisi luulla että ongelmoisi vedossa jotenkin.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • immi
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2005
                                • 101

                                #75
                                Originally posted by ArtZ View Post
                                Moi!

                                Ostin helmikuussa saksasta 730d:n -05 facelift-mallin. Autoon asennettiin heti uus akku välittäjäfirman toimesta, kun vanha oli kuulemma huono. Uus akku kesti kuukauden, joten ajattelin, että "maanantaikappale". Ostin Boschin S5:n ja sekin tyhjeni vajaa kuukaudessa.

                                Oliskohan niin, että liian rauhallisella ajotavalla sähköä kuluu about saman verran kuin mitä laturi lataa ja nurkka-ajossa kuluu enemmän kuin lataa? ==> Akun lataus pikku hiljaa vähenee, kunnes kylmänä aamuna auto ei sitten enää käynnisty.

                                Jos ajattelisi, että mitään ei varsinaisesti ole "rikki" (olen optimisti), niin pitäisikö laturin ladata akkua tarpeeksi tehokkaasti esim. ajettaessa 1300kierr/min matka-ajoa, mikä on käytännössä kutosvaihteella 90km/h nopeudessa? Vai onko lähtökohtaisesti saksanmalleissa suomioloihin turhan heiveröinen laturi?

                                Autossa on polttoainetoiminen webasto, joten kaiketi minkään sähkölämmittimen syyksikään tätä ei voi laittaa? Tosin esim. lyhyissä kauppareissuissahan tietty puhaltimen moottori kuluttaa sähköä, kun se pyörii niin vimmatusti, kun moottori ehtii lämmetä ja aletaan autoa lämmittämään ja varmaan ihan levossakin kuluu jotain vauhtia akun varausta, kun esim. varashälytin on päällä, mutta kyllä 100Ah akussa pitäisi noihin olla virtaa, jos laturi toimii ja mitään auto ei ole ainakaan noista valitellut.

                                T: Artsi
                                Auton tietokoneelle pitää testerillä kertoa millainen akku on paikalla, jotta laturi osaa ladata oikein. Esim agm vs normaali erilaisella jännitteellä. Nimimerkillä sähköongelmat kuntoon

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎