Tuli ostettua muutama viikko takaperin -05 730d, edellisessä autossa (-02 735) kylmällä moottorilla kierroslukumittarissa punainen alue näkyi näytössä, mutta tässä ei näy, mistähän voisi johtua? Saisikohan koodattua käyttöön?
Kyllähän siinä ne palkit pitäis vähentyä, kun kone lämpenee. Palaako sun mittariston taustavalo punaisella siihen asti, kun kone on käyntilämmin?
Tuli ostettua muutama viikko takaperin -05 730d, edellisessä autossa (-02 735) kylmällä moottorilla kierroslukumittarissa punainen alue näkyi näytössä, mutta tässä ei näy
Täällä 10/2004 730d, eikä näy tässäkään eli taitaa olla ihan normaalia. Mulla on alkuperäiset softat.
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Mutta siis meinaatko että ei ole navia + puhelinta seiskassa? Kuulostaa kummalta. Heitäppä runkonumeron 7 vikaa tai rekkari, kiinostaa onko näin vai onko joku karvalakittanut.
En ole ikinä nähnyt näin karvalakkia mitä nykyinen seiska on, comfort istuimet löytyy. Ei edes jalopuusomisteita. Muttakun halvalla sai
Noni, e65 745i vm2002, 190tkm: vaihdelaatikko porsii? Ajoin n 80kmh, tulin risteykseen, jolloin moottorijarrutuksen yhteydessä tuntui voimakas nykäys, sen jälkeen kuului KROOOOONKS
Hetken arpomisen jälkeen ilmestyi ruutuun "transmission failsafe" ja sitten hitaasti nilkutin kotiin viimeiset 800 metriä. Perkele... Auto talliin ja ovi kiinni. En ole tuon jälkeen edes viitsinyt käynnistää autoa.
Mihin kannattaa auto viedä Tampereella tutkittavaksi? Varmaankin lavetilla, ei kannattane ajaa?
Noni, e65 745i vm2002, 190tkm: vaihdelaatikko porsii? Ajoin n 80kmh, tulin risteykseen, jolloin moottorijarrutuksen yhteydessä tuntui voimakas nykäys, sen jälkeen kuului KROOOOONKS
Hetken arpomisen jälkeen ilmestyi ruutuun "transmission failsafe" ja sitten hitaasti nilkutin kotiin viimeiset 800 metriä. Perkele... Auto talliin ja ovi kiinni. En ole tuon jälkeen edes viitsinyt käynnistää autoa.
Mihin kannattaa auto viedä Tampereella tutkittavaksi? Varmaankin lavetilla, ei kannattane ajaa?
Auto on taas ajossa, vaihteiston ohjaussulake oli murtunut, välillä yhdisti välillä ei. Oli kuulemma aika hankala paikallistaa vikaa, koeajolla vikaa ei ilmennyt, mutta vaihteistoöljyjen vaihdon yhteydessä vika ilmaantui uudestaan ja lopulta viallinen sulakekin löytyi.
Samalla vaihdettiin siis vaihteiston öljyt, öljypohja ja mekatroniikkaliittimen holkki, josta oli jonkin verran öljyä vuotanutkin.
Pisteet jälleen kerran RK-Cityhuollolle
Ostin helmikuussa saksasta 730d:n -05 facelift-mallin. Autoon asennettiin heti uus akku välittäjäfirman toimesta, kun vanha oli kuulemma huono. Uus akku kesti kuukauden, joten ajattelin, että "maanantaikappale". Ostin Boschin S5:n ja sekin tyhjeni vajaa kuukaudessa.
Oliskohan niin, että liian rauhallisella ajotavalla sähköä kuluu about saman verran kuin mitä laturi lataa ja nurkka-ajossa kuluu enemmän kuin lataa? ==> Akun lataus pikku hiljaa vähenee, kunnes kylmänä aamuna auto ei sitten enää käynnisty.
Jos ajattelisi, että mitään ei varsinaisesti ole "rikki" (olen optimisti), niin pitäisikö laturin ladata akkua tarpeeksi tehokkaasti esim. ajettaessa 1300kierr/min matka-ajoa, mikä on käytännössä kutosvaihteella 90km/h nopeudessa? Vai onko lähtökohtaisesti saksanmalleissa suomioloihin turhan heiveröinen laturi?
Autossa on polttoainetoiminen webasto, joten kaiketi minkään sähkölämmittimen syyksikään tätä ei voi laittaa? Tosin esim. lyhyissä kauppareissuissahan tietty puhaltimen moottori kuluttaa sähköä, kun se pyörii niin vimmatusti, kun moottori ehtii lämmetä ja aletaan autoa lämmittämään ja varmaan ihan levossakin kuluu jotain vauhtia akun varausta, kun esim. varashälytin on päällä, mutta kyllä 100Ah akussa pitäisi noihin olla virtaa, jos laturi toimii ja mitään auto ei ole ainakaan noista valitellut.
Ostin helmikuussa saksasta 730d:n -05 facelift-mallin. Autoon asennettiin heti uus akku välittäjäfirman toimesta, kun vanha oli kuulemma huono. Uus akku kesti kuukauden, joten ajattelin, että "maanantaikappale". Ostin Boschin S5:n ja sekin tyhjeni vajaa kuukaudessa.
Oliskohan niin, että liian rauhallisella ajotavalla sähköä kuluu about saman verran kuin mitä laturi lataa ja nurkka-ajossa kuluu enemmän kuin lataa? ==> Akun lataus pikku hiljaa vähenee, kunnes kylmänä aamuna auto ei sitten enää käynnisty.
Jos ajattelisi, että mitään ei varsinaisesti ole "rikki" (olen optimisti), niin pitäisikö laturin ladata akkua tarpeeksi tehokkaasti esim. ajettaessa 1300kierr/min matka-ajoa, mikä on käytännössä kutosvaihteella 90km/h nopeudessa? Vai onko lähtökohtaisesti saksanmalleissa suomioloihin turhan heiveröinen laturi?
Autossa on polttoainetoiminen webasto, joten kaiketi minkään sähkölämmittimen syyksikään tätä ei voi laittaa? Tosin esim. lyhyissä kauppareissuissahan tietty puhaltimen moottori kuluttaa sähköä, kun se pyörii niin vimmatusti, kun moottori ehtii lämmetä ja aletaan autoa lämmittämään ja varmaan ihan levossakin kuluu jotain vauhtia akun varausta, kun esim. varashälytin on päällä, mutta kyllä 100Ah akussa pitäisi noihin olla virtaa, jos laturi toimii ja mitään auto ei ole ainakaan noista valitellut.
T: Artsi
Kuulostaa vähän kummalliselta, josset tosiaan aja tosi lyhyttä ajoa.
Kannattaa ensi töikseen laittaa vaikkapa yleismittari kiinni akkuun ja antaa auton olla lepotilassa esim. yön yli ja katsoa, tippuuko virrat => joku heebeli vie virtaa. Samalla mittarilla voi sitten katsoa latausjännitteen.
Voisko muutes syynä olla, että juuri ostettu akku olisi ollut valmiiksi "ei kovin täynnä"? Akku ostettiin tasan 3 viikkoa sitten ja tuohon aikaan mahtuu suunnilleen 3x100km ja ehkä 6-10 kpl lähikauppareissuja (2+2km).
Sopiiko akkua muuten ladata "autoon päin"? Ja jos sopii, niin ilmeisesti moottoritilan liitännästä vai?
Voisko muutes syynä olla, että juuri ostettu akku olisi ollut valmiiksi "ei kovin täynnä"? Akku ostettiin tasan 3 viikkoa sitten ja tuohon aikaan mahtuu suunnilleen 3x100km ja ehkä 6-10 kpl lähikauppareissuja (2+2km).
Sopiiko akkua muuten ladata "autoon päin"? Ja jos sopii, niin ilmeisesti moottoritilan liitännästä vai?
T: Artsi
Hommaa Ctek ylläpitolaturi ja lataa aina kun auto himassa. Mikään ei akku riitä 2+2km ajossa. Taitaa dieselissä webasto syödä vielä osansa ajonaikana.
Konehuoneen pistokkeista voi ladata tai sitten laitat Ctekin mukana tulevan liittimen akkuun kiinni. Helppo sitten tökätä kiinni. Tai annat olla aina siellä ja vetäset vaan johdon seinään kotona.
Onkos kellään kokemuksia 730i facelift mallista? Eli N52 koneella.
Pienihän tuo kone on mutta oisko se ihan mahoton käyttöautona? Millasella kulutuksella käytännössä pääsisi? Jos V8 vie saman niin eipä paljoa järkeä laittaa pikkukoneista :think
Entä kokemuksia 745d:stä? Käytännön kulutuskokemuksia ja ongelmia tekniikassa ?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Onko mitään tyypillistä paikkaa mikä aiheuttaisi rullatessa jurinaa?
Ei täristä tai pidä meteliä vedätettäessä mutta kun päästää kaasun niin kuuluu aika matalataajuinen jurina ja aavistuksen sen jopa tuntee perseessä.
Voiko turbiini aiheuttaa moista? Jos kardaanissa olisi jotain vikaa niin voisi luulla että ongelmoisi vedossa jotenkin.
Ostin helmikuussa saksasta 730d:n -05 facelift-mallin. Autoon asennettiin heti uus akku välittäjäfirman toimesta, kun vanha oli kuulemma huono. Uus akku kesti kuukauden, joten ajattelin, että "maanantaikappale". Ostin Boschin S5:n ja sekin tyhjeni vajaa kuukaudessa.
Oliskohan niin, että liian rauhallisella ajotavalla sähköä kuluu about saman verran kuin mitä laturi lataa ja nurkka-ajossa kuluu enemmän kuin lataa? ==> Akun lataus pikku hiljaa vähenee, kunnes kylmänä aamuna auto ei sitten enää käynnisty.
Jos ajattelisi, että mitään ei varsinaisesti ole "rikki" (olen optimisti), niin pitäisikö laturin ladata akkua tarpeeksi tehokkaasti esim. ajettaessa 1300kierr/min matka-ajoa, mikä on käytännössä kutosvaihteella 90km/h nopeudessa? Vai onko lähtökohtaisesti saksanmalleissa suomioloihin turhan heiveröinen laturi?
Autossa on polttoainetoiminen webasto, joten kaiketi minkään sähkölämmittimen syyksikään tätä ei voi laittaa? Tosin esim. lyhyissä kauppareissuissahan tietty puhaltimen moottori kuluttaa sähköä, kun se pyörii niin vimmatusti, kun moottori ehtii lämmetä ja aletaan autoa lämmittämään ja varmaan ihan levossakin kuluu jotain vauhtia akun varausta, kun esim. varashälytin on päällä, mutta kyllä 100Ah akussa pitäisi noihin olla virtaa, jos laturi toimii ja mitään auto ei ole ainakaan noista valitellut.
T: Artsi
Auton tietokoneelle pitää testerillä kertoa millainen akku on paikalla, jotta laturi osaa ladata oikein. Esim agm vs normaali erilaisella jännitteellä. Nimimerkillä sähköongelmat kuntoon
Comment