Onko esilämmittimen mukana tullut aina kaukkari vai onko tämä lisävarusteen lisävaruste?
Meinaan lähinnä että löytyykö vastaanotin autosta jos hommaan vaan kaken?
Onko esilämmittimen mukana tullut aina kaukkari vai onko tämä lisävarusteen lisävaruste?
Meinaan lähinnä että löytyykö vastaanotin autosta jos hommaan vaan kaken?
Parittuu cas:sin kanssa bmw:n oma kake seuraavasti. Ovet lukkoon,ovet auki,avain reikään ja pois.off nappi pohjaan ja samalla 3 painallusta on napista. Auto ilmoittaa onnistuneesta parituksesta käyttämällä ovia lukossa. Tarkistan vielä,että yksityiskohdat on oikein.
Ja vastaus kysymykseen,eli kaikki bmw:n isot kaket toimii eli missä on mode,on ja off napit.
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Kävin hetki sitten paikallisessa öljyhuollossa tarkastuttamassa laatikon ja perän öljyt.Peräöljyt katsottiin ja määrä/kunto todettiin olevan ok.Mutta vaihdelaatikon öljyjä ei pysty muka tarkastamaan???Onko näin,että potilaana olleen -03 mallisen 740d automaatin öljymäärää ei pysty enää mistään ropusta tsekkaamaan?Wtf...
Kävin hetki sitten paikallisessa öljyhuollossa tarkastuttamassa laatikon ja perän öljyt.Peräöljyt katsottiin ja määrä/kunto todettiin olevan ok.Mutta vaihdelaatikon öljyjä ei pysty muka tarkastamaan???Onko näin,että potilaana olleen -03 mallisen 740d automaatin öljymäärää ei pysty enää mistään ropusta tsekkaamaan?Wtf...
Eihän se kovin helppo homma ole, ei ole edes e38 korissa.
Onhan siellä täyttöproppu niinku muissaki malleissa. Se on sitten korjaajasta kiinni osaako katsoa pintaa vai ei.
Eihän seiskoissa oo tikkua ollut edes e38 aikana.
Ei vaan ensin vaihteet läpikäyden. TIS:ssä puhutaan vielä että tarkemman tiedon saa kun ajaa DIS:stä service functions ja drive alta "fluid level check".
En ole katsonut löytyykö moista.
Tämä paikallisen öljyhuollon "asiantuntija" oli joko aivan kuutamolla tai sitten ei ollut halukkuutta/tahtoa palvella.Kyse oli siis pelkästä öljymäärien tarkastuksesta ja siitä ei olisi varmaan firmalle paljoa kilahtanut kassaan.Joten..?
Olen vastaavista "palveluhaluttomuuksista" ja nousseista työ-/öljy-/osakustannuksista kuullut muiltakin ko. firman osalta.Laitetaan omalle boikottilistalle tuo firma tästä eteenpäin.
Ei vaan ensin vaihteet läpikäyden. TIS:ssä puhutaan vielä että tarkemman tiedon saa kun ajaa DIS:stä service functions ja drive alta "fluid level check".
En ole katsonut löytyykö moista.
Eikös öljyjen lämpötilakin ole oleellinen tekijä, eli jos aamupäivällä ajaa öljyt kuumaksi ja töräyttää korjaamolle, menee ikuisuus että saadaan oikeaa lämpöön... ja pitää tietysti olla autoon sopivat piuhat että lämpö nähdään.
Eikös öljyjen lämpötilakin ole oleellinen tekijä, eli jos aamupäivällä ajaa öljyt kuumaksi ja töräyttää korjaamolle, menee ikuisuus että saadaan oikeaa lämpöön... ja pitää tietysti olla autoon sopivat piuhat että lämpö nähdään.
Toki, mutta tommonen öljyjen tarkistus nyt on aika normaali toimenpide vanhemmassakin bemarissa, ei ole siis mitenkään erikoista e65 osalta.
Eikös öljyjen lämpötilakin ole oleellinen tekijä, eli jos aamupäivällä ajaa öljyt kuumaksi ja töräyttää korjaamolle, menee ikuisuus että saadaan oikeaa lämpöön... ja pitää tietysti olla autoon sopivat piuhat että lämpö nähdään.
Kyllä on tärkeä ominaisuus automaatin öljymäärää tsekatessa.Sen takia ajoinkin tuonne öljyhuoltoon aamulla heti kylmäkäynnistyksen jälkeen.Matka n.2km.Eli laatikon/öljyjen lämmöt pitäisi olla "sopivan haaleat".Ei vielä kuumat,mutta enää kylmätkään.(tavoitteena oli n.40 astetta).Mutta kun ei osattu,niin ei...
Kyllä on tärkeä ominaisuus öljymäärää tsekatessa.Sen takia ajoinkin tuonne öljyhuoltoon aamulla heti kylmäkäynnistyksen jälkeen.Matka n.2km.Eli laatikon/öljyjen lämmöt pitäisi olla "sopivan haaleat".Ei vielä kuumat,mutta enää kylmätkään.(tavoitteena oli n.40astetta).Mutta kun ei osattu,niin ei...
Taitaapi nousta tuollaisella matkalla jo reilusti yli 50C, laatikko kun tekee kokoajan hommia.. lisäys/tarkistus lämpötila käsittääkseni 30-50 astetta, näkee kyllä lämmöt ihan perus autocomillakin ainakin omasta, joka monissa "nyrkkipajoissa" taitaa yleistesterinä ollakkin.
Jotenkin vaan tuntuu,että kun aamulla lähtee liikenteeseen alle +10C asteessa ja isommin kaasuttelematta sen pari kilsaa ajaa,niin tuskimpa ne lootan lämmöt vielä kovin korkealle nousee.Ei varmasti yli +50C.
Ps. Eilen aamulla ajoin auton taas tsekattavaksi toiseen firmaan.Kolmisen kilometriä ajoa ja auto nosturille.Laatikon öljypohja oli sellainen kädenlämpöinen ja ölpätkin oli ok levelissä...
Olen hankkimassa e66, 740i:ä. Edellinen omistaja kertoi että kyseiseen autoon on mahdollista saada etukäsinojaan jonkinlainen aux-touhu että saisi esim ipodin kautta musiikit idriven kautta (kuten nykyisessä e61:ssä). Onko kenelläkään tietoa mitä tämä maksaa onko mahdollista löytää jostain muualta kuin marmoritiskin takaa, onko mahdollista asentaa itse ym?
Comment