Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rami
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 707
    • Raahe

    #31
    Originally posted by PappaST View Post
    Terve vaan itse kenellekkin.

    Minun omistukseenihan tuo 850 vastikään siirtyi.
    Auto ajautui minulle ikäänkuin ehkä hieman vahingossa kun "puskaradiosta"
    kuulin että tämä yksilö voisi olla myynnissä.

    Nyt vaan odotellaan kesää ja ajokelejä

    Öljynvaihtoa akuutimpaa tuossa ei pitäisi olla ajokauden aloitukseen,
    tokihan muuta pientä nyplättävää ja osametsästystä on mutta sillä saralla
    ei varsinaisesti ole kiire.


    Se CSI:n etulippa ja uusi radio ovat mietinnässä, samoten noille
    vilkuille pitäs miettiä tulevaisuuteen joku sotasuunnitelma.
    Vai raaski se Pate sitten myydä silmäteränsä.. Nooh, nythän hän ajelee uudemmalla z4 kompuralla.
    Tuo on hyvä pirssi kaikinpuolin laadukkaammilla penkeilläkin. Tuon kyydissä se aikoinaan itsellekin iski se 8 kuume...mutta oma 8 vaihtui vetteen parivuotta sitten.
    bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

    Comment

    • jori
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1011
      • Vantaa

      #32
      Originally posted by Laku View Post
      Kasimiittejä oli ennen vuosittain, mutta viime vuonna ei yhtäkään. Liekö tänä vuonnakaan, kun on foorumilaiset myyneet/myymässä autonsa pois .

      Ok, tiedänkin heti auton. Loimaalta ilmeisesti sen Laatuautolta ostit, runsas 206tkm mittarissa. Rek.nro VJI-9** ?
      No eikun laitetaan pystyyn miitti esim.ensimmäisen SCB:n yhteyteen tms.
      Ei se ole kuin alkaa sorvaamaan päivää niin eiköhän sinne joku nilkuttava kasi tule paikalle.

      Enkä usko että tuota mun autoa kukaan ostaa, surkeat ajat joita lietsotaan uutisissa kokoajan enemmän kuin olisi syytä. Jos se olisi täysin alkuperäisessä kuosissa niin sit voisi mennäkkin...ehkä.
      Last edited by jori; 17-03-2014, 16:41.
      Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
      Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17529
        • Turku

        #33
        Originally posted by jori View Post
        No eikun laitetaan pystyyn miitti esim.ensimmäisen SCB:n yhteyteen tms.
        Ei se ole kuin alkaa sorvaamaan päivää niin eiköhän sinne joku nilkuttava kasi tule paikalle.

        Enkä usko että tuota mun autoa kukaan ostaa, surkeat ajat joita lietsotaan uutisissa kokoajan enemmän kuin olisi syytä. Jos se olisi täysin alkuperäisessä kuosissa niin sit voisi mennäkkin...ehkä.
        Joo, kahtellaan, saanko jonkun E31:n liikenteeseen tänä vuonna .

        En tiedä, onko laitosta kiinni. Sitten pitäisi hintasikin olla alle 10€, jotta kauppa kävisi.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Erich
          BTCF Member
          • Apr 2005
          • 783
          • Hämeenkyrö

          #34
          Originally posted by Laku View Post
          Ok, tiedänkin heti auton.
          Näin arvelinkin, varmaan pelkkä vuosimallikin olisi riittänyt vihjeeksi. Kävitkö kokeilemassa tuota? Se oli niin pitkään myytävänä, että uteliaisuus voitti ja piti käydä katsomassa mitä vikaa siinä on, kun ei kenellekään kelpaa. Olihan siinä pyyntiin nähden aika paljon vikoja ja sanomista, mutta miten sitä sanotaan, nyt kävi näin...

          Olisiko jopa niin, että CSi on Suomessa yleisempi, kuin tämä Ci? Vielä jokunen vuosi sitten oli toisinpäin?
          6 - E24 635
          7 - E38 740
          8 - E31 850

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17529
            • Turku

            #35
            Originally posted by Erich View Post
            Näin arvelinkin, varmaan pelkkä vuosimallikin olisi riittänyt vihjeeksi. Kävitkö kokeilemassa tuota? Se oli niin pitkään myytävänä, että uteliaisuus voitti ja piti käydä katsomassa mitä vikaa siinä on, kun ei kenellekään kelpaa. Olihan siinä pyyntiin nähden aika paljon vikoja ja sanomista, mutta miten sitä sanotaan, nyt kävi näin...

            Olisiko jopa niin, että CSi on Suomessa yleisempi, kuin tämä Ci? Vielä jokunen vuosi sitten oli toisinpäin?
            En käynyt katsomassa autoa, tosin suosittelin sitä Supalle . Kova hinta varmasti piti sitä myynnissä ja ei nämä muutenkaan helposti myytäviä ole. Lisäksi tavis ei tiedä tuon eroa alkupään kasiin.

            Mitä vikoja siinä on/oli?

            Jaa-a, voi jopa olla. Onhan tuossa valmistumääräkin alhaisempi kuin Csi:ssä:

            BMW, Alpina, 840, 850, CSi, M8, E31, B12
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 4992
              • Forssa

              #36
              Originally posted by Laku View Post

              En tiedä, onko laitosta kiinni. Sitten pitäisi hintasikin olla alle 10€, jotta kauppa kävisi.
              Mutta ei ne liiku nuo alle 10k autotkaan tuolla. Samat autot myynnissä kuukaudesta toiseen.

              Ja mitä tuohon 850Ci:n harvinaisuuteen tulee niin onhan tuo harvinaisin valmistetuista kaseista ja eittämättä varsin mielenkiintoinen tuolla m73 sekä uudemmalla laatikolla. Tuollehan luvataan aivan eri luokan suorituskykykin kuin vanhalle m70 kasille.
              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • Erich
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 783
                • Hämeenkyrö

                #37
                Originally posted by mikae34 View Post
                Ja mitä tuohon 850Ci:n harvinaisuuteen tulee niin onhan tuo harvinaisin valmistetuista kaseista
                Juu, valmistettu 1218 kpl. vs. CSi 1510 kpl. Noista 1218 yksilöstä hiukka vajaa puolet myyty vanhalle mantereelle. Tuolla mainitaan, että pohjoismaihin myyty uutena jopa kaksi, ilmeisesti molemmat Tanskaan. Ei tartte tässäkään suomiautoja metsästää, niitä kun ei ole.



                Montakohan kasia virallinen maahantuoja on uutena myynyt Suomeen? Suomiautoiksikin väitettyjä yksilöitä näkee välillä myytävän, mutta tarkemmin katsoessa moni niistäkin ollut muuttoauto.
                6 - E24 635
                7 - E38 740
                8 - E31 850

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17529
                  • Turku

                  #38
                  Originally posted by Erich View Post
                  Montakohan kasia virallinen maahantuoja on uutena myynyt Suomeen? Suomiautoiksikin väitettyjä yksilöitä näkee välillä myytävän, mutta tarkemmin katsoessa moni niistäkin ollut muuttoauto.
                  Moody kertoi aikanaan, että 8 olisi tuotu, josta 4 venäläisille. Myöhempi tieto vaikuttaisi siltä, että 6 olisi tuotu, ainakin 1 venäläiselle, 1 TS:n toimarille Mikko Ketoselle (MK-1), 1 Ahvenanmaalle.
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Erich
                    BTCF Member
                    • Apr 2005
                    • 783
                    • Hämeenkyrö

                    #39
                    Originally posted by Laku View Post
                    Mitä vikoja siinä on/oli?
                    Pahimmat tunnelman latistajat taisivat olla vapinat ja tutinat eri tilanteissa sekä alkuperäinen pakoputkisto, joka oli tiensä päässä. Isompana lisänä vielä haljennut takalasi(!?). Nää tuli viimemainittua lukuunottamatta korjattua viime kesäkuussa. Nyt menossa "inspection III" pannuhuoneen puolella. Tuprautti välillä bensan hajua kabiiniin jälkiä jättämättä ja toisinaan joku rulla ujelsi hetken aikaa kylmäkäynnistyksen jälkeen, joten pientä huoltelua sielläkin. Kaikki nää oli siis jo ostohetkellä tiedossa, mitään isompia yllätyksiä ei oikeastaan ole vielä tullut (koputan päätäni). Varaosahinnatkin tuli aika hyvin selvitettyä etukäteen.

                    Originally posted by Laku View Post
                    Moody kertoi aikanaan, että 8 olisi tuotu, josta 4 venäläisille. Myöhempi tieto vaikuttaisi siltä, että 6 olisi tuotu, ainakin 1 venäläiselle, 1 TS:n toimarille Mikko Ketoselle (MK-1), 1 Ahvenanmaalle.
                    Yllättävän paljon? Monikohan näistä vielä liikenteessä? Kaikki 850?
                    6 - E24 635
                    7 - E38 740
                    8 - E31 850

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17529
                      • Turku

                      #40
                      Tuo Ketosen auto on TS:n auto- ja viestintämuseossa eli käytännössä ei ajossa. Muista en osaa sanoa, osa näkynyt nettiautossakin mm. VEE-12 rekkarillinen ja Ahvenanmaan auto.

                      Uskoakseni kaikki olivat 850i ja automaattivaihteistolla.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • 928 GTS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1559
                        • Helsinki

                        #41
                        Osa noista Suomeen uutena tulleista on varmasti lähtenyt suoraan muuttoautoiksi eikä välttämättä ole koskaan tänne siltä reissulta palanneet.

                        BMW, Alpina, 840, 850, CSi, M8, E31, B12
                        -92 928 GTS
                        -98 550 Maranello

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17529
                          • Turku

                          #42
                          Originally posted by 928 GTS View Post
                          Osa noista Suomeen uutena tulleista on varmasti lähtenyt suoraan muuttoautoiksi eikä välttämättä ole koskaan tänne siltä reissulta palanneet.

                          http://e31.org/shipments.html
                          Siinähän se totuus tulikin linkissä. Moodyn tiedon mukaan neljä noista olisi lähtenyt Venäjälle, mutta siitä huolimatta kuulemma yksi niistä olisi Suomen kilvissä alkuperäisen venäläisen omistamana Kirkkonummella.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • jori
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1011
                            • Vantaa

                            #43
                            Toi mun ( BMV-850 ) on tullut maahan keväällä 1994 ilmeisesti italian kilpisenä koska edellinen lyhyt rek.num.näkyy otteessa jollaisia italiassa käytetään/käytettiin.
                            Ollut kesällä 1994 tullin huutokaupassa, arvioitu vero oli 180 000 mk. Joku sen sieltä osti ja ajoi ensimmäisenä suomi omistajana n.5 vuotta.
                            Edellinen kasini oli suomi-auto. Uutena ollut rekkari TIM-1 ja 1998 vaihtui en nyt juuri muista mihin mutta se on mulla ylhäällä jossakin. Nykyisin auto majailee loviisassa. Calypso rot.
                            Last edited by jori; 18-03-2014, 16:30.
                            Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                            Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                            Comment

                            • Erich
                              BTCF Member
                              • Apr 2005
                              • 783
                              • Hämeenkyrö

                              #44
                              Originally posted by Laku View Post
                              osa näkynyt nettiautossakin mm. VEE-12 rekkarillinen
                              Selasin joskus tän VEE-12 yksilön paperit läpi ja muistaakseni oli uutena myyty Saksassa, tuotu parin vuoden ikäisenä suomeen. Suomi-fiilistä siinä kyllä oli, alustamassalla ja kotelosuoja-aineilla sotkettu oikein huolella. Ajoltaan silloin ihan jees, pörinäputkesta en pitänyt.
                              6 - E24 635
                              7 - E38 740
                              8 - E31 850

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17529
                                • Turku

                                #45
                                Originally posted by Erich View Post
                                Selasin joskus tän VEE-12 yksilön paperit läpi ja muistaakseni oli uutena myyty Saksassa, tuotu parin vuoden ikäisenä suomeen. Suomi-fiilistä siinä kyllä oli, alustamassalla ja kotelosuoja-aineilla sotkettu oikein huolella. Ajoltaan silloin ihan jees, pörinäputkesta en pitänyt.
                                Okei, Suomiautona sitä autoliikkeessä myytiin, en tarkistanut asiaa. Pyöri 90-luvun puolessa välissä Turussa.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎