Tarkennetaan siis lausetta. En usko, että tuota hienompaa löytää myynnistä tästä maasta. Edelleen, tuo on todella hienossa kunnossa. Kaikki muoviosat ovat lähestulkoon uudenveroisia jne...
Köhköh. En sano omistani muuta kuin, että Kasi on myös Japanista ja sitä ei ole koskaan kolaroitu, lukkoperää ja Wokkea löytyy myös. Edit: Kattoverhoilu korjattu mustalla alcantaralla aurinkolippoja myöten.
Toisaalta kuka tietää kenellä on tallissa vielä hienompi E31 kuin nämä mainitut kaksi?
Arvasin että tähän otetaan kiinni, joten jätin lauseen tahallani tuohon muotoon
Tarkennetaan siis lausetta. En usko, että tuota hienompaa löytää myynnistä tästä maasta. Edelleen, tuo on todella hienossa kunnossa. Kaikki muoviosat ovat lähestulkoon uudenveroisia jne...
Kolaroinnista sen verran, että monesti noissa on tehty mahdollinen kolarikorjaus niin hyvin, että sitä saattaa olla hankala edes havaita ilman tietämystä/auton purkamista. Minunkin kasini (tuo ikuisuusprojekti) on Japanista ja aikanaan kun sitä aloin valmistella täydelliseen ylimaalaukseen löysin viitteet kolarikorjauksesta. Niitä ei ennen purkamista nähnyt. Sillä on ajettu joskus historiassa keulakolari ja mm. konehuoneen sivuaisat, lokasuojien alla, on oiottu. Tämä kävi ilmi vasta kun oli purkanut ja pääsi näkemään tarraimien jäljet.
Köhköh. En sano omistani muuta kuin, että Kasi on myös Japanista ja sitä ei ole koskaan kolaroitu, lukkoperää ja Wokkea löytyy myös. Edit: Kattoverhoilu korjattu mustalla alcantaralla aurinkolippoja myöten.
Toisaalta kuka tietää kenellä on tallissa vielä hienompi E31 kuin nämä mainitut kaksi?
Kyllä minä uskallan väittää, että tuota hienompikuntoista ei tästä maasta löydä.
Köhköh. En sano omistani muuta kuin, että Kasi on myös Japanista ja sitä ei ole koskaan kolaroitu, lukkoperää ja Wokkea löytyy myös. Edit: Kattoverhoilu korjattu mustalla alcantaralla aurinkolippoja myöten.
Toisaalta kuka tietää kenellä on tallissa vielä hienompi E31 kuin nämä mainitut kaksi?
Mikae34, tuliko autosi koskaan kuntoon kun valittelit että tehoja kateissa?
Ei siihen sen enempää tullut paneuduttua kun myin sen sitten. Voi hyvinkin olla, että se vain tuntui siltä että jotain puuttui, vaikka ei välttämättä puuttunutkaan. Paha sanoa. Osittain sitä tunnetta varmaan vahvisti se suitsutus jenkkifoorumeilta tuosta 3,91 perästä, että se jotenkin ”mullistaisi” koko auton. Kyllähän se teki autosta räväkämmän mutta nousseiden kierrosten takia myös kulutus kasvoi. Tuossa japsimallissa kun on alkuperäisenä se 3,64 perä niin ero euromallin ja tuon välillä kapenee tuossa 3,91 swapissa. Kellotin sillä hieman vajaa 7s 0-100km/h aikanaan.
Kyllä minä uskallan väittää, että tuota hienompikuntoista ei tästä maasta löydä. Kuten sanoin niin pedanttina ihmisenä itseäni kuitenkin häiritsi se takalokasuojan vaihto, tai pikemminkin sen sisäpuolisten alueiden vajaavaiseksi jäänyt työ. Senhän toki pystyy tekemään vieläkin, että ei se kynnysasia ole.
Tuon yksilön kohdalla sanoisin, että värinvaihto olisi raiskaus. Tuo on oikeasti niin hieno, että se pitäisi sitten vähintäänkin tehdä niin täydellisesti että kuka siihen sitten ryhtyisi.
Kyllä se päällisin puolin on. Yksi isompi virhe siinä kuitenkin on jos täydellisen alkuperäisenä säilynyttä hakee. Autolla on joskus ajettu Japanissa kolari ja siihen on vaihdettu oikea takalokasuoja/kylki. Liitoksethan ovat siinä c-pilarin puolivälissä ja takavalon kohdalla. Tämän vaihdon jälkeen sisäpuolisten pintojen käsittelyt ovat jääneet puutteellisiksi ja kyseiset hitsausliitoskohdat olivat ruostuneet sisäpuolelta aika paljon. Tuota c-pilarin liitoskohtaa ei oikeastaan täydellisesti pääsekään käsittelemään sisäpuolelta vaihdon jälkeen mutta olisi sinne pystynyt suojauksen kuitenkin tekemään. Takavalon alta sisäpuolelta kuitenkin olisi pystynyt tekemään homman asiallisestikin mutta sitä ei oltu tehty. Oikea takavalo ei myöskään istunut aivan yhtä täydellisesti tätä vaihdettua kylkeä vasten kuin vasemmalla puolella alkuperäinen. Tämä ei kuitenkaan ole millään tavalla havaittavissa kuin pedantin ihmisen tarkastelussa.
Auto on Japanista tuotu ja sikäläinen ilmasto oli tehnyt tehtävänsä lakkapinnalle, joka oli käytännössä entinen. Seuraava omistaja ylimaalautti auton ja samalla siihen asennettiin nuo Csi:n korinosat. Käsittääkseni maalaus suoritettiin huolellisesti purkamalla ja ajan kanssa.
Muutenhan auto oli likimain niin hieno kuin tuon ikäinen alkuperäisenä vain voi olla. Sisusta oli kuin uusi, lukuunottamatta tuota takaa roikkuvaa kattoverhoilua, joka on minusta ennemmin ominaisuus kuin vika. Kaikki sisällä oli todella hienossa kunnossa. Teknisesti auto oli todella hyvä. Mitään vikaa siinä ei ollut ja akussa pysyy virta. Konehuoneen puolella kaikki oli kunnossa. Itse siistin tuon konehuoneen tuohon tasoon, joka se on tuossa myynti-ilmoituksen kuvassa. Asensin siihen tuon eisenmannin takaputkiston, wokken chipit, sekä M5 3,91 lukkoperän. Ne ovat siinä varmaankin yhä paikallaan.
OK, kiitos kattavasta vastauksesta.
Olen taas vähän miettinyt harrasteautoa ja kyllä nuo kasit edelleen kiinnostaa vaikka jo kaksi mulla ollut viimeisen 13 vuoden sisään. Tuon kyseisen yksilön väri ei miellytä mutta olisiko raiskaamista jos maalauttaisi uudella värillä kunnolla ja kokonaan...?
Mutta mutta, täytyy vielä katsella kun mahdollisesti muutto edessä niin saisi sellaisen asunnon/sijainnin jossa autoa voisi hyvin ja turvallisesti säilyttää.
Onko oikeasti niin hienossa kunnossa kuin kehutaan?
Kyllä se päällisin puolin on. Yksi isompi virhe siinä kuitenkin on jos täydellisen alkuperäisenä säilynyttä hakee. Autolla on joskus ajettu Japanissa kolari ja siihen on vaihdettu oikea takalokasuoja/kylki. Liitoksethan ovat siinä c-pilarin puolivälissä ja takavalon kohdalla. Tämän vaihdon jälkeen sisäpuolisten pintojen käsittelyt ovat jääneet puutteellisiksi ja kyseiset hitsausliitoskohdat olivat ruostuneet sisäpuolelta aika paljon. Tuota c-pilarin liitoskohtaa ei oikeastaan täydellisesti pääsekään käsittelemään sisäpuolelta vaihdon jälkeen mutta olisi sinne pystynyt suojauksen kuitenkin tekemään. Takavalon alta sisäpuolelta kuitenkin olisi pystynyt tekemään homman asiallisestikin mutta sitä ei oltu tehty. Oikea takavalo ei myöskään istunut aivan yhtä täydellisesti tätä vaihdettua kylkeä vasten kuin vasemmalla puolella alkuperäinen. Tämä ei kuitenkaan ole millään tavalla havaittavissa kuin pedantin ihmisen tarkastelussa.
Auto on Japanista tuotu ja sikäläinen ilmasto oli tehnyt tehtävänsä lakkapinnalle, joka oli käytännössä entinen. Seuraava omistaja ylimaalautti auton ja samalla siihen asennettiin nuo Csi:n korinosat. Käsittääkseni maalaus suoritettiin huolellisesti purkamalla ja ajan kanssa.
Muutenhan auto oli likimain niin hieno kuin tuon ikäinen alkuperäisenä vain voi olla. Sisusta oli kuin uusi, lukuunottamatta tuota takaa roikkuvaa kattoverhoilua, joka on minusta ennemmin ominaisuus kuin vika. Kaikki sisällä oli todella hienossa kunnossa. Teknisesti auto oli todella hyvä. Mitään vikaa siinä ei ollut ja akussa pysyy virta. Konehuoneen puolella kaikki oli kunnossa. Itse siistin tuon konehuoneen tuohon tasoon, joka se on tuossa myynti-ilmoituksen kuvassa. Asensin siihen tuon eisenmannin takaputkiston, wokken chipit, sekä M5 3,91 lukkoperän. Ne ovat siinä varmaankin yhä paikallaan.
Onko oikeasti niin hienossa kunnossa kuin kehutaan?
Kun ajelin sillä, oli auto kuin uusi verrattuna omaani, jossa oli lähes nelinkertainen määrä kilometrejä. Ja se näkyi selvänä erona turvavöistä, penkeistä ja muusta kuluvasta sisustuksesta alkaen.
Ainoa huonokuntoinen oli kattoverhoilu, jossa vuodet olivat tehneet tehtävänsä ja kankaan alla oleva vaahtomuovi oli muuttunut puruksi ja silloin vaati uusimista.
Leave a comment: