Jotenkin vanhan plösön ajatukset ovat valuneet tuonne Z4:n suuntaan, kunhan on se n. 3-litrainen, eli samantehoinen kuin Kasi.
Hyvän kasin voisi ostaa, jos se on oikeasti HYVÄ, eikä mikään projekti. Yhden restauroin ja mälläsin lunariin, niin siinä on tallittoman askartelijan kontribuutio projekteille.
E31 oli kiva peli liikutella keski-iän ohittanutta harrastajaa ja tulihan niitä kilometrejä seitsemässä vuodessa liki 100 000 kappaletta. Eikä harmita yhtään, vaikka ylläpitoon hupenikin euro kavereineen. Harrastukset vievät vain kaikki rahat.
Sain tänään nokkakolaroimastani Kasista (pussasin Skodan perään Pärnuun tultaessa) alustavan kustannusarvion ja hinta nousenee niin korkeaksi, että vakuutusyhtiö ei todennäköisesti korjaa, vaan korvaa. Rahasummat ovat vielä avoinna, mutta Karppi-sarjan Kasi taitaa olla historiaa.
Kannattaa seurata https://www.copart.fi/ sivuja lähiaikoina ja jos on kiinnostusta ostaa raato itselleen, niin minulta löytyy lisätietoa siitä, mitä siinä on ja mitä on uusittu/korjattu.
Seitsemän vuotta ja vino pino euroja on laitettu tähän Suomen julkisimpaan Karppi-kasiin, jolla ehdin itse ajella liki 100 000 km vuosien saatossa. Ja pääosin nautinnollisia kilometrejä, kuten Eurotour 2015 ( http://www.lehmussaari.com/Eurotour_2015.pdf ) ja 5 kpl Kumipallo4000-roadtrippiä. Ultimate driving machine!
Nyt kun näyttää siltä, että aika on jättämässä, niin hakusessa on toinen 850. Jos tunnet, että olet valmis luopumaan Diamandswartzista Kasistasi, niin privaviestiä kehiin. Siis mustasta, muut värit eivät kiinnosta, sen verran väri hoikentaa vanhaa pläsää.
Vielä varauksena, että jos vakuutusyhtiö haluaa maksaa korjauksen, niin en osta mitään, vaan herätän Kasin entistä uudempaan eloon.
Mutta tarina saa jatkoa, kunhan vakuutusyhtiö kertoo kantansa.
Sain tänään nokkakolaroimastani Kasista (pussasin Skodan perään Pärnuun tultaessa) alustavan kustannusarvion ja hinta nousenee niin korkeaksi, että vakuutusyhtiö ei todennäköisesti korjaa, vaan korvaa. Rahasummat ovat vielä avoinna, mutta Karppi-sarjan Kasi taitaa olla historiaa.
Kannattaa seurata https://www.copart.fi/ sivuja lähiaikoina ja jos on kiinnostusta ostaa raato itselleen, niin minulta löytyy lisätietoa siitä, mitä siinä on ja mitä on uusittu/korjattu.
Seitsemän vuotta ja vino pino euroja on laitettu tähän Suomen julkisimpaan Karppi-kasiin, jolla ehdin itse ajella liki 100 000 km vuosien saatossa. Ja pääosin nautinnollisia kilometrejä, kuten Eurotour 2015 ( http://www.lehmussaari.com/Eurotour_2015.pdf ) ja 5 kpl Kumipallo4000-roadtrippiä. Ultimate driving machine!
Nyt kun näyttää siltä, että aika on jättämässä, niin hakusessa on toinen 850. Jos tunnet, että olet valmis luopumaan Diamandswartzista Kasistasi, niin privaviestiä kehiin. Siis mustasta, muut värit eivät kiinnosta, sen verran väri hoikentaa vanhaa pläsää.
Vielä varauksena, että jos vakuutusyhtiö haluaa maksaa korjauksen, niin en osta mitään, vaan herätän Kasin entistä uudempaan eloon.
Mutta tarina saa jatkoa, kunhan vakuutusyhtiö kertoo kantansa.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Ite pähkäilen kanssa tuon kompuran valinnan kanssa, on kyllä yks hemmetin viidakko vertailla BMW:n osanumeroita ja Bosch / Denso osanumeroita keskenään.
Tuolla linkissä suositellaan kompuraa koodilla: 10PA17C
Käy ilmeisesti ihan 88-93 (?), kunhan muistaa tilata kierroslukuanturillisen version. Miten sellainen tilataan, niin siitä ei ole käsitystä.
Toisessa kommentissa taas suositellaan Denson 471-1263 kompuraa, mutta siihen tarttee taas uudet kiinnikkeet.
Pellen Paja kaveri vinkkasi Saksan eBaysta kunnostetun kompuran. Tuli viikossa ja nyt tulee kylmää.
Denso 147 200 - 3260.
Ei siis missään netissä tms. vaan ihan livenä tänään.
Oma kasihaave on haudattu, mutta ainahan noita tulee seurailtua ja paikallinen JJK-12 on säännöllinen näky. Niin tänäänkin, mutta ikävissä merkeissä.
Sydäntä riipaisi, näin tosin vain takaa päin, mutta kyseinen vehje oli juuri ollut jonkin sortin kolarissa. Vauriot todennäköisesti vain keulassa, mutta ainakin nesteet oli kadulla. Ei mitään käsitystä tapahtumaketjusta, mutta autojen asennosta päätellen saattaa olla toinen osapuoli tulleen huoltsikan pihasta eteen ja kasin keula töötännyt toisen kylkeen tms.
Auts...
Edit, niin se meni kuten oletin. E31 oli syytön. Jotain ironiaa tuossa, tapahtumapaikkana Kauppakadun Neste ja nesteet kadulla...
Leave a comment: