E31 850/840 Myydään/ostetaan/netistä bongattu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hantte
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Moi,

Kun mun kasi meni lunastukseen, niin tulevaisuutta varten hankkimani Moottori ja Vaihdelaatikko olisivat myynnissä.

1.) Moottoriin on vaihdettu GT-motorsilla uudet laakerit (kampura ja veivit) ja männänrenkaat sekä kannet on koneistettu. Kuiteissa tarkempi työseloste.
    Ei ole tehty viritysjuttuja, vaan on pysytty vakiomitoissa. Ei jakopäätä, vesipumppua, automaatin turbiinia, vaan raaka "short engine".

2.) Laatikko on 750:stä ( 4HP24) ja se on saanut Bemarin korjaussarjan sisäänsä.

Rahaa noissa on kiinni muutaman perusinsinöörin (kuten itsekin olen) kuukausipalkka, mutta vain marmorilta saatavat osat eivät ole ilmaisia.

Hinta-arvioita saa privaviestillä. Ilmaisia/noutohintaisia eivät ole, vaan puhutaan tuhansista, vaikkakin omakustannehinnoista.

8- tai 7-sarjalaisen (E31 ja E32) omistajalle hyvä korjauspaketti.
    Kannattaa kysyä.
    Nostetaas tätä näkyville.

Leave a comment:

• E39Fin
    replied
    Kaveri bongasi kuljetusrekan päältä matkalla Viroon?
    Kohta Kamuksilla myynnissä kolaroimattomana.
    Hyvä, että menee lähemmäs Euroopan varaosa-aittoja (Puola,Liettua) niin saattaa mennä vielä kunnostettavaksi eikä purkuun. Vaikea tilanne noiden tavallisten kasien kanssa kun osat on harvinaisia ja kalliita, mutta itse autot ei kuitenkaan ole karanneet hinnoissa juurikaan ylöspäin.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by Flamen View Post
    Sattuko kellään jäämään tuon Copartin auton lopullista myyntihintaa? Viimesin huuto oli 12h ennen sulkemista jotain 6100€.
    Kaveri bongasi kuljetusrekan päältä matkalla Viroon?
    Kohta Kamuksilla myynnissä kolaroimattomana.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by Flamen View Post
    Sattuko kellään jäämään tuon Copartin auton lopullista myyntihintaa? Viimesin huuto oli 12h ennen sulkemista jotain 6100€.
    Taisi olla 6300 € ja pari minuuttia ennen umpeutumista meni "live huutokaupaksi", ja hintoja ei näkynyt julkisesti kuin "jäsenille" Jäsenyys maksaa, joten en liittynyt.

Onko jollain tietoa, minne meni?

Leave a comment:

• Flamen
    replied

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Yllättävän vähäisillä vaurioilla lunastettu vai keulan runkopalkit meni sittenkin solmuun?
    Oikea puskuriaisa on painunut sentin verran => koripenkkiin ja poikittaiset peltipalkit ovat saaneet muotoa muuttavat tällit = uusittava. Ja mitä köytyy sitten oikaisumittauksissa?
    Ja kun kaikkia osia EI saa uutena, niin purkuosien metsästys voi kestää vuosia. Ja vakuutusyhtiö (If) ei halunnut ryhtyä kestoprojektin rahoittajaksi, kuten en minäkään (eikä mulla ole omaa paikkaa, missä askarrella).
    Vahinkotarkastajan kanssa olimme siis samaa mieltä, että lunastukseen.
    Sain enemmän kuin pelkäsin, mutta vähemmän kuin halusin, eli kelvollinen kompromissi korvaushinnasta.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Kyllä tuosta näyttäisi vielä auton tekevän.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Yllättävän vähäisillä vaurioilla lunastettu vai keulan runkopalkit meni sittenkin solmuun?
    Oikea puskurin vaimentimen tuki vääntynyt alaspäin ja mahdollisesti korissa muutakin muotoilua. Ja kaikki puuttuvat osat (poisluettuna CSI-keula?) ovat romua.
    Tarkempaa tietoa privaviestillä.

Edit: Joo, se on tuon aae30:n kuvan auto. Oli mulla 7+ vuotta ja laitoin sen kunnostukseen enemmän kuin lunarikorvauksena sain.
    Last edited by Hantte; 10-08-2022, 22:49. Reason: Lisää infoa samaan viestiin.

Leave a comment:

• aae30
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Jos joku ostas sen huutokaupasta ja laittas vielä kuntoo
    3,3ke jo tarjottu, että varmaan joku sen ostaakin, jos se siis tämä on:

Leave a comment:

• ritariässä
    replied

Leave a comment:

• mige95
    replied
    Jarrutin liian myöhään liian lähellä ajanutta farkku-Skodaa takaapäin. Meni nokka sen verran pahasti ruttuun, että kustannusarvio nousi lähelle auton arvoa ja se siitä sitten.

Ei henkilövahinkoja, kun vauhtia lienee ollut < 30 km/h (vaikea arvioida), kun kolahti. Ainoat "henkilövahingot" ovat mun henkiset, kun menin tuhoamaan hyvän yksilön.

Kasien omistajat kiittänevät, että taas ehjien arvo nousi vähän.
    Jos joku ostas sen huutokaupasta ja laittas vielä kuntoo

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Voi hemmetti, mitä kävi ?
    Jarrutin liian myöhään liian lähellä ajanutta farkku-Skodaa takaapäin. Meni nokka sen verran pahasti ruttuun, että kustannusarvio nousi lähelle auton arvoa ja se siitä sitten.

Ei henkilövahinkoja, kun vauhtia lienee ollut < 30 km/h (vaikea arvioida), kun kolahti. Ainoat "henkilövahingot" ovat mun henkiset, kun menin tuhoamaan hyvän yksilön.

Kasien omistajat kiittänevät, että taas ehjien arvo nousi vähän.

Leave a comment:

• mige95
    replied
    Moi,

Kun mun kasi meni lunastukseen, niin tulevaisuutta varten hankkimani Moottori ja Vaihdelaatikko olisivat myynnissä.

1.) Moottoriin on vaihdettu Gt-motorsilla uudet laakerit (kampura ja veivit) ja männänrenkaat sekä kannet on koneistettu. Kuiteissa tarkempi työseloste.
    Ei ole tehty viritysjuttuja, vaan on pysytty vakiomitoissa. Ei jakopäätä, vesipumppua, automaatin turbiinia, vaan raaka "short engine".

2.) Laatikko on 750:stä ( 4HP24) ja se on saanut Bemarin korjaussarjan sisäänsä.

Rahaa noissa on kiinni muutaman perusinsinöörin (kuten itsekin olen) kuukausipalkka, mutta vain marmorilta saatavat osat eivät ole ilmaisia.

Hinta-arvioita saa privaviestillä. Ilmaisia/noutohintaisia eivät ole, vaan puhutaan tuhansista, vaikkakin omakustannehinnoista.

8- tai 7-sarjalaisen omistajalle hyvä korjauspaketti.
    Kannattaa kysyä.
    Voi hemmetti, mitä kävi ?

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Laatikko ja kone myytävänä

Moi,

1.) Moottoriin on vaihdettu Gt-motorsilla uudet laakerit (kampura ja veivit) ja männänrenkaat sekä kannet on koneistettu. Kuiteissa tarkempi työseloste.

8- tai 7-sarjalaisen omistajalle hyvä korjauspaketti.
    Kannattaa kysyä.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Olipa nihkeää kun tarina päättyi lunariin.
    Noh, onneksi ihmisvahinkoja ei tullut.
    Mietin hartaasti vaihtoehtoa, että ottaisin osakorvauksen ja pitäisin auton, mutta helpompi näin.
    Niin moni osa on "ENDED"-statuksella, että tästä olisi tullut pitkä projekti autotallittomalle ja jossainhan sitä projektia pitää säilöä säältä suojassa (=lisää kustannuksia) parikin vuotta.
    Ensi viikolla sen pitäisi siirtyä Copartin huutariin. Seuratkaa.

Leave a comment:

Working...
X