memebuy23buy

Bmw 800 sarja E31 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • P-J
    replied
    Tuo tänne. Hoidan kohtuulliseen hintaan.

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    Originally posted by vaappu View Post
    No niin kyl tää tästä
    Akut oli ladattu, joo. Toiminut tähän asti. Mittasimpa latauksen jälkeen jänniteet , toisesta akusta oli jossain välissä kuollut yksi kenno.
    Gm poksin sähkäri vaihto konkat uusiin ja varmasti laadukkaisiin.

    Ekalla testauksella muutama toiminta pelasi hetken jonka jälkeen kuoli sähkölasit ja keskus lukko ja peräkontti. Syyllinen oli tällä kertaa kaksi sulaketta kontista.uudet sulakkeet ja Auto käynnissä toimii kaikki. ja sammuksissa myös.
    Kiitos vinkeistä.
    Tässä saa alkaa siirtymään seuraavaan huolto kohteeseen.
    Niinpä niin.

    Lasit kuolleet. Releet naksuu kontissa. Pyyhkijät /pissapoika ,keskuslukko ei toimi

    Sulakkeet ehjät kaikki. Akut täynnä. Molemmat irrallaan 13.3v . Auton Laturikin pukkaa käynnissä 14v.

    Kontin maat hieroin uudet kontaktit.
    Releet vaihdoin kontista , käytin kuskin puolen moottori tilan releitä ei vaikutusta.

    Rm Rele poksin joka kuskin helmassa ku aukasee ja virrat päällä, sormella releen kontaktoria painaa sekä kuskin ovessa olevaa ikkuna näppistä. Niin saa väkisin toimintoja käytettyä. Eli sen puolen ikkunaa mitä käyttää nii painaa jommastakummasta ikkuna kytkimestä jompaan kumpaan suuntaan ja tiettyä releen kontaktoria saa sähkö perille loppu sijoitus paikkaan.

    Mutta nämä vain keskuslukolla ja ikkunoilla.

    Mikäköhän perkele tuota esi ohjaus vaivaa?

    (Edit seuraava aamu.)

    Seuraavana aamuna taas kun kokeili ikkunaa niin sen yhden liikkeen verran toimi järjestelmä ja kuoli siihen.
    Last edited by vaappu; 30-08-2020, 09:35.

    Leave a comment:


  • Jaatu
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Mulla meni lambda-anturi rikki ja se väitti koneen käyvän laihalla, vaikka pakoputkesta valui bensaa.
    Vaihdatin bossin lambdat keväällä.
    Seuraavaksi tempoilevan puolen massavirta- anturi uusitaan sekä kampiakselin asentotunnistimet.
    Pohditaan sitten seuraavaa askelta.

    Hieman infoa tilanteestani. Kampiakselin asentotunnistemet (orgis) vaihdettu ja toinen massavirta-anturi. Toinen (tarvike LÖWE) tuli Saksasta vääränä tuoteena. Reklamoin ja odottelen nyt oikeaa osaa. Mutta tärkeintä, auto alkoi toimia. Ei vielä uskalla hurraata huutaa, kun vasta 50 km takana.

    Woken kanssa olen käynyt kirjeenvaihtoa. Hännellä on mittalaite, millä voi testata orgis massavirta-anturin. Mikäli anturi on ok, testi maksaa 59 €+16 % alv, jos on mahdollista korjata hinta 229 €+16 %
    alv.

    Voisiko joku infota, millaiset vapaavirtaavat katit tuohon sopisi.Esim Magnaflow tmv malli?
    Last edited by Jaatu; 10-09-2020, 15:30.

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by Jaatu View Post
    Ok. Kiitos jälleen vinkeistä. Noista Magnaflow kateista pyysin tarjouksen. Ilmeisesti osaavat mitoittaa virtaukseltaan ja fyysisiltä mitoiltaan oikeat auton rekkarin mukaan. Oletan, että ainakin pelkääjän puolen katti on sökö. Pimeän puolen lähtiessä mukaan peliin, putkenpäästä tulee palamatonta bensaa/vettä ja jokin ”villan” riekalekin sieltä lensi.
    Pitää vaan saada syy selville, mikä syöttää bensaa kattiin. Auto käy hetken kaikilla ja sitten toinen puoli putoaa pelistä pois. Uudelleen startatessa taas kaikki sylinterit mukana, muutaman minuutin. Neuvoja on tullut paljon, noilla tiedoilla edetään. Hakusessa on tyhjäkäyntimoottorit, tai sitten niiden huoltaja.
    Massavirta-anturin hankinnassa ei kannanottojen mukaan ole syytä säästellä. Niinhän se on, että laatu maksaa.
    Mulla meni lambda-anturi rikki ja se väitti koneen käyvän laihalla, vaikka pakoputkesta valui bensaa.

    Leave a comment:


  • Jaatu
    replied
    Originally posted by BmAri View Post
    Tuohon käyntiongelmaan palaisin. Normaalien imusarja- ja polttoaineen paineongelmien lisäksi löysin jostain ulkomaiselta saitilta joskus kommentin, että nakutusanturi ottaa häiriötä vesipumpusta. Pitäisiköhän uskoa?
    Ok. Kiitos jälleen vinkeistä. Noista Magnaflow kateista pyysin tarjouksen. Ilmeisesti osaavat mitoittaa virtaukseltaan ja fyysisiltä mitoiltaan oikeat auton rekkarin mukaan. Oletan, että ainakin pelkääjän puolen katti on sökö. Pimeän puolen lähtiessä mukaan peliin, putkenpäästä tulee palamatonta bensaa/vettä ja jokin ”villan” riekalekin sieltä lensi.
    Pitää vaan saada syy selville, mikä syöttää bensaa kattiin. Auto käy hetken kaikilla ja sitten toinen puoli putoaa pelistä pois. Uudelleen startatessa taas kaikki sylinterit mukana, muutaman minuutin. Neuvoja on tullut paljon, noilla tiedoilla edetään. Hakusessa on tyhjäkäyntimoottorit, tai sitten niiden huoltaja.
    Massavirta-anturin hankinnassa ei kannanottojen mukaan ole syytä säästellä. Niinhän se on, että laatu maksaa.

    Leave a comment:


  • BmAri
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mistä tietää, että E31 aihealue on aktiivinen:

    - Joku ostaa E31:n
    - Tämä joku kertoo käyntiongelmista
    - Muut alkavat auttaa ja kertoa omista ongelmakokemuksistaan



    Katit voi korvata myös tarvikekateilla, esim. Magnaflow:t, jotka itselläni Csi:ssä, koska edellinen omistaja oli poistanut alkuperäiset. Ne ovat myös virtaavampia, nk. sport-katteja.
    Tuohon käyntiongelmaan palaisin. Normaalien imusarja- ja polttoaineen paineongelmien lisäksi löysin jostain ulkomaiselta saitilta joskus kommentin, että nakutusanturi ottaa häiriötä vesipumpusta. Pitäisiköhän uskoa?

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Oletko tutkinut kunnollisella testerillä maffien ja lambdojen livedataa?
    Siitä varmaan joku osaava tyyppi osaisi haarukoida säätimien toimintaa.

    Maffien tarkistusta/ kunnostusta kannattaa kysyä myös sähköpostitse
    Wokkelta. ( wokke.de). Muistaakseni tämä saksanmies keväällä mainosti
    että on hommannut vehkeet millä onnistuu mitata maffien sielua, ja pystyikö jopa korjailemaankin.

    Hinnat alkain tarvikemaffeilla ei sit tee hevonpersettä...

    Leave a comment:


  • Jaatu
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    On noissa kaikissa omat juttunsa. Yksi asia näissä japseissa on perävälitys joka euroissa on 3,15 ja japseissa 3,64 eli sama kuin jenkkimalleissa. Ruotsiin uutena myydyissä oli vakiona taas se neliasentoinen valokytkin jne...

    Mitä nyt on tullut kokemusta kahdesta japanin kasista niin vaikka ovat vähän ajettuja niin eivät ne missään muodossa uusia ole.
    Hieman tuli illalla jumpattua Japanin version kanssa. Kone käy hetken minuutin pari kaikilla ja sitten pudottaa pelkääjän puolen pois pelistä. Moottori sammuu, kun ottaa sammuneen puolen massavirta- anturin irti. Toinen puoli käy hyvin ja eikä reagoi vaikka irroittaa massavirta-anturin.
    Muistan lukeneeni samaisesta ongelmasta foorumin sivuilta.
    Lopulta kone alkoi käymään kaikilla ja otti täpäkästi kieroksia. Pelkääjän puolen putkesta tuli hieman mustempaa pakokaasua ja roiski palamatonta bensaa.
    Eipäs tuosta taida vielä vikadiagnoosia pysty tekemään viallisesta massavirta-anturista tmv?
    Taidan tilata yhden massavirta-anturin, jos sitten pääsisi ajamalla testeriin.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Onko Japanin versio eri asia kuin Euroopan versio? Oma Kasini on viety uutena Japanin markkinoille, mutta on kyllä European version. Nyt kun muistelen, on minullakin esiintynyt aika ajoin tuota tekstiä "Catalyst Overheat".
    On noissa kaikissa omat juttunsa. Yksi asia näissä japseissa on perävälitys joka euroissa on 3,15 ja japseissa 3,64 eli sama kuin jenkkimalleissa. Ruotsiin uutena myydyissä oli vakiona taas se neliasentoinen valokytkin jne...

    Mitä nyt on tullut kokemusta kahdesta japanin kasista niin vaikka ovat vähän ajettuja niin eivät ne missään muodossa uusia ole.

    Leave a comment:


  • jx166
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Onko Japanin versio eri asia kuin Euroopan versio? Oma Kasini on viety uutena Japanin markkinoille, mutta on kyllä European version. Nyt kun muistelen, on minullakin esiintynyt aika ajoin tuota tekstiä "Catalyst Overheat".
    Viittaan oikeastaan tähän määritelmään e31.net sivuilta http://www.8coupe.com/Production/MarketVersion.aspx ja siihen, että kussakin maassa oli omia kummallisuuksia, Japanissa ilmeisesti enemmänkin. En ole J-spec -asiantuntija (saatika E31 -sarjankaan), mutta olisikohan yksi suoraan Japanin markkinalle valmistetun auton merkki nopeusmittarissa oleva ”JPN” -merkki?

    VIN checkillähän voi myös nähdä markkinan, jolle auto on suunnattu/viety alunperin.

    Pitää katsoa tuo akkujuttu, en ole huomannut katsoa erillistä kondensaattoria!

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Onko Japanin versio eri asia kuin Euroopan versio? Oma Kasini on viety uutena Japanin markkinoille, mutta on kyllä European version. Nyt kun muistelen, on minullakin esiintynyt aika ajoin tuota tekstiä "Catalyst Overheat".

    Leave a comment:


  • Jaatu
    replied
    Originally posted by jx166 View Post
    Moi, itselläni on 840 J-spec. ”Catalyst overheat” ei ole vika J-specseissä, vaan liittyy Japanin omiin päästövaatimuksiin. Omassa kasissani on aurinkolipassa erillinen japaninkielinen ja englanninkielinen tarra, jossa asia selitetään.

    Autoni antaa joka kerta käynnistäessä ”Catalyst overheat” ilmoituksen, mutta ei jätä sitä vikamuistiin, ja auto sanoo ”Check control OK” pian käynnistyksen jälkeen. Kyseessä on siis J-spec ominaisuus, ei vika. Ellei sitten ole käynnin kanssa muita ongelmia, niin tämän virheilmon ei tulisi olla se juurisyy.
    Japanin tuonti tämä minunkin kasipätkä vuodelta 2012. Sama juttu ”Catalyst overheat” ilmoitus tulee aika usein konetta käynnistettäessä ja poistuu itsestään ja ” Check control” OK.
    Onkos autossasi toisen akun vieressä jokin ”laite” ilmeisesti kondersaattori, mikä voi kytkeä akkuun? Se taitaa olla jokin virtaan liittyvä apulaite?
    Käännätin siinä olevan Japanin kielisen tekstin ja pääsin käsitykseen, että se liityy ns. apuvirtaan. Laite on röökiaskin kokoinen kikkare.

    Hyvä tietää, että Japanin versioissa on eroavaisuuksia, kuten kaksi laturia.
    Hyviä neuvoja thanks.

    Leave a comment:


  • jx166
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Mitä olen vuosien varrella törmännyt tähän catalyst overheat vikailmoitukseen niin ainakin bimmerforumsilla on varsin moni saanut kyseisen vikailmoituksen ja ilmeisesti se ilmenee monesti nimenomaan Japanista tuoduissa autoissa (omanikin antoi samaa viestiä, aikanaan kun sillä vielä ajoin joskus vanhan testamentin aikoihin).

    Ratkaisuksi tähän siellä on lähes poikkeuksetta suositeltu poistamaan iso keltainen rele takakontista! Tämä poistaa vikailmoituksen ja käsittääkseni se on ihan ok ”korjaus”, koska asia ei ilmeisesti ole varsinaisesti vika vaan jokin ”ominaisuus” etenkin näissä Jspec autoissa. Tätä on niin monesti siellä suositeltu, että uskaltaisin sanoa, että tee se.
    Moi, itselläni on 840 J-spec. ”Catalyst overheat” ei ole vika J-specseissä, vaan liittyy Japanin omiin päästövaatimuksiin. Omassa kasissani on aurinkolipassa erillinen japaninkielinen ja englanninkielinen tarra, jossa asia selitetään.

    Autoni antaa joka kerta käynnistäessä ”Catalyst overheat” ilmoituksen, mutta ei jätä sitä vikamuistiin, ja auto sanoo ”Check control OK” pian käynnistyksen jälkeen. Kyseessä on siis J-spec ominaisuus, ei vika. Ellei sitten ole käynnin kanssa muita ongelmia, niin tämän virheilmon ei tulisi olla se juurisyy.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Mitä olen vuosien varrella törmännyt tähän catalyst overheat vikailmoitukseen niin ainakin bimmerforumsilla on varsin moni saanut kyseisen vikailmoituksen ja ilmeisesti se ilmenee monesti nimenomaan Japanista tuoduissa autoissa (omanikin antoi samaa viestiä, aikanaan kun sillä vielä ajoin joskus vanhan testamentin aikoihin).

    Ratkaisuksi tähän siellä on lähes poikkeuksetta suositeltu poistamaan iso keltainen rele takakontista! Tämä poistaa vikailmoituksen ja käsittääkseni se on ihan ok ”korjaus”, koska asia ei ilmeisesti ole varsinaisesti vika vaan jokin ”ominaisuus” etenkin näissä Jspec autoissa. Tätä on niin monesti siellä suositeltu, että uskaltaisin sanoa, että tee se.
    Japanissa autot seisoo ruuhkissa joutokäynnillä enemmän kuin ajokilometrejä. Useamman japsituonnin isokoneisen tiedän joissa takimmaiset tai keskimmäiset sylinterit on rujossa kunnossa kun moottori purettu vikaselvityksessä. Sama homma kattien kanssa, tukossa tai palanut poroksi ?

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Mitä olen vuosien varrella törmännyt tähän catalyst overheat vikailmoitukseen niin ainakin bimmerforumsilla on varsin moni saanut kyseisen vikailmoituksen ja ilmeisesti se ilmenee monesti nimenomaan Japanista tuoduissa autoissa (omanikin antoi samaa viestiä, aikanaan kun sillä vielä ajoin joskus vanhan testamentin aikoihin).

    Ratkaisuksi tähän siellä on lähes poikkeuksetta suositeltu poistamaan iso keltainen rele takakontista! Tämä poistaa vikailmoituksen ja käsittääkseni se on ihan ok ”korjaus”, koska asia ei ilmeisesti ole varsinaisesti vika vaan jokin ”ominaisuus” etenkin näissä Jspec autoissa. Tätä on niin monesti siellä suositeltu, että uskaltaisin sanoa, että tee se.

    Leave a comment:

Working...
X