Bmw 800 sarja E31 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by vaappu View PostNo niin kyl tää tästä
Akut oli ladattu, joo. Toiminut tähän asti. Mittasimpa latauksen jälkeen jänniteet , toisesta akusta oli jossain välissä kuollut yksi kenno.
Gm poksin sähkäri vaihto konkat uusiin ja varmasti laadukkaisiin.
Ekalla testauksella muutama toiminta pelasi hetken jonka jälkeen kuoli sähkölasit ja keskus lukko ja peräkontti. Syyllinen oli tällä kertaa kaksi sulaketta kontista.uudet sulakkeet ja Auto käynnissä toimii kaikki.ja sammuksissa myös.
Kiitos vinkeistä.
Tässä saa alkaa siirtymään seuraavaan huolto kohteeseen.
Lasit kuolleet. Releet naksuu kontissa. Pyyhkijät /pissapoika ,keskuslukko ei toimi
Sulakkeet ehjät kaikki. Akut täynnä. Molemmat irrallaan 13.3v . Auton Laturikin pukkaa käynnissä 14v.
Kontin maat hieroin uudet kontaktit.
Releet vaihdoin kontista , käytin kuskin puolen moottori tilan releitä ei vaikutusta.
Rm Rele poksin joka kuskin helmassa ku aukasee ja virrat päällä, sormella releen kontaktoria painaa sekä kuskin ovessa olevaa ikkuna näppistä. Niin saa väkisin toimintoja käytettyä. Eli sen puolen ikkunaa mitä käyttää nii painaa jommastakummasta ikkuna kytkimestä jompaan kumpaan suuntaan ja tiettyä releen kontaktoria saa sähkö perille loppu sijoitus paikkaan.
Mutta nämä vain keskuslukolla ja ikkunoilla.
Mikäköhän perkele tuota esi ohjaus vaivaa?
(Edit seuraava aamu.)
Seuraavana aamuna taas kun kokeili ikkunaa niin sen yhden liikkeen verran toimi järjestelmä ja kuoli siihen.Last edited by vaappu; 30-08-2020, 09:35.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hantte View PostMulla meni lambda-anturi rikki ja se väitti koneen käyvän laihalla, vaikka pakoputkesta valui bensaa.
Seuraavaksi tempoilevan puolen massavirta- anturi uusitaan sekä kampiakselin asentotunnistimet.
Pohditaan sitten seuraavaa askelta.
Hieman infoa tilanteestani. Kampiakselin asentotunnistemet (orgis) vaihdettu ja toinen massavirta-anturi. Toinen (tarvike LÖWE) tuli Saksasta vääränä tuoteena. Reklamoin ja odottelen nyt oikeaa osaa. Mutta tärkeintä, auto alkoi toimia. Ei vielä uskalla hurraata huutaa, kun vasta 50 km takana.
Woken kanssa olen käynyt kirjeenvaihtoa. Hännellä on mittalaite, millä voi testata orgis massavirta-anturin. Mikäli anturi on ok, testi maksaa 59 €+16 % alv, jos on mahdollista korjata hinta 229 €+16 %
alv.
Voisiko joku infota, millaiset vapaavirtaavat katit tuohon sopisi.Esim Magnaflow tmv malli?Last edited by Jaatu; 10-09-2020, 15:30.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jaatu View PostOk. Kiitos jälleen vinkeistä. Noista Magnaflow kateista pyysin tarjouksen. Ilmeisesti osaavat mitoittaa virtaukseltaan ja fyysisiltä mitoiltaan oikeat auton rekkarin mukaan. Oletan, että ainakin pelkääjän puolen katti on sökö. Pimeän puolen lähtiessä mukaan peliin, putkenpäästä tulee palamatonta bensaa/vettä ja jokin ”villan” riekalekin sieltä lensi.
Pitää vaan saada syy selville, mikä syöttää bensaa kattiin. Auto käy hetken kaikilla ja sitten toinen puoli putoaa pelistä pois. Uudelleen startatessa taas kaikki sylinterit mukana, muutaman minuutin. Neuvoja on tullut paljon, noilla tiedoilla edetään. Hakusessa on tyhjäkäyntimoottorit, tai sitten niiden huoltaja.
Massavirta-anturin hankinnassa ei kannanottojen mukaan ole syytä säästellä. Niinhän se on, että laatu maksaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BmAri View PostTuohon käyntiongelmaan palaisin. Normaalien imusarja- ja polttoaineen paineongelmien lisäksi löysin jostain ulkomaiselta saitilta joskus kommentin, että nakutusanturi ottaa häiriötä vesipumpusta. Pitäisiköhän uskoa?
Pitää vaan saada syy selville, mikä syöttää bensaa kattiin. Auto käy hetken kaikilla ja sitten toinen puoli putoaa pelistä pois. Uudelleen startatessa taas kaikki sylinterit mukana, muutaman minuutin. Neuvoja on tullut paljon, noilla tiedoilla edetään. Hakusessa on tyhjäkäyntimoottorit, tai sitten niiden huoltaja.
Massavirta-anturin hankinnassa ei kannanottojen mukaan ole syytä säästellä. Niinhän se on, että laatu maksaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostMistä tietää, että E31 aihealue on aktiivinen:
- Joku ostaa E31:n
- Tämä joku kertoo käyntiongelmista
- Muut alkavat auttaa ja kertoa omista ongelmakokemuksistaan
Katit voi korvata myös tarvikekateilla, esim. Magnaflow:t, jotka itselläni Csi:ssä, koska edellinen omistaja oli poistanut alkuperäiset. Ne ovat myös virtaavampia, nk. sport-katteja.
Leave a comment:
-
-
Oletko tutkinut kunnollisella testerillä maffien ja lambdojen livedataa?
Siitä varmaan joku osaava tyyppi osaisi haarukoida säätimien toimintaa.
Maffien tarkistusta/ kunnostusta kannattaa kysyä myös sähköpostitse
Wokkelta. ( wokke.de). Muistaakseni tämä saksanmies keväällä mainosti
että on hommannut vehkeet millä onnistuu mitata maffien sielua, ja pystyikö jopa korjailemaankin.
Hinnat alkain tarvikemaffeilla ei sit tee hevonpersettä...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikae34 View PostOn noissa kaikissa omat juttunsa. Yksi asia näissä japseissa on perävälitys joka euroissa on 3,15 ja japseissa 3,64 eli sama kuin jenkkimalleissa. Ruotsiin uutena myydyissä oli vakiona taas se neliasentoinen valokytkin jne...
Mitä nyt on tullut kokemusta kahdesta japanin kasista niin vaikka ovat vähän ajettuja niin eivät ne missään muodossa uusia ole.
Muistan lukeneeni samaisesta ongelmasta foorumin sivuilta.
Lopulta kone alkoi käymään kaikilla ja otti täpäkästi kieroksia. Pelkääjän puolen putkesta tuli hieman mustempaa pakokaasua ja roiski palamatonta bensaa.
Eipäs tuosta taida vielä vikadiagnoosia pysty tekemään viallisesta massavirta-anturista tmv?
Taidan tilata yhden massavirta-anturin, jos sitten pääsisi ajamalla testeriin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostOnko Japanin versio eri asia kuin Euroopan versio? Oma Kasini on viety uutena Japanin markkinoille, mutta on kyllä European version. Nyt kun muistelen, on minullakin esiintynyt aika ajoin tuota tekstiä "Catalyst Overheat".
Mitä nyt on tullut kokemusta kahdesta japanin kasista niin vaikka ovat vähän ajettuja niin eivät ne missään muodossa uusia ole.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostOnko Japanin versio eri asia kuin Euroopan versio? Oma Kasini on viety uutena Japanin markkinoille, mutta on kyllä European version. Nyt kun muistelen, on minullakin esiintynyt aika ajoin tuota tekstiä "Catalyst Overheat".
VIN checkillähän voi myös nähdä markkinan, jolle auto on suunnattu/viety alunperin.
Pitää katsoa tuo akkujuttu, en ole huomannut katsoa erillistä kondensaattoria!
Leave a comment:
-
-
Onko Japanin versio eri asia kuin Euroopan versio? Oma Kasini on viety uutena Japanin markkinoille, mutta on kyllä European version. Nyt kun muistelen, on minullakin esiintynyt aika ajoin tuota tekstiä "Catalyst Overheat".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jx166 View PostMoi, itselläni on 840 J-spec. ”Catalyst overheat” ei ole vika J-specseissä, vaan liittyy Japanin omiin päästövaatimuksiin. Omassa kasissani on aurinkolipassa erillinen japaninkielinen ja englanninkielinen tarra, jossa asia selitetään.
Autoni antaa joka kerta käynnistäessä ”Catalyst overheat” ilmoituksen, mutta ei jätä sitä vikamuistiin, ja auto sanoo ”Check control OK” pian käynnistyksen jälkeen. Kyseessä on siis J-spec ominaisuus, ei vika. Ellei sitten ole käynnin kanssa muita ongelmia, niin tämän virheilmon ei tulisi olla se juurisyy.
Onkos autossasi toisen akun vieressä jokin ”laite” ilmeisesti kondersaattori, mikä voi kytkeä akkuun? Se taitaa olla jokin virtaan liittyvä apulaite?
Käännätin siinä olevan Japanin kielisen tekstin ja pääsin käsitykseen, että se liityy ns. apuvirtaan. Laite on röökiaskin kokoinen kikkare.
Hyvä tietää, että Japanin versioissa on eroavaisuuksia, kuten kaksi laturia.
Hyviä neuvoja thanks.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikae34 View PostMitä olen vuosien varrella törmännyt tähän catalyst overheat vikailmoitukseen niin ainakin bimmerforumsilla on varsin moni saanut kyseisen vikailmoituksen ja ilmeisesti se ilmenee monesti nimenomaan Japanista tuoduissa autoissa (omanikin antoi samaa viestiä, aikanaan kun sillä vielä ajoin joskus vanhan testamentin aikoihin).
Ratkaisuksi tähän siellä on lähes poikkeuksetta suositeltu poistamaan iso keltainen rele takakontista! Tämä poistaa vikailmoituksen ja käsittääkseni se on ihan ok ”korjaus”, koska asia ei ilmeisesti ole varsinaisesti vika vaan jokin ”ominaisuus” etenkin näissä Jspec autoissa. Tätä on niin monesti siellä suositeltu, että uskaltaisin sanoa, että tee se.
Autoni antaa joka kerta käynnistäessä ”Catalyst overheat” ilmoituksen, mutta ei jätä sitä vikamuistiin, ja auto sanoo ”Check control OK” pian käynnistyksen jälkeen. Kyseessä on siis J-spec ominaisuus, ei vika. Ellei sitten ole käynnin kanssa muita ongelmia, niin tämän virheilmon ei tulisi olla se juurisyy.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikae34 View PostMitä olen vuosien varrella törmännyt tähän catalyst overheat vikailmoitukseen niin ainakin bimmerforumsilla on varsin moni saanut kyseisen vikailmoituksen ja ilmeisesti se ilmenee monesti nimenomaan Japanista tuoduissa autoissa (omanikin antoi samaa viestiä, aikanaan kun sillä vielä ajoin joskus vanhan testamentin aikoihin).
Ratkaisuksi tähän siellä on lähes poikkeuksetta suositeltu poistamaan iso keltainen rele takakontista! Tämä poistaa vikailmoituksen ja käsittääkseni se on ihan ok ”korjaus”, koska asia ei ilmeisesti ole varsinaisesti vika vaan jokin ”ominaisuus” etenkin näissä Jspec autoissa. Tätä on niin monesti siellä suositeltu, että uskaltaisin sanoa, että tee se.
Leave a comment:
-
-
Mitä olen vuosien varrella törmännyt tähän catalyst overheat vikailmoitukseen niin ainakin bimmerforumsilla on varsin moni saanut kyseisen vikailmoituksen ja ilmeisesti se ilmenee monesti nimenomaan Japanista tuoduissa autoissa (omanikin antoi samaa viestiä, aikanaan kun sillä vielä ajoin joskus vanhan testamentin aikoihin).
Ratkaisuksi tähän siellä on lähes poikkeuksetta suositeltu poistamaan iso keltainen rele takakontista! Tämä poistaa vikailmoituksen ja käsittääkseni se on ihan ok ”korjaus”, koska asia ei ilmeisesti ole varsinaisesti vika vaan jokin ”ominaisuus” etenkin näissä Jspec autoissa. Tätä on niin monesti siellä suositeltu, että uskaltaisin sanoa, että tee se.
Leave a comment:
-
Leave a comment: