memebuy23buy

Bmw 800 sarja E31 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hantte
    replied
    Kasin mittariston valo-ongelma ja Airbag-valon vilkkuminen

    Moi,

    Sunnuntaina päätin vaihtaa mittariston taustavalot (ne kaksi ylintä 3-wattista) toimiviin. Tein saman pari vuotta sitten yhdelle polttimolle ilman ongelmia.
    Mittaristo irti, polttimot irti malliksi ja sitten Motonettiin kiinnittäen vain mittariston kaapelin ja valokatkaisijan. Tällöin huomasin, että Airbag-valo vilkkuu. Ei väliä, kun moni katkaisija oli irti.
    Valot vaihtoon ja kojelauta kasaan. Luulin olevani voittaja, kun vaihdetut valot syttyivät, mutta sitten tulikin lunta tupaan ja urakalla:
    - Airbag-valo vilkkuu tasaisesti, kunnes n. 5 minuutin ajamisen jälkeen jää palamaan
    - vain nopeusmittari toimii kaikilla vaihteilla
    - kun parkit/ajovalot on päällä, niin mittariston kaikki valot toimivat, muutoin eivät merkkivalot syty
    - muut mittarit ja varoitusvalot toimivat vain automaatin R-asennossa, jos parkit on päällä
    - vaihde-indikaattori -valo mittaristossa toimii vain R-asennossa
    - aiemmin, viime vuonna, D-asennossa ei D-valo syttynyt näyttöön, mutta 3-vaihteella toimi (siis cruise ei toimi ilman valoa E/S/M-asennon jälkeen)

    Jotain muuta saattoi unohtua.

    Onko joku muu törmännyt vastaavaan ja saanut ratkaistua mittariston vaihderiippuvaisuuden ja airbag-valon?

    Otin siis mittariston irti, vaihdoin siihen kaksi taustavaloa ja välissä ajoin pari kilometriä. edellisellä kerralla ei ongelmia, mutta nyt meni nilkoille.
    Kokemuksia, apuja, mutta ei poskensoittoa (paljolti) otetaan vastaan.
    Last edited by Hantte; 20-08-2019, 23:06.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Eipä talviseisokki ollut pitkä.
    2. kauden kuvaukset alkaa 3.1.2019. https://en.wikipedia.org/wiki/Deadwind
    Ja helppo arvata, millä autolla ajetaan taas. 😍😍

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Kun kukaan muukaan tässä maassa ei aja Kasilla ympäri vuoden, niin mäkin laitoin oman stondikseen tänään, pestynä ja vahattuna kevättä odotellen.
    Toki talven aikana tulee pari pientä remppajuttua, että Karppi-sarjan kakkoskauden kuvauksissa on entistä ehompi Kasi käytettävissä.
    Eipä talviseisokki ollut pitkä.
    2. kauden kuvaukset alkaa 3.1.2019. https://en.wikipedia.org/wiki/Deadwind
    Ja helppo arvata, millä autolla ajetaan taas. 😍😍

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Maanantaina vanteet oiottavaksi ja tiistaina, kardaania viedessäni vanteet sai jo kyytiin. Kardaani oli valmis torstaina. En valittaisi toimitusajoista näin loppukaudesta, vaikka kesäkuussa olikin ruuhkaista.
    No, tuo on kyllä nopeaa toimintaa ! Täytynee lähiviikkoina viedä nuo ylimääräiset M193:t sinne oiottavaksi.

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Joo, totta. Useamman vanteen oikonut minulle ja kavereille jo vuosia. Toiminta ei ole nopeaa, kannattaa varautua kuukausien oikomisaikaan .
    Maanantaina vanteet oiottavaksi ja tiistaina, kardaania viedessäni vanteet sai jo kyytiin. Kardaani oli valmis torstaina. En valittaisi toimitusajoista näin loppukaudesta, vaikka kesäkuussa olikin ruuhkaista.
    Last edited by Hantte; 29-11-2018, 02:45. Reason: Pilkunviilausta isoista kirjaimista...

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Kardaanien lisäksi Ko-Met oikoo/korjaa vanteita.

    Soitto paljasti, että kardaanin tasapainotus on satasen hujakoilla ja vanteiden oikominen alkaen pari-kolmekymppiä kappale. Maalattavaksi pitää viedä muualle.
    Joo, totta. Useamman vanteen oikonut minulle ja kavereille jo vuosia. Toiminta ei ole nopeaa, kannattaa varautua kuukausien oikomisaikaan .

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Jep, Ko-Met täällä pk-seudulla tasapainottaa ja korjaa niitä.
    Kardaanien lisäksi Ko-Met oikoo/korjaa vanteita.

    Soitto paljasti, että kardaanin tasapainotus on satasen hujakoilla ja vanteiden oikominen alkaen pari-kolmekymppiä kappale. Maalattavaksi pitää viedä muualle.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Vahva veikkaus kardaanille näissä tärinään liittyvissä asioissa.
    Kardaaneja voi onneksi korjata ja tasapainotella täällä Suomessakin.
    Jep, Ko-Met täällä pk-seudulla tasapainottaa ja korjaa niitä.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Thanks!
    Menee muiden nosturihommien ohessa*.


    - nosturille mennään vasta talvistondiksen aikaan, kun voimansiirto muutoinkin (vetarit ja kardaani) korjataan yli kolmen vuoden värinöiden korjaamiseksi (kardaani ja vetarit, vihdoinkin?)
    Vahva veikkaus kardaanille näissä tärinään liittyvissä asioissa.
    Kardaaneja voi onneksi korjata ja tasapainotella täällä Suomessakin.

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Hahaa! Olet naureskellut E31 seisottamista ja nyt olet todennut aika lailla ne syyt, miksi ne seisovat. Aika hurja öljynkulutus kyllä, taitaa olla jotain muutakiin vialla koneessa kuin pelkkä talvi.

    Hienoa, että Karppi on jopa kansainvälinen sarja !
    Joo, pitää nöyrtyä ja seistä lakki kourassa. Onpahan taasen aikaa remppailla sitä sun tätä. Vähän harmittaa ajella tavisautolla, mutta mikä estää vaihtamasta, jos alkaa ahdistamaan liikaa?

    Öljynkulutus on muuttuva suure ajosuoritteiden funktiona. Kesällä meni alle puolisen litraa per 5000 km, kun talvipakkasilla työmatka-ajossa (7 km suuntaansa) öljyä menee liki/jopa 10-kertainen määrä.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Ei varsinaisesti mitään, mutta säälitti viime talvena murjoa tulille pakkasesta, ajaa 7 km duuniin ja saman toisto duunissa. Öljyä meni toista litraa tonnille ja akut eivät latautuneet riittävästi tuossa ajassa, jolloin ikkunat alkoivat jumpata omia aikojaan ja keskuslukitus (jälkiasenteinen) alkoi sekin jumpata omia aikojaan. Ja se suolan vaikutus valitettavasti näkyy alustassa. Kaikki paikat, mistä maali on kolhittu puhki, alkaa ruskistua.
    Joo, sääli on sairautta, mutta ei Kasilla sääli ajella noita päivittäisiä pätkäajoja Helsingin talvisuolapaskakelissä.
    Melkeinpä väittäisin, että seisottamalla talven saan kaksi kesää lisää kulumisen puolesta.
    Hahaa! Olet naureskellut E31 seisottamista ja nyt olet todennut aika lailla ne syyt, miksi ne seisovat. Aika hurja öljynkulutus kyllä, taitaa olla jotain muutakiin vialla koneessa kuin pelkkä talvi.

    Hienoa, että Karppi on jopa kansainvälinen sarja !

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Ai tulee toinen kausi? Hienoa.

    Vai seisontaan, mikäs nyt tuli ?
    Ei varsinaisesti mitään, mutta säälitti viime talvena murjoa tulille pakkasesta, ajaa 7 km duuniin ja saman toisto duunissa. Öljyä meni toista litraa tonnille ja akut eivät latautuneet riittävästi tuossa ajassa, jolloin ikkunat alkoivat jumpata omia aikojaan ja keskuslukitus (jälkiasenteinen) alkoi sekin jumpata omia aikojaan. Ja se suolan vaikutus valitettavasti näkyy alustassa. Kaikki paikat, mistä maali on kolhittu puhki, alkaa ruskistua.
    Joo, sääli on sairautta, mutta ei Kasilla sääli ajella noita päivittäisiä pätkäajoja Helsingin talvisuolapaskakelissä.
    Melkeinpä väittäisin, että seisottamalla talven saan kaksi kesää lisää kulumisen puolesta.

    Karpin 2. kauden kuvaukset alkavat joskus huhtikuussa ja jos se menee yhtä hyvin kaupaksi, niin 2020 kuvataan 3. kausi, luki jossain lehdessä. Kuulin muuten yhdeltä kaverilta, jonka Jenkkilässä asuva kaveri on ihastunut suomalaiseen sarjaan Netflixillä nimeltä Deadwind. Mun kaveri vetäisi kaikki creditit ja respectit, kun kehaisi ajaneensa Deadwindin Bimmeriä.

    Leave a comment:


  • algernon
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Vai seisontaan, mikäs nyt tuli ?
    Aikanani ajelin kyllä kesät ja talvet...hyvin lämpeää kabiini 12 mukin voimalla.
    Kun on akut kunnossa niin lähtee -20C aivan hyvin (joskus keskusmoduulia joutui lämmittämään että lähti ajonesto pois)
    Last edited by algernon; 06-11-2018, 02:40.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Kun kukaan muukaan tässä maassa ei aja Kasilla ympäri vuoden, niin mäkin laitoin oman stondikseen tänään, pestynä ja vahattuna kevättä odotellen.
    Toki talven aikana tulee pari pientä remppajuttua, että Karppi-sarjan kakkoskauden kuvauksissa on entistä ehompi Kasi käytettävissä.

    Ensi kesänä tulee 30 vuotta Kasin julkaisusta. Onko joku kuullut mistään megakokoontumisesta? Jos sellainen on, niin onko lähtijöitä?
    Ai tulee toinen kausi? Hienoa.

    Vai seisontaan, mikäs nyt tuli ?

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Talvistondis ja 30-vuotisjuhlat

    Kun kukaan muukaan tässä maassa ei aja Kasilla ympäri vuoden, niin mäkin laitoin oman stondikseen tänään, pestynä ja vahattuna kevättä odotellen.
    Toki talven aikana tulee pari pientä remppajuttua, että Karppi-sarjan kakkoskauden kuvauksissa on entistä ehompi Kasi käytettävissä.

    Ensi kesänä tulee 30 vuotta Kasin julkaisusta. Onko joku kuullut mistään megakokoontumisesta? Jos sellainen on, niin onko lähtijöitä?

    Leave a comment:

Working...
X