memebuy23buy

Bmw 800 sarja E31 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hantte
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Kepissä on tunnistin, eli sulta on vaihdelaatikon päästä vaijeri todennäköisesti liikahtanut. Helppo laittaa takaisin kohdalleen, pikkasen tunkkaa autoa kulmasta ja ryömii alle 13mm lenkkien kanssa.
    Thanks!
    Menee muiden nosturihommien ohessa*.

    *Pari poikkeamaa:
    - tällä kropalla pitää päästä nosturille. Pieni tunkkaaminen ei riitä.
    - nosturille mennään vasta talvistondiksen aikaan, kun voimansiirto muutoinkin (vetarit ja kardaani) korjataan yli kolmen vuoden värinöiden korjaamiseksi (kardaani ja vetarit, vihdoinkin?) Vetareiden hinta on muuten tippunut Saksassa 650 euroon. Jenkeissä ECS:llä jopa vielä halvempaa, alle 600 euroa, mutta rahti tänne...:think:think
    Pitää jatkaa tutkimuksia Jenkkilästä tänne.

    Liettuassa vielä 851 euroa...

    Leave a comment:


  • kallek77
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Oon useamman tuollaisen tilannut, tullut parilla erilaisella hattuversiolla mutta kaikki toiminu hienosti. Pitää vaan tunnistusjohto vaihtaa vanhasta ja niputtaa vanhaan suojakuoreen.
    Vuosien saatossa käynyt jonkun verran näitä ja tietty vanhoja 6-pyttyisiä ja kokemuksen mukaan vanhan johdon korjaus on helppo ja halpa kun siihen erikseen osat orkkiksena. Ei niistä yleensä ole kuin 1-2 tulpanhattua rikki tai muuta pientä.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Moi,

    Mulla alkoi loppukesästä ilmetä ongelma, että D-asennossa vaihdekeppi "valui" hieman liikaa eteenpäin, jolloin D-valo sammui mittaristosta. Auto kulkee kuitenkin normaalisti, mutta D-valon puute estää cruisen käytön. Harmillista täällä kameratolppaviidakossa.

    Varsinainen kysymys: mitä pitää säätää ja mistä, että D-valo tulee takaisin? Jos vipu on kolmosella tai pienemmällä, niin cruise toimii hyvin (yli 40 km/h), mutta nelosella ei.
    Jos vaihdekeppiä vetää D:llä taaksepäin, niin D-valo syttyy ja cruise toimii, mutta on hankala ajettava.

    Pitääkö kiristää vaijeria vai purkaa koko automaatin yläkerta, että saa jonkun mikrokytkimen säädettyä?

    Onko helppoa ratkaisua, vai pitääkö pudottaa koko voimalinja alas? :think:think:think
    Kepissä on tunnistin, eli sulta on vaihdelaatikon päästä vaijeri todennäköisesti liikahtanut. Helppo laittaa takaisin kohdalleen, pikkasen tunkkaa autoa kulmasta ja ryömii alle 13mm lenkkien kanssa.

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    850i automaatti ja kojelaudan valo

    Moi,

    Mulla alkoi loppukesästä ilmetä ongelma, että D-asennossa vaihdekeppi "valui" hieman liikaa eteenpäin, jolloin D-valo sammui mittaristosta. Auto kulkee kuitenkin normaalisti, mutta D-valon puute estää cruisen käytön. Harmillista täällä kameratolppaviidakossa.

    Varsinainen kysymys: mitä pitää säätää ja mistä, että D-valo tulee takaisin? Jos vipu on kolmosella tai pienemmällä, niin cruise toimii hyvin (yli 40 km/h), mutta nelosella ei.
    Jos vaihdekeppiä vetää D:llä taaksepäin, niin D-valo syttyy ja cruise toimii, mutta on hankala ajettava.

    Pitääkö kiristää vaijeria vai purkaa koko automaatin yläkerta, että saa jonkun mikrokytkimen säädettyä?

    Onko helppoa ratkaisua, vai pitääkö pudottaa koko voimalinja alas? :think:think:think

    Leave a comment:


  • algernon
    replied
    Originally posted by Kiko750 View Post
    Mielenkiintoista että tuo pata hörisee vaikka tulpanjohtosignaalit ristissä. Oma pelaa kait suht hyvin mutta tyhjäkäynti ei ole niin tasainen kuin 12-mukisessa pitäis olla. Pitääpä koittaa vaihdella johtojen paikat :think
    Se signaalijohto joka tulee sytkäjohdoista on inputtia tietokoneelle polttoaineen ruiskutukselle...ei sytyksen ajoitukselle. Muuten olisi mielenkiintoinen korjausluuppi.
    Koneen käyntinopeus tulee kampiakselilla olevilta sensoreilta.

    Leave a comment:


  • Kiko750
    replied
    Mielenkiintoista että tuo pata hörisee vaikka tulpanjohtosignaalit ristissä. Oma pelaa kait suht hyvin mutta tyhjäkäynti ei ole niin tasainen kuin 12-mukisessa pitäis olla. Pitääpä koittaa vaihdella johtojen paikat :think

    Leave a comment:


  • Peivola
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Juu, puolet on värikoodattu. Silti tahtoo mennä tulpanjohtojen signaalit väärinpäin kun sitä ei koneen käynnistä niin helposti huomaa.
    En minä ainakaan huomannut muuta värikoodia kuin naarasliittimien musta sekä harmaa. Molemmat urokset, signaali ja asentotunnistin, ovat kuitenkin mustia ja menevät eri värisiin liittimiin riippuen lohkosta.

    Siis onko tämä signaalien ristiin meno kuitenkin mahdollista vaikka kone käy hyvin?

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by Peivola View Post
    Noniin, homma kunnossa. Vika löytyi näistä neljästä liittimestä jotka ovat koneen päädyssä, virranjakajien välissä. Olin merkannut itselleni muistiin vain toisen lohkon johdot, kumpi harmaaseen ja kumpi mustaan liittimeen. Ei tullut mieleenkään että ne voisivat mennä ristiin. Vasemmalla tulpanjohdon signaali mustaan liittimeen mutta oikealla se kuuluukin vaaleaan/harmaaseen.
    Juu, puolet on värikoodattu. Silti tahtoo mennä tulpanjohtojen signaalit väärinpäin kun sitä ei koneen käynnistä niin helposti huomaa.

    Leave a comment:


  • Peivola
    replied
    Noniin, homma kunnossa. Vika löytyi näistä neljästä liittimestä jotka ovat koneen päädyssä, virranjakajien välissä. Olin merkannut itselleni muistiin vain toisen lohkon johdot, kumpi harmaaseen ja kumpi mustaan liittimeen. Ei tullut mieleenkään että ne voisivat mennä ristiin. Vasemmalla tulpanjohdon signaali mustaan liittimeen mutta oikealla se kuuluukin vaaleaan/harmaaseen.

    Leave a comment:


  • BeiSSi
    replied
    Ota Peivola muutama kuva koneesta niin että näkyy etuosan anturien johdot ja pa-linjat, niin voidaan verrata.. Onko puolan johto varmasti pohjassa? Kaasuläpän johto kierretty loppuun saakka? Koneen takaa lämpöantureiden johdot kiinni?
    Paskimmalla tuurilla johtosarjasta on joku piuha mennyt poikki, toivotaan ettei olisi.. itse käytin imusarjat irti viimeksi viikonloppuna, kun vaihdoin valley panin tiivisteen ja vesipumpun putkien o-renkaat , kaikki kovettuneet haperoiksi ja olivat vuotaneetkin pikkusen. Suosittelen uusimaan nuo jos imusarjoja meinaa irrotella.

    Leave a comment:


  • Peivola
    replied
    Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Perjantain projektina oli tiivistää kasista imusarjat. Imusarjat irti, putsaus, silikonit väliin ja kasaus. Katsoin tarkkaan että kaikki tuli takaisin juuri oikeaan paikkaan. Lauantaina kone käymään, vain oikea lohko käy. Inpalla ei vikakoodeja. Tunnin siinä varmaan pähkäilin ja heiluttelin johtosarjaa mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Noh, reippaana purin kaiken uudestaan jos sieltä olisi kuitenkin jotain jäänyt laittamatta paikoilleen. Vehkeet uudestaan nippuun vielä tarkemmalla otteella. Sunnuntaina käynnistys ja vain vasen lohko käynnistyi. Tässä kohtaa myös kierroslukumittari pimeni. Ei vieläkään vikakoodeja. Siinä sitten ihmeteltyäni nappasin koneen käydessä oikean lohkon kaasuläpältä johdot irti niin kone hörähti käymään molemmilla lohkoilla, samalla syttyi myös eml valo sekä luistoneston merkkivalo mittaristoon. Luin vikakoodit ja vasemmalta puolelta löytyi 73 speed signal. Vikakoodin kuittaus, kaasuläpän johdot kiinni ja uusi käynnistys. Käy edelleen vain vasemmalla lohkolla, varoitusvalot palaa taulussa mutta ei vikakoodeja.

    Ennen toimenpiteitä kone kävi kaikilla, välillä pätkien sekä satunnaisesti hetkellisesti vikatilassa.

    Kyseessä siis M70B50


    Onko väellä tietoa/ehdotuksia mistä lähden vikaa tarkemmin hakemaan?

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Oon useamman tuollaisen tilannut, tullut parilla erilaisella hattuversiolla mutta kaikki toiminu hienosti. Pitää vaan tunnistusjohto vaihtaa vanhasta ja niputtaa vanhaan suojakuoreen.
    Hyvä homma, pitää varmaan tilailla tuo setti (varalle) ja tulpat tuolta.

    Omassa myllyssä näyttää olevan Bosch F7LDCR tulpat paikoillaan. Yhtä tulppaa käytin irti ja se oli nokinen, joten huonoon käyntiin selitys löytyy varmasti tulpat-tulpanjohto akselilta. Omassani noin 2000rpm jälkeen käynti tasoittuu ja ravistaminen poistuu. Huvikseni koitin tulpasta mittailla resistanssia, mutta en saanut edes lukemia.

    EDIT:
    Tilasin Championin C9YC tulpat
    Last edited by MikkoJII; 29-06-2018, 07:50.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Onko kukaan kokeillut tuota Janmor HR14 sytkäjohto sarjaa? :think


    https://www.topautoosat.fi/janmor-3025368.html
    Oon useamman tuollaisen tilannut, tullut parilla erilaisella hattuversiolla mutta kaikki toiminu hienosti. Pitää vaan tunnistusjohto vaihtaa vanhasta ja niputtaa vanhaan suojakuoreen.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Onko kukaan kokeillut tuota Janmor HR14 sytkäjohto sarjaa? :think


    https://www.topautoosat.fi/janmor-3025368.html
    On kyllä halpa johtosarja.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Onko kukaan kokeillut tuota Janmor HR14 sytkäjohto sarjaa? :think


    Leave a comment:

Working...
X