memebuy23buy

Bmw 800 sarja E31 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Onicle
    replied
    Moi, onko e32 ja e31 moottorin johtosarjoilla eroa?

Realoemin mukaan toi on ollut vain kasissa.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Kardaaniasiaa

Moi,

Jo kolme vuotta sitten ihmettelin kardaanin värinöitä ja homma jäi seurantaan. Seuranta tuotti tulosta pari viikkoa sitten, kun tukilaakeri leikkasi kiinni ja hitsaantui kiinni kardaaniin.

Olin jo edellisellä viikolla tilannut RealOEM:n (ja Bemarin ETK:n) mukaisesti tukilaakerin hiluineen, takapään vakionopeusnivelen ja etupään rättinivelen.

Kun kardaani irroitettiin, niin ei siinä mitään rättiniveltä edes ollut, vaan tavallinen ristinivel laippaliitoksella, vaikka RealOEM ei edes näytä laippaliitoksellisen numeroa.

Samaten takapään vakionopeusnivel oli ihan kelvollinen, joten sekin jätettiin vaihtamatta.

Etuosan ristinivelet olivat ruostuneet jumiin ja neulat syöpyneet ristitappeihin. Bemari ei myy ristiniveliä irrallaan, eikä laipallista kardaania ole tarjolla tarvittavalla aikataululla. Oli siis ongelma, mutta pienellä tutkimisella selvisi, että Mersun Sprintterin ristinivelet ovat samankokoiset. Siispä sellaiset tilalle.

Lopputuloksena olisi nyt myynnissä uudet, marmorilta ostetut rätti- ja vakionopeusnivel (CV=constant velocity).
    Osat 2 ja 13.

Rättinivel maksoi mulle 104,99 €
    Vakionopeusnivel maksoi 213,85 €

Tarjouksia tänne tai privana.

Ja loppukysymys:
    mistä tietää, milloin on käytetty rättiniveltä ja milloin ei?

Leave a comment:

• MikkoJII
    replied
    Pikainen kysymys, oon vaihtamassa m70 myllyyn coolant temp sensoria vänkärin puolelle, kuinka tiukkaan tuo piti laittaa? Muistasin, että 15-25nm. Katsoisin itse, mutta en saa jostain syystä bentley service manualia auki.

EDIT:
    Manuaali saatu dropboxin kautta toimimaan.

EDIT2:
    Tilasin väärän anturin eli 2-napaisen. Pitää tilata 3-napainen anturi sinne cross-pipeen.
    eli osanumero: 13621707366

Osa 5: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_0785

Eka vaihdoin vänkärin puolelle ensimmäiseen paikkaan anturin -> ei vaikutusta
    Toiseksi vaihdoin cross-pipen keskelle sen uuden anturin -> ei vaikutusta
    Nyt paikallaan siis uusi ja vanha anturi ja ilmeisesti alkuperäinen Boschilainen on tuo mikä jäi nyt sitten ylimääräiseksi.

Eli ei oo enää vaihtoehtoja mikä anturi se viallinen on Ens viikolla se 3-napainen anturi tilaukseen ja jos sillä saatais kondikseen. Bentley manuaalia tutkiessa se myös sitten varmistui, että 3-napainen on se coolant-temperature sensor (engine). Vikakoodi tulee vain 7-12 bankin puolelle.

Oireina se, että kone käy helvetin rikkaalla.
    Last edited by MikkoJII; 02-06-2018, 17:41.

Leave a comment:

• Onicle
    replied
    Uusi kesä ja uudet kuviot (ongelmat).

Talven aikana vaihdoin uudet alkuperäiset tulpanjohdot sekä käytin kaasuläpät Wokkella huollossa. Auto toimii nyt kokoajan kuudella sylinterillä. Hetki virtojen päällelaiton jälkeen EML valo syttyy. Johdot kävin läpi ja kaiken pitäisi olla kunnolla kiinni, kokeeksi vaihdoin vielä ecut keskenään ja silti sama ongelma jatkuu. Oikean puolen sylinterit ovat poissa toiminnasta. Tulisiko mitään mieleen mikä voisi olla vialla? Ennen talvea ajoin auton talliin 12:sta.

Leave a comment:

• MouTine
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Jep.
    Yle ei salli tuotesijoittelua kuin maksavilta sponsoreilta. Ilmeisesti Apple maksoi, kun omppulogo oli näkyvissä, mutta joissain läppäreissä oli vain pyöreä teippi logon päällä.
    Toi on muuten todella häiritsevää monissa pokepätkissä. Tappaa heti fiiliksen.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by Tomi T View Post
    Karppi jakso 7, kasi "jätti tielle". Oivoi, tähän ästi ollut äänet kohillaan, mutta tuossa startin ääni oli jostain korollasta.

Onkohan jo OT...
    Sattui korvaan ja pahasti, kun joku vinkuintialaisen paskamyllyn ääni oli pantu starttimoottorin tilalle. Yksi pahimpia mokia sarjassa, mitä bongasin.

Leave a comment:

• Tomi T
    replied
    Karppi jakso 7, kasi "jätti tielle". Oivoi, tähän ästi ollut äänet kohillaan, mutta tuossa startin ääni oli jostain korollasta.

Onkohan jo OT...

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by Tomi T View Post
    Hämmästys oli suuri kun kyseisen sarjan ekan jakson viime viikolla katselin! Oliko BMW-merkit edessä ja takana teipattu Ylen toimesta, vai mikä ihmeen juttu?
    Jep.
    Yle ei salli tuotesijoittelua kuin maksavilta sponsoreilta. Ilmeisesti Apple maksoi, kun omppulogo oli näkyvissä, mutta joissain läppäreissä oli vain pyöreä teippi logon päällä.

Leave a comment:

• Tomi T
    replied

Kommentteja (ei kuvausvihreiztä) saa heitellä. Repsikan turvavyö ja ovi on jo kaluttu tunnelatauspurkauksiksi Karpin elämäntilannetta peilaten, Eivät siis ole rikki oikeasti.

Miten musta tuntuu, että auton hinta nousi ylöspäin. :think
    Hämmästys oli suuri kun kyseisen sarjan ekan jakson viime viikolla katselin! Oliko BMW-merkit edessä ja takana teipattu Ylen toimesta, vai mikä ihmeen juttu?

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Aeromotors toimittaa myös useimmiten nopeasti, parissa päivässä.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Tuossa minun edellisessä linkissähän sellainen on, tarkennus:

https://aeromotors.ee/kataloog/searc...9TT/THERMOTEC/
    Toi juna meni jo, jos edes olisi sopinut... Ja mä sain uuden seuraavana päivänä, jolla oli ISO merkitys, että pääsee taas ajamaan km-korvatavia kilometrejä nautinnollisesti.

Ylen areenassa on nähtävissä Karppi-niminen dekkarisarja, jossa on aika magee auto liki pääosassa.

Kommentteja (ei kuvausvihreiztä) saa heitellä. Repsikan turvavyö ja ovi on jo kaluttu tunnelatauspurkauksiksi Karpin elämäntilannetta peilaten, Eivät siis ole rikki oikeasti.

Miten musta tuntuu, että auton hinta nousi ylöspäin. :think

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Jostain löysin tarvikkeena alle satasella...
    Tuossa minun edellisessä linkissähän sellainen on, tarkennus:

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    :think Minä tilasin viime kesänä Pielmeieriltä alkuperäisen ja hinta
    oli mun mielestä tyyliin 400€... Manuaali 850i:hin
    Manuaalin syylarissa ei ole vaihteiston jäähdytystä integroituna, kuten automaatissa on.
    Jostain löysin tarvikkeena alle satasella...

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    :think Minä tilasin viime kesänä Pielmeieriltä alkuperäisen ja hinta
    oli mun mielestä tyyliin 400€... Manuaali 850i:hin

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    En kyllä maksaisi käytetystä saatika rikkinäisestä syylarista penniäkään. Tarkoitatko osanumero 17111723468?

Näyttää maksavan Saksan marmorilla alle 900€.

Aeromotors:

Profiteile:

Sanoisin, että halvemmallakin selviää kuin 300€.
    Nissensillä jäi alle 300 euron ja sai seuraavalle päivälle. Ilman vaihteistoöljyn jäähdytystä olis ollut alle satasen nakki.

Leave a comment:

Working...
X