Saada se auto siihen ”lepotilaan” ensin huijattua ja sitten osaava kaveri alkaa yleismittarin kanssa mittailla sulakkeilta virtoja yksi kerrallaan. Sieltä se saattaa hyvällä lykyllä tulla vastaan syöppö.
Ei tuohon oikein mitään muuta mahdollisuutta ole autossa, jossa on kaapelia varmaan enemmän kuin vitos ja kolmossarjalaisissa yhteensä..
Bmw 800 sarja E31 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Jos ei muuten ole mitään hajua, mitkä laitteet tuon aiheuttaa ja pitää sulakkeita poisottamalla asiaa tutkia, niin mitään nopeaa keinoa siihen ei liene. Paras tapa siinä tapauksessa ehkä olisi arpoa ensin puolet sulakkeista pois ja sitten seurata tyhjeneekö akku. Sen jälkeen sitten taas puolittaa sen epäilyksen alaisen puolikkaan ja poistaa 1/4 osan sulakkeista. Ja seuraavaksi sitten 1/8 osa. Mutta ihan nopeaa arvausta ei tällä tavalla saa aikaan.
Toivottavasti jollakulla on valistuneita arvauksia, joilla voi tuota arpapeliä yksinkertaistaa.
Leave a comment:
-
-
Akunpurku
Olen nyt onnellisesti ja todistetusti kahden E31:n omistaja, jotka molemmat purkavat akun (ainakin 2 vkon kuluessa). Mietin, miten tätä lähtisi tutkimaan tulevaisuudessa. Onko mahdollista järkevää poissulkea jotain kulutuskohteita sulakkeita irrottamalla tai mittaamalla (miten)?
Mahdollisia kulutuskohteita?
- Puhaltimen etuvastus
- Takaluukussa jokin rele (muistelen aiempaa keskustelua)
- Jälkiasennushälyttimet (ei Kasissa ole aiemmin aiheuttanut minulla mitään, Cs:ssä yksi epäilykohde)
- Muuta, mitä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostTaitaa olla 2 vuotta, kun Kasi on viimeksi käynyt. Eilen heräteltiin. Akut yli 10 v. vanhat ja aivan eläkkeellä. Toisen akun sain korvattua Csi:stä. Ei meinannut millään lähteä käymään, epäilleen polttoaineensaantia. Tähän asti on aina koko omistusajan käynnistynyt hyvin. Lopulta monen yrityksen jälkeen lähti, mutta käy vain toisella puolella eli kuskin puolelta katsottuna oikea puoli taisi olla pimeänä eli vasemmalta takaa tuli pakokaasut lämpimänä ja oikealta kylmänä.
Epäillään siis bensansaantia ja polttoainepumppua. Vai voiko tämä johtua akuista ja niiden epäsuhdasta? Nyt siis paikalla olevat toinen akku tod.näk. myös aivan loppu ja tuo toinenkin on jo 5 vuotta vanha ja vähäisessä käytössä ollut.
OE-pumput myydään kokonaisuutena, kokonaishinta kiipeää lähemmäs 2000 euroa. Löysin E32 osanumerolla pumpun, joka vaikuttaisi sopivan E31:een. Onko kellään kokemuksia tästä? 2 pumppuahan siellä ilmeisimmin on? Boschilainen:
Sopiiko liittimien osalta suoraan? Orkkis taitaa olla pulttimutteriliitoksella :think
Mietin myös, että olisiko viisainta vaan ostaa 2 uutta akkua ja aloittaa niillä.
Ehdotuksia ja kokemuksia tällaiseen ongelmaan vastaanotetaan.
Nopea ja helppo testi. (Ottaen huomioon että näissähän voi olla 10 eri syytä yhden pankin käymättömyyteen)
Leave a comment:
-
-
Kuudella käyvä Kasi
Taitaa olla 2 vuotta, kun Kasi on viimeksi käynyt. Eilen heräteltiin. Akut yli 10 v. vanhat ja aivan eläkkeellä. Toisen akun sain korvattua Csi:stä. Ei meinannut millään lähteä käymään, epäilleen polttoaineensaantia. Tähän asti on aina koko omistusajan käynnistynyt hyvin. Lopulta monen yrityksen jälkeen lähti, mutta käy vain toisella puolella eli kuskin puolelta katsottuna oikea puoli taisi olla pimeänä eli vasemmalta takaa tuli pakokaasut lämpimänä ja oikealta kylmänä.
Epäillään siis bensansaantia ja polttoainepumppua. Vai voiko tämä johtua akuista ja niiden epäsuhdasta? Nyt siis paikalla olevat toinen akku tod.näk. myös aivan loppu ja tuo toinenkin on jo 5 vuotta vanha ja vähäisessä käytössä ollut.
OE-pumput myydään kokonaisuutena, kokonaishinta kiipeää lähemmäs 2000 euroa. Löysin E32 osanumerolla pumpun, joka vaikuttaisi sopivan E31:een. Onko kellään kokemuksia tästä? 2 pumppuahan siellä ilmeisimmin on? Boschilainen:
Sopiiko liittimien osalta suoraan? Orkkis taitaa olla pulttimutteriliitoksella :think
Mietin myös, että olisiko viisainta vaan ostaa 2 uutta akkua ja aloittaa niillä.
Ehdotuksia ja kokemuksia tällaiseen ongelmaan vastaanotetaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKannattaa kysyä tarjous bossilaisille HämeenAutosähköstä. Yleensä ollut kolmasosan oem hinnasta. Harraste mersuun ostin bossin noin 350€, oem veholla 1100€.
https://www.hasoy.com/
Tämä testaa ilmamassasensorin 50€ + lähetyskulu (palautus kuuluu hintaan) ja tarvittaessa korjaavatkin eri hintaan. Muutakin sälää löytyy esimerkiksi, sähköpenkkien venyvät vaijerit jne. Noihin käyntioireisiin (käy vähän aikaa ja sammuu) ehdottelevat ongelmaa EML:ssä.
Terv,
AriLast edited by BmAri; 05-07-2021, 11:55.
Leave a comment:
-
-
Potilas -91 850, ei lataa. Vaihdettu laturi, luultavasti turhaan. Ei myöskään sytytä akun kuvaa mittaristoon. Mitäs seuraavaksi vaihtoon?:think
Leave a comment:
-
-
Et hirveän kauas mennyt. NYT Vasta vika korjattu.
Sähkön herra naapuri kylästä otti rm boksin ja diodi boksin hoitoon.
Rm boksista vaihtoi jonkun piirilevyn joka haisteli virtoja , uusiksi juotti liitoksia.
Selitti kyllä juurta jaksaen mitä teki , mutta ymmärän tuon tason sähkön päälle kuin sika satelliiteista
Nyt joka sähkö nippeli toimii, mittaristokin sammuu. Eli auto alkaa nukkua niin kuin pitääkin..
Sitten kysymys :
Mikä mahtaa vaivata m70 konetta?
Vaihdoin tulpanjohdot keväällä uusiin tarvikkeisiin kun löysin foorumilta ja ajattelin jos paranisi käynti. Sitä aijemmin olin uusinut muut. Kävi ja kukkui siedettävästi siihen asti..ja vanhoista laitoin donitsit 6. Ja 12 pytyille. Sen jälkeen se suuttui.
Nyt on puolia lukuun ottamatta kaikki uudet, jakajat ,lähetys saarnaaja,tulpat ja johdot uusia . Mutta auto hörähtää käyntiin ja käy 5sec ja sammuu. Kierroksia otta sillä aikaa mutta aina kuolee kuitenkin.
Mikä mahtoi muuttua niin radikaalisti tulpan johto episodin kohdalla?
Tai hajosi samalla?
Leave a comment:
-
Leave a comment: