Jos multa kysytään niin ei
Mutta voin lohduttaa ettei Lakun normi kasikaan sen paremmin liiku.
Siinä ei olekaan vielä Wokkipannua . Ei yksikään E31 nyt mitenkään ihmeesti liiku sarjavalmisteisena.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Siinä ei olekaan vielä Wokkipannua . Ei yksikään E31 nyt mitenkään ihmeesti liiku sarjavalmisteisena.
Kyllähän CSi:ssä on jo yritystä. Eräs punainen yksilö tuntui kyllä liikkuvan varsin hyvin. Yhtä sinistä yksilöä ei oo oikee päässy testailee vielä :think
No niin no Yritykseksihän se vähän kuitenkin jää, mutta niinhän se jää kaikilla, joilla uskaltaa kaasun painaa pohjaan
Nykymittapuulla varsinkin karvan vajaa 6s kiihtyvyyttä ei pysty repiväksi sanomaan. Alle menee heittämällä moni "perhefarkku". Toki kasi on tarkoituksella suunniteltukin sivistyneeksi, vaikka kello näyttäisikin ok lukuja.
Se on tavallaan vähän vittumaista kuitenkin kun auton ulkonäkö tuplaputkineen ym antaa ymmärtää mutta ei kuitenkaan ymmärrä antaa.
Jos tuota kasia ajattelee niin on se kyllä aika tympeää kun bensaa menee niin saatanasti mutta auto ei liiku mihinkään vastineeksi. Nykyään kun noi perheautot kiihtyvät paremmin ja vievät kymmenen kertaa vähemmän.
Mutta sitä fiilistä minkä tällainen auto antaa koko kokonaisuudessaan ei tarjoa mikään muu.
Mielestäni tämä kippo on helvetin hieno ja itse löysin käsiini vielä keppivaihteisen. Kyllä kelpaa ajella vaikka tankkiin uppoaakin kerralla pitkälle toista sataa
Mielestäni tämä kippo on helvetin hieno ja itse löysin käsiini vielä keppivaihteisen. Kyllä kelpaa ajella vaikka tankkiin uppoaakin kerralla pitkälle toista sataa
Olisi kyllä kiva joskus päästä testaamaan manuaalivaihteista. Se on varmaan ihan toisenlainen auto kun mitä tuolla 4-vaiht automaatilla.....
Liian moni aina puhuu kiihtyvyydestä, mutta samassa unohdetaan että 8 on tehty koviin nopeuksiin. Rajoittamaton 850 kulkee aika kovaa ja ennenkaikkea on aika vakaa noissa yli 250 nopeuksissa. Ja teknisesti kykenee ylläpitämään koo'oo nopeuksia. Siihen harva "kovakulkuinen" perheauto kykenee.
Itselle henk.koht. on ihan sama kiihtyykö auto 7 vai 9 sekuntia nollasta sataan, kunhan huippuja kulkee yli 250. Mielellään 270 tai enemmän. Juuri tuon takia seuraavan kesäauton löytäminen onkin haastavaa. 850 asetti kovat rajat.
Se on kyllä totta mitä Mika sanoi. Eniten itseänikin 850:ssä vitutti että kulkua olisi saanut olla bensan kulutukseen nähden paljon enempi.
Nykyiset... '14 E500 Coupe
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Mielestäni toi automaatti on aika rajoittava tekiä. Jossakin miitingissä ajoin normi 850i manuaali ja yllättyin miten ripea se ainakin tuntui oleva vrt csi.
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Se on tavallaan vähän vittumaista kuitenkin kun auton ulkonäkö tuplaputkineen ym antaa ymmärtää mutta ei kuitenkaan ymmärrä antaa.
Jos tuota kasia ajattelee niin on se kyllä aika tympeää kun bensaa menee niin saatanasti mutta auto ei liiku mihinkään vastineeksi. Nykyään kun noi perheautot kiihtyvät paremmin ja vievät kymmenen kertaa vähemmän.
Mutta sitä fiilistä minkä tällainen auto antaa koko kokonaisuudessaan ei tarjoa mikään muu.
mikae34:n mielipiteet boldattuna ovat kuin omasta kynästäni. Olet tajunnut oleellisen E31:stä ja sen suurimmat ongelmat ja puutteet .
Liian moni aina puhuu kiihtyvyydestä, mutta samassa unohdetaan että 8 on tehty koviin nopeuksiin. Rajoittamaton 850 kulkee aika kovaa ja ennenkaikkea on aika vakaa noissa yli 250 nopeuksissa. Ja teknisesti kykenee ylläpitämään koo'oo nopeuksia. Siihen harva "kovakulkuinen" perheauto kykenee.
Itselle henk.koht. on ihan sama kiihtyykö auto 7 vai 9 sekuntia nollasta sataan, kunhan huippuja kulkee yli 250. Mielellään 270 tai enemmän. Juuri tuon takia seuraavan kesäauton löytäminen onkin haastavaa. 850 asetti kovat rajat.
Se on kyllä totta mitä Mika sanoi. Eniten itseänikin 850:ssä vitutti että kulkua olisi saanut olla bensan kulutukseen nähden paljon enempi.
Juuri näin. Motarinopeuksissahan nämä vasta ovat omimmillaan (jos kone ja alusta ovat tikissä ).
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
mikae34:n mielipiteet boldattuna ovat kuin omasta kynästäni. Olet tajunnut oleellisen E31:stä ja sen suurimmat ongelmat ja puutteet .
.
Ehdottomasti auto on kuitenkin ainutlaatuinen eikä oikein verrattavissa mihinkään muihin. Jos nopeaa kulkijaa haluaa niin sitten pitää jo kärkeen ymmärtää suunnata katse M-sarjan autoihin.
Vielä eräs mielenkiintoinen seikka mikä olisi kiva myös testata on se että kuinkahan tuollainen perus 850i automaatilla mahtaisi liikahtaa E34 M5:n 3,91 lukkoperällä. Bimmerforumia kun tulee aktiivisesti seurailtua niin siellä ovat käyttäjät raportoineet varsin huimia muutoksia menohaluihin tuon vaihdon seurauksena. Tosin kuinkahan janoiseksi tämä sitten mahtaisi muuttua kun kierrokset pomppaisi ylös aika tavalla varsinkin maantie ajossa...
Ehdottomasti auto on kuitenkin ainutlaatuinen eikä oikein verrattavissa mihinkään muihin. Jos nopeaa kulkijaa haluaa niin sitten pitää jo kärkeen ymmärtää suunnata katse M-sarjan autoihin.
Vielä eräs mielenkiintoinen seikka mikä olisi kiva myös testata on se että kuinkahan tuollainen perus 850i automaatilla mahtaisi liikahtaa E34 M5:n 3,91 lukkoperällä. Bimmerforumia kun tulee aktiivisesti seurailtua niin siellä ovat käyttäjät raportoineet varsin huimia muutoksia menohaluihin tuon vaihdon seurauksena. Tosin kuinkahan janoiseksi tämä sitten mahtaisi muuttua kun kierrokset pomppaisi ylös aika tavalla varsinkin maantie ajossa...
Samaa mieltä ainutlaatuisuudesta, verrattavuudesta ja suorituskyvystä. Ainutlaatuisuus, korin kauneus ja V12-tekniikka ovat syyt, miksi näitä itse olen omistukseeni hankkinut.
Mikäs perä tässä alkuperäisenä olikaan? 3,19? Omaa Kasiini on laitettu lukkoyksikkö paikalleen alkuperäiseen perään.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Mikäs perä tässä alkuperäisenä olikaan? 3,19? Omaa Kasiini on laitettu lukkoyksikkö paikalleen alkuperäiseen perään.
Euro malleissa 3,15 perä ja jenkkimalleissa (kuten omani) on 3,64 perä. Tuo 3,64 peräkin antaa pienen säväyksen 3,15 nähden. Maantieajossa tuo vie tuolla 3,64 perälläkin jo melkein 2 litraa sadalla enemmän kuin euromallit...
Onko sinulla se Quaifen lukko siellä. Muuttaako se välityksiä ja onko käyttännön ajelussa huomattavissa eroja?
Hetkinen nyt muistui mieleen että Ballehan vaihtoi omaan kasiinsa aiemmin juurikin tuon 3,91 perän muistaakseni. Täytyykin mennä kahlaamaan sitä topiccia jos löytyisi jotain tietoa tai jos herra sattuu lukemaan tätä niin voisi tähän raportoida mitä muistaa.
Itsellä myös olisi ajatuksissa hommata 850 ja hiukkasen kysymyksiä heräsi esiin. Minkälaiset vakuutukset näissä yleensä on, onko kauhean kalliit maksut? Bensaakin taitaa aika mukavasti juoda mutta mitä voi odottaa jos kone on 5-litrainen V12.
Korjaaminen ei itselle ole ongelma kun autoasentajan hommia juuri opiskelen ja näin ollen itse voi korjaukset ja kaikki huollot tehdä, myös työpaikan puolesta voisi saada vähän halvemmalla joitain osia. Onko jotain mitä kannattaa muistaa näitä autoja etsiessä? Ilmeisesti iskarit, putkistot ja öljyvuodot on hyvä tsekata ja ruosteista ei kannata ottaa.
Kannattaa huomioida että osien hinnat on kalliimmat kuin esim e39 e36 jne. Alustaan löytyy jotain etupäähän tarvikeosana mutta esim taakse pitää kaikki tilata alkuperäisenä.
Ellei nyt juuri ole harrastajalta peräisin joka laittanut paljon rahaa kiinni niin hyvä varata muutama touhutonni perushuoltoihin.
Comment