BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Haju69
    replied
    Uusi topikki avattu http://www.btcf.fi/forum/showthread....58#post3826858

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    :think En ole saanut aikaseksi vielä itse tutkia, joten osaisko
    joku sanoa mistä sais järkevimmin OEM puolat kasiin?

Mitähän ne orkkikset maksas..... omat kyllä toimii, mut oiskohan
    nuo viksua uusia ennenku käräyttävät pokseja.
    Profiteile.de tai BMW:n leimoilla Pielmeier.

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    :think En ole saanut aikaseksi vielä itse tutkia, joten osaisko
    joku sanoa mistä sais järkevimmin OEM puolat kasiin?

Mitähän ne orkkikset maksas..... omat kyllä toimii, mut oiskohan
    nuo viksua uusia ennenku käräyttävät pokseja.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    En tiedä, mutta muistiahan ei noissa M3:n peileissä ole?

Leave a comment:

• BeiSSi
    replied
    Peilien sähköt

Onko joku kytkenyt tarvike M3-peilien sähköjä ja saanut toimimaan kaikki suunnat? Autosta menisi 9 johtoa kuskin puolella ja 10 johtoa vänkärin puolella peilille, mutta tuossa tarvike peilissä on vain 4 pinninen liitin..
    Mittailemalla sain vaakasuunnat toimimaan, mutta noista 9 johdosta mikään ei antanut kipinää pystysuunnan liikkeelle..?

Leave a comment:

• jani73
    replied
    Takalasin verhon iso ratas

Originally posted by PappaST View Post
    Kasin sähköinen takalasin verho....näistähän on ollut jossain puhetta, mutta en löydä nyt tietoa.

Minullakin verho lakkasi toimimasta ja jäi yläasentoon. Varmaankin se tyypillinen hammasratas sileänä :think

Saikos näihin niitä hajoavia hammasrattaita mistään??
    Millä verhon saa näppärimmin takaisin alas, kun en ole vielä tutkinut
    asiaa?

Kiits.
    Shogun on ainakin jotain teettänyt, kannattaa kysellä. E34 aikanaan tilasin ja oli valmistettu teräksestä.

Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Sopii mullekin. Pääasia että saadaan selvyys.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by BeiSSi View Post
    Aika samoissa, riippuen saako rahdin 34 eurolla
    Smiidin tarjous 1266,66 € kpl + rahdit

Ja tuo aiempi tehtaan tarjous oli vaan kahdelle putkistolle, tuosta Csi haasteesta johtuen, mutta sisälsi rahdit kotia asti!
    Onko herroille suuri ongelma jos tilataan nämä joulukuussa, pitäisi tässä syksyllä yksi ilmalämpöpumppu laitattaa, niin saa paremmin taas harrastaa...?
    Mulle on ok. Pitää vaan päättää, siirränkö auton talvehtimaan Espooseen remppaa varten.

Edit: Miksi Smiidin hintoihin ei sisälly rahti?

Leave a comment:

• BeiSSi
    replied
    Smiidi tarjous

Originally posted by Laku View Post
    Sitä vissiin, että saadaanko mulle Csi putkisto. Olisiko Smiidi jopa halvempi rahteineen kuin tehdas?
    Aika samoissa, riippuen saako rahdin 34 eurolla
    Smiidin tarjous 1266,66 € kpl + rahdit

Ja tuo aiempi tehtaan tarjous oli vaan kahdelle putkistolle, tuosta Csi haasteesta johtuen, mutta sisälsi rahdit kotia asti!
    Onko herroille suuri ongelma jos tilataan nämä joulukuussa, pitäisi tässä syksyllä yksi ilmalämpöpumppu laitattaa, niin saa paremmin taas harrastaa...?

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Sitä vissiin, että saadaanko mulle Csi putkisto. Olisiko Smiidi jopa halvempi rahteineen kuin tehdas?

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Niin tilataanko ne Eisenmannit kimppaan vai ei. Minä olin jotenkin jo ymmärtänyt että ne tilattaisiin suoraan tehtaalta... Vai mitä tässä oikein odotellaan?

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Jos E31 kuluttaa akkua tai ikkunat ei toimi tai lukot ei toimi niin GM-konkat vaihtoon.

Suomeksi ohje
    Jep, mulla Csi kuluttaa. Täytynee laittaa tutkintaan tulevaisuudessa.

Leave a comment:

• Morkai
    replied
    Jos E31 kuluttaa akkua tai ikkunat ei toimi tai lukot ei toimi niin GM-konkat vaihtoon.

Suomeksi ohje

Leave a comment:

• BeiSSi
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Miksi koriboxiin uuden kondensaattorit? Laita ohjeita foorumille, jos sellaisia ei jo ole. Aika hurja kulutus sulla, kaupunkiajoa! Mulla yleensä n. 13l/100km.

PK-seudulta löytyi tekijä, jolla oli vielä vanhaa kylmäainetta . Ostaisin saksasta itse tuon retrofit-setin, jos olisi pakko.
    Pientä akkujen purkautumista oon mittaillu ja huomasin ettei auto mene lepotilaan, vaan esim mittarilukema jää monesti palamaan mittaritauluun.
    Nuo kondensaattorit on ulkomailla tuomittu syypääksi moneen mystiseen vikaan/häiriöihin ja ovat vaihtokunnossa tämän ikäisissä laitteissa. 11 € maksoi konkat paikallisessa elektroniikkaliikkeessä..
    Tuossapa ohjeet:http://www.bimmerforums.com/forum/sh...-Module-Repair

Ei tullut vaihdettua ilmastoinnin kompressorin magneettikytkimen laakeria ajoissa, niin kerkesi tehdä tuhoja kompuran käämiin ja uusi kompura on hyllyssä odottamassa.
    Samalla vaihtuu vaan sitten kylmäaine..kuivain, putkien o-renkaat ja pistokkeiden adapterisarja pitäisi riittää tuohon operaatioon..

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by BeiSSi View Post
    Laittelin muistutuskyselyä Smiidille..on vissiin jäänyt kesälomilta unholaan tämä meidän Eisenmann asia.
    Itseäni ei sinänsä nyt paljoa haittaa kun olen asennoitunut siihen että asentelen putkiston talvella ja keväällä tehdään soundcheck.

Kuun vaihteessa meinasin jokatapauksessa pistää auton talvisäilöön ja alotella sit pikkuhiljaa vesipumpun ja venakopantiivisteiden vaihto-operaatiota, ohessa myös tarkoitus kolvailla koriboksiin uudet kondensaattorit.
    Katsotaan mitä muuta pikkusta ilmenee kun alkaa purkamaan..ja miten paljon on käytännössä aikaa tehdä remonttia :think
    Tuli tuolle tänäkesänä semmoset 4tkm lisää mittariin ja koko kesän keskikulutus maltilliset 18,6 l !!

Onko kukaan tehnyt retrofittausta R134A kylmäaineelle, mitä osia vaati kompuran lisäksi?
    Just. Ei ainakaan provikkapalkkaa nautita Smiidillä . Talvella itsekin aioin asentaa, mutta pitäisi tietää, tuleeko se talveksi, jotta tietää siirtää Csi:n samaan talliin Kasin kanssa (eka kerta olisi).

Miksi koriboxiin uuden kondensaattorit? Laita ohjeita foorumille, jos sellaisia ei jo ole. Aika hurja kulutus sulla, kaupunkiajoa! Mulla yleensä n. 13l/100km.

PK-seudulta löytyi tekijä, jolla oli vielä vanhaa kylmäainetta . Ostaisin saksasta itse tuon retrofit-setin, jos olisi pakko.
    Last edited by Laku; 19-09-2016, 11:02. Reason: Korjattu kirjoitusvirhe

Leave a comment:

Working...
X