Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mikae34
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Joo, ei varmasti nosta mainittua millimetrimäärää. Olet varmaan oikeassa, haluan nostaa takapäätä "reilusti" eli täytyy tutkia kevättalvella asiaa tarkemmin.
    Kun ovat noin halpoja niin kannattaa varmaan ostaa noita korkeampia kaikkia muutama ja koittaa. Näin minä ainakin tekisin.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Suosittelisin ottamaan sen korkeamman vaihtoehdon niiden kahden välillä mitä miettii. Mun mielestä se millimäärä ei ollut suoraan verrannollinen siihen paljonko auto nousee. :think (näin muistelisin)
    Joo, ei varmasti nosta mainittua millimetrimäärää. Olet varmaan oikeassa, haluan nostaa takapäätä "reilusti" eli täytyy tutkia kevättalvella asiaa tarkemmin.

Leave a comment:

• Nipsu
    replied
    Suosittelisin ottamaan sen korkeamman vaihtoehdon niiden kahden välillä mitä miettii. Mun mielestä se millimäärä ei ollut suoraan verrannollinen siihen paljonko auto nousee. :think (näin muistelisin)
    Näin muistelisin minäkin, kun eri mesen jousikumeja joskus pohdittiin. Kumien paksuudet ilmoitetaan tosiaan kuormaamattomana ja se sitten riippuu jouseen kohdistuvasta painosta, paljonko painuu kasaan.

Muistelisin kuulleeni huhua, että nuo jousikumien paksuudet riippuivat samassa korimallissa moottorista ja varusteista. Eli mesessäkin noilla kumeilla olis tehty just sitä, mitä sä olet tehnyt kasissa, eli hienosäätänyt alusta korkeutta.

Leave a comment:

• PappaST
    replied

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Motonetissä näyttäs olevan kans. 3-5€/ kpl, riippuen kuinka paksuja ottaa.

Motonetin katalogin mukaan:

ykkösen kumi 5mm
    kakkosen kumi 9mm
    kolmosen kumi 13mm
    nelosen kumi 17mm
    vitonen 21mm
    Okei, sieltä ne sitten kannattaa ottaa. :think Minkäkohan paksuuden ottaisin...:think 13 tai 17 voisi nostaa sopivan reilusti?

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    Jos ei marmorilta lähde hommaamaan, niin KL-varaosilta varmaan löytyy? Muita hankintapaikkoja ja n. hintaa vielä sanoa? Jos ostaisi samantein useampaa paksuutta, että voi sitten kokeilla...:think

Motonetissä näyttäs olevan kans. 3-5€/ kpl, riippuen kuinka paksuja ottaa.

Motonetin katalogin mukaan:

ykkösen kumi 5mm
    kakkosen kumi 9mm
    kolmosen kumi 13mm
    nelosen kumi 17mm
    vitonen 21mm

Leave a comment:

• Tojopa
    replied
    Febin nettikatalogissa oli muistaakseni noiden mersun iskarikumien paksuudet ilmoitettu..

Leave a comment:

• Laku
    replied
    No siis kun niitä mersun kumeja on asteikolla "ykkösestä-vitoseen".
    Ykkönen on matalin kumi ja vitonen taas vastaavasti korkein kumi.
    Jos ei marmorilta lähde hommaamaan, niin KL-varaosilta varmaan löytyy? Muita hankintapaikkoja ja n. hintaa vielä sanoa? Jos ostaisi samantein useampaa paksuutta, että voi sitten kokeilla...:think

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Myös täältä iso kiitos pappast:lle loistavasta vinkistä!
    Ei midis....hyvähän se on jakaa tietoutta toisellekkin.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Myös täältä iso kiitos pappast:lle loistavasta vinkistä!

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    Kolmosen kumit? Mitä se tarkoittaa?

No siis kun niitä mersun kumeja on asteikolla "ykkösestä-vitoseen".
    Ykkönen on matalin kumi ja vitonen taas vastaavasti korkein kumi.

Leave a comment:

• MikkoJII
    replied
    Autona kylläkin e32, mutta m70b50 koneella ja siihen pari kysymystä.

Sain tänään vihdoin venakopantiiviste rempan valmiiksi ja auto käy ja kukkuu. Auto kun siinä kävi ja seisoskeli paikoillaan niin huomasin, että öljyä tippui alle aika reilusti sen n. 30min aikana. (on tiputellut kylläkin jo ennen remppaa) Öljyä tippu siihen öljypohjan kohdalle. Auto talliin ja tsekkaus, että öljypohjan tiiviste on ainaki märkänä. Toki visko oli sitä levitellyt muuallekin. Öljy oli pääasiassa öljypohjan takaosasta keulaan päin. Etupalkissa oli ehkä eniten. Oiskos mitään muita paikkoja kannattais tsekkailla kuin tuo öljypohja mistä öljyä vois tulla noin reippaasti? (Toivottavasti ei oo ylempi öljypohja) Suunnittelin kylläkin, että puran ton maskin ja puskurin pois niin näkis vähän paremmin mistä sitä vois tulla.

Miten on helpoin valuttaa jäähdytinnesteet ulos tuosta myllystä? Paisariin kun kurkkas niin vaihto väistämättä edessä. Ootteko huuhdellut tuota järjestelmää jotenkin? :think

Jospa näillä taas etiäpäin (onneksi projekti auto)

Leave a comment:

• hrajasso
    replied
    Mulla on käytössä 8 tuuman kumi... [rumpufilli]

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Kolmosen kumit? Mitä se tarkoittaa?

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    En nyt juuri muista varmaksi, mutta se E31:Sen oma kumi on vain muutamia millejä paksu. Mersun "vitosen" kumi on jo vissiin yli tuuman paksu. :think

Mb-osan myyjä kyllä kertoi minulle niiden kumien paksuus erot, vaan enhän minä enää muista

Kasin takapäästähän irtoaa jousi niin helposti että ottaa vain alkuperäisen kumin mukaan ja kipaisee ostamaan mersun kumeja, ne ei paljoa maksa.

Minulla on muistaakseni kolmosen kumit perässä.

EDIT: siis väyrysen (W210) ETUPÄÄN jousikumet käy heittämällä kasipätkän takajousille...

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎