Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by PappaST View PostSuosittelisin ottamaan sen korkeamman vaihtoehdon niiden kahden välillä mitä miettii. Mun mielestä se millimäärä ei ollut suoraan verrannollinen siihen paljonko auto nousee. :think (näin muistelisin)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PappaST View PostSuosittelisin ottamaan sen korkeamman vaihtoehdon niiden kahden välillä mitä miettii. Mun mielestä se millimäärä ei ollut suoraan verrannollinen siihen paljonko auto nousee. :think (näin muistelisin)
Muistelisin kuulleeni huhua, että nuo jousikumien paksuudet riippuivat samassa korimallissa moottorista ja varusteista. Eli mesessäkin noilla kumeilla olis tehty just sitä, mitä sä olet tehnyt kasissa, eli hienosäätänyt alusta korkeutta.
Leave a comment:
-
-
Suosittelisin ottamaan sen korkeamman vaihtoehdon niiden kahden välillä mitä miettii. Mun mielestä se millimäärä ei ollut suoraan verrannollinen siihen paljonko auto nousee. :think (näin muistelisin)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PappaST View PostMotonetissä näyttäs olevan kans. 3-5€/ kpl, riippuen kuinka paksuja ottaa.
Motonetin katalogin mukaan:
ykkösen kumi 5mm
kakkosen kumi 9mm
kolmosen kumi 13mm
nelosen kumi 17mm
vitonen 21mm
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostJos ei marmorilta lähde hommaamaan, niin KL-varaosilta varmaan löytyy? Muita hankintapaikkoja ja n. hintaa vielä sanoa? Jos ostaisi samantein useampaa paksuutta, että voi sitten kokeilla...:think
Motonetissä näyttäs olevan kans. 3-5€/ kpl, riippuen kuinka paksuja ottaa.
Motonetin katalogin mukaan:
ykkösen kumi 5mm
kakkosen kumi 9mm
kolmosen kumi 13mm
nelosen kumi 17mm
vitonen 21mm
Leave a comment:
-
-
Febin nettikatalogissa oli muistaakseni noiden mersun iskarikumien paksuudet ilmoitettu..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PappaST View PostNo siis kun niitä mersun kumeja on asteikolla "ykkösestä-vitoseen".
Ykkönen on matalin kumi ja vitonen taas vastaavasti korkein kumi.
Leave a comment:
-
-
Autona kylläkin e32, mutta m70b50 koneella ja siihen pari kysymystä.
Sain tänään vihdoin venakopantiiviste rempan valmiiksi ja auto käy ja kukkuu. Auto kun siinä kävi ja seisoskeli paikoillaan niin huomasin, että öljyä tippui alle aika reilusti sen n. 30min aikana. (on tiputellut kylläkin jo ennen remppaa) Öljyä tippu siihen öljypohjan kohdalle. Auto talliin ja tsekkaus, että öljypohjan tiiviste on ainaki märkänä. Toki visko oli sitä levitellyt muuallekin. Öljy oli pääasiassa öljypohjan takaosasta keulaan päin. Etupalkissa oli ehkä eniten. Oiskos mitään muita paikkoja kannattais tsekkailla kuin tuo öljypohja mistä öljyä vois tulla noin reippaasti? (Toivottavasti ei oo ylempi öljypohja) Suunnittelin kylläkin, että puran ton maskin ja puskurin pois niin näkis vähän paremmin mistä sitä vois tulla.
Miten on helpoin valuttaa jäähdytinnesteet ulos tuosta myllystä? Paisariin kun kurkkas niin vaihto väistämättä edessä. Ootteko huuhdellut tuota järjestelmää jotenkin? :think
Jospa näillä taas etiäpäin (onneksi projekti auto)
Leave a comment:
-
-
En nyt juuri muista varmaksi, mutta se E31:Sen oma kumi on vain muutamia millejä paksu. Mersun "vitosen" kumi on jo vissiin yli tuuman paksu. :think
Mb-osan myyjä kyllä kertoi minulle niiden kumien paksuus erot, vaan enhän minä enää muista
Kasin takapäästähän irtoaa jousi niin helposti että ottaa vain alkuperäisen kumin mukaan ja kipaisee ostamaan mersun kumeja, ne ei paljoa maksa.
Minulla on muistaakseni kolmosen kumit perässä.
EDIT: siis väyrysen (W210) ETUPÄÄN jousikumet käy heittämällä kasipätkän takajousille...
Leave a comment:
-
Leave a comment: