Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BeiSSi
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mitäköhän tälle asialle kuuluu :think?
    Laittelin muistutuskyselyä Smiidille..on vissiin jäänyt kesälomilta unholaan tämä meidän Eisenmann asia.
    Itseäni ei sinänsä nyt paljoa haittaa kun olen asennoitunut siihen että asentelen putkiston talvella ja keväällä tehdään soundcheck.

    Kuun vaihteessa meinasin jokatapauksessa pistää auton talvisäilöön ja alotella sit pikkuhiljaa vesipumpun ja venakopantiivisteiden vaihto-operaatiota, ohessa myös tarkoitus kolvailla koriboksiin uudet kondensaattorit.
    Katsotaan mitä muuta pikkusta ilmenee kun alkaa purkamaan..ja miten paljon on käytännössä aikaa tehdä remonttia :think
    Tuli tuolle tänäkesänä semmoset 4tkm lisää mittariin ja koko kesän keskikulutus maltilliset 18,6 l !!

    Onko kukaan tehnyt retrofittausta R134A kylmäaineelle, mitä osia vaati kompuran lisäksi?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by BeiSSi View Post
    Noh, se Smiidin huominen ei koittanut kuin viikon myöhässä ja tarvitsevat VIN-numeron tai rekkarin jotta Tanskan päävarasto saa tarjouksen Eisenmanista aikaiseksi, joten laittakaa Privalla.
    Mitenkähän mahtaa käydä Lakun Csi:n putken kanssa kun tehtaan kaveri vastaili-@ sillon aiemmin etteivät tee noita Csi:n putkia enää. Tosin ihmettelen tuota vastausta koska muutkin E31 putket tehdään vasta tilauksesta ja vissiin vaan se rööri on pikkusen reilumpaa putkea ja vaimennin sama?
    Mitäköhän tälle asialle kuuluu :think?

    Leave a comment:


  • BeiSSi
    replied
    Eisenmann tilanne 19.7

    Noh, se Smiidin huominen ei koittanut kuin viikon myöhässä ja tarvitsevat VIN-numeron tai rekkarin jotta Tanskan päävarasto saa tarjouksen Eisenmanista aikaiseksi, joten laittakaa Privalla.
    Mitenkähän mahtaa käydä Lakun Csi:n putken kanssa kun tehtaan kaveri vastaili-@ sillon aiemmin etteivät tee noita Csi:n putkia enää. Tosin ihmettelen tuota vastausta koska muutkin E31 putket tehdään vasta tilauksesta ja vissiin vaan se rööri on pikkusen reilumpaa putkea ja vaimennin sama?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by BeiSSi View Post
    Mikä putki Lakulle on tulossa?
    Csi:n putkisto. Mikä se sitten on? Joka tapauksessa eri halkaisija kuin M70.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mielestäni jorilla oli autossaan (BMV-850) Marteliuksen pöntöt. Miten ne nyt räätälöidään, kun niitä on ennenkin tehty. Hinta on aika kova ottaen huomioon, että Eisenmann on halvempi ja varma valinta. Myös jorin auton pönttö oli käsittääkseni rosteria.



    Sopii minullekin, jos hinta vain saadaan? Minulta voisi onnistua tavaran nouto mikäli Smiidi on halvin valinta.
    Mulla oli tosiaan marteliuksen pöntöt. Ne olivat olleet varmaan 2000-luvun alusta asti autossa ja oli myös talvella ajettu joten kestävät kohtuu hyvin. Murinaa oli aika paljon matalilla kierroksilla ja korkeemmilla ei niin paljon. Sisälle ei esim.matka ajoissa kuulunut juuri mitään. Ulospäin oli hiljakseen ajellessa matalaa murinaa sanotaanko riittävästi.

    Leave a comment:


  • BeiSSi
    replied
    TILANNEPÄIVITYS:Eisenmann

    Originally posted by Laku View Post
    Sopii minullekin, jos hinta vain saadaan? Minulta voisi onnistua tavaran nouto mikäli Smiidi on halvin valinta.
    Soitin Schmiedmanille ja huomiseksi lupasivat tarjousta sieltäkin, uskoisin kuitenkin että halvimmalla saadaan suoraan tehtaalta, kun sieltä hinta 1300€ sisältää rahdit.
    Mikä putki Lakulle on tulossa? m70-sport?
    Smiidin tarjouksesta riippuen kysyn vielä tehtaalta saako laskun "jaettua" kolmeen osaan, mutta normaalisti toimii kun kaikki maksaa oman osansa samalla viitteellä, mutta varmistan tämän kuitenkin vielä etukäteen ja toki kuljetuksen tingin kolmeen osoitteeseen..
    Nyt rupee sitten olemaan kiire ilmoittautua jos joku muukin meidän kolmen lisäksi haluaa päivittää V12/V8 äänentoistoa!!

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by BeiSSi View Post
    Siinäpä se ongelma onkin tuon Marteliuksen kanssa kun ei tiedä lopputuloksesta etukäteen ja vaikka tuskin huono olisi missään tapauksessa,
    niin jää kuitenkin kalliimmaksi kuin Eisenmann. Milloin tilataan, onko toiveita?
    Mielestäni jorilla oli autossaan (BMV-850) Marteliuksen pöntöt. Miten ne nyt räätälöidään, kun niitä on ennenkin tehty. Hinta on aika kova ottaen huomioon, että Eisenmann on halvempi ja varma valinta. Myös jorin auton pönttö oli käsittääkseni rosteria.

    Originally posted by mikae34 View Post
    Mun puolesta vaikka heti. Sinä ilmeisesti olet tässä puuhamiehenä ja me siirrämme rahat sinulle?
    Sopii minullekin, jos hinta vain saadaan? Minulta voisi onnistua tavaran nouto mikäli Smiidi on halvin valinta.

    Leave a comment:


  • 928 GTS
    replied
    Muista autoista kun BMW:stä on Marteliuksesta pelkästään hyviä kokemuksia. Laatu on hyvää ja sieltä saa tasan sitä mitä tilaa kun speksaa asiat tarkkaan.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by BeiSSi View Post
    Siinäpä se ongelma onkin tuon Marteliuksen kanssa kun ei tiedä lopputuloksesta etukäteen ja vaikka tuskin huono olisi missään tapauksessa,
    niin jää kuitenkin kalliimmaksi kuin Eisenmann. Milloin tilataan, onko toiveita?
    Mun puolesta vaikka heti. Sinä ilmeisesti olet tässä puuhamiehenä ja me siirrämme rahat sinulle?

    Leave a comment:


  • BeiSSi
    replied
    Siinäpä se ongelma onkin tuon Marteliuksen kanssa kun ei tiedä lopputuloksesta etukäteen ja vaikka tuskin huono olisi missään tapauksessa,
    niin jää kuitenkin kalliimmaksi kuin Eisenmann. Milloin tilataan, onko toiveita?

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by BeiSSi View Post
    Tuli viestiä Marteliukselta, kun kyselin aiemmin kimppahintaa:
    "Terve
    Anteeksi vastauksen hitaus.
    Kolmen auton setti vähentää kustannuksia 25-30% / auto.
    Yhden auton räätälöinti takavaimentimien osalta kustantaa n. 1500€ ja
    catback-versiona n. 1900€.
    Olen koittanut puntaroida ääniasiaa. Arvelen että haluat autoon
    teräväsävyisen V12-laulun.
    Sen saavuttaminen saattaa vaatia keskivaimentimen poiston koska se
    vaimentaa korkeita taajuuksia.
    Haasteeksi tulee matalien taajuuksien vaimentaminen niin että halutut
    äänet eivät vaimene.
    Matalat taajuudet aiheuttavat autoon harmillisen sisämelun. Auton kori
    vaimentaa eniten korkeita taajuuksia joten ne pitää saada tarpeeksi
    voimakkaina ulos."

    Mitä porukka on mieltä?
    Tuli ostettua uus hifi-vahvistin ja pikkusen on budjetti tiukilla ja rouva hiilenä, mutta kyllä minäkin kimppatilaukseen tulen.

    Btw: kukahan tuli vihreällä kasilla vastaan pikkusen Jyväskylästä Kuopioon päin viimeviikon perjantaina?
    No minä en kauheasti lämpene tuolle Marteliukselle tälleen kylmiltään. Se pitäisi kyllä ensin nähdä ja kuulla minkälainen se olisi. Toisin sanoen siis jonkun pitäisi se melkeinpä ensin teettää ja vasta sitten tietäisi haluaisiko samanlaisen. Olen hieman skeptinen sen suhteen. Mitä materiaalia Martelius käyttää? Ruostumaton se pitäisi olla minun mielestäni.

    Sinänsä minulla ei ole Marteliusta itseään mitään vastaan. Edelliseen harrasteautooni Martelius räätälöi peltipakosarjan ja sen jatkeeksi supersprintin putkiston. Työn laatu oli hyvää mutta supersprintin putki mätäni kyllä yllättävän nopeasti! Pakosarjan Martelius teki kyllä hienosti ja se soi siellä autossa edelleen.

    Jotenkin kuitenkin näkisin kasissa Saksalaisen laatuteräksen kurkistamassa takapuskurin alta mieluummin
    Last edited by mikae34; 10-07-2016, 12:03.

    Leave a comment:


  • BeiSSi
    replied
    Tuli viestiä Marteliukselta, kun kyselin aiemmin kimppahintaa:
    "Terve
    Anteeksi vastauksen hitaus.
    Kolmen auton setti vähentää kustannuksia 25-30% / auto.
    Yhden auton räätälöinti takavaimentimien osalta kustantaa n. 1500€ ja
    catback-versiona n. 1900€.
    Olen koittanut puntaroida ääniasiaa. Arvelen että haluat autoon
    teräväsävyisen V12-laulun.
    Sen saavuttaminen saattaa vaatia keskivaimentimen poiston koska se
    vaimentaa korkeita taajuuksia.
    Haasteeksi tulee matalien taajuuksien vaimentaminen niin että halutut
    äänet eivät vaimene.
    Matalat taajuudet aiheuttavat autoon harmillisen sisämelun. Auton kori
    vaimentaa eniten korkeita taajuuksia joten ne pitää saada tarpeeksi
    voimakkaina ulos."

    Mitä porukka on mieltä?
    Tuli ostettua uus hifi-vahvistin ja pikkusen on budjetti tiukilla ja rouva hiilenä, mutta kyllä minäkin kimppatilaukseen tulen.

    Btw: kukahan tuli vihreällä kasilla vastaan pikkusen Jyväskylästä Kuopioon päin viimeviikon perjantaina?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Olikos sen Eisenmannin kimppatilaus nyt tarkoitus edetä vai ei? Minä ainakin olisin ottamassa pöntöt.
    Odotan samaa tietoa. Mukana olisin myös.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Olikos sen Eisenmannin kimppatilaus nyt tarkoitus edetä vai ei? Minä ainakin olisin ottamassa pöntöt.

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Uutta tietoa. Joka tapauksessa juuri 2 viikkoa sitten yksi Ebay-myyjä saksasta vastasi minulle, että se on ahtaampi eli rajoittaa tehoa.

    "
    Pakoputki on hankala elementti voimantuotannossa. Aikoinaan "Isot Pojat" opettivat, että kaikki mikä on pakosarjan (pakokanavien yhdistämisen) jälkeen, on vain tehohäviötä.
    Sitten ovat naapurit ja viranomaiset asettamassa rajoituksia äänille ja päästöille, jotka harvemmin sopivat maksimaaliseen tehoon/vääntöön.

    Ja kaikkein hankalin on se pakokaasujen vaihteleva määrä putkistossa. Putkiston pitäisi pystyä samaan suorituskykyyn pienillä ja isoilla kierroksilla, eli alle 1000 rpm:stä yli 6000 rpm:ään. Kasin yhdessä putkessa virtaa siis pakokaasuja yläkierroksilla jopa kuusinkertainen määrä verrattuna alakierroksiin. Molemmissa tapauksissa kaasujen virtauksen tulisi olla mahdollisimman laminaarista, ettei syntyisi liikaa vastapainetta tai sykettä, joka haittaisi pakotahdin aikaista tyhjentymistä, vaan kaasun massavirta pitäisi koko ajan liikkeen kohti pakoputken päätä "imien" uudet kaasut mukaansa.

    Helpoin korjaus on tietenkin ahdin (turbo tai remmi), jolloin moottoriin työnnetään väkisin tarpeeksi uutta tavaraa, että vanhan jämät eivät haittaa.
    Toinen ratkaisu on muuttuvavirtauksinen pakoputki, jossa virtausnopeus säilyy optimaalisena läpi koko kierrosalueen, mutta hintalappu on äkkiä ahtimen luokkaa.
    Kolmas, ja yleisin, ratkaisu on kompromissi. Tehdään putkistosta niin iso, että se ei rajoita maksimia, mutta ei myöskään aiheuta paluusykettä alakierroksilla.

    Isot putket toimivat siis paremmin yläkierroksilla ja pienet alakierroksilla. Katselin juuri Ferrari 250 Berlinettan (3 litrainen V12) putkia ja ulostulot (4 kpl) olivat ehkä yli 30-millisiä, mutta arvatenkin hyvin tarkkaan laskettuja ralliauton putkia. Toki niistä puuttui teiniämpärien kumina, mutta vuoden 1957 raaka voima oli tarjolla äänissäkin.

    Summa summarum: ääniä saa, kun haluaa, mutta tehot pitää laskea oikein.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎