BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jori
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Minä vaihdatin exään pari vuotta sittten. Ei tarkkaa summaa pysty muistamaan kun kuitti meni auton mukana, mutta 400-450€ väliin se oli asennettuna.
    Mä vaihdatin kanssa 2013 lasin. Maksoi asennettuna n.500€ Savonlinnassa. Lasi löytyi helposti firman listoilta.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Originally posted by P-J View Post


    Edit: Vaihtoiko joku tuulilasin?
    Minä vaihdatin exään pari vuotta sittten. Ei tarkkaa summaa pysty muistamaan kun kuitti meni auton mukana, mutta 400-450€ väliin se oli asennettuna.

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Originally posted by P-J View Post
    - virranjakan kannet + pyörijät
    KL-Varaosista hain pari kesää sitten, myivät OEM Bremit lähes Ebay hintaan.

    Originally posted by P-J View Post
    - Etupyöriin laakerit
    OEM laatua saa palvelevista tarvikeliikkeistäkin, kun jaksaa kysellä. Kyselyyn KL, merkkari ja pari tunnettua varaosaputkaa.

    Originally posted by P-J View Post
    - Ohjaustehostimen pumppu
    Kaikkialla kalliita uutena, itse hankkisin valikoidun second hand osan. Oletko varma että pumppu on kaput? Vai vuotaako vain?

    Originally posted by P-J View Post
    - Bensaluukun sarana
    Merkkarilta pari kymppiä.

    Originally posted by P-J View Post
    - Ja ne penteleen tiivisteet ölypohjaan
    Merkkarilta, niin saa varmasti hyvälaatuisen. Niin työläs vaihtaa että onkohan oikea paikka säästää?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by P-J View Post
    Oisko heittää vinkkejä mistä kannattaa hommata seuraavat palikat?

    - virranjakan kannet + pyörijät
    - Etupyöriin laakerit
    - Ohjaustehostimen pumppu
    - Bensaluukun sarana
    - Ja ne penteleen tiivisteet ölypohjaan

    Ehkä myyntiin tai sitten ei, mutta kuntoon ensin.

    Edit: Vaihtoiko joku tuulilasin?
    Profiteilesta neljä ekaa riviä. Marmorilta tai Saksasta sarana. Tiiviste Profiteilesta.

    Leave a comment:


  • P-J
    replied
    Remonttia pukkaa

    Oisko heittää vinkkejä mistä kannattaa hommata seuraavat palikat?

    - virranjakan kannet + pyörijät
    - Etupyöriin laakerit
    - Ohjaustehostimen pumppu
    - Bensaluukun sarana
    - Ja ne penteleen tiivisteet ölypohjaan

    Ehkä myyntiin tai sitten ei, mutta kuntoon ensin.

    Edit: Vaihtoiko joku tuulilasin?
    Last edited by P-J; 31-03-2016, 10:55.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by jx166 View Post
    Eipä tullut nyt tällä käynnillä katsottua enkä muista tätäkään . AC Schnitzer type IV:t ne on, pitää katsoa kun laittelen nakit alle.
    Jälkiviisautta mutta olisi kannattanut tilata yhtä kokoa leveämmät. Tuo on aavistuksen matala rengaskoko.

    Leave a comment:


  • jx166
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Vähän erikoinen koko E31:een. Minkälevyiset vanteet sinulla on?
    Eipä tullut nyt tällä käynnillä katsottua enkä muista tätäkään . AC Schnitzer type IV:t ne on, pitää katsoa kun laittelen nakit alle.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by jx166 View Post
    Laho pää, kesät talvet Kävin tarkastamassa renkaat ennenkuin aloin tosissani tilailemaan. Takana 255/40/18 ja edessä 225/45/18...

    Tilasin rengas-onlinesta samoilla spekseillä Goodyear F1:set. Neljän setti 701,60 euroa kotiintoimitettuna (postiin käytännössä). Arviolta 300-400 euron säästö Härmän hintoihin. Näistä verkkokaupoista on monenlaisia kokemuksia, mutta käyttöautoon tulleet Dunlopit tuli nopeasti ja ei ollut mitään valittamista, joten pidetään peukkuja, ettei tule pettymystä nytkään.
    Vähän erikoinen koko E31:een. Minkälevyiset vanteet sinulla on?

    Leave a comment:


  • jx166
    replied
    Laho pää, kesät talvet Kävin tarkastamassa renkaat ennenkuin aloin tosissani tilailemaan. Takana 255/40/18 ja edessä 225/45/18...

    Tilasin rengas-onlinesta samoilla spekseillä Goodyear F1:set. Neljän setti 701,60 euroa kotiintoimitettuna (postiin käytännössä). Arviolta 300-400 euron säästö Härmän hintoihin. Näistä verkkokaupoista on monenlaisia kokemuksia, mutta käyttöautoon tulleet Dunlopit tuli nopeasti ja ei ollut mitään valittamista, joten pidetään peukkuja, ettei tule pettymystä nytkään.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Hmmm... Kumhot ovat käsittääkseni leveämmän puoleisia renkaita muihin valmistajiin verrattuna. Nankangit ainakin ovat kapeampia kuin kumhot. Millä ET:llä ne sinun takavanteet mahtavat olla ja minkä levyiset koska myös esimerkiksi Alpinan alkuperäinen e31 takavanne on 10,5" leveä ET:llä 20 ja niissäkin on vakio rengaskoko 285/35. Csi:n alkuperäinen takavannehan on ainoastaan 9,5" leveä ja ET on jotain 24 luokkaa joten 285 ei ole mikään ongelma siinä koska on niin sisällä ja lisäksi puserrettuna kapealle vanteelle.
    Ota suosiolla ja varmuuden vuoksi 275/35 taakse. Takavanteeni ovat Csi:ssä 10" ja ET muistaakseni 20. Edessä jotain 13 ja käytän 14/15mm spacereitä niissä. Etuvanne on 8½".

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Tuli hieman tutkittua tarkemmin noita rengaskokoja ja vetää sen verran takaisin että kyllähän se 275/35/18 näyttäisikin olevan lähempänä tuota 245/40/18 kuin mitä se 285/35/18 olisi. Eroa halkaisijoiden välillä vähemmän joten kyllä se rengaskoko sitten se 275 täytyy olla takana. Enää pitäisi ratkaista mikä rengasmerkki olisi hyvä? Pitäisikö kerrankin ostaa ns. kunnon renkaat eli michelin pilot sportit????

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Csi:ssä takana alla Kumhot ja edessä Nankangit. Jälkimmäiset ovat hieman löysät raskaaseen etupäähän. Koko orkkis 285/35 ja 245/40. Auto on reilusti madallettu, joten takakaaria piti rullailla .

    Kasissa minulla taitaa olla 265/35 ja 235/40 alla. Takana jotkut vanhat saksankitkat () ja edessä muistaakseni Avonit.
    Hmmm... Kumhot ovat käsittääkseni leveämmän puoleisia renkaita muihin valmistajiin verrattuna. Nankangit ainakin ovat kapeampia kuin kumhot. Millä ET:llä ne sinun takavanteet mahtavat olla ja minkä levyiset koska myös esimerkiksi Alpinan alkuperäinen e31 takavanne on 10,5" leveä ET:llä 20 ja niissäkin on vakio rengaskoko 285/35. Csi:n alkuperäinen takavannehan on ainoastaan 9,5" leveä ja ET on jotain 24 luokkaa joten 285 ei ole mikään ongelma siinä koska on niin sisällä ja lisäksi puserrettuna kapealle vanteelle.

    Sitä olen tässä pohdiskellut että koska minun MK:t ovat vieläkin leveämmät eli 11" niin kuinkahan mahtaa käydä tuon 285/35 takarenkaan kanssa. Laskennallisesti nämä tulevat siis noin 6mm ulommas kuin Alpinan vanteet joten hieman pelkään kaarikosketuksia. Toisaalta jos ajattelee ET:n kannalta tilannetta niin alpinassa kun on 285 ET:llä 20 ja MK:n vanteessa taas 285 ET:llä 21 niin teoriassahan renkaan olkapää pitäisi jäädä suunnilleen samaan kohtaan. Sivusuunnassa ainoastaan MK:lla rengas hieman venyy enemmän kuin Alpinalla.

    MK käytti alunperin takana 275/35 rengasta mutta minun makuuni se on liian kapea 11" vanteelle. Lisäksi koska edessä kuitenkin on 245/40 niin tuo 285/35 on parempi pari sen kanssa. Aika pohdintaa on, ottakaahan muutkin kantaa ajatuksiini.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Csi:ssä takana alla Kumhot ja edessä Nankangit. Jälkimmäiset ovat hieman löysät raskaaseen etupäähän. Koko orkkis 285/35 ja 245/40. Auto on reilusti madallettu, joten takakaaria piti rullailla .

    Kasissa minulla taitaa olla 265/35 ja 235/40 alla. Takana jotkut vanhat saksankitkat () ja edessä muistaakseni Avonit.

    Leave a comment:


  • jx166
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Mitäs renkaita porukka täällä suosittelee? Alkaa vissiin pikkuhiljaa olemaan ajankohtaista hankkia jotkut renkaat noille MK:n vanteille. Vanteet ovat 9,5x18 sekä 11x18 ja eturengas olisi 245/40 ja takarengas joko 275/35 tai 285/35. Tuo 285/35 olisi parempi pari tuolle 245/40 eturenkaalle mutta siinä koossa on vissiin hieman vähemmän renkaita tarjolla. Tavoitteena olisi oikeastaan mahdollisimman mukavat renkaat eli hiljaiset ja pehmeät. Omien kokemuksien mukaan halppis nankangit ainakin lienevät varsin mukavat. Toisessa ääripäässä sitten jotkin Michelin pilot sportit mutta ovatko sitten niin paljon paremmat kun hinta yli tuplaantuu?

    Millä muut ajelee?
    Sama juttu itsellä edessä. Olen itse katsonut Eagle F1:sia ja Contin 5:sia. Aiemmassa coupeessa oli Contin 5:set ja oli hemmetin hyvät. Väittäisin, että painavaan autoon kannattaisi ostaa kunnon renkaat, kuitenkin melkoinen vaikutus ajokokemukseen. Itsellä on nyt 245/40 ympäriinsä, ellen väärin muista. Panostus lienee suhteessa kilometreihin; jos auto seisoo kesätkin, niin samahan se mitä siellä on alla ja vice versa.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Mitäs renkaita porukka täällä suosittelee? Alkaa vissiin pikkuhiljaa olemaan ajankohtaista hankkia jotkut renkaat noille MK:n vanteille. Vanteet ovat 9,5x18 sekä 11x18 ja eturengas olisi 245/40 ja takarengas joko 275/35 tai 285/35. Tuo 285/35 olisi parempi pari tuolle 245/40 eturenkaalle mutta siinä koossa on vissiin hieman vähemmän renkaita tarjolla. Tavoitteena olisi oikeastaan mahdollisimman mukavat renkaat eli hiljaiset ja pehmeät. Omien kokemuksien mukaan halppis nankangit ainakin lienevät varsin mukavat. Toisessa ääripäässä sitten jotkin Michelin pilot sportit mutta ovatko sitten niin paljon paremmat kun hinta yli tuplaantuu?

    Millä muut ajelee?

    Leave a comment:

Working...
X