Originally posted by Arppa
View Post
BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mä vaihdatin kanssa 2013 lasin. Maksoi asennettuna n.500€ Savonlinnassa. Lasi löytyi helposti firman listoilta.
-
KL-Varaosista hain pari kesää sitten, myivät OEM Bremit lähes Ebay hintaan.Originally posted by P-J View Post- virranjakan kannet + pyörijät
OEM laatua saa palvelevista tarvikeliikkeistäkin, kun jaksaa kysellä. Kyselyyn KL, merkkari ja pari tunnettua varaosaputkaa.Originally posted by P-J View Post- Etupyöriin laakerit
Kaikkialla kalliita uutena, itse hankkisin valikoidun second hand osan. Oletko varma että pumppu on kaput? Vai vuotaako vain?Originally posted by P-J View Post- Ohjaustehostimen pumppu
Merkkarilta pari kymppiä.Originally posted by P-J View Post- Bensaluukun sarana
Merkkarilta, niin saa varmasti hyvälaatuisen. Niin työläs vaihtaa että onkohan oikea paikka säästää?Originally posted by P-J View Post- Ja ne penteleen tiivisteet ölypohjaan
Leave a comment:
-
Profiteilesta neljä ekaa riviä. Marmorilta tai Saksasta sarana. Tiiviste Profiteilesta.Originally posted by P-J View PostOisko heittää vinkkejä mistä kannattaa hommata seuraavat palikat?
- virranjakan kannet + pyörijät
- Etupyöriin laakerit
- Ohjaustehostimen pumppu
- Bensaluukun sarana
- Ja ne penteleen tiivisteet ölypohjaan
Ehkä myyntiin tai sitten ei, mutta kuntoon ensin.
Edit: Vaihtoiko joku tuulilasin?
Leave a comment:
-
Remonttia pukkaa
Oisko heittää vinkkejä mistä kannattaa hommata seuraavat palikat?
- virranjakan kannet + pyörijät
- Etupyöriin laakerit
- Ohjaustehostimen pumppu
- Bensaluukun sarana
- Ja ne penteleen tiivisteet ölypohjaan
Ehkä myyntiin tai sitten ei, mutta kuntoon ensin.
Edit: Vaihtoiko joku tuulilasin?Last edited by P-J; 31-03-2016, 11:55.
Leave a comment:
-
Jälkiviisautta mutta olisi kannattanut tilata yhtä kokoa leveämmät. Tuo on aavistuksen matala rengaskoko.Originally posted by jx166 View PostEipä tullut nyt tällä käynnillä katsottua enkä muista tätäkään
. AC Schnitzer type IV:t ne on, pitää katsoa kun laittelen nakit alle.
Leave a comment:
-
Vähän erikoinen koko E31:een. Minkälevyiset vanteet sinulla on?Originally posted by jx166 View PostLaho pää, kesät talvet
Kävin tarkastamassa renkaat ennenkuin aloin tosissani tilailemaan. Takana 255/40/18 ja edessä 225/45/18...
Tilasin rengas-onlinesta samoilla spekseillä Goodyear F1:set. Neljän setti 701,60 euroa kotiintoimitettuna (postiin käytännössä). Arviolta 300-400 euron säästö Härmän hintoihin. Näistä verkkokaupoista on monenlaisia kokemuksia, mutta käyttöautoon tulleet Dunlopit tuli nopeasti ja ei ollut mitään valittamista, joten pidetään peukkuja, ettei tule pettymystä nytkään.
Leave a comment:
-
Laho pää, kesät talvet
Kävin tarkastamassa renkaat ennenkuin aloin tosissani tilailemaan. Takana 255/40/18 ja edessä 225/45/18...
Tilasin rengas-onlinesta samoilla spekseillä Goodyear F1:set. Neljän setti 701,60 euroa kotiintoimitettuna (postiin käytännössä). Arviolta 300-400 euron säästö Härmän hintoihin. Näistä verkkokaupoista on monenlaisia kokemuksia, mutta käyttöautoon tulleet Dunlopit tuli nopeasti ja ei ollut mitään valittamista, joten pidetään peukkuja, ettei tule pettymystä nytkään.
Leave a comment:
-
Ota suosiolla ja varmuuden vuoksi 275/35 taakse. Takavanteeni ovat Csi:ssä 10" ja ET muistaakseni 20. Edessä jotain 13 ja käytän 14/15mm spacereitä niissä. Etuvanne on 8½".Originally posted by mikae34 View PostHmmm... Kumhot ovat käsittääkseni leveämmän puoleisia renkaita muihin valmistajiin verrattuna. Nankangit ainakin ovat kapeampia kuin kumhot. Millä ET:llä ne sinun takavanteet mahtavat olla ja minkä levyiset koska myös esimerkiksi Alpinan alkuperäinen e31 takavanne on 10,5" leveä ET:llä 20 ja niissäkin on vakio rengaskoko 285/35. Csi:n alkuperäinen takavannehan on ainoastaan 9,5" leveä ja ET on jotain 24 luokkaa joten 285 ei ole mikään ongelma siinä koska on niin sisällä ja lisäksi puserrettuna kapealle vanteelle.
Leave a comment:
-
Tuli hieman tutkittua tarkemmin noita rengaskokoja ja vetää sen verran takaisin että kyllähän se 275/35/18 näyttäisikin olevan lähempänä tuota 245/40/18 kuin mitä se 285/35/18 olisi. Eroa halkaisijoiden välillä vähemmän joten kyllä se rengaskoko sitten se 275 täytyy olla takana. Enää pitäisi ratkaista mikä rengasmerkki olisi hyvä? Pitäisikö kerrankin ostaa ns. kunnon renkaat eli michelin pilot sportit????
Leave a comment:
-
Hmmm... Kumhot ovat käsittääkseni leveämmän puoleisia renkaita muihin valmistajiin verrattuna. Nankangit ainakin ovat kapeampia kuin kumhot. Millä ET:llä ne sinun takavanteet mahtavat olla ja minkä levyiset koska myös esimerkiksi Alpinan alkuperäinen e31 takavanne on 10,5" leveä ET:llä 20 ja niissäkin on vakio rengaskoko 285/35. Csi:n alkuperäinen takavannehan on ainoastaan 9,5" leveä ja ET on jotain 24 luokkaa joten 285 ei ole mikään ongelma siinä koska on niin sisällä ja lisäksi puserrettuna kapealle vanteelle.Originally posted by Laku View PostCsi:ssä takana alla Kumhot ja edessä Nankangit. Jälkimmäiset ovat hieman löysät raskaaseen etupäähän. Koko orkkis 285/35 ja 245/40. Auto on reilusti madallettu, joten takakaaria piti rullailla
.
Kasissa minulla taitaa olla 265/35 ja 235/40 alla. Takana jotkut vanhat saksankitkat (
) ja edessä muistaakseni Avonit.
Sitä olen tässä pohdiskellut että koska minun MK:t ovat vieläkin leveämmät eli 11" niin kuinkahan mahtaa käydä tuon 285/35 takarenkaan kanssa. Laskennallisesti nämä tulevat siis noin 6mm ulommas kuin Alpinan vanteet joten hieman pelkään kaarikosketuksia. Toisaalta jos ajattelee ET:n kannalta tilannetta niin alpinassa kun on 285 ET:llä 20 ja MK:n vanteessa taas 285 ET:llä 21 niin teoriassahan renkaan olkapää pitäisi jäädä suunnilleen samaan kohtaan. Sivusuunnassa ainoastaan MK:lla rengas hieman venyy enemmän kuin Alpinalla.
MK käytti alunperin takana 275/35 rengasta mutta minun makuuni se on liian kapea 11" vanteelle. Lisäksi koska edessä kuitenkin on 245/40 niin tuo 285/35 on parempi pari sen kanssa. Aika pohdintaa on, ottakaahan muutkin kantaa ajatuksiini.
Leave a comment:
-
Csi:ssä takana alla Kumhot ja edessä Nankangit. Jälkimmäiset ovat hieman löysät raskaaseen etupäähän. Koko orkkis 285/35 ja 245/40. Auto on reilusti madallettu, joten takakaaria piti rullailla
.
Kasissa minulla taitaa olla 265/35 ja 235/40 alla. Takana jotkut vanhat saksankitkat (
) ja edessä muistaakseni Avonit.
Leave a comment:
-
Sama juttu itsellä edessä. Olen itse katsonut Eagle F1:sia ja Contin 5:sia. Aiemmassa coupeessa oli Contin 5:set ja oli hemmetin hyvät. Väittäisin, että painavaan autoon kannattaisi ostaa kunnon renkaat, kuitenkin melkoinen vaikutus ajokokemukseen. Itsellä on nyt 245/40 ympäriinsä, ellen väärin muista. Panostus lienee suhteessa kilometreihin; jos auto seisoo kesätkin, niin samahan se mitä siellä on alla ja vice versa.Originally posted by mikae34 View PostMitäs renkaita porukka täällä suosittelee? Alkaa vissiin pikkuhiljaa olemaan ajankohtaista hankkia jotkut renkaat noille MK:n vanteille. Vanteet ovat 9,5x18 sekä 11x18 ja eturengas olisi 245/40 ja takarengas joko 275/35 tai 285/35. Tuo 285/35 olisi parempi pari tuolle 245/40 eturenkaalle mutta siinä koossa on vissiin hieman vähemmän renkaita tarjolla. Tavoitteena olisi oikeastaan mahdollisimman mukavat renkaat eli hiljaiset ja pehmeät. Omien kokemuksien mukaan halppis nankangit ainakin lienevät varsin mukavat. Toisessa ääripäässä sitten jotkin Michelin pilot sportit mutta ovatko sitten niin paljon paremmat kun hinta yli tuplaantuu?
Millä muut ajelee?
Leave a comment:
-
Mitäs renkaita porukka täällä suosittelee? Alkaa vissiin pikkuhiljaa olemaan ajankohtaista hankkia jotkut renkaat noille MK:n vanteille. Vanteet ovat 9,5x18 sekä 11x18 ja eturengas olisi 245/40 ja takarengas joko 275/35 tai 285/35. Tuo 285/35 olisi parempi pari tuolle 245/40 eturenkaalle mutta siinä koossa on vissiin hieman vähemmän renkaita tarjolla. Tavoitteena olisi oikeastaan mahdollisimman mukavat renkaat eli hiljaiset ja pehmeät. Omien kokemuksien mukaan halppis nankangit ainakin lienevät varsin mukavat. Toisessa ääripäässä sitten jotkin Michelin pilot sportit mutta ovatko sitten niin paljon paremmat kun hinta yli tuplaantuu?
Millä muut ajelee?
Leave a comment:
Leave a comment: