BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• MouTine
    replied
    Ja suora linkki kaavioon:

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Poistin Csi:stä aikaisemman omistajan led-päivävalot parkkien paikalta. Ihan hyvin voi ajaa pelkillä parkeillakin päivisin. Toki noita muitakin vaihtoehtoja on...

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Originally posted by onniheinonen View Post
    Onko joku kokeillut saada noihin päivävalo toimintoa?
    Olisi mukava kun ei tarvitsisi ajella valot ylhäällä...
    Helpoin tapa on juottaa ne polttimon langat yhteen. Jos haluat kuitenkin asiallisemmin toteuttaa asian niin nimimerkki moutine toteutti vanhaan kasiinsa relekytkennän ja dokumentoikin sen foorumille.

Selaa tämä topic

Leave a comment:

• onniheinonen
    replied
    Päivävalot noihin etupuskurissa oleviin "sumareihin"

Onko joku kokeillut saada noihin päivävalo toimintoa?
    Olisi mukava kun ei tarvitsisi ajella valot ylhäällä...

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Takalasin vaihdolle tulee hintaa helposti reilun tonnin verran. Lasi+tiiviste ovat liki 700 euroa ja lasinvaihtotyöt siihen päälle. Sen lisäksi pitää purkaa ainakin C-tolppien verhoilu, että sähköt (lämmittimen (jaettu 3 piiriin lasissa) ja antennien) saadaan näkyviin.
    Purku- ja kasaustyöt itse tehden säästää monen tunnin veloituksen ja samalla voi syyttää vain itseään rikkoutuneista muoviklipseistä C-tolpan verhoilupaneeleissa. Tai sitten jättää korjaushommat jollekin muulle. Itse hoidin tuon homman palkkaamalla ammattilaiset rikkomaan ja korjaamaan neljännesvuosisadan ikäisiä, hauraita muoviosia.

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    Kuskin lasinnostin, onko kukaan remontoinut tuota mekanismia? :think

Minulla on mekanismissa ilmeisesti hieman välystä jossain, koska lasi nousee kierossa ylös. Takapää laahaa hieman alempana kuin lasin etuosa. Tuo HT:n tiivistehän ei oikein tykkää kun lasi kulkee väärässä asennossa :think

Alaspäin lasi laskee kyllä aivan nätisti.

Tuli vain mieleen että onko tällainen "vakio"vika. En ole vielä purkanut edes verhoilua ja katsonut mikä siellä takertaa, mietin vain että tarvittavat osat voisi jo saksasta tilailla valmiiksi.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Raportoi ihmeessä kun homma on tehty. Kiinnostaa löytyikö sieltä takalasin alta ruostetta ja lisäksi oliko sen takalasin irroitus hankala homma koska eräs lasiasentaja minulle aikoinaan uhkaili että saattaa hajota irroitettaessa se lasi kun sitä itse pohdiskelin.
    Kuin liene on kallis kasin takalasi? :think
    Kirjoitan jonkinmoisen tarinan, kunhan auto on taas kasassa.

Homma venähti pakkasen takia, kun maalamossa eivät saaneet uunia tarpeeksi lämpimäksi, että luottokorjaamon laatukriteerit olisivat täyttyneet. Maalautin siis katon ja konepellin, kun niiden reunoille oli kertynyt ruostetta rumentamaan ulkonäköä.

Lasinvaihtajille vinkiksi, että ensin kannattaa ottaa lasista omakohtainen näköhavainto, ennen kuin repii vanhan irti. Tuulilasin kanssa meni useampi viikko ja takalasille ei ollut vahvistettua toimituspäivää vieläkään alkuviikosta kysellessäni.

Tänään illalla viisastunen aikataulujen ja hintojen osalta, kun käyn katsomassa tilannetta... :think

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    Kuin liene on kallis kasin takalasi? :think

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Takalasin vaihtoajankohta ratkeaa huomenna, kun toimitusaika selviää.

Tuulilasin alta löytyi niin vähän ruostetta, että takalasin alta ei voi löytyä enempää.
    Raportoi ihmeessä kun homma on tehty. Kiinnostaa löytyikö sieltä takalasin alta ruostetta ja lisäksi oliko sen takalasin irroitus hankala homma koska eräs lasiasentaja minulle aikoinaan uhkaili että saattaa hajota irroitettaessa se lasi kun sitä itse pohdiskelin.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Onko joku vaihtanut Kasiinsa takalasia? Jos on, niin millaisessa kunnossa pellit olivat?
    Mulla on oma Kasi tuulilasin vaihdossa ja melkein samaan vaivaan (katto- ja tolppaverhoilut menevät korjattaviksi) kai se takalasikin menisi. Vai mitä olette mieltä?
    Syy on yksinkertainen: takalasin lämmittimen kaksi piiriä kolmesta on hapettunut poikki ja harmittaa ajella vain noin neljännes lasia sulana...
    Takalasin vaihtoajankohta ratkeaa huomenna, kun toimitusaika selviää.

Tuulilasin alta löytyi niin vähän ruostetta, että takalasin alta ei voi löytyä enempää.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Onko joku vaihtanut Kasiinsa takalasia? Jos on, niin millaisessa kunnossa pellit olivat?
    Mulla on oma Kasi tuulilasin vaihdossa ja melkein samaan vaivaan (katto- ja tolppaverhoilut menevät korjattaviksi) kai se takalasikin menisi. Vai mitä olette mieltä?
    Syy on yksinkertainen: takalasin lämmittimen kaksi piiriä kolmesta on hapettunut poikki ja harmittaa ajella vain noin neljännes lasia sulana...
    Harva varmaan on takalasia vaihtanut, en ainakaan itse tiedä. Mitä ruosteeseen tulee niin todennäköisesti takana on odotettavissa samankaltaista kuin edessäkin jonka nyt näet... Jotain voi ennustaa siitäkin mistä autosi on tullut. Japanin tuonnit ovat yleensä ruosteettomia mutta saksantuonneissa saattaa ruostetta ollakin. Jotain voi ennustaa tutkimalla kattoluukun reunoja eli onko niissä ruostetta. Sinähän pystyt "raottamaan" sitä takalasin tiivisteen pellinpuoleista reunaa ja katsomaan sinne väliin jonkin verran lampun avulla. Sieltä näkee aika hyvinkin itse asiassa mikä on tilanne. Eli työnnät vain esimerkiksi ohuen muovilastan sinne pellin ja tiivisteen väliin ja raotat tiivistettä ja katsot sinne väliin lampulla.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Takalasin vaihto

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Mikäs alustasarja sinulla tässä nyt olikaan? Ei minusta mitään pusseja kasiin vaan laatuvalmistajan setti sopivan korkuisena. On kuitenkin jousivaihtoehtoja.

Mulla on KAW:it edessä (-60mm)
    ja Cobrat takana (-40mm)

Pikkusen sais olla vaikka matalampikin, mutta ajossa sais taas olle korkeempi.
    Olkoon nyt kuitenkin noin :think

Leave a comment:

• Morkai
    replied
    Viime talvena vaivannut IHKA:n vihreiden valojen ja takalasin lämppärin merkkivalon häviäminen on taas ilmaantunut. Onko kukaan koskaan nettiretkillään törmännyt tähän ongelmaan, kaikki muu toimii hyvin paitsi valot. Ois kiva saada vähän kannustavia kommentteja ennenkuin räjäytän IHKA:n kappaleiksi.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    No mikäli multa kysyt niin varmaan se että korkeutta saisi säätää. Tuppaa toisinaan menemään vähä matalalla tuo keula ja sitä saa vahtia ettei säre autoaan. Toisaalta kai se olis kiva joskus vetää toisien kiusaksi ja pään säryksi pussit länään

Ei taida tosin olla hankintahintansa takia nyt minun sijoituslistalla
    Mikäs alustasarja sinulla tässä nyt olikaan? Ei minusta mitään pusseja kasiin vaan laatuvalmistajan setti sopivan korkuisena. On kuitenkin jousivaihtoehtoja.

Leave a comment:

Working...
X