Announcement

Collapse
No announcement yet.

E31 sisävalaistuksen polttimot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MouTine
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2011
    • 803
    • Pori

    #31
    Ei kannata kytkeä sitä 21W lankaa palamaan koko aikaa koska se lämmittää pientä parkkivalon kaukaloa turhan paljon.Tossa mun kytkennässä noi releet on just sitä varten että ne katoo 21W langalta virran kun luukut nousee.Tossa 4-asentoisessa kytkimessä on ilmeisesti toi katkaisu hoidettu mekaanisesti.
    Nykyiset...
    '14 E500 Coupe

    Ollut joskus...
    '07 MB CL63 AMG
    '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
    '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
    '94 Audi A8 4.2i V8
    '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
    '92 BMW 850i 5.0i V12
    '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
    '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
    '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
    '77 Ford Capri 2.8i V6

    ...Ja pienet sille!

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #32
      Lämmittäähän se samanlailla jos ei koskaan aja luukut ylhääl, tai hyvin harvoin
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17529
        • Turku

        #33
        Originally posted by Supa View Post
        Lämmittäähän se samanlailla jos ei koskaan aja luukut ylhääl, tai hyvin harvoin
        Samaa mietiskelin... Mietitäänpä tätä toteutusta Mun Kasiin ja Csi:hin yhdessä !
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • MouTine
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2011
          • 803
          • Pori

          #34
          Originally posted by Supa View Post
          Lämmittäähän se samanlailla jos ei koskaan aja luukut ylhääl, tai hyvin harvoin
          No niin no öh. Ei mitään valoa ole ihan jeesuksen-pakko näpätä päälle keskellä kauneinta aurinkoa. Näin oon toiminut jo 12 vuotta ja hyvin menee. Toinen ääripää on että pimeellä ne luukut on pakko nostaa.
          Nykyiset...
          '14 E500 Coupe

          Ollut joskus...
          '07 MB CL63 AMG
          '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
          '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
          '94 Audi A8 4.2i V8
          '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
          '92 BMW 850i 5.0i V12
          '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
          '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
          '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
          '77 Ford Capri 2.8i V6

          ...Ja pienet sille!

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            #35
            Mites tehokas led-polttimo toimisi tuossa? Jos löytyisi sellainen värilämpötilaltaan konservatiivisempi. Ei ainakaan kuumenisi samalla.

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17529
              • Turku

              #36
              Originally posted by Perlenbacher View Post
              Mites tehokas led-polttimo toimisi tuossa? Jos löytyisi sellainen värilämpötilaltaan konservatiivisempi. Ei ainakaan kuumenisi samalla.
              Mulla oli Csi:ssä ostettaessa kytketty nuo "päivävalot" kiinni. LED-valot niissä paloi, sinertävinä . Nyt paikalla normivalot ja päivävalotoiminto kytketty pois. Oli muuten rosvoliittimellä kytketty eli aina päällä, kun parkit tai ajovalot päällä. Olisko niissä ollut 5W teho...:think
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • hrajasso
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 213
                • Järvenpää

                #37
                Tuosta lämpenemisestä olen kuullut juttua aiemminkin ja itsekin miettinyt. Mutta eikö kyseessä ole ihan alkuperäinen mm. Ruotsissa käytössä ollut varustus? Miten silloin on voinut kestää, jos ei nyt kestä? Kun eihän tässä mitään omaa patenttia laiteta vaan kytketään päälle tehtaan suunnittelema varuste.

                Tehokasta LED-polttimoa noin ensisijaisesti itse pähkäillyt tuohon. Sävyjä nyt pitäisi jo löytyä ns. oikealla lämpötilalla. Tarpeeksi tehokas ts. virrankulutusta riittävästi, niin periaatteessa ei pitäisi polttimonvalvonnalle näkyä eroa. Polttimovalvonta kun kuitenkin on elektroniikaltaan mallia old-school. Tosin kyllä se LEDikin sitten alkaa lämmetä, kun virtaa lyödään tarpeeksi lävitse, mutta eiköhän riittävä valoteho saavuteta ennen grillaus-modea
                Last edited by hrajasso; 10-07-2012, 00:18.

                Comment

                • MouTine
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2011
                  • 803
                  • Pori

                  #38
                  Lämpeneminen lähinnä on ongelma silloin jos liitin sillataan kokoajan palamaan, silloinkin kun luukut on ylhäällä. Sillon tulee niin paljon käyttötunteja että vuosien saatossa alkaa kromit katoamaan.
                  Nykyiset...
                  '14 E500 Coupe

                  Ollut joskus...
                  '07 MB CL63 AMG
                  '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                  '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                  '94 Audi A8 4.2i V8
                  '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                  '92 BMW 850i 5.0i V12
                  '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                  '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                  '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                  '77 Ford Capri 2.8i V6

                  ...Ja pienet sille!

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #39
                    Vanhoista valoista on näkynyt katoovan kaikista jo kromit, uusia voi tietty säästää
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • MouTine
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2011
                      • 803
                      • Pori

                      #40
                      Originally posted by Supa View Post
                      Vanhoista valoista on näkynyt katoovan kaikista jo kromit, uusia voi tietty säästää
                      Niinpä, ja tuuuunata.
                      Nykyiset...
                      '14 E500 Coupe

                      Ollut joskus...
                      '07 MB CL63 AMG
                      '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                      '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                      '94 Audi A8 4.2i V8
                      '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                      '92 BMW 850i 5.0i V12
                      '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                      '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                      '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                      '77 Ford Capri 2.8i V6

                      ...Ja pienet sille!

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17529
                        • Turku

                        #41
                        Originally posted by Supa View Post
                        Vanhoista valoista on näkynyt katoovan kaikista jo kromit, uusia voi tietty säästää
                        Jep, täytyy siis säästellä tarkasti noita nyt Kasissa olevia uusia gelb-valoja .
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #42
                          Originally posted by Laku View Post
                          Jep, täytyy siis säästellä tarkasti noita nyt Kasissa olevia uusia gelb-valoja .
                          CSI:hin pitäisi ostaa uudet, ne oli aika heikossa hapessa heijastimen osalta...
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • _chris_
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 442
                            • Nokia

                            #43
                            Originally posted by hrajasso View Post
                            Tehokasta LED-polttimoa noin ensisijaisesti itse pähkäillyt tuohon. Sävyjä nyt pitäisi jo löytyä ns. oikealla lämpötilalla. Tarpeeksi tehokas ts. virrankulutusta riittävästi, niin periaatteessa ei pitäisi polttimonvalvonnalle näkyä eroa. Polttimovalvonta kun kuitenkin on elektroniikaltaan mallia old-school. Tosin kyllä se LEDikin sitten alkaa lämmetä, kun virtaa lyödään tarpeeksi lävitse, mutta eiköhän riittävä valoteho saavuteta ennen grillaus-modea
                            Paikallisessa Ltt:ssä osui silmään P21/5W LED-polttimoita ja ostin yhden kokeeksi. Mutta eipä sopinutkaan kantaan. Normaalipolttimo on sellainen alhaalta kapeampi päärynämalli, kun taas LED-polttimo oli tasapaksu. On alhaalta siis liian leveä eikä mene tarpeeksi syvälle kantaan, että saisi kiinni. En viittinyt alkaa vielä sitä kantaa modaamaan, katsellaan vaihtoehtoja...
                            BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                            Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17529
                              • Turku

                              #44
                              Originally posted by Supa View Post
                              CSI:hin pitäisi ostaa uudet, ne oli aika heikossa hapessa heijastimen osalta...
                              Tarkoitatko niitä Kasin vanhoja, jotka nyt ovat Csi:ssä vai Csi:n omia alkuperäisiä? Nehän ovat nyt minulla himassa...

                              Originally posted by _chris_ View Post
                              Paikallisessa Ltt:ssä osui silmään P21/5W LED-polttimoita ja ostin yhden kokeeksi. Mutta eipä sopinutkaan kantaan. Normaalipolttimo on sellainen alhaalta kapeampi päärynämalli, kun taas LED-polttimo oli tasapaksu. On alhaalta siis liian leveä eikä mene tarpeeksi syvälle kantaan, että saisi kiinni. En viittinyt alkaa vielä sitä kantaa modaamaan, katsellaan vaihtoehtoja...
                              Csi:ssäni oli modattu tuollainen 21/5W led paikalle. Irrottaessa oli kyllä todella tiukasti kiinni, kanta oli hieman erilainen kyllä. Normit meni paikalle kyllä...

                              Joko sinulla _chris_ on E31?
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19175
                                • -

                                #45
                                Vihreä E31 850CSi siirtotarroissa ja auton omistaja bongattu tänään Tampereen Autokeskuksella..
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎