Originally posted by mikae34
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E31 sisävalaistuksen polttimot
Collapse
X
-
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
-
-
Originally posted by MouTine View PostMiksikään ei ole menneet. Tosin en nyt tiedä onko ne nyt niiiin kauheen monta käyttötuntia palaneet. Lähinnä sillon kun sataa tai hämärtää. Auringossa päivällä en polta mitään ja luukut nostan vasta kun tarvii itse nähdä jotain.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostVilkasin tuota sinun relekytkentä kaaviotasi jonka olit omaan topicciisi laittanut niin onko tosiaan niin että sinulla on otettu se päivävalojen ohjaus parkkien signaalista? Sehän tarkoittaa sitä että sinulla palaa siellä silloin 26w polttimo edessä parkkiasennossa kun polttimista palaa molemmat langat yhtäaikaa.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostVilkasin tuota sinun relekytkentä kaaviotasi jonka olit omaan topicciisi laittanut niin onko tosiaan niin että sinulla on otettu se päivävalojen ohjaus parkkien signaalista? Sehän tarkoittaa sitä että sinulla palaa siellä silloin 26w polttimo edessä parkkiasennossa kun polttimista palaa molemmat langat yhtäaikaa.Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostTaidanpa itsekin kolvata vaan nastat yhteen. Eihän nuo ole niin kirkkaat pimeällä että häikäisevät lähivalojen kanssa? Onko kellään kytketty siten ettei vaihdu viiteen wattiin kun lähivalot on päällä?
Ovat mielestäni just sopivan kirkkaat mutta tuskin häikäisevät. Viimesyksynä leimasin auton näillä samoilla valoilla.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostJuu, täytyy tehä noin. Just tänään meinaan nätti naispoliisi kehui bimmerin nätiksi mutta käski nostaa luukut ylösja tietty kaikki teiden ritarit välkyttelee valoja..
Mutta emmeköhän me uskalla luottaa siihen ettei siellä mikään kärvenny vaikka niitä käyttää. Kysyin Wolfilta (Wokke.de) ja hänkin on omiaan poltellut 1,5v molempia lankoja yhtä aikaa eikä mitään ongelmia kuulemma ole tullut!Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by MouTine View PostKyllä. Vaihtoreleellä senkin hoitaisi, mutten näe tarpeelliseksi.
Tarkoitan siis kytkentätapaa jolla valokatkaisimen parkkiasennossa palaisi vain 21w lanka ja valot päällä asennossa 5w lanka.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostOstan sitten varmaan orkkis valokytkimen samalla vaivalla, haittaa vähän mieltä viritellä ylimääräisiä releitä tuonne roikkumaan
Soveltamista tämä väkisinkin vaatii enemmän tai vähemmän kun nuo ottaa käyttöön. Kaikkein alkuperäisin tapa tehdä kytkentä lienee tämä erään sveitsiläisen hemmon valmistama moduulisarja johon sisältyy myös se alkuperäinen 4- asentoinen valokatkaisin. Minä olen tästä jo mieheltä tiedustellut ja saatan hankkia tämän.
Last edited by mikae34; 25-08-2012, 20:57.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostSe vaan että orkkiskatkaisin ei riitä. Alkuperäisessä systeemissä on muutakin eroa kuin pelkkä katkaisija. Mm Daytime running light coding diode pitäisi olla vasemman puolen kynnyskotelossa mutta ainakin omaani tarkastellessa siellä ei ole edes ylimääräistä liitintä sille.
Soveltamista tämä väkisinkin vaatii enemmän tai vähemmän kun nuo ottaa käyttöön. Kaikkein alkuperäisin tapa tehdä kytkentä lienee tämä erään sveitsiläisen hemmon valmistama moduulisarja johon sisältyy myös se alkuperäinen 4- asentoinen valokatkaisin. Minä olen tästä jo mieheltä tiedustellut ja saatan hankkia tämän.
http://www.teranet.ch/bmwe31/tagfahrlicht_nordland.pdfNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Vaihtoreleellä itse jos tekisin niin laittaisin sisäänmenoon parkkien virran, lähtöihin (joita on siis 2) molemmat parkkipolttimon navat, ja ohjaukseen lähivalon virran. Tällöin kun vaihtorele on levossa palaa 21w lanka ja kun lyhkäselle tulee virtaa niin vaihtaa rele 5w langan päälle.
Täytyykin perehtyä tuohon neliasentoisen kytkimen anatomiaan, en arvannutkaan että olisi noin hankala... Piruko sen diodin ideakin on..
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostVaihtoreleellä itse jos tekisin niin laittaisin sisäänmenoon parkkien virran, lähtöihin (joita on siis 2) molemmat parkkipolttimon navat, ja ohjaukseen lähivalon virran. Tällöin kun vaihtorele on levossa palaa 21w lanka ja kun lyhkäselle tulee virtaa niin vaihtaa rele 5w langan päälle.
Täytyykin perehtyä tuohon neliasentoisen kytkimen anatomiaan, en arvannutkaan että olisi noin hankala... Piruko sen diodin ideakin on..Auto on liikkumaväline.
Comment
-
Comment