Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JPM50
    Bimmer Fanatic
    • May 2022
    • 204
    • Helsinki

^Ok. On kyllä melkoista arpomista näiden i4-autojen toimitukset, ei tässä voi muuta todeta.
    i4 M50 Black Sapphire

Comment

• |foder|
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 7094
      • Forssa

Kunhan mutuilen. Meillä töissä piirejä/osia tilauksessa useiden vuosien päähän. Toimittajat vahvistavat toimitukset ja oletus on että saamme osat sovitussa aikataulussa.
      Todellisuus sitten jotain muuta. Toimitukset saattavat laahata jopa 1,5v perässä.

Kunhan arvailen mutta jos autovalmistajilla samoja ongelmia. Jonkin purkin toimittaja on luvannut toimittaa osakokonaisuuksia päivänä X, mutta pystyykin toimittamaan sen 4kk myöhässä. Sehän sekoittaa kaikki tuotantosuunnitelmat.

Viimeiset 3v on ollut todella vaikeaa ennustaa tai luvata mitään toimituspäiviä kenellekään asiakkaalle.
      Nyt:
      E82 135i -11

Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

Comment

• duckland
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 418

Kunhan mutuilen lisää. Mun vahva veikkaus on, että vanhanliiton autovalmistajat on ulkoistanut lähes kaiken ja auto on satojen alihankkijoiden summa. Prakaa laatu ja toimitukset. Miksei teslalla ja korelaisilla ole osaongelmia? Ehkä he tekevät enemmän itse autosta. Muutakin kun liimaa logon autoon.

James may italiassa dokkaris kävi ferrarin tehtaalla niin ainoa autovalmistaja euroopassa joka valmistaa itse moottorin valuosat.

Comment

• jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5175
          • Kuopio

Originally posted by duckland View Post
          Kunhan mutuilen lisää. Mun vahva veikkaus on, että vanhanliiton autovalmistajat on ulkoistanut lähes kaiken ja auto on satojen alihankkijoiden summa. Prakaa laatu ja toimitukset. Miksei teslalla ja korelaisilla ole osaongelmia? Ehkä he tekevät enemmän itse autosta. Muutakin kun liimaa logon autoon.

James may italiassa dokkaris kävi ferrarin tehtaalla niin ainoa autovalmistaja euroopassa joka valmistaa itse moottorin valuosat.
          + alihankkijat ovat oppineet tekemään itselleen taloudellisesti ja tuotannollisesti parempia sopimuksia.
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

Comment

• bittivirhe
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 536
            • Pohjois-Savo

Originally posted by duckland View Post
            Teslahan tekee jotakuinkin kaiken itse. Puolijohteita tuskin sentään.
            G05 45e
            ex: F11 530d xDrive
            ex: E84 X1 xDrive 25d

Comment

• TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5054
              • Paimio

Taas yksi kohtuullisen positiivinen arvostelu:

F10 523iA 2010

Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

Comment

• JPM50
                Bimmer Fanatic
                • May 2022
                • 204
                • Helsinki

Originally posted by JPM50 View Post
                ^ok, kiitos tiedosta.

Täytyy vain mennä henkisesti takaisin odotus-moodiin, ja jatkaa vanhalla kipolla ajamista.
                Tilanne elää ja muuttui osaltani; nyt on vin-numero tiedossa, eli kyllä tuo tilaamani kärry on siis tuotannossa.

En tiedä, mitä ihmettä tehtaalla on tapahtunut, kun vain 4 kk tilauksesta tuo meni tuotantoon, kun monet odottelevat jo toista vuotta.
                i4 M50 Black Sapphire

Comment

• petnen
                  BTCF Member
                  • May 2003
                  • 1082
                  • Kannus

Tilanne elää ja muuttui osaltani; nyt on vin-numero tiedossa, eli kyllä tuo tilaamani kärry on siis tuotannossa.

En tiedä, mitä ihmettä tehtaalla on tapahtunut, kun vain 4 kk tilauksesta tuo meni tuotantoon, kun monet odottelevat jo toista vuotta.
                  Olisko samanlainen tapaus kuin itsellä. Sain perutetun auton paikan. Itse kans tilasin 2022 kesäkuun lopulla ja tällä viikolla auto tehdään.
                  Bmw M535 E28 Hartge H35-24
                  Bmw i4 M50

Comment

• PNM2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2015
                    • 1119
                    • Espoo

Originally posted by petnen View Post
                    Olisko samanlainen tapaus kuin itsellä. Sain perutetun auton paikan. Itse kans tilasin 2022 kesäkuun lopulla ja tällä viikolla auto tehdään.
                    Mä tilasin auton Black Fridayna mutta, koska edellinen liisari loppuu vasta ensi helmikuussa, ei autoa välttämättä voinut laittaa tuotantoon ensimmäisessä mahdollisessa slotissa vaan silloin joku myöhemmin tilannut on voinut saada mun paikan.
                    i4 M50
                    ex: G30 530e xDrive M-Sport
                    ex: F11 525d xDrive
                    ex: F11 520d
                    ex: E91 318i

Comment

• JPM50
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2022
                      • 204
                      • Helsinki

Ilmeisesti näin. Sinänsä kiva, että auto tuleekin näin nopeasti, mutta kyllä suoraan sanoen harmittaa niiden puolesta, jotka ovat tilanneet biilinsä paljon aikaisemmin ja edelleen joutuvat odottelemaan.
                      i4 M50 Black Sapphire

Comment

• BFI18
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1456
                        • Turku

Hyvä, että jollain juna etenee, konkreettisesti.

Omasta ei uutta tietoa, ilman tuotantopaikkaa siis.
                        Noin 9 kk sitten tilattu (toimitusarvio kauppaa tehdessä 12/22).
                        Last edited by BFI18; 06-09-2022, 10:57.
                        G26 i4 M50 Black Sapphire

Comment

• Boiga
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 1773
                          • Ylöjärvi

Ilmeisesti näin. Sinänsä kiva, että auto tuleekin näin nopeasti, mutta kyllä suoraan sanoen harmittaa niiden puolesta, jotka ovat tilanneet biilinsä paljon aikaisemmin ja edelleen joutuvat odottelemaan.
                          On erikoisia juttuja kyllä, itsellä kesäkuun 2021 viimeisellä viikolla tilattu ja vieläkään ei ole kuin arvailua että menisikö lokakuun toimitukseen, oon aika epäileväinen henkilökohtaisesti ennenkuin auto on pihassa. Mutta tuossa talvirenkaat jo katselin omaan tulevaan valmiiksi niin ei haittaa vaikka olisi lumi maassa kun saapuu
                          Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

Comment

• lnaukkar
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2015
                            • 189
                            • Helsinki

7.6.2021 tilattu ja tosiaan 5.8.2022 valmistui tehtaalta.. Siellä se on yhä tilassa 155 ja nyt siis viisi viikkoa tänään tulee täyteen

Luulin että auton valmistumiseen loppuis isommat viivästykset mutta ei..

Ehkä vielä kerkee lokakuussa ajoon, mutta pahalta näyttää.

iX1 valmistus alkaa marraskuussa, kumpihan lopulta tulee ekana? No en usko että senkään aikataulut pitää.
                            2023 G26 i4 M50
                            2023 U11 iX1 xDrive30

Comment

• kobluna
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2018
                              • 140
                              • Espoo

Tietääkö muuten joku tarkemmin mikä siinä BCD(?) moduulissa on vikana? Lämmönhallintaan jotenkin liittyy, mutta minulle ei ainakaan ole selvää että miten. Jääkö siellä joku venttiili jumiin, mikä estää akun jäähdytyksen tietyissä tilanteissa vai mikä homma?
                              Tesla Björnin testeissähän oli sitä ylikuumenemisongelmaa, niin liittyikö juuri tähän vialliseen moduuliin vai onkohan ominaisuus? Mietin vaan tässä ekan sähkiksen ostoa ja kaikki mahdolliset ongelmat tietysti kiinnostaa etukäteen

Comment

• lnaukkar
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2015
                                • 189
                                • Helsinki

Originally posted by kobluna View Post
                                Tietääkö muuten joku tarkemmin mikä siinä BCD(?) moduulissa on vikana? Lämmönhallintaan jotenkin liittyy, mutta minulle ei ainakaan ole selvää että miten. Jääkö siellä joku venttiili jumiin, mikä estää akun jäähdytyksen tietyissä tilanteissa vai mikä homma?
                                Tesla Björnin testeissähän oli sitä ylikuumenemisongelmaa, niin liittyikö juuri tähän vialliseen moduuliin vai onkohan ominaisuus? Mietin vaan tässä ekan sähkiksen ostoa ja kaikki mahdolliset ongelmat tietysti kiinnostaa etukäteen
                                BDC "takaisinkutsu" on kommunikoitu ensisijassa lämmityksen ongelmana eli auto ei kykene ohjaamaan jotain venttiiliä. Siis käytännössä esim johonkin piiriin lähtevä virta (tai jännite) menee väärin. Jostain syystä vaihto ei koske aivan kaikkia autoja, jostain on siis saatu myös toimivaa osaa.

Ja Björnin kommellukset, hän ehtikin julkaista jo videon aiheesta, BMW:n mukaan auton kylmäaineessa oli vajausta eli vuoto. Sen takia jäähdytyksen teho ei riittänyt.

Selitys on tietysti aivan looginen, mutta vähän hassua että auto ei itse sitä osaa päätellä ja herjata...

Last edited by lnaukkar; 09-09-2022, 11:25.
                                2023 G26 i4 M50
                                2023 U11 iX1 xDrive30

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎