Originally posted by TheRipper
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4 keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
-
-
Originally posted by PNM2 View PostJoo, saahan siihen hintaa toki varustelemalla ja kilsoja lisäämällä, mutta sama euromääräinen alennus normaalihinnassta kuitenkin oli pohjalla. En mä olisi saanut i4 M50:sta noin halvalla mistään muualta eikä saisi edelleenkään.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostYhdellä tutulla hintaluokka oli tätä tasoa, tai karvan alle, 3v/15 tkm. Eli ihan 'normaalikilsat'. Ei ihmeellisä varusteita - koukku, sensatec, metalliväri, HK, 19".i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostTällä hetkellähän noi 499€/kk liisatut autot ovatkin vielä parempi bisnes, kun autojen jälleenmyyntiarvot ovat nousseet viime Black fridayna arvioidusta. No, normaalin liisarihinnan saa samantein kysymällä ja siihen voi verrata sitten mahdollisia tarjouksia. Itse auton hinta ei kuitenkaan ihan älyttömästi ole noussut eli millaisilla diileillä maahantuoja sitten haluaa autojaan myydä.
Ihmettelen suuresti jo edes tulee mitään Black Friday tarjouksia tästä. Jostain uudemmasta mallista (iX1 tahi i7 kenties) saattaa tullakin.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Onhan toi M50 aivan järjetön laite tänään etelässä olevalle märälle kelille. Huomaa auton olevan nykyistä 530e:tä pienempää mallisarjaa mutta kaikkiaan modernimpi olemus hauskuuden kanssa jättää fiiliksen ehdottomasti plussalle.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Mitenkäs muuten nyt kun on enemmän kilometrejä ja kokemusta jo teillä takana niin tuo uusi näyttömittaristo toimii?
Heijasteleeko auringossa pahasti kun on siinä ihan esillä ilman mitään suojaa toisin kuin vanhan ajan kunnon mittaristoissa?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostJoo auton hinta on noussut vain maltillisesti mutta koska menekkiä on yli tuotantokapasiteetin ei BMW:llä ole mitään tarvetta näistä nyt mitään tarjouskamppanjoita pitää. - -
Mulla olisi yksi syy, ja se olisi saada kirjanpitoon tilauksia vielä tälle vuodella ja kirjattua lisää saatavia. Ne voivat merkitä jotain tässä automyynnin matalasuhdanteessa liiketoiminnalle.
i4 30 Suomen markkinalle?
i4 30 joku puhui, ettei olisi tulossa Suomen markkinoille. Harmi jos näin, koska tuo 20 % pienempi akkukoko ei haittaisi itseäni esimerkiksi millään tavalla, kun latausteho pysyy >150kw joka lopulta määrittää etenemisnopeuden, sen jälkeen kun akku kerran tyhjentynyt 98 % päivistä kuitenkin mennään ihan ilman lataustaukoja tuollaisella omissa ajoissa, niitä 2 % eli 7pv vuodessa ei ole tarvetta kantaa isoa akkua mukana ja maksaa siitä.
Isolla akkukoolla voi vain pitää taukoja harvemmin, mutta tuo 2-3,5h välein on ihan ok taukoväli, sen mitä muutaman kerran ajaa kauemmas vuodessa.
Voisi taas ajatella BMW:n bisnekselle olevan hyvä myydä pikkuakkuisia enemmän kuin isoakkuisia vähemmän, jos akkumateriaalista olisi pulaa. i4 40 myydään 5, kun pienempää 30 voisi myydä 6. Tarkoittaa isoissa sarjoissa 5000 vr. 6000, eli 1000 autoa lisää, jos siis akkumateriaali olisi tuotannon rajoite.Last edited by ///Jone; 14-10-2022, 18:25.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostJoo auton hinta on noussut vain maltillisesti mutta koska menekkiä on yli tuotantokapasiteetin ei BMW:llä ole mitään tarvetta näistä nyt mitään tarjouskamppanjoita pitää.
Ihmettelen suuresti jo edes tulee mitään Black Friday tarjouksia tästä. Jostain uudemmasta mallista (iX1 tahi i7 kenties) saattaa tullakin.
Toivottavasti tulee hyviä diilejä tarjolla mikä tarkoittaa että saadaan lähitulevaisuudessa enemmän i4sia nettiautoon vaihdokkeina tarjolle.Last edited by jani; 18-10-2022, 08:25.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostToivottavasti tulee hyviä diilejä tarjolla mikä tarkoittaa että saadaan lähitulevaisuudessa enemmän i4sia nettiautoon vaihdokkeina tarjolle.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View Posti4 30 Suomen markkinalle?
i4 30 joku puhui, ettei olisi tulossa Suomen markkinoille. Harmi jos näin, koska tuo 20 % pienempi akkukoko ei haittaisi itseäni esimerkiksi millään tavalla, kun latausteho pysyy >150kw joka lopulta määrittää etenemisnopeuden, sen jälkeen kun akku kerran tyhjentynyt 98 % päivistä kuitenkin mennään ihan ilman lataustaukoja tuollaisella omissa ajoissa, niitä 2 % eli 7pv vuodessa ei ole tarvetta kantaa isoa akkua mukana ja maksaa siitä.
Isolla akkukoolla voi vain pitää taukoja harvemmin, mutta tuo 2-3,5h välein on ihan ok taukoväli, sen mitä muutaman kerran ajaa kauemmas vuodessa.
Voisi taas ajatella BMW:n bisnekselle olevan hyvä myydä pikkuakkuisia enemmän kuin isoakkuisia vähemmän, jos akkumateriaalista olisi pulaa. i4 40 myydään 5, kun pienempää 30 voisi myydä 6. Tarkoittaa isoissa sarjoissa 5000 vr. 6000, eli 1000 autoa lisää, jos siis akkumateriaali olisi tuotannon rajoite.
Saksan hinnat varmaan kaikilla kiinnostuneilla tiedossa, mutta mainitaan nyt tähän, että 35 on 56500e ja 40 on 59200e. Siihen sitten tehoero ja akun kokoero, niin arvelen, että aika vähäiseksi jäisi 35:n myynti Suomessa. Lähinnä niihin tapauksiin lie passaa, joissa pääsee alittamaan jotain työsuhdeautoilijoiden hintarajoja.½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
Comment