Polttis vs. sähkö kulutussäästöt on joo ihan merkityksellisiä, myös arvonalenemaan verrattuna, jos vähänkin enempi ajaa. Mut sitten jos sähkis on jo ajossa, niin lähinnä se rangen arviointi on mielessä omassa kulutuksen seurannassa, ei niinkään säästö.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
iX
Collapse
X
-
Originally posted by Reiska56 View Post
Hiukan ihmettelen keskustelua kulutuksesta. Jos esim. 120 000€ auton arvo tippuu kolmessa vuodessa 50 000€, niin mitä rahallista merkitystä on enää kulutuksen määrällä, jos ajomäärät jäävät alle 40 000km? Keskimäärinhän suomalaiset ajavat n. 25 000km vuodessa.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Miten ix mallit ix40 ix50 ja ix60 suhtautuu luistoneston pois ottamiseen? Siis kaikki avut pois. Onnistuuko ja onko oikeasti kaikki pois.
Oma ajotapa nykyisellä x5:lla on nautiskella useinkin sopivalla lumikelillä 4 pyöräluisuilla.Nyt ix m60 2024
ex:E70 X5 40d + F31 330d
Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
Myyty tämäkin335d E91 perheauto
Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996
-
👍 1
Comment
-
-
Originally posted by Komu View PostMiten ix mallit ix40 ix50 ja ix60 suhtautuu luistoneston pois ottamiseen? Siis kaikki avut pois. Onnistuuko ja onko oikeasti kaikki pois.
Oma ajotapa nykyisellä x5:lla on nautiskella useinkin sopivalla lumikelillä 4 pyöräluisuilla.
Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Aika paha, kun tälläistä olen vähän kiikaroinut seuraavaksi.
Polle2:ssa ajonvakautuksen saa kyllä pois, mutta joku melko rajaava vetoluistonesto jää päälle.
Kyllä sillä pyörittelee, mutta ei ollenkaan niin paljon kuin melkein 500 pitäs lyödä kitkoilla oikeasti joutusaa talvella.
Taisi kääntyä seuraavan mietintä i4 sektorille, kyllä tuo käytännössä sen verran ärsyttää.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Antaa tuo iX jonkin verran luisui kaikki avutkin päällä. Pitänee kokeilla tuota luistonesto offia, se on vähän unohtunut kun Pirkanmaalla on ollut niin onneton talvi.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostMitkä ovat merkittävimmät erot uuden iX:n ja tulevan iX5:n välillä, jos ulkonäkö unohdetaan? Huhujen mukaan iX:n tuotanto ei jatkuisi kovin pitkään, mutta muuten..i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Olisko kellään rautalankaa vääntää.. miksi käytetty iX M60 maksaa 129000 ja bmw.fi:ssä konffattu uusi M70 "kaikilla varusteilla" (jos osasin lisätä kaiken) 120000? Puuttuuko LCI-mallista jotain olennaista vai miksi vanhempi malli on kalliimpi? (Uusi M60 on vielä hiukan edullisempi, mutta tehottomampi.)
G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostLiekö M70:ssä vakiona "kaikki" varusteet kun supercharged-paketin hinta konfiguraattorissa on 0.. vai onko hinnat pielessä :-o
Itse odotan ainakin kovasti tulevaa iX5:sta. Toivottavasti eivät pilaa vanhaa hyvää klassikkoa ja WLTP range olisi jotain 700-800km väliin. Mutta toivossahan on hyvä elää
Luulen kuitenkin että iX:ään tehdyt muutokset sekä hinnankorjaukset tekevät myynnille ainakin hetkellisesti hyvää. Kummankin (X5 ja iX50) omistaneena voin sanoa että kyllä iX:ssä on paljon myös hyvää. Esim. se oli mielestäni aivan loistava ajettava maantiellä. Ehkei ihan perinteistä bemaria mutta hyvä ja todella suuntavakaa oli ainakin se mun kosla. Mutta karmittomat lasit ja drivetrain fault yms. ongelmat pakottivat vaihtamaan takaisin X5:een, joka on taas hybridi teknologiasta huolimatta toiminut aivan loistavasti!
Comment
-
Comment