Originally posted by FlyingFinn
View Post
Suosin tätä muutamaa kilometriä pidempää reittiä, koska Hamina-Luumäki pätkää lukuunottamatta tien varrella on riista-aita, mikä lisää merkittävästi turvallisuutta yöaikaan (monesti kello näyttää joko varhaisaamua 04-06 tai myöhäislltaa/yötä 23...03) Toki Luumäki-Hamina-väli on riskein puolesta kuin ydinjäte, siinä eläinriskiä on sitten joka kilometrille paljon. Ja ko. välillä on myös ainoat kamerat. Tuolle toiselle reitillähän kameroita on ripoteltu tasaseen Loviisasta Luumäelle. Lisäksi Kouvolan kohdalla Utista Korialle on meno usein hitaampaan, jopa myöhään illalla. Tuolla kohtaa on liikkellä jos jonkinlaista säätäjää.
. Ajoi viikko sitten yksi yö kotiin lentokentältä tuohon Hamina liittymään ja pysähdyin heittämään vettä bussipysäkille 149km ajon jälkeen, kun lentokentällä nautittu kahvi halusi ulos. Moottoritie Kehä III -Hamina( pois lukien Kotkan kohdalla muuta kilometri 120km/h vauhtia) ajettu vakkariasetuksella 144km/h eli GPS 141km/h. Keskinopeus 128km/h ja sähköä kului 27,4kWh/100km. Leijailevan usavan perusteella sanoisin, että keli oli suht tuuleton. Kehä III:n (lentokenttä-moottorien alku) hissuttelu laskee sekä kulutusta että keskinopeutta hieman mutta jotain numeroa kuitenkin.
tuli vastaa Mikkelin kupeessa ajessani Juvalle päin
Kävin taas heittämässä n. 1000km viikonlopun ja on kyllä hyvä peli, ei voi muuta sanoa. Kulutus kyllä nousee kun piti sateessa ajaa, heti kun kuivaa niin tuollainen 3-4kWh/100km pienenee kulutus. Range on täysin riittävä ja lataa nopeasti. Esim tuolle reissulle lähdin 100%, pääsin perille reilun 400km päähän ilman välistoppeja, taisi jäädä 19% akkuun. Sitten latailin jonnekin 60-70% välille että pääsi kylillä pyörimään tms, kotimatkalle alkupuolelle yksi stoppi jossa latasin reiluun 80% ja siitä vajaa 400km kotiin ja jäi 9% akkuun.
Comment