Toivottavasti ei tule uniin tämä
BMW i7
Collapse
X
-
Melko julmaa on I seiskojen arvonpudotus, 60 xDrive 3/2024, 6100 km mittarissa, 104500€ kuluineen Suomeen kilpiin, liki kaikki vermeet, ovh 209 k€...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
👍 1Comment
-
Jep raakaa on. Sama juttu oli 1,5 vuotta sitten kun hommasin oman. Mittarissa oli 9500km. Kaikki kallliit sähköautot menettävät arvoaan alkuun paljon. Taycan/etronGT taitaa olla pahin, mutta ei i7 tai EQS kauas ko. kaksikosta jää.
Suomi ovh on hieman huonon mittari, kun Saksassa hyvin/täysvarusteltu (lähes ajamaton 1…2tkm) i7 M70 on noin 140k€. i7 ei montaa Suomessa uutena myydä.
Ja ei arvonlasku tuohon alkuun pääty.
siitä mennään alaspäin vauhdilla kuten muutkin ko. hintaluokan kärrit. Mutta tuon alkuromahduksen jälkeen alkaa olla ns. normaalilla käyrällä.
Ilman rajua alkualennusta ainakin minulla seiskan ajot olisivat jääneet koeajoihin.
Nyt seiskan matkasta on saanut nauttia +40rkm. Auto on luotettavan ja hyvin tehdyn oloinen, joten en tiedä pitäiskö ottaa ’riski’ ja ajaa tällä pidempään, vaikka lisätakuut loppuu (2 vuotta jäljellä). ’Riski’ lainausmerkeissä, koska tähän mennessä autossa kalliita vikoja/korjattavaa ei ole ollut.
Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
Eikös se vähän tuota luokkaa ala olla kaikilla sähkövatkaimilla nyt tuo alenema...ja toki mitä kalliimpi sitä enemmän euroissa menettää.
Ei oikein puhtaita järkiperusteita uuden sähköauton hankinnalle ole....F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Järkiperuste, no kaikilla se ei oo europohjainen, tai ei ainakaan numeroiden välissä voi olla. Kaikki ei jaksa e39 ajella vaikka se onkin maailman paras auto.
Comment
-
Joo toki on ihmisiä täälläkin mille raha ei merkkaa mitään ja ihan sama työntääkö sitä vessanpöntöstä alas vai ostaako uuden sähköauton!Originally posted by ritariässä View PostJärkiperuste, no kaikilla se ei oo europohjainen, tai ei ainakaan numeroiden välissä voi olla. Kaikki ei jaksa e39 ajella vaikka se onkin maailman paras auto.
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
ei taida ihan sama olla. Rahan huuteleminen vessapöntöstä alas ei ole järkevää. Viemäri menee luultavasti tukoon, olipa kyseessä setelit tai kolikot, sillä kumpikaan rahan muoto ei liukene veteen kovin hyvin.
Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
Hahah! Totta tuokin!
Vakavissaan puhuen, oletko laskenut minkä verran tuo sinun on suunnilleen laskenut? Ei se kuitenkaan uusi ollut.
Ja onko siinä suurta eroa bensamalliin?
Eipä tuossa nyt ongelmia vielä saisi olla ollutkaan...minä ainakin ajelisin tyytyväisenä ainakin takuun loppuun miksei pidempäänkin jos ei raha liikoja polttele taskuissa.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Eikö tuo ole vaan hyvä, että arvo laskee, niin on sinullakin joku päivä varaa ostaa tuollainen. Mistä lähtien uuden auton ostaminen on ollut hyvä sijoitus rahallisesti?Originally posted by TheRipper View Post
Joo toki on ihmisiä täälläkin mille raha ei merkkaa mitään ja ihan sama työntääkö sitä vessanpöntöstä alas vai ostaako uuden sähköauton!
Comment
-
Hyvä kysymys. Mun autolla oli hintaa 114k, auto oli ajettu 9tkm. Melkoista vääntöä tein ennen hankintaa, että millainen seiska. Bensamallinahan tätä ei euroopasta saa lainkaan, ainostaan hybridinä, dieselinä ja sähkönä. Dieselin ostaminen ja tuominen (verotus) on arpapeliä, kun niitä ei Suomessa myydä.Originally posted by TheRipper View PostHahah! Totta tuokin!
Vakavissaan puhuen, oletko laskenut minkä verran tuo sinun on suunnilleen laskenut? Ei se kuitenkaan uusi ollut.
Ja onko siinä suurta eroa bensamalliin?
Harkitsin vakavasti aluksi hybridiä, mutta niiden hinnat oli 1½vuotta sitten korkealla, koska tarjonta oli vähäistä. Vaatimuksena mulla oli muutamia varusteita (jousitustus, verhoilu, stereot ja vetokoukku). Käytännössä nuo ehdot johtivat siihen, että autot olivat käytännössä täysillä varusteilla. Hyridinä seiska olisi ollut m760e, vain yksi 750e oli tarjolla speksit täyttäen, mutta sen hinta oli käytännössä sama kuin M760e:n. Loppujen lopuksi valinta oli helppo, kun lompakolla teki valinnan. m760e.stä olisi pitänyt maksaa noin 35k€ enemmän veroineen. Lisäksi kalliimpi auto tiputtaa hintaansa enemmän. En keksinyt perusteita maksaa 'samasta' autosta paljon enemmän.
Nyt 1½vuoden jälkeen voi tehdä seuraavan välitilinpäätöksen.
1. Tällä hetkellä vastaavasti varustellun sähkömallin uskoisin löytäväni 90...100k€ hinnalla (vain BMW-liikkeen myymät kelpaa,). Arvo on näin arvioiden tipahtanut 14...24k€. Millä hinnalla seisakasta pääsisi eroon, en osaa sanoa.
2. Speksit täyttävän M760e löytyisi mobile.de.stä hintaan 110...115k€ +autovero noin 5k€. Tekemäni oletus, että kalliimpi menettää arvoaan nopeammin, pitää tässäkin paikkansa, hybridillä ajaminen pelkän arvonlaskun puolesta olisi ollut noin 10k€ enemmän. Oma veikkaukseni on, että kun vuoden vierivät, ero sähkön ja hybrin välillä kapenee entisestään. Vanhemmiten hybiridi voi olla jopa vaikeampi myytävä eli halvempi, koska sen akku 'kuluu' nopeammin.
Last edited by tiko4tiko; Today, 18:35.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
Juuri näin. Oman suunnitelma seiskan suhteen perustui ainoastaan siihen, että seiskan arvo putoaa kiven lailla. Toki positiivien yllätys oli, että sähköseisakan hinta putosi vielä rajummin kuin olin ajatellutOriginally posted by Esko View Post
Eikö tuo ole vaan hyvä, että arvo laskee, niin on sinullakin joku päivä varaa ostaa tuollainen. Mistä lähtien uuden auton ostaminen on ollut hyvä sijoitus rahallisesti?
Ennakoin, että auto saavuttaisi omaan autobudjetiin sopivan hinnan tänä vuonna keväällä, mutta sopiva löytyi jo vuotta aiemmin. Loppujen lopuksi i7 on Saksassakin sen verran harvinainen, että sopivilla varustella olevia autoja oli tarjolla hyvin vähän tuolloin, ja niin nytkin. Kavin kurkaamassa omat speksini täyttäviä autoja Junge Gebraucte sivustolta - kaksi kappaletta hinnat 120k€ molemmin puolin, runaasaan vuoden vanhoja 10..25tkm ajettuja.
Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
Comment