BMW i7

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5238
    • Paimio

    #301
    Originally posted by tiko4tiko View Post

    Hyvä kysymys. Mun autolla oli hintaa 114k, auto oli ajettu 9tkm. Melkoista vääntöä tein ennen hankintaa, että millainen seiska. Bensamallinahan tätä ei euroopasta saa lainkaan, ainostaan hybridinä, dieselinä ja sähkönä. Dieselin ostaminen ja tuominen (verotus) on arpapeliä, kun niitä ei Suomessa myydä.

    Harkitsin vakavasti aluksi hybridiä, mutta niiden hinnat oli 1½vuotta sitten korkealla, koska tarjonta oli vähäistä. Vaatimuksena mulla oli muutamia varusteita (jousitustus, verhoilu, stereot ja vetokoukku). Käytännössä nuo ehdot johtivat siihen, että autot olivat käytännössä täysillä varusteilla. Hyridinä seiska olisi ollut m760e, vain yksi 750e oli tarjolla speksit täyttäen, mutta sen hinta oli käytännössä sama kuin M760e:n. Loppujen lopuksi valinta oli helppo, kun lompakolla teki valinnan. m760e.stä olisi pitänyt maksaa noin 35k€ enemmän veroineen. Lisäksi kalliimpi auto tiputtaa hintaansa enemmän. En keksinyt perusteita maksaa 'samasta' autosta paljon enemmän.

    Nyt 1½vuoden jälkeen voi tehdä seuraavan välitilinpäätöksen.

    1. Tällä hetkellä vastaavasti varustellun sähkömallin uskoisin löytäväni 90...100k€ hinnalla (vain BMW-liikkeen myymät kelpaa,). Arvo on näin arvioiden tipahtanut 14...24k€. Millä hinnalla seisakasta pääsisi eroon, en osaa sanoa.
    2. Speksit täyttävän M760e löytyisi mobile.de.stä hintaan 110...115k€ +autovero noin 5k€. Tekemäni oletus, että kalliimpi menettää arvoaan nopeammin, pitää tässäkin paikkansa, hybridillä ajaminen pelkän arvonlaskun puolesta olisi ollut noin 10k€ enemmän. Oma veikkaukseni on, että kun vuoden vierivät, ero sähkön ja hybrin välillä kapenee entisestään. Vanhemmiten hybiridi voi olla jopa vaikeampi myytävä eli halvempi, koska sen akku 'kuluu' nopeammin.

    No onhan siinä tiputusta ollut jonkin verrankin, mutta eiköhän tuo nyt aika linjassa muidenkin tämän hintaluokan autojen kanssa ole. Toki suomen hinnoilla laskettuna pudotus olisi varmaan ollut suurempi...euroissa ainakin.

    Varmasti hybridi olisi vaikeampi vanhana myydä kun siinä täytyy ottaa huomioon kahden voimalinjan ongelmat. Eihän näissä täyssähköisissä oikein muita ongelmia taida tulla kuin tuo akusto...ja toki normi alustan kulumiset ja mahdolliset varusteiden sähköviat mitkä nyt olisi joka mallissa.

    EDIT:
    Paska nakki tuo kivenisku. Noh onneksi sentään tosiaan tuulilasille eikä kattoon.
    Kyllä lasivakuutus on ehdoton nykyään...En ole IF:n ehtoja lukenut mutta tuskin katto kuuluu lasivakuutuksen piikkiin...eihän useimmissa kuulu sivulasitkaan.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • Turder
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2008
      • 471
      • Suomi

      #302
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Melko julmaa on I seiskojen arvonpudotus, 60 xDrive 3/2024, 6100 km mittarissa, 104500€ kuluineen Suomeen kilpiin, liki kaikki vermeet, ovh 209 k€...
      Onko joku erikoisempi väri kun noin hinnakas? Vai M-Sport Pro ja siihen kaikki ruksittu? Oma auto on ei-msport ja puuttuu se Executive Drive Pro (sähköhydraulinen kallistuksenvakaus), muuten käytännössä kaikki varusteet (kaikki sisätilan varustepaketit, Gran Lusso sisusta, B&W Diamond jne), puuttuu ainoastaa pari joitain satasien pikkuvarustetta (sisäkamera ja autotallioven avaaja) ja Suomi OVH on ollut 198xxx eur mitä joskus rakentelin konfiguraattorissa.

      Mutta joo, onhan näissä se eka omistaja ottanut ison osuman, käytännössä -50% lähtenyt vuodessa jos miettii ostohintaa ja mitä liike sitten hyvittänyt vaihdossa. Mutta tuohon rahaan vähän käytettynä erittäin paljon vastinetta rahalle. Vaimokin sanoi viikonloppureissun jälkeen, että on se vaan hieno auto kun voi matkustaa pitkään mukavasti rasittumatta ollenkaan ja nukkuikin mukavat tirsat välillä. Heräsi siihen kun ohitin auton ja kaistaa vaihtaessa keskiviivan tärinäurat tuli sen verran läpi autoon

      Pitäisi taas uusia jatkotakuun vuosi, vaikka ollut täysin viaton peli mutta ajatellut, että pakko ketjuttaa näitä takuuvuosia josko sitten viimeisenä vuotena kosahtaa jotain. Tosin murphyn lain mukaanhan mikään ei hajoa kun takuu on, ja jos jättää pois niin heti porsii joku kohta. Viimeisimmän OTA-päivityksen jälkeen oli tosin kaikki virheilmoitukset päällä ja mikään ei toiminut. Uusi startti ja bootti auttoi.

      Comment

      • paavju
        Bimmer Rookie
        • Aug 2003
        • 114
        • Etelä-Savo

        #303
        Originally posted by Laku View Post

        Jännä eri ehdot, koska Turva on samaa "konsernia" Lähitapiolan kanssa.
        Turvalla lasikatto kuuluu lasivakuutukseen jos vakuutus on otettu 10.4.2025 jälkeen, sitä ennen otetuissa ei. Pitääkin kysyä mitä pitää tehdä jotta saisi itsekin katon tuohon lasiturvaan. Turvan Liittokasko on ainakin itselle selvästi halvin vakuutus G05 X5:een.

        Comment

        Working...
        X