Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i5 keskustelu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiik
    BTCF Member
    • Apr 2012
    • 497
    • Vantaa

    Ja sitä kiiltomustaa on ilmeisesti ulkopuolella suht reippaasti? En ymmärrä tuon käyttöä ja nykysuuntausta ylipäänsä, ehkä paskin materiaali autoon...

    Comment

    • volvostabemariin
      Bimmer Rookie
      • Sep 2019
      • 77
      • Kanta-Häme

      Originally posted by Tiik View Post
      Ja sitä kiiltomustaa on ilmeisesti ulkopuolella suht reippaasti? En ymmärrä tuon käyttöä ja nykysuuntausta ylipäänsä, ehkä paskin materiaali autoon...
      Erittäin vahva sama! Omassa iX:ssäkin nuo kiiltomustat helmat ovat Suomen talvessa mm. kovin kovin höpöhöpö juttu

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8971
        • Kellokoski

        Itse kävin myös eilen Vantaalla tutustumassa autoon.
        Olihan siinä heti selvä ero i4; ovet oli karmilliset, takapenkkille pääsi istumaan ilman turhaa akrobatiaa ja rattikin säätyy sähköllä. Autona oli muutenkin hienompi ja sopii paremmin omaan silmään. Selkeästi tuntui heti laadukkaammalta i4 verrattuna. Valitsisin heti tämän jos vaihtoehtona olisi i4.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • lnaukkar
          Bimmer Rookie
          • Sep 2015
          • 189
          • Helsinki

          Originally posted by _nixu_ View Post
          Itse kävin myös eilen Vantaalla tutustumassa autoon.
          Olihan siinä heti selvä ero i4; ovet oli karmilliset, takapenkkille pääsi istumaan ilman turhaa akrobatiaa ja rattikin säätyy sähköllä. Autona oli muutenkin hienompi ja sopii paremmin omaan silmään. Selkeästi tuntui heti laadukkaammalta i4 verrattuna. Valitsisin heti tämän jos vaihtoehtona olisi i4.
          Joo ratin sähkösäädöttömyys on todella kummallista 3- ja 4-sarjassa. Muistaakseni tuon varusteen saa "aidan toisella puolella" jopa A-mersuun.

          Mutta karmittomat lasit on aina hienommat

          Mä ottaisin kyl paljon mielummin iX kuin i5, kun siis luxus-perheautoa ajatellaan. Toki se on vain mun mielipide.
          2023 G26 i4 M50
          2023 U11 iX1 xDrive30

          Comment

          • JPM50
            Bimmer Rookie
            • May 2022
            • 178
            • Helsinki

            Kävin tänään koeajamassa i5 M60:n, kun Hedin Herttoniemen liike kutsui koeajoon BMW-maahantuojan kautta.

            Onhan se hyvä auto ajaa, ei ollut epäilystäkään edes ennen koeajoa. Itselläni oli vertailupohjana oma i4 M50, joka on omasta mielestäni oikein hyvä ajettavuuudeltaan. Tähän kun vertasin, niin i5 M60 on sanoisinko mukavampi, mutta ei välttämättä parempi ajettavuudeltaan ja ohjattavuudeltaan. i5:ssa tuntuu isompi koko ja suurempi paino; motarilla se menee junamaisen vakaasti, mutta i4 on sporttisempi ja ketterämpi. Laatuvaikutelma on i5:ssa hieman parempi kuin i4:ssa. Sen sijaan minun mielestäni oma i4 (19" rengastus) on rengasääniltään hiljaisempi kuin tuo koeajamani i5, jossa oli 20"renkaat. Rengaskoko toki selittää osaltaan tätä. i5 on sisätiloiltaan selvästi suurempi kuin i4, mutta tavaratilan käytettävyys on i4:ssa parempi.

            Hieno auto, mutta ei tule meille. Meille riittää siätiloiltaan i4 oikein hyvin, kun olemme kolmestaan vaimon jä mäyräkoiran kanssa. Odottelen i4:n FL:ää.

            i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • Masander
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2010
              • 1393
              • Dingolfing

              Touringia odotellessa.
              sigpic

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17455
                • Turku

                Originally posted by Masander View Post
                Touringia odotellessa.
                Onko touring tulossa valikoimaan?
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • lnaukkar
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2015
                  • 189
                  • Helsinki

                  Originally posted by Laku View Post
                  Onko touring tulossa valikoimaan?
                  Keväällä, myynti alkaa arvalla heitettynä alkuvuodesta.
                  2023 G26 i4 M50
                  2023 U11 iX1 xDrive30

                  Comment

                  • Masander
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2010
                    • 1393
                    • Dingolfing

                    2024 5-sarja/i5 pohdintaa
                    https://g60.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=2052498



                    G60
                    In production until 06/30.
                    11/23: adding worldwide 530e (B48M2+EM, 295hp) and 550e xDrive (B58U2+EM, 480hp), US 540i xDrive (B58M2, 370hp) and 550e xDrive.
                    03/24: adding worldwide and US i5 xDrive40.
                    07/24: Adding worldwide 530e xDrive and 540d xDrive (same engine as 740dx).
                    03/25: i5 models refreshed (unknown what exactly will change).

                    G61
                    In production 03/24-02/31.
                    Not for the US market.
                    Intro models: 520d, 520d xDrive, i5 eDrive40, i5 M60 xDrive, others TBD
                    07/24: Adding worldwide 530e, 530e xDrive, and 540d xDrive.
                    03/25: i5 models refreshed (unknown what exactly will change).
                    See G60 above for common details.
                    sigpic

                    Comment

                    • bittivirhe
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 422
                      • Pohjois-Savo

                      Ajeltiin i5 M60:llä ja todettiin se monessa suhteessa hyväksi peliksi. Alusta toimi mielestämme hyvin, on hiukan mukavuuspainotteisempi kuin i4:ssä. Teho tuntuisi riittävän, laatuvaikutelma on parempi kuin i4:ssä ym. Jalkatila riittää edessä ja takana. Tavaratilan käytettävyys tietysti huonompi kuin i4:ssä tai farmarissa pienen luukun takia. Yön yli täyteen ladattuna lupasi noin 360 km:n toimintamatkaa nollakelissä, mutta luultavasti todellisuus olisi ollut jonkin verran parempi.

                      Mutta.. HK:n äänentoisto on huonompi kuin i4:ssä ja X5/G05:ssä etenkin matalimpien taajuuksien osalta. Ajovalot huonommat (ilmeisesti matriisivalot, eivät kääntyvät, lasereita ei saa). Soft close -ovia ei saa. Pimeänäköä ei saa. iDrive 8.5 mielestäni sekava, vaikea löytää haluamiaan asetuksia.

                      Saako ajoavustimen ohjausavustinta helposti päälle ja pois niin, että adaptiivinen vakionopeussäädin olisi koko ajan käytössä? Ohjausavustin toimii tietyissä tilanteissa huonosti (kytkeytyy jatkuvasti päälle ja pois) ja olen X5:ssä käyttänyt tuollaisissa paikoissa vain vakkaria, mutta i5:n rattinapeista ei ilmeisesti saa tuota vaihtoa tehtyä?

                      Jotenkin ärsyttää tämä BMW:n nykylinja, että varusteita tiputetaan pois vuosi vuodelta yhä enemmän eikä niitä saa rahallakaan. Pitänee seuraavaa autoa katsella jostain muualta, ellei tehdas opi myymään sitä, mitä asiakas haluaa ostaa.
                      G05 45e
                      ex: F11 530d xDrive
                      ex: E84 X1 xDrive 25d

                      Comment

                      • Kale67
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2022
                        • 62
                        • Pirkanmaa

                        Jaahas, nyt ois sitten i5M60 leasing tarjous alkaen 999€/kk. https://autokeskus.fi/bmw/tarjoukset...lk-999-eur-kk/
                        BMW G30 530e xDrive

                        Comment

                        • petnen
                          BTCF Member
                          • May 2003
                          • 1081
                          • Kannus

                          Originally posted by JPM50 View Post
                          Kävin tänään koeajamassa i5 M60:n, kun Hedin Herttoniemen liike kutsui koeajoon BMW-maahantuojan kautta.

                          Onhan se hyvä auto ajaa, ei ollut epäilystäkään edes ennen koeajoa. Itselläni oli vertailupohjana oma i4 M50, joka on omasta mielestäni oikein hyvä ajettavuuudeltaan. Tähän kun vertasin, niin i5 M60 on sanoisinko mukavampi, mutta ei välttämättä parempi ajettavuudeltaan ja ohjattavuudeltaan. i5:ssa tuntuu isompi koko ja suurempi paino; motarilla se menee junamaisen vakaasti, mutta i4 on sporttisempi ja ketterämpi. Laatuvaikutelma on i5:ssa hieman parempi kuin i4:ssa. Sen sijaan minun mielestäni oma i4 (19" rengastus) on rengasääniltään hiljaisempi kuin tuo koeajamani i5, jossa oli 20"renkaat. Rengaskoko toki selittää osaltaan tätä. i5 on sisätiloiltaan selvästi suurempi kuin i4, mutta tavaratilan käytettävyys on i4:ssa parempi.

                          Hieno auto, mutta ei tule meille. Meille riittää siätiloiltaan i4 oikein hyvin, kun olemme kolmestaan vaimon jä mäyräkoiran kanssa. Odottelen i4:n FL:ää.

                          Olen samaa mieltä
                          Bmw M535 E28 Hartge H35-24
                          Bmw i4 M50

                          Comment

                          • Masander
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2010
                            • 1393
                            • Dingolfing

                            Click image for larger version

Name:	attachment.php?attachmentid=3371761&stc=1&d=1706104800.jpg
Views:	807
Size:	103.9 KB
ID:	5493450Click image for larger version

Name:	attachment.php?attachmentid=3371762&stc=1&d=1706104800.jpg
Views:	800
Size:	82.8 KB
ID:	5493451

                            No jaa
                            sigpic

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6686
                              • PK-seutu

                              Originally posted by Masander View Post

                              No jaa
                              Mitä odotit?
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0

                              Comment

                              • ritariässä
                                BTCF Member
                                • Jan 2006
                                • 3427
                                • Raisio

                                Ihan siistiltä näyttää. Pehmeän neutraalit muodot ilman keinotekoisia kikkailuja.

                                Puskureiden maalaaminen Baijerissakin vaikeaa, takapuskuri vahvasti tummempaa sävyä kuin peltinen takakylki.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎