Ja sitä kiiltomustaa on ilmeisesti ulkopuolella suht reippaasti? En ymmärrä tuon käyttöä ja nykysuuntausta ylipäänsä, ehkä paskin materiaali autoon...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i5 keskustelu
Collapse
X
-
Originally posted by Tiik View PostJa sitä kiiltomustaa on ilmeisesti ulkopuolella suht reippaasti? En ymmärrä tuon käyttöä ja nykysuuntausta ylipäänsä, ehkä paskin materiaali autoon...
Comment
-
-
Itse kävin myös eilen Vantaalla tutustumassa autoon.
Olihan siinä heti selvä ero i4; ovet oli karmilliset, takapenkkille pääsi istumaan ilman turhaa akrobatiaa ja rattikin säätyy sähköllä. Autona oli muutenkin hienompi ja sopii paremmin omaan silmään. Selkeästi tuntui heti laadukkaammalta i4 verrattuna. Valitsisin heti tämän jos vaihtoehtona olisi i4.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostItse kävin myös eilen Vantaalla tutustumassa autoon.
Olihan siinä heti selvä ero i4; ovet oli karmilliset, takapenkkille pääsi istumaan ilman turhaa akrobatiaa ja rattikin säätyy sähköllä. Autona oli muutenkin hienompi ja sopii paremmin omaan silmään. Selkeästi tuntui heti laadukkaammalta i4 verrattuna. Valitsisin heti tämän jos vaihtoehtona olisi i4.
Mutta karmittomat lasit on aina hienommat
Mä ottaisin kyl paljon mielummin iX kuin i5, kun siis luxus-perheautoa ajatellaan. Toki se on vain mun mielipide.2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
-
Kävin tänään koeajamassa i5 M60:n, kun Hedin Herttoniemen liike kutsui koeajoon BMW-maahantuojan kautta.
Onhan se hyvä auto ajaa, ei ollut epäilystäkään edes ennen koeajoa. Itselläni oli vertailupohjana oma i4 M50, joka on omasta mielestäni oikein hyvä ajettavuuudeltaan. Tähän kun vertasin, niin i5 M60 on sanoisinko mukavampi, mutta ei välttämättä parempi ajettavuudeltaan ja ohjattavuudeltaan. i5:ssa tuntuu isompi koko ja suurempi paino; motarilla se menee junamaisen vakaasti, mutta i4 on sporttisempi ja ketterämpi. Laatuvaikutelma on i5:ssa hieman parempi kuin i4:ssa. Sen sijaan minun mielestäni oma i4 (19" rengastus) on rengasääniltään hiljaisempi kuin tuo koeajamani i5, jossa oli 20"renkaat. Rengaskoko toki selittää osaltaan tätä. i5 on sisätiloiltaan selvästi suurempi kuin i4, mutta tavaratilan käytettävyys on i4:ssa parempi.
Hieno auto, mutta ei tule meille. Meille riittää siätiloiltaan i4 oikein hyvin, kun olemme kolmestaan vaimon jä mäyräkoiran kanssa. Odottelen i4:n FL:ää.
i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by Masander View PostTouringia odotellessa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
2024 5-sarja/i5 pohdintaa
https://g60.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=2052498
G60
In production until 06/30.
11/23: adding worldwide 530e (B48M2+EM, 295hp) and 550e xDrive (B58U2+EM, 480hp), US 540i xDrive (B58M2, 370hp) and 550e xDrive.
03/24: adding worldwide and US i5 xDrive40.
07/24: Adding worldwide 530e xDrive and 540d xDrive (same engine as 740dx).
03/25: i5 models refreshed (unknown what exactly will change).
G61
In production 03/24-02/31.
Not for the US market.
Intro models: 520d, 520d xDrive, i5 eDrive40, i5 M60 xDrive, others TBD
07/24: Adding worldwide 530e, 530e xDrive, and 540d xDrive.
03/25: i5 models refreshed (unknown what exactly will change).
See G60 above for common details.
sigpic
Comment
-
-
Ajeltiin i5 M60:llä ja todettiin se monessa suhteessa hyväksi peliksi. Alusta toimi mielestämme hyvin, on hiukan mukavuuspainotteisempi kuin i4:ssä. Teho tuntuisi riittävän, laatuvaikutelma on parempi kuin i4:ssä ym. Jalkatila riittää edessä ja takana. Tavaratilan käytettävyys tietysti huonompi kuin i4:ssä tai farmarissa pienen luukun takia. Yön yli täyteen ladattuna lupasi noin 360 km:n toimintamatkaa nollakelissä, mutta luultavasti todellisuus olisi ollut jonkin verran parempi.
Mutta.. HK:n äänentoisto on huonompi kuin i4:ssä ja X5/G05:ssä etenkin matalimpien taajuuksien osalta. Ajovalot huonommat (ilmeisesti matriisivalot, eivät kääntyvät, lasereita ei saa). Soft close -ovia ei saa. Pimeänäköä ei saa. iDrive 8.5 mielestäni sekava, vaikea löytää haluamiaan asetuksia.
Saako ajoavustimen ohjausavustinta helposti päälle ja pois niin, että adaptiivinen vakionopeussäädin olisi koko ajan käytössä? Ohjausavustin toimii tietyissä tilanteissa huonosti (kytkeytyy jatkuvasti päälle ja pois) ja olen X5:ssä käyttänyt tuollaisissa paikoissa vain vakkaria, mutta i5:n rattinapeista ei ilmeisesti saa tuota vaihtoa tehtyä?
Jotenkin ärsyttää tämä BMW:n nykylinja, että varusteita tiputetaan pois vuosi vuodelta yhä enemmän eikä niitä saa rahallakaan. Pitänee seuraavaa autoa katsella jostain muualta, ellei tehdas opi myymään sitä, mitä asiakas haluaa ostaa.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Jaahas, nyt ois sitten i5M60 leasing tarjous alkaen 999€/kk. https://autokeskus.fi/bmw/tarjoukset...lk-999-eur-kk/BMW G30 530e xDrive
Comment
-
-
Originally posted by JPM50 View PostKävin tänään koeajamassa i5 M60:n, kun Hedin Herttoniemen liike kutsui koeajoon BMW-maahantuojan kautta.
Onhan se hyvä auto ajaa, ei ollut epäilystäkään edes ennen koeajoa. Itselläni oli vertailupohjana oma i4 M50, joka on omasta mielestäni oikein hyvä ajettavuuudeltaan. Tähän kun vertasin, niin i5 M60 on sanoisinko mukavampi, mutta ei välttämättä parempi ajettavuudeltaan ja ohjattavuudeltaan. i5:ssa tuntuu isompi koko ja suurempi paino; motarilla se menee junamaisen vakaasti, mutta i4 on sporttisempi ja ketterämpi. Laatuvaikutelma on i5:ssa hieman parempi kuin i4:ssa. Sen sijaan minun mielestäni oma i4 (19" rengastus) on rengasääniltään hiljaisempi kuin tuo koeajamani i5, jossa oli 20"renkaat. Rengaskoko toki selittää osaltaan tätä. i5 on sisätiloiltaan selvästi suurempi kuin i4, mutta tavaratilan käytettävyys on i4:ssa parempi.
Hieno auto, mutta ei tule meille. Meille riittää siätiloiltaan i4 oikein hyvin, kun olemme kolmestaan vaimon jä mäyräkoiran kanssa. Odottelen i4:n FL:ää.
Bmw M535 E28 Hartge H35-24
Bmw i4 M50
Comment
-
Comment