Announcement

Collapse
No announcement yet.

02 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • .:Dam:.
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 178

    02 kysymyksiä ja vastauksia

    Muistakin löytyy mut en tästä löytänyt joten siksi.

    1502 kojelaudan irroitus? Pitääkö irroittaa etuikkuna?

    E21 323:sen perä sopii alkkiksen tilalle mutta miten siihen askarrellaan sopivat vetarit? 1 kpl 323:n vetari löytyy 10 mm pulteille mut vetarin akseli liian lyhyt. Sopiiko jostain muusta mallista se akseli vai pitääkö metsästää toinen 323:n vetari?

    E21 napa + 323:n levy + biltemasta Volvon jarrusatula, aluslaatta väliin saa paremmat jarrut toki mut saako E12:sen jarrusatuloista paremmat? Tai joku muu malli?

    E12 tolpat, saako sopimaan? Takakynkät ei mene eikä edes napa, millä toteuttaa 5 pultti systeemit taakse jos eteen saa sopimaan?

    02 kiinteät pikkuikkunat ovessa, saako helposti sovitettua aukeavat suoraan? Edellyttäen että tallista löytyy aukeavat pikkuikkunat.

    Väen projekteista ehkä löytyis osa vastauksista mut näitä nyt tuntuu olevan joka viidennellä ihmisellä joten ehkä mahdollisesti parempi keskittää tänne?

    ...Paljon vikinää mut ehkä mä voin auttaa jotain toista aikanaan...
  • V W
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 335
    • Salo

    #2
    Velipojal on tosa yks 1502,joka entisessä elämässään ollut ilmeisesti roadsport-luokan rata-auto. Siinä ol jotkut isot tolpat edessä,sopivat suoraan tukivarteen ja takana isot rummut 5-pulttijaolla,tehtynä omaan napaan.

    Jos sulla kerran on tupakkaikkunat mekanismeineen,niin kai sä siitä näet kuin paljon se työtä vaatii?

    Hiukan ku ois osviittaa mikä rakentelussa mielessä,niin viisammatkin osais varmaan neuvoa.
    Tehoa jos meinaa,niin ois hyvä teettää teräksiset tumpit niin perään kuin tukivarsiinkin tai soveltaa iso akselisto:think
    Ford 4500 :think Nuffield
    Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

    Kawasaki ZX-12R
    Borat

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2067
      • Banshee - Jyväskylä

      #3
      1. ei mut auttaa jos on lasi edestä pois

      2. ulkonivel & akseli 02:n, sisänivel ko. E21:n + 6.5mm speiseri nivelen ja perän tumppiakselin väliin niin mitotukset täsmää.

      3. loputon suo. Laittaa sellaset kun riittää - 500hv kaipaa enemmän kuin 200hv jne. imho.

      4. E12 etutplan saa käymään, mutta pitää rakentaa (siis kaikenhan saa...). Kääntövarren kiinnityshän se lähinnä on, mikä kivestää. Siihen sellanen adapteri väliin että saa kiinnityksen sopimaan + vähän camberia voisi olla hyvä tie? Takapää... http://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=pulttijaon

      5. vartti-ikkuna... vanha pois ja uusi tilalle. Ovipahviin reikä oikealle kohdalle.
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • .:Dam:.
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 178

        #4
        Originally posted by V W View Post
        Velipojal on tosa yks 1502,joka entisessä elämässään ollut ilmeisesti roadsport-luokan rata-auto. Siinä ol jotkut isot tolpat edessä,sopivat suoraan tukivarteen ja takana isot rummut 5-pulttijaolla,tehtynä omaan napaan.
        Originally posted by Tzeimi View Post

        4. E12 etutplan saa käymään, mutta pitää rakentaa (siis kaikenhan saa...). Kääntövarren kiinnityshän se lähinnä on, mikä kivestää. Siihen sellanen adapteri väliin että saa kiinnityksen sopimaan + vähän camberia voisi olla hyvä tie? Takapää... http://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=pulttijaon
        Eli tolppien putsaus, palottelu ja vintille pahvilaatikkoon, ei välttämättä roskiin. Taakse teettää sit uudet navat jos tekee mieli viidettä pulttia

        Originally posted by V W View Post
        Jos sulla kerran on tupakkaikkunat mekanismeineen,niin kai sä siitä näet kuin paljon se työtä vaatii?
        Originally posted by Tzeimi View Post
        5. vartti-ikkuna... vanha pois ja uusi tilalle. Ovipahviin reikä oikealle kohdalle.
        Jos vitosella ois muutakin saanu ku pelkät karmit ja fönärit ni ei ois tarvinnu tyhmii kysyy. Eli jotain pikkunippeleitäkin tarvii metsästää tai sit sähköistää noi joskus miltei samalla vaivalla... Eli vintille nääkin toistaseks...

        Originally posted by Tzeimi View Post
        2. ulkonivel & akseli 02:n, sisänivel ko. E21:n + 6.5mm speiseri nivelen ja perän tumppiakselin väliin niin mitotukset täsmää.
        Mä jo toivoin et ois saanu alkuperäsestä ulkonivelestä ja E21:n akselista ja sisänivelestä askarreltua ilman speissereitä. Löytys vaan 10mm pulttiset vetarit, on nyt sit ainakin varaosia johonkin

        Originally posted by Tzeimi View Post
        3. loputon suo. Laittaa sellaset kun riittää - 500hv kaipaa enemmän kuin 200hv jne. imho.
        Eihän jarrut oo koskaan liian hyvät 4.11 perä takasin paikoilleen siis, rajotin huutaa jo 160 km/h... Keventää autoa vähän turhasta painosta ja kattoo mihin noi 323:n jarrut riittää. Saahan siihe sit vaikka Wilwoodit...

        Originally posted by V W View Post
        Hiukan ku ois osviittaa mikä rakentelussa mielessä,niin viisammatkin osais varmaan neuvoa.
        Tehoa jos meinaa,niin ois hyvä teettää teräksiset tumpit niin perään kuin tukivarsiinkin tai soveltaa iso akselisto:think
        Käyttikseks alunperin piti tulla ku töis alettiin uhkailee et mersul tai volvol pitäis ajella kotipihaan... Onneks ei uhka toteutunu joten täst tulee sit vkl käyttis mitä toisinaan käy ulkoiluttaas. 168 perä ei mitään hurjia tehoja kestä enkä mä ala mitään 210 perää sinne survomaan.

        Enkä mä haluu et pelkästään mun autosta keskustellaan, saa muutkin esittää kysymyksiä kun 02 harrastajia kuitenkin täältäkin löytyy...

        Tosta tosin löytyy aika moneen kysymykseen vastauksia... 02 tehtaan huoltomanuska huonosti skannattuna PDF muodossa.
        Free Car & Automotive Repair Manuals. Free Repair and Guides for you Car!
        Last edited by .:Dam:.; 13-09-2011, 15:38. Reason: linkki selvennys

        Comment

        • V W
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 335
          • Salo

          #5
          Originally posted by .:Dam:. View Post
          168 perä ei mitään hurjia tehoja kestä enkä mä ala mitään 210 perää sinne survomaan.
          Eihän ne mahdottomia,strippipelitkin olleet kai hiukan alta 400hv,tumpit pettäneet ennen kuin välitys.
          Ford 4500 :think Nuffield
          Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

          Kawasaki ZX-12R
          Borat

          Comment

          • .:Dam:.
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 178

            #6
            Originally posted by V W View Post
            Eihän ne mahdottomia,strippipelitkin olleet kai hiukan alta 400hv,tumpit pettäneet ennen kuin välitys.
            Eli ennemmin jätän ne vakiovetarit sulakkeeks, uudet vetarit tulee halvemmaks ku uus perä ja sen metsästäminen Käyttis tavallaan kuitenkin tulos eikä sitä silleen tuu revittyy ku stripillä. Kaiken tietty pas2 saa ku sille päälle sattuu

            Comment

            • Mörökölli
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 1735
              • Turku

              #7
              Löytyikö jostain muusta mallista sovellettava 5-pulttinapa eteen nollakakkoseen? Takapää on jo hoidossa.
              www.nenifab.com

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 1990
                • Riihimäki

                #8
                Isoon eli ti/tii/turbo tolppaan löytyis e12 napa, mutta pikkutolppaan ei. Harmittavan harvassa nuo isot tolpat täälläpäin.

                Comment

                • Mörökölli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 1735
                  • Turku

                  #9
                  Joo, jotain tuollaista arvelinkin että Tii- tolppaan löytyy joku sopiva napa. No, en ala sellaisia mistään metsästämään.

                  Itse asiassa etupäähänkin jo keksittiin sopiva ratkaisu, jolla lähteä toteuttamaan.
                  www.nenifab.com

                  Comment

                  • Maikkeli
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 1300
                    • Nousiainen

                    #10
                    1502 rakenteilla coilover-tolppa. Vakiotolppaan hitsattu kierreholkki, iskarina Spax jäykkyys-säädettävä.

                    Jouset pitäisi ostaa seuraavaksi, jäykkyydestä ei hajuakaan.

                    Mitä raati suosittelee? Auto tulee katukäyttöön ja madalletaan reippaammin. Riittääkö joku 60kg/cm? Pituus n. 200mm jos sillä jtn väliä.
                    E30 316 M42TBO -87
                    BMW 1502 Turbo -77

                    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                    Comment

                    • racing02
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 1990
                      • Riihimäki

                      #11
                      60 kiloinen alkaa olemaan jo aika jämäkkä kadulle mutta ihan alueella. Itsellesi sopivaa et saa tietää kun kokeilemalla.

                      Comment

                      • Maikkeli
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1300
                        • Nousiainen

                        #12
                        Luulenpa että 50 kilosella lähdetään. Nyt kaverilta lainassa 70 kiloiset ja on todella kovat.

                        Oisko kellään 1502 kromietupuskurin kiinnikkeistä antaa mittoja? Reikien välit, pituudet yms, saisi rakenneltua itse tuollaiset.
                        E30 316 M42TBO -87
                        BMW 1502 Turbo -77

                        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3047

                          #13
                          Originally posted by Maikkeli View Post
                          Oisko kellään 1502 kromietupuskurin kiinnikkeistä antaa mittoja? Reikien välit, pituudet yms, saisi rakenneltua itse tuollaiset.
                          Minulla on sellainen puskuri varastossa, josta voin mitata ja taitaisi löytyä ylimääräiset ehjät kiinnikkeetkin. Viimeistään vkonloppuna voin tarkastaa.
                          Kulkineet/projektit:

                          640D F06
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          • Maikkeli
                            BTCF Member
                            • Aug 2010
                            • 1300
                            • Nousiainen

                            #14
                            Jos löytyy ehjät kiinnikkeet, niin voisin ne lunastaa pois.

                            Pistä PM mulle jos löytyy.
                            E30 316 M42TBO -87
                            BMW 1502 Turbo -77

                            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11057
                              • ?

                              #15
                              Nollakakkoseenkin kaikenmoista silppua

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎