80-100Nm ja sokka perään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
02 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
02 jäähdytin. Onko mietteitä mistä sellainen kannattaa tilata? Käykö esim. E21 tai E30? Jollain sitellä sanottiin että E21 on identtinen kokonsa puolesta, mutta alavesiletkua täytyy vähän lyhentää?
Esim olisko tuossa: http://www.ebay.de/itm/NEU-ORIGINAL-...kAAOSwmfhX7A0LLast edited by Harri G; 13-04-2017, 23:28.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View Post02 jäähdytin. Onko mietteitä mistä sellainen kannattaa tilata? Käykö esim. E21 tai E30? Jollain sitellä sanottiin että E21 on identtinen kokonsa puolesta, mutta alavesiletkua täytyy vähän lyhentää?
Esim olisko tuossa: http://www.ebay.de/itm/NEU-ORIGINAL-...kAAOSwmfhX7A0L.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Onko etulokasuojissa jotain eroa 1600-2 vs 02? Vai mitkä näissä nyt edes erot mahtaa olla? Kun tarvis toi keula laittaa uusiksi missä nyt on peltiä, lasikuitua, pakkelia ja alumiinia yhdessä osassa.
sitten kanssa kiinnostaisi että paljonko turbon levikkeet levittää vs vakio kaari? Kun nyt on takana oikeen siistit peltiset levitykset ja edessäkin levitetty pellillä. ei vaan kiinnostaisi takapäätäkin laittaa uusiksi.
Alpina malli levittää ilmeisesti 3" ja siitäkin joku leveämpi malli mikä levittää 6"
Sekä kellään kokemuksia miten "original attatchment" konepelti/takaluukku pelaa. Eli pysyykö ehjinä vakio kiinnikkeillä? Konepellillä ei nyt niin väliä mutta takaluukun joku on raiskannut jdm ihmeellä.
Sekä mistä olette tilannut kuituosia, PESCHiltä kattelin, muita parempia vaihtoehtoja?E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostE39 ja E91
Comment
-
-
En tiedä onko nyt oikea topikki kysyä, mutta missä hintahaitarissa suurinpiirtein olisi suht hyvä kuntoinen E6 -73vm 2000 touring?:think
ruosteeton täysin ehjä sisältä eikä hukassa pisteosia.
Ajettu paljon...puol millii, mut kone tehty uusiksi.
ei noita ihan joka päivä ole myynnissä. niin ei edes suuntaa antavaa käryä...
Edit. toisessa topikissa sain jonkilaisen vastauksen ja puhelimessa turistu erään kanssa. saksasta saa hyväkuntosia vähän ajettuja 10kilosta lähtien.
joten suomihinnat luonnollisesti paljon vähemmän. kuvailemani auto ehkä 6kilon luokkaa?Last edited by hencca89; 10-06-2017, 18:29.BMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Comment
-
-
Touring?
Kaikki eri mallit: 1600, 1800, 1802, 2000, 2002, 2000tii, 2002tii ja siitä vielä erikoisversio, oliko se nyt sport? Tuon viimeisen erotti muista oranssi väri (inka tai colorado) ja urheilullisimmissa penkeissä punaiset reunanauhat, jos oikein muistan. Ratti on nahkapäällysteinen, joko sileällä tai pyöreällä uralla varustetulla töötän painikkeella. Kierroslukumittari on, tietenkin ja pikku kello koelaudan keskiosassa. Mittaristossa ristikot. (Missä vaiheessa (valmistenumeron tarkkuudella) ristikot tulivat, sekin selviää Mike Macartneyn kirjasta josta lopussa enemmän.)
Lisäksi taisi olla pienet pyöreät lisävalot keulalla? Vanteet ovat oheisen kuvan mukaiset.
Suomessa on tietääkseni kaksi tuollaista, eteläisessä Suomessa. (Harsoisia muistikuvia tosin.)
Touring on sinällään erittäin mielenkiintoinen, mutta oikeastaan ylenkatsottu verrattuna nollakakkosen perusversioihin. Suomeen on aikoinaan tullut vain parisenkymmentä touringia, joitakin tietenkin myöhemmin privaatisti. Automaatteja Suomessa on tietääkseni vain yksi.
Touringin omien pisteosien löytäminen on iso haaste. Kaikki ne osat, jotka eroavat perusmallista ovat hankalia, harvinaisia ja kalliita. Realoem kertoo enemmän eroavaisuuksista. (Mm peltiosat kuten ovet, takalokasuojan kaaret, takapuskuri ja tietenkin kromiset listat, c-pilarin ilmanottoritilät ovat tietääkseni lähes no hope-tavaraa. Takavalot btw. ovat suuremmat kuin normimallissa. -73-mallissa pitää olla vanhemmat sivupeilit, ei ne uudemmat suorakaiteen muotoiset)
Jos auto on solidi, ts perusteellisen tarkastelun jälkeeKIN lähes ruosteeton, kolaroimaton, alkuperäisessä värissä, penkit ehjät, kojelauta halkeilematon, takaluukun verhoilut ehjät jne niin hinta voi olla tuossa luokassa.
Muussa tapauksessa syvä huokaus ja pitkä katse kohti Eurooppaa.
Linkin auto: original bil utan rost? http://www.bilgaraget.se/bmw/2000/1607062
väärät vanteet ja moottorissa ilmeisesti ilmavaivoja, peilitkin uudemmasta.
Kannattaisi hankkia jostain Mike Macartneyn kirja: BMW 2002 restoration book. Sen lukemalla ja sisäistämällä moni yksityiskohta selviää, sen verran on kirjassa pilkunkin jälkeistä dataa.
Joskus näitä seurailin aktiivisemminkin, yleensä myyntiyritykset ovat olleet yrityksiä. Hyvät autot ovat jo keräilijöillä, toki aina silloin tällöin jotain on ollut tarjolla.
Suosittelen erityisen tarkkaa harkintaa, erityisesti jos tavoitteena on alkuperäinen auto.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostE39 ja E91
Comment
-
-
Laittakaapas millaisia coilover-setuppeja olette leimanneet. Tuli vähän näkemyseroja leimamiehen kanssa. Alan olla vähän väsynyt koko hommaan ja vois vaikka tilata jonkun setin mistä löytyy tuv-todistukset ja pelit. Mites esim tuo GAZ briteissä? Sinne pitäs tolpat lähettää, mut minullahan se ei ole ongelma.E39 ja E91
Comment
-
Comment