02 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• poke
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    Aika paljon netistä voi lukea tarinoita kun mennyt aika nopeasti säädöt rikki. Varmaan aika paljon tuurista kiinni tuleeko kestävä setti vai ei.
    niin no minun kokemukset spaxista perustuu kahden kesän ajeluihin nollakakkosessa (iskarit) ja parin ympäri vuoden ajeluihin e60:ssä , jossa oli spaxin coil setti. molemmat toimi hyvin ja säätöjäkin rukkailin muutamaan otteeseen.

BC racingin coili setti tulossa nyt ensin E28:iin alle ja jos hyväksi todetaan niin sitten seuraavaa nollakakkoseenkin. ja miksei F10:iinkin, kun siihenkin näyttää sarjaa olevan tyrkyllä.
    näytti vaan että hinnat BCR:sdä on noussut jonkun verran parissa vuodessa. liekö syy heikossa eurossa...

Leave a comment:

• Harri G
    replied
    Originally posted by poke View Post
    sulla on ollu joku taatusti vialla noissa. mulla oli pari kesää omassa spaxit ja niissä säädöt toimi ja muutenkin oli mun mielestä hintansa väärtit.
    Aika paljon netistä voi lukea tarinoita kun mennyt aika nopeasti säädöt rikki. Varmaan aika paljon tuurista kiinni tuleeko kestävä setti vai ei.

Leave a comment:

• Maikkeli
    replied
    Se voi myöskin olla, uudet ne oli kun mulle tuli.

No nykyään korvattu Bc Racingin osilla noikin.

Leave a comment:

• poke
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Mulla oli spaxit edessä omassa nollakakkosessa alkuun, oli kyllä aika pintakovat, oli säätö sitten missä kohdassa tahansa, ja lopultahan se säätö sitten hajosi, olikohan noi pari kuukautta ajossa...

Pitäis vieläkin olla tallessa noi, mahtaiskohan saada jotain huoltoa noihin :think
    sulla on ollu joku taatusti vialla noissa. mulla oli pari kesää omassa spaxit ja niissä säädöt toimi ja muutenkin oli mun mielestä hintansa väärtit.

Leave a comment:

• Maikkeli
    replied
    Mulla oli spaxit edessä omassa nollakakkosessa alkuun, oli kyllä aika pintakovat, oli säätö sitten missä kohdassa tahansa, ja lopultahan se säätö sitten hajosi, olikohan noi pari kuukautta ajossa...

Pitäis vieläkin olla tallessa noi, mahtaiskohan saada jotain huoltoa noihin :think

Leave a comment:

• racing02
    replied
    Meinasin Konin keltaisilla ja 240 volvon jousilla, älkää tuomitko
    Mulla on käytännössä tämä setuppi ja olen tosi tyytyväinen. Takana taisi olla Taunuksen etujouset ja edessä Volvon takajouset sopivan mittaiseksi katkottuna.

Mutta eniten vaikuttava asia on iskarit. Bilsteinit on aivan älyttömän pintakovat tai oikeastaan läpeensä liian jäykät. Ei käytännössä jousta lainkaan esim, hiekkatie normaalit ajonopeudet. Hypyissä varmaan hyvä - ei tullut kokeiltua. Kuulopuheitten mukaan en ostaisi Spaxejakaan, myös pintakovat millä vaan säädöllä eikä kestävyyttäkään ole kehuttu. Konit on olleet ylivoimaiset mukavuudeltaan ja silti vaimennus erittäin hyvä.

Leave a comment:

• nullzwei
    replied
    Jos jotain muita vaihtoehtoja tulee vastaan suunnilleen tuolla 500-800 hintaluokassa niin saapi ehdottaa.

Leave a comment:

• Harri G
    replied
    kysyppäs harri sitä spaxin settiä esim rally&race nimisestä firmasta suomesta. saattaa olla hinnaltaan jopa edullusempi kuin englannista tilaamalla.
    750e näky olevan nettisivujen kataloogissa :think Tuossa kolmea paria volvon jousia yrittäny ostaa, mutta volvolandian pojat on liukkaita kavereita :think

Leave a comment:

• poke
    replied
    kysyppäs harri sitä spaxin settiä esim rally&race nimisestä firmasta suomesta. saattaa olla hinnaltaan jopa edullusempi kuin englannista tilaamalla.

Leave a comment:

• Tzeimi
    replied
    Originally posted by turbo touring View Post
    Minkäs jarrutehostajaa olette käyttäneet e10 turboissa? Meinaa tulla ahdasta tehdä tuplakaasari turbo.
    Vakio oli omassa aikanaan. Painekotelo oli sen mallinen että mahtui. (ps sulle ei voi laittaa privaa?! Ei ole sitä ovipaffia )

Leave a comment:

• turbo touring
    replied
    Minkäs jarrutehostajaa olette käyttäneet e10 turboissa? Meinaa tulla ahdasta tehdä tuplakaasari turbo.
    Last edited by turbo touring; 02-01-2016, 19:00.

Leave a comment:

• Harri G
    replied
    Meinasin Konin keltaisilla ja 240 volvon jousilla, älkää tuomitko

Leave a comment:

• T3
    replied
    Joku muistikuva oli, että Saab 99/90, tai 900 takaiskari menis melko kivuttomasti 02:een. Jos muisti temppuilee, älkää tuomitko.

Leave a comment:

• Harri G
    replied
    mun ex 02:ssaoli spaxin iskarit ja jouset tanarista sopivasti katkottuna. spaxeissa on säädöt kuten konissakin paitsi takasissa on fixummin kuin koneissa.

keltiäiseen tulee sitten jo ihan muuta. pari ideaa on jo mietittynä.
    Noi spaxit tulikin aika äkkiä vastaan kun selailin nettiä. Tuli nimittäin irroiteltua takapäästä iskari ja jousi ja aika äkkiä havaitsin että nehän on vaihdettava. Ja taas kun siihen hommaan rupeaa niin mielellään tekis kerralla fiksusti. Harmi spaxien kannalta kun punta on vahvistunut parissa vuodessa aikalailla vs. euro. Suunnilleen sama hinta tulee jos ottaa erikseen Konin keltaiset ja jotkin jouset tai koko spaxin setin. Spaxista on netissä aika paljon huonoja kokemuksia, mutta liekkö sitten hyperventilointia. Sitä jäykkyyssäätöä tuskin minun ajoilla montaa kertaa rassaa ees-taas kunhan saa kerran mieluisaksi. Jos jotain muita vaihtoehtoja tulee vastaan suunnilleen tuolla 500-800 hintaluokassa niin saapi ehdottaa.

E30 etujousen halkaisija vrt E10 taakse on 1,5cm isompi sisähalkaisija. Jos olisi 40mm madaltava etujousi niin pituus voisi mennä aika lähelle. Toki pitäisi sitten kehittää taakse esim e30 etujousilautaset ylös ja alas että jousi pysyy paikallaan. Tämä olisi itsellä vielä tehtävissä, mutta silti mulla olisi edelleen ongelma etujousten kanssa. Taidan kuitenkin kallistua ihan 02een tarkoitettuihin tuotteisiin. E30 takaiskarin alareikä on isompi ja pituus noin 4cm puristamattomana pidempi, ilmeisesti puristettuna pitäisi olla about samanpituinen.
    Last edited by Harri G; 28-12-2015, 23:13.

Leave a comment:

• poke
    replied
    On niin helkkarin lussu alusta niin mietin josko voisi näin päivitellä. Onhan siinä se toinen vaihtoehto että laittaa bilstein sport iskarit ja jotkin laatujouset. Se on sitten 700-800e se.
    mun ex 02:ssaoli spaxin iskarit ja jouset tanarista sopivasti katkottuna. spaxeissa on säädöt kuten konissakin paitsi takasissa on fixummin kuin koneissa.

keltiäiseen tulee sitten jo ihan muuta. pari ideaa on jo mietittynä.

Leave a comment:

Working...
X