Announcement

Collapse
No announcement yet.

-X5 E70 2007 käsijarruongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Okkim328touring
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 288
    • Porvoo

    #31
    Originally posted by MajorDrake View Post
    BmWiz.fi

    Rele sieltä yleensä palaa, ja on korjattavissa.

    Tai sitten on mennyt hammasrattaat...
    Kiitos vinkistä, minäpä soittelen tuonne.
    at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
    ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

    Comment

    • Jka
      BTCF Member
      • Sep 2009
      • 215
      • jyväskylä

      #32
      Kässäri toimii mutta valo palaa ja vikakoodina CAN nopeussingnaali puuttuu. Eli ei saa nyt DSC yksiköltä ilmeisesti nopeustietoo. Mikähän homma
      E70 X5 4.8i
      ex: E46 325Ci

      Comment

      • Jka
        BTCF Member
        • Sep 2009
        • 215
        • jyväskylä

        #33
        Ois kyllä nyt hyvät neuvot kalliit. Eli käsijarru pelaa ja viimeksi nollattiin kaikki vikakoodit onnistuneesti mutta silti heittää joka vitun välissä tuon parking brake fault tekstin näyttöön keltasen valon kanssa. Onkohan tuo vika nyt EMF eli käsijarruboksissa. Johtosarjan kahtelin ja ehjältä vaikuttaa. Purin kanssa tuon boksin ja avasin releenkin suihkutellen aerosolilla, koska uuden saaminen ois kestänyt turhan pitkään ja en usko vian olevan siinä koska jarru menee normaalisti päälle, sekä tinasin piirilevyltä näkyvät liitokset, sama homma eli jarru pelaa mutta parking brake fault aina keskinäytössä. Leimalle ei oo viittiny viedä koska lienee suoraan hylkyperuste
        E70 X5 4.8i
        ex: E46 325Ci

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1367
          • Lempäälä

          #34
          Originally posted by Jka View Post
          Ois kyllä nyt hyvät neuvot kalliit. Eli käsijarru pelaa ja viimeksi nollattiin kaikki vikakoodit onnistuneesti mutta silti heittää joka vitun välissä tuon parking brake fault tekstin näyttöön keltasen valon kanssa. Onkohan tuo vika nyt EMF eli käsijarruboksissa. Johtosarjan kahtelin ja ehjältä vaikuttaa. Purin kanssa tuon boksin ja avasin releenkin suihkutellen aerosolilla, koska uuden saaminen ois kestänyt turhan pitkään ja en usko vian olevan siinä koska jarru menee normaalisti päälle, sekä tinasin piirilevyltä näkyvät liitokset, sama homma eli jarru pelaa mutta parking brake fault aina keskinäytössä. Leimalle ei oo viittiny viedä koska lienee suoraan hylkyperuste
          Mitkä on tarkat vikakoodit ja missä ohjainlaitteissa nyt nollauksen jälkeen ?

          tuleeko mittaristoon keltainen merkkivalo heti käynnistäessä vai vasta kun käyttää käsijarrukytkimen kytkintä ?
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • Jka
            BTCF Member
            • Sep 2009
            • 215
            • jyväskylä

            #35
            Saan pian kaapelin niin saan itse luettua koodeja ilman että käytän korjaamolla. Laitan sitten heti tänne ne.

            Tulee siis heti kun avaa oven/kontin tai viimeistään käynnistäessä valo sekä idrive ilmoitus.
            E70 X5 4.8i
            ex: E46 325Ci

            Comment

            • repsa
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1367
              • Lempäälä

              #36
              Originally posted by Jka View Post
              Saan pian kaapelin niin saan itse luettua koodeja ilman että käytän korjaamolla. Laitan sitten heti tänne ne.

              Tulee siis heti kun avaa oven/kontin tai viimeistään käynnistäessä valo sekä idrive ilmoitus.
              Jes. Lukemalla koodit inpalla/istalla pääsee hyvin alkuun. Vikahan ei kovin kummoinen nyt voi olla, jos se käyttökytkimestä toimii kuitenkin, eli en nyt ihan heti ensimmäisenä ois (todennäköisesti) turhaan sitä ohjainlaitetta vaihtamassa.
              5c jetta 1.2TSI 140/220
              530e m-sport alpinweiss3 vakio
              a4 cabi 220/300
              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

              Comment

              • Jka
                BTCF Member
                • Sep 2009
                • 215
                • jyväskylä

                #37
                Originally posted by repsa View Post
                Jes. Lukemalla koodit inpalla/istalla pääsee hyvin alkuun. Vikahan ei kovin kummoinen nyt voi olla, jos se käyttökytkimestä toimii kuitenkin, eli en nyt ihan heti ensimmäisenä ois (todennäköisesti) turhaan sitä ohjainlaitetta vaihtamassa.
                Tällainen koodi siellä on joka ei lähde pois.


                käsijarruvika
                -------------------------------------------------------------

                E R R O R M E M O R Y
                ---------------------------------------

                Date: 23.11.2020 10:49:56
                ECU: EMF_70
                JobStatus: OKAY
                Variant: EMF_70
                -------------------------------------------------------------

                RESULT: 1 error in error memory !
                -------------------------------------------------------------

                6022 PER_WHEEL_SPEED

                Error counter: 1

                Mileage 312408 km
                Testfall Fehler Master unbekannter Fehler 0-n
                Testfall Fehler Slave unbekannter Fehler 0-n
                Block number Data Error unbekannter Fehler 0-n
                Block number Soft Error unbekannter Fehler 0-n
                Relativzeit 39794.00 Sek
                Klemme 30 Motor Spannung 14.80 Volt
                Zuendung Spannung 14.30 Volt
                RDZ 255.00 km/h
                Leiterplatten Temperatur 0.00 Grad Celsius
                Motor Ueberwachung Spannung 7.00 Volt
                Taste Zustand digital S1 open and no failure 0-n
                Taste Zustand digital S2 open and no failure 0-n
                Taste Zustand digital S3 open and no failure 0-n
                Taste Zustand digital S4 open and no failure 0-n
                Motor Zustand unbeschaeftigt 0-n
                Motor blockiert 0.00 0/1
                Motor Unterspannung 0.00 0/1
                Motor Strom 0.00 0/1
                Position Handverstellung 0.00 0/1
                Nullposition kalibriert 1.00 0/1
                Anziehen Taste gedrueckt 0.00 0/1
                Loesen Taste gedrueckt 0.00 0/1
                SCS active 0.00 0/1
                Zuendung 1.00 0/1
                Unterspannung 0.00 0/1
                Aktuator Zustand Geloest 0-n
                Stilllegungsstufen Normaler Modus 0-n
                LOFO_EMF keine Anforderung 0-n
                ENB_STG_ACT Stellvorgang sperren 0-n
                HW Freigabe Anziehen V < V_Anziehen_erlaubt 0-n
                MILE_KM ungueltig 0.00 0/1
                ENB_STG_ACT 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                LOFO_EMF 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                ST_BRG_DYN_2 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                ST_CFFU_EMF_2 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                ST_HYD_RETA_2 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                RQ_PPOS_GRB_2 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                ST_VEH_DVCO 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                V_VEH 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                ST_INTF_DSC_EMF 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                ST_KEY_PLGD 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                ST_KL_15 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                ST_KL_R 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                RPM_GRB_NEGL 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                ST_KL_50 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                ST_CT_BRPD 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                BRP1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                ST_GR_GRB 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                FLLUPT_GPWSUP1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                T_SEC_COU_REL1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
                nicht benutzt 0.00 0/1
                nicht benutzt 0.00 0/1
                nicht benutzt 0.00 0/1
                nicht benutzt 0.00 0/1
                SlaveGeschwindigkeit ok 0-n
                SlaveStellanforderung ok 0-n
                SlaveGetriebedaten ok 0-n
                SlaveKlemmenstatus ok 0-n

                kein Signal oder Wert
                Testbedingungen erfüllt
                Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
                Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

                Error code: 60 22 E4 01 98 8B 28 10 FF FF 9B 72 94 8F FF 00
                46 00 81 28 A1 00 00 00 00
                ================================================== ===========
                E70 X5 4.8i
                ex: E46 325Ci

                Comment

                • repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1367
                  • Lempäälä

                  #38


                  tuon ohjeen perusteella katselisin kyllä johtosarjaa vielä tarkemmin.
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                  Comment

                  • Jka
                    BTCF Member
                    • Sep 2009
                    • 215
                    • jyväskylä

                    #39
                    Originally posted by repsa View Post
                    https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/20...46823-9999.pdf

                    tuon ohjeen perusteella katselisin kyllä johtosarjaa vielä tarkemmin.
                    Jeps, täytyy tehdä niin. puran sen josko olis hapantunut teipin alta johdot. eihän se pitkä pätkä ole.

                    Voikohan liittyä jälkiasennetun vetokoukun kytkentöihin. Sellainen on laitettu noin 6v sitten tuohon näköjään jossain pajalla ja johdot on siinä vedelty kanssa melko perseelleen.
                    E70 X5 4.8i
                    ex: E46 325Ci

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      #40
                      Originally posted by repsa View Post
                      https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/20...46823-9999.pdf

                      tuon ohjeen perusteella katselisin kyllä johtosarjaa vielä tarkemmin.
                      Samaa mieltä, tuo on erään sortin tyyppivika.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Bandiitti
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 188
                        • Suomi

                        #41
                        Mikä mahtaa olla syynä ko auto maalaamolla ja sieltä soiteltiin että käsijarru jääny päälle ja mittaristossa keltanen merkkivalo. On yritetty vapauttaa kontista muttei ole silläkään auennut.

                        Comment

                        • Jka
                          BTCF Member
                          • Sep 2009
                          • 215
                          • jyväskylä

                          #42
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Samaa mieltä, tuo on erään sortin tyyppivika.
                          Kyllä vain. En todellakaan uskonut että olis johto poikki kun aikaisemmin jo tarkastin alustassa olevan pätkän. Nyt avasin teipit ja kiinnityskappaleen alta oli hiertynyt vuosien kuluessa ohut johto poikki jota ei siis purkamatta ko kiinnikettä olisi nähnyt. Korjasin uudella pätkällä ja kutistesukkajatkoilla.Vikavalo hävisi samantien. Kiitos teille, olin jo katselemassa uutta käsijarruyksikköä ja sen vaihtaminen olisi siis ollut aivan turhaa rahanmenoa.
                          Last edited by Jka; 08-05-2024, 20:36.
                          E70 X5 4.8i
                          ex: E46 325Ci

                          Comment

                          • vexu524tdic
                            BTCF Member
                            • Jan 2004
                            • 779
                            • Gallia = Kinnula

                            #43
                            Originally posted by Bandiitti View Post
                            Mikä mahtaa olla syynä ko auto maalaamolla ja sieltä soiteltiin että käsijarru jääny päälle ja mittaristossa keltanen merkkivalo. On yritetty vapauttaa kontista muttei ole silläkään auennut.

                            Mulla kävi samoin reilu vuosi sitten, harvoin tulee käytettyä käsijarrua ja kun sitten käytin niin jäi päälle.

                            Vaijerit hapettuneet niin, että toinen katkesi ja jäi jumiin.

                            Otin yhden pyöränpultin pois ja ajoin väkisin käsijarrun säätörullan kohdalleen ja löysäsin sieltä ja purin jarrut.

                            Onneksi sattui omassa pihassa, ei hajonnut muuta kuin vaijerit sillä kertaa.
                            Last edited by vexu524tdic; 26-11-2020, 20:31.
                            e70 X5 3.0sd -08
                            f30 320i xdrive -16
                            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                            e30 316 -88 2,2TIC M10
                            e21 323i -81 ruostekasa...

                            Comment

                            • Bandiitti
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2012
                              • 188
                              • Suomi

                              #44
                              Originally posted by vexu524tdic View Post
                              Mulla kävi samoin reilu vuosi sitten, harvoin tulee käytettyä käsijarrua ja kun sitten käytin niin jäi päälle.

                              Vaijerit hapettuneet niin, että toinen katkesi ja jäi jumiin.

                              Otin yhden pyöränpultin pois ja ajoin väkisin käsijarrun säätörullan kohdalleen ja löysäsin sieltä ja purin jarrut.

                              Onneksi sattui omassa pihassa, ei hajonnut muuta kuin vaijerit sillä kertaa.
                              Joo tätä itseki epäilen. Auto mulla vasta jonku kuukauden ollu enkä tiedä millee kässäriä käytetty. Ite oon pari kertaa jättäny mäessä kässäril. En tiedä miten se takaluukun vapautin käytännössä toimii mutta kun ei siitäkään aukee ni kuvittelis siel vaijerit jotenki jumittava.

                              Comment

                              • repsa
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1367
                                • Lempäälä

                                #45
                                Originally posted by Bandiitti View Post
                                Joo tätä itseki epäilen. Auto mulla vasta jonku kuukauden ollu enkä tiedä millee kässäriä käytetty. Ite oon pari kertaa jättäny mäessä kässäril. En tiedä miten se takaluukun vapautin käytännössä toimii mutta kun ei siitäkään aukee ni kuvittelis siel vaijerit jotenki jumittava.
                                sehän toimii kyl kun siitä vaijerin päästä nostaa sillä punaisella työkalulla. Jos on pahasti alamäkeen "pakille" menossa ja siinä se käksä jumissa, voi olla hankalampi irrottaa : vaatii mahdollisesti jonkun autoon sisälle ja samalla ajaan D:llä eteenpäin, että saisi sen simplex-kengän irti kiilaantumisestaan.
                                5c jetta 1.2TSI 140/220
                                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                                a4 cabi 220/300
                                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎