Ois kyllä nyt hyvät neuvot kalliit. Eli käsijarru pelaa ja viimeksi nollattiin kaikki vikakoodit onnistuneesti mutta silti heittää joka vitun välissä tuon parking brake fault tekstin näyttöön keltasen valon kanssa. Onkohan tuo vika nyt EMF eli käsijarruboksissa. Johtosarjan kahtelin ja ehjältä vaikuttaa. Purin kanssa tuon boksin ja avasin releenkin suihkutellen aerosolilla, koska uuden saaminen ois kestänyt turhan pitkään ja en usko vian olevan siinä koska jarru menee normaalisti päälle, sekä tinasin piirilevyltä näkyvät liitokset, sama homma eli jarru pelaa mutta parking brake fault aina keskinäytössä. Leimalle ei oo viittiny viedä koska lienee suoraan hylkyperuste
Ois kyllä nyt hyvät neuvot kalliit. Eli käsijarru pelaa ja viimeksi nollattiin kaikki vikakoodit onnistuneesti mutta silti heittää joka vitun välissä tuon parking brake fault tekstin näyttöön keltasen valon kanssa. Onkohan tuo vika nyt EMF eli käsijarruboksissa. Johtosarjan kahtelin ja ehjältä vaikuttaa. Purin kanssa tuon boksin ja avasin releenkin suihkutellen aerosolilla, koska uuden saaminen ois kestänyt turhan pitkään ja en usko vian olevan siinä koska jarru menee normaalisti päälle, sekä tinasin piirilevyltä näkyvät liitokset, sama homma eli jarru pelaa mutta parking brake fault aina keskinäytössä. Leimalle ei oo viittiny viedä koska lienee suoraan hylkyperuste
Mitkä on tarkat vikakoodit ja missä ohjainlaitteissa nyt nollauksen jälkeen ?
tuleeko mittaristoon keltainen merkkivalo heti käynnistäessä vai vasta kun käyttää käsijarrukytkimen kytkintä ?
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Saan pian kaapelin niin saan itse luettua koodeja ilman että käytän korjaamolla. Laitan sitten heti tänne ne.
Tulee siis heti kun avaa oven/kontin tai viimeistään käynnistäessä valo sekä idrive ilmoitus.
Jes. Lukemalla koodit inpalla/istalla pääsee hyvin alkuun. Vikahan ei kovin kummoinen nyt voi olla, jos se käyttökytkimestä toimii kuitenkin, eli en nyt ihan heti ensimmäisenä ois (todennäköisesti) turhaan sitä ohjainlaitetta vaihtamassa.
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Jes. Lukemalla koodit inpalla/istalla pääsee hyvin alkuun. Vikahan ei kovin kummoinen nyt voi olla, jos se käyttökytkimestä toimii kuitenkin, eli en nyt ihan heti ensimmäisenä ois (todennäköisesti) turhaan sitä ohjainlaitetta vaihtamassa.
RESULT: 1 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
6022 PER_WHEEL_SPEED
Error counter: 1
Mileage 312408 km
Testfall Fehler Master unbekannter Fehler 0-n
Testfall Fehler Slave unbekannter Fehler 0-n
Block number Data Error unbekannter Fehler 0-n
Block number Soft Error unbekannter Fehler 0-n
Relativzeit 39794.00 Sek
Klemme 30 Motor Spannung 14.80 Volt
Zuendung Spannung 14.30 Volt
RDZ 255.00 km/h
Leiterplatten Temperatur 0.00 Grad Celsius
Motor Ueberwachung Spannung 7.00 Volt
Taste Zustand digital S1 open and no failure 0-n
Taste Zustand digital S2 open and no failure 0-n
Taste Zustand digital S3 open and no failure 0-n
Taste Zustand digital S4 open and no failure 0-n
Motor Zustand unbeschaeftigt 0-n
Motor blockiert 0.00 0/1
Motor Unterspannung 0.00 0/1
Motor Strom 0.00 0/1
Position Handverstellung 0.00 0/1
Nullposition kalibriert 1.00 0/1
Anziehen Taste gedrueckt 0.00 0/1
Loesen Taste gedrueckt 0.00 0/1
SCS active 0.00 0/1
Zuendung 1.00 0/1
Unterspannung 0.00 0/1
Aktuator Zustand Geloest 0-n
Stilllegungsstufen Normaler Modus 0-n
LOFO_EMF keine Anforderung 0-n
ENB_STG_ACT Stellvorgang sperren 0-n
HW Freigabe Anziehen V < V_Anziehen_erlaubt 0-n
MILE_KM ungueltig 0.00 0/1
ENB_STG_ACT 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
LOFO_EMF 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_BRG_DYN_2 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_CFFU_EMF_2 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_HYD_RETA_2 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
RQ_PPOS_GRB_2 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_VEH_DVCO 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
V_VEH 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_INTF_DSC_EMF 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_KEY_PLGD 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_KL_15 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_KL_R 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
RPM_GRB_NEGL 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_KL_50 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_CT_BRPD 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
BRP1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_GR_GRB 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
FLLUPT_GPWSUP1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
T_SEC_COU_REL1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
nicht benutzt 0.00 0/1
nicht benutzt 0.00 0/1
nicht benutzt 0.00 0/1
nicht benutzt 0.00 0/1
SlaveGeschwindigkeit ok 0-n
SlaveStellanforderung ok 0-n
SlaveGetriebedaten ok 0-n
SlaveKlemmenstatus ok 0-n
kein Signal oder Wert
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
tuon ohjeen perusteella katselisin kyllä johtosarjaa vielä tarkemmin.
Jeps, täytyy tehdä niin. puran sen josko olis hapantunut teipin alta johdot. eihän se pitkä pätkä ole.
Voikohan liittyä jälkiasennetun vetokoukun kytkentöihin. Sellainen on laitettu noin 6v sitten tuohon näköjään jossain pajalla ja johdot on siinä vedelty kanssa melko perseelleen.
Mikä mahtaa olla syynä ko auto maalaamolla ja sieltä soiteltiin että käsijarru jääny päälle ja mittaristossa keltanen merkkivalo. On yritetty vapauttaa kontista muttei ole silläkään auennut.
Kyllä vain. En todellakaan uskonut että olis johto poikki kun aikaisemmin jo tarkastin alustassa olevan pätkän. Nyt avasin teipit ja kiinnityskappaleen alta oli hiertynyt vuosien kuluessa ohut johto poikki jota ei siis purkamatta ko kiinnikettä olisi nähnyt. Korjasin uudella pätkällä ja kutistesukkajatkoilla.Vikavalo hävisi samantien. Kiitos teille, olin jo katselemassa uutta käsijarruyksikköä ja sen vaihtaminen olisi siis ollut aivan turhaa rahanmenoa.
Mikä mahtaa olla syynä ko auto maalaamolla ja sieltä soiteltiin että käsijarru jääny päälle ja mittaristossa keltanen merkkivalo. On yritetty vapauttaa kontista muttei ole silläkään auennut.
Mulla kävi samoin reilu vuosi sitten, harvoin tulee käytettyä käsijarrua ja kun sitten käytin niin jäi päälle.
Vaijerit hapettuneet niin, että toinen katkesi ja jäi jumiin.
Otin yhden pyöränpultin pois ja ajoin väkisin käsijarrun säätörullan kohdalleen ja löysäsin sieltä ja purin jarrut.
Onneksi sattui omassa pihassa, ei hajonnut muuta kuin vaijerit sillä kertaa.
Mulla kävi samoin reilu vuosi sitten, harvoin tulee käytettyä käsijarrua ja kun sitten käytin niin jäi päälle.
Vaijerit hapettuneet niin, että toinen katkesi ja jäi jumiin.
Otin yhden pyöränpultin pois ja ajoin väkisin käsijarrun säätörullan kohdalleen ja löysäsin sieltä ja purin jarrut.
Onneksi sattui omassa pihassa, ei hajonnut muuta kuin vaijerit sillä kertaa.
Joo tätä itseki epäilen. Auto mulla vasta jonku kuukauden ollu enkä tiedä millee kässäriä käytetty. Ite oon pari kertaa jättäny mäessä kässäril. En tiedä miten se takaluukun vapautin käytännössä toimii mutta kun ei siitäkään aukee ni kuvittelis siel vaijerit jotenki jumittava.
Joo tätä itseki epäilen. Auto mulla vasta jonku kuukauden ollu enkä tiedä millee kässäriä käytetty. Ite oon pari kertaa jättäny mäessä kässäril. En tiedä miten se takaluukun vapautin käytännössä toimii mutta kun ei siitäkään aukee ni kuvittelis siel vaijerit jotenki jumittava.
sehän toimii kyl kun siitä vaijerin päästä nostaa sillä punaisella työkalulla. Jos on pahasti alamäkeen "pakille" menossa ja siinä se käksä jumissa, voi olla hankalampi irrottaa : vaatii mahdollisesti jonkun autoon sisälle ja samalla ajaan D:llä eteenpäin, että saisi sen simplex-kengän irti kiilaantumisestaan.
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment