Announcement

Collapse
No announcement yet.

-X5 E70 2007 käsijarruongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torpeedo
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 6
    • tampere

    -X5 E70 2007 käsijarruongelma

    Eilen pärähti keltainen käsijarrun merkkivalo palamaan. Jarru ei päällä (ei vapautettu vielä). Onko todennäköistä että vika on vaihdemoottorin muovisen hammaspyörän halkeaminen (kuva) vai joku muu? Opiskelin netistä että ainakin 7-sarjalaisiin saa metallisen hammaspyörän muovisen tilalle. Saakohan e70:n vastaavia? Kummallista on auton käyttäytyminen kun yrittää lähteä liikkeelle. Auton saa liikkeelle kun painaa kevyesti jalkajarrua. Jos yrität lähteä normaalisti liikkeelle, D silmään -> jalka pois jarrulta, kaikki ok kunnes painat kaasua. Heittää P:lle ja näytää mittaristossa autonkuvan missä on nuoli edessä ja takana.

    -Ei päivää ilman tonnin vahinkoa ...


    Edit: Käsijarru vapautettu takakontista ja liikkeellelähtö sujuu nyt normaalisti.

    Edit: Paikallisessa autohuollossa luettiin vikakoodit. Tuloksen tuntemattomia koodeja. Osaisko joku tulkita?

    600C
    6011
    6020
    6023
    6031
    6043
    Attached Files
    Last edited by torpeedo; 24-04-2015, 11:06.
  • Caikkone
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 95
    • Tornio

    #2
    Joko käsijarruvika selvis? Näissä on ollu johtosarjoissakin ongelmia. Itellä oli siihen ohjainboxille menevässä nipussa ihan liittimen juuresta yhdestä johdosta kuori halki ja hapettunut poikki. Uusi pinni + pätkä johtoa alle euron korjaus kun ite teki. Joillain on myös vähän kauempaakin hankautunut piuhaa poikki. Toi kannattaa tarkastaa ekana. Ja se boxihan löytyy sieltä taka-akselin keskipaikkeilta.



    ex. e36 325iA Coupe -94

    Nyt.
    e46 330i Sedan -02
    e70 X5 xDRIVE 35d -10

    Ski-Doo MXZ 600sdi XRS -07
    CAN-AM DS250 -06

    Comment

    • torpeedo
      Newbiemmer
      • Feb 2011
      • 6
      • tampere

      #3
      Ei varsinaisesti selvinnyt, mutta vika poistui itsestään auton seistyä pari päivää??? wtf! Saattaa olla hyvinkin jokin johtovika. Pitää tarkastaa johdot kun ehdin. BMW:llä epäiltiin käsijarrun käyttökytkintä. Mittaan senkin. Tein mekaanisen vapautuksen takakontista, osaako joku kertoa miten se palautetaan?

      Comment

      • DannyBoy
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 720

        #4
        Originally posted by torpeedo View Post
        Ei varsinaisesti selvinnyt, mutta vika poistui itsestään auton seistyä pari päivää??? wtf! Saattaa olla hyvinkin jokin johtovika. Pitää tarkastaa johdot kun ehdin. BMW:llä epäiltiin käsijarrun käyttökytkintä. Mittaan senkin. Tein mekaanisen vapautuksen takakontista, osaako joku kertoa miten se palautetaan?
        Nostellaan vanhaa Tekin tuo X5 samat temput. Heräsin siihen kun vaimoke huutaa makkarin ovella, että ei rottelo liiku. ja ois kiire töihin. Jouduin kiskaisee hätä vapautuksen peräkontista. ja taas mennään.

        Vikakoodien luenta ja niiden poisto. palautti käsijarrun toimintaan. Omassa kiesissä vika on aikavarmasti paskassa akussa. kaikkea muutakin mukavaa vikaa pukkaa Akku vaihtuu ens viikolla. sit ihmetellään lisää.
        Kokovartalokyrpä

        Nyt ajossa:
        BMW X5 E45 M-Sport -20
        BMW X5 Sport package -07
        EX: Pirusti Pemareita

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #5
          Vaijereita on mennyt jumiin useammastakin..Lopulta sitten särkee sen yksikön joka niitä kiristää jollei vaihda ajoissa. Koodit nollaamalla toimii aina hetken..
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • x55x
            Newbiemmer
            • Nov 2015
            • 24
            • Mid Finland

            #6
            Failure

            Tässä taanoin vaimolta jäi se audiokaapeli käppärin katkaisijan väliin niin meni vikatilaan ja jäi kaupan parkkipaikalle.Eikun skoottterilla perään ja käppärin sulake hetkeks pois ja plig muuttu taas normaaliks ja alkoi pelaan...näinkin voi käydä

            Comment

            • Tuuba
              Newbiemmer
              • Aug 2014
              • 5
              • Etelä-Pohjanmaa

              #7
              Omassa paloi ostettaessa kässärinvalo, mutta se toimi silti käyttökytkimestä ihan normaalisti. Aikansa sitä ihmettelivät autoliikkeen piikkiin Vianorilla ja sitten Autokaarella tuli tuomio että koko servoyksikkö/ohjainlaite vaihtoon. Sillä se valo sammu ja nyt pelittää. Kuulemma aika kallis oli tuo remppa, mutta autoliike maksoi lystin sovitusti.
              E46 Coupe M52B30 Drifteri
              F31 335xD ’16

              Protoparts Motorsport -Youtube-

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7486
                • Jyväshyvä

                #8
                Yleensä sieltä palaa yksi rele ja sen vaihtamalla käsijarru taas toimii, hintaa releellä on n. 10€... Kohtuu kova homma on tietysti purkaa se yksikkö pois sieltä auton pohjasta.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • jx166
                  BTCF Member
                  • May 2014
                  • 175
                  • Helsinki

                  #9
                  Uusi sulake

                  Samaa käsijarruongelmaa oli sukulaisen E70:ssä. Edullinen korjaus, uusi sulake tilalle. Marmorilla arvioivat vikaa hajonneeksi ”sähköiseksi moduuliksi”, kustannusarvio n. tonnin pieti. Sain kolme nollaa hinnasta pois
                  G30 530e, Audi TT -99

                  Ex: E46 318Ci, E60 520iA, RR Sport, F31 320dA, F25 X3, E31 840, Audi A8 D2, F30 330e

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10923
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by jx166 View Post
                    Samaa käsijarruongelmaa oli sukulaisen E70:ssä. Edullinen korjaus, uusi sulake tilalle. Marmorilla arvioivat vikaa hajonneeksi ”sähköiseksi moduuliksi”, kustannusarvio n. tonnin pieti. Sain kolme nollaa hinnasta pois
                    Ei ne sulakkeet huvikseen pala, joten kyllä siellä jotain vikaakin on.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • jx166
                      BTCF Member
                      • May 2014
                      • 175
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Ei ne sulakkeet huvikseen pala, joten kyllä siellä jotain vikaakin on.
                      Toki näin. Katsotaan ajan kanssa, nyt ei ole viikkoon sanonut auto mitään ja kaikki toiminut normaalisti.
                      G30 530e, Audi TT -99

                      Ex: E46 318Ci, E60 520iA, RR Sport, F31 320dA, F25 X3, E31 840, Audi A8 D2, F30 330e

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7486
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Ei ne sulakkeet huvikseen pala, joten kyllä siellä jotain vikaakin on.
                        Siellä on rele joka niistä yleensä palaa...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • tjhoo
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 73
                          • Lappeenranta/Taipalsaari

                          #13
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Siellä on rele joka niistä yleensä palaa...
                          Oliko näitä releitä jostakin helposti ostettavana?
                          Nykyiset:
                          E70 3.0sd (2008)

                          Exät:
                          F87 M2 (2016)
                          F11 520xd (2013)
                          F11 525xd (2012)
                          E39 530i (2002)
                          E39 540i (1999)
                          E39 523i (2000)
                          E39 520d (2001)

                          Comment

                          • repsa
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1355
                            • Lempäälä

                            #14
                            Onhan se. Ebaystä tai elektroniikkatukkurilta.


                            tuosta saa hakea kuvan tekstin perusteella. Suomikauppa tarjos 20€ hintaan ja ebaystä odotellen löytyi edullisemmin. Suomikaupan hinta on kyllä ihan linjassa joihinkin isompiin tukkureihinkin nähden, mutta kollasin kaikki ny perinteitä kunnioittaen ulkomailta.

                            Kokonaisuutta ajatellen, tuota ei kannata lähteä paikallaan edes ajatteleen vaihtaan, vaan koko roska pitää tiputtaa sieltä irti..

                            jotain kuvia : https://repsa.kuvat.fi/kuvat/E70-X5/Emf-renppaa/

                            Itsellä vielä tällähetkellä remppa kesken, tilasin :
                            uudet vaijerit
                            uuden käyttömoottorin
                            uuden releen
                            kokonaiskustannus osille n.105€

                            Katsotaan nyt sit kun kaikki on kotiutuneet ulkomailta, että vieläkö toimii.
                            Juurisyynä tähän äkilliseen hajoamiseen ja osien läpikäyntiin oli se, että kuskinpuolen vaijeri taisi kesken kiristyksen napsahtaa säikeille ja siitä moottori vähän hermostui.

                            Ainiin, statistiikkaa : autolla kelattu hajoamishetkellä 231tkm, ja käyttölaskuri näytti EMF sisällä n. 18 tuhatta käyttökertaa.
                            Last edited by repsa; 27-02-2019, 15:21.
                            5c jetta 1.2TSI 140/220
                            530e m-sport alpinweiss3 vakio
                            a4 cabi 220/300
                            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                            Comment

                            • Jka
                              BTCF Member
                              • Sep 2009
                              • 213
                              • jyväskylä

                              #15
                              Lueskellut näitä juttuja ja eipä tuota käsijarrua itse tule ollenkaan käytettyä kun pistää parkkivaihteelle vaan. Sitä en tiedä et onko huonompi kun ei käytä ollenkaan ja pääsee mekanismit jämähtämään. Perinteisessä käsijarrussa ainakin vanhassa riitti kun herkisteli ennen katsastusta kunnolla.
                              E70 X5 4.8i
                              ex: E46 325Ci

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎