Korjaako täällä Suomessa kukaan näitä käsijarrun bokseja korvausta vastaan? Omasta nimittäin sanoi sopimuksen irti, eikä vielä ole purkuautoista alkuperäistä varaosaa löytynyt, eikä oikein kehtaa noita halvimpia kiinanpoikien tekeleitä laittaa. Lepää vielä tallin lattialla vanha, kun ei ole aikaa ollut perehtyä missä komponentissa vika piilee. Toki jenkkien amazonista saisi URO- tarvikevaraosan, jota osa kehunut valmistajana, mutta mene ja tiedä, itsellä ei ole URO:n varaosista kokemusta.
Bmwiz tampere, kysypäs sieltä. Antti/Böntti noita korjaa ja tulee hyvä, nimimerkillä kokemusta on.
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Jos boksiakin vaihtelee, niin kannattaa myös vaijerien kunto varmistaa (ja myös säätää kengät kohdilleen). Vaijerien vaihto menee nätisti tuossa samassa, kun ainakin omasta mielestä helpoin on ottaa koko paketti alas (siis aktuaattori ja vaijerit).
Mikä sen kiekaisun tuolta boksista päästää? Mulla on ohjainrele vaihdettu, moottori pyörii nätisti ja rattaat on ehjät. Mutta silti rääkäisee pahasti kun kun kytkee käsijarrua päälle. Johtosarjaa olen availlut 20cm eikä mitään sieläkään!
X6 40d vm.2011, käsijarru päästi kauhean rääkäisyn ja meni jumiin -> mekaaninen vapautus eikä saanut ohjelmoitua enään käyttökuntoon. Itsellä vikakoodin lukijana vain Delphin vanha ohjelmisto joten vikakoodeista ei saanut tarkempaa selkoa (suurin osa unknown code). Tilasin Ebaysta uuden aktuaattori/vaijeripaketin (kiinan versio), motonetista hain uudet brembon käsijarrutarvikkeet ja asentelin nämä uudet tarvikkeet eilen paikoilleen. Kengät säädin lähelle levyä ennen ensimmäistä kokeilua. Nyt ongelmana on että käsijarru toimii käynnissä/sammutettuna vikakoodien nollausten jälkeen mutta kun käsijarrun pistää päälle, sammuttaa auton ja avaisee oven niin kuuluu surinaa ja heittää vikavalot tauluun sekä vapauttaa käsijarrun. Ainoa selkokielinen vikakoodi tuolla lukijalla on virransyöttökatko ohjausyksikössä, joten olisiko vika tuossa johtosarjassa? Eniten ihmetyttää kun käsijarru kytkeytyy ilman vikakoodeja päälle sammutettunakin mutta heti oven auetessa keltainen valo ilmestyy taas eikä lähde kuin vikamuistin nollaamalla.
X6 40d vm.2011, käsijarru päästi kauhean rääkäisyn ja meni jumiin -> mekaaninen vapautus eikä saanut ohjelmoitua enään käyttökuntoon. Itsellä vikakoodin lukijana vain Delphin vanha ohjelmisto joten vikakoodeista ei saanut tarkempaa selkoa (suurin osa unknown code). Tilasin Ebaysta uuden aktuaattori/vaijeripaketin (kiinan versio), motonetista hain uudet brembon käsijarrutarvikkeet ja asentelin nämä uudet tarvikkeet eilen paikoilleen. Kengät säädin lähelle levyä ennen ensimmäistä kokeilua. Nyt ongelmana on että käsijarru toimii käynnissä/sammutettuna vikakoodien nollausten jälkeen mutta kun käsijarrun pistää päälle, sammuttaa auton ja avaisee oven niin kuuluu surinaa ja heittää vikavalot tauluun sekä vapauttaa käsijarrun. Ainoa selkokielinen vikakoodi tuolla lukijalla on virransyöttökatko ohjausyksikössä, joten olisiko vika tuossa johtosarjassa? Eniten ihmetyttää kun käsijarru kytkeytyy ilman vikakoodeja päälle sammutettunakin mutta heti oven auetessa keltainen valo ilmestyy taas eikä lähde kuin vikamuistin nollaamalla.
Niin ja mittarissa on 338tkm. Kun purin käsijarruja auki niin selvisi että kaikista vanhoista käsijarrupaloista oli lähtenyt kitkapinnat irti joten se varmaankin oli alkuperäinen syy käsijarrun jumiutumiseen. Ehkä olisi pitänyt vain jättää alkuperäinen aktuaattori paikoilleen ja vaihtaa vain käsijarrukengät No onpahan nyt vaihto-osa olemassa jos kiinanversio ei ala toimimaan tai vioittuu muuten
Comment