memebuy23buy

X5 e53 yleistä keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Enpä ihan varmaksi enää hintaa muista, olisko ollu reilu satasen.

    Joo, tilasin kans adaptereita, jos vompattin h7 ledit.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Samaa teki omassa sillon yks ovi. Uus lukko yksikkö ja taas pelaa.
    Täytyykin alkaa etsimään lukkoyksikköä. Oliko kalliskin?

    Btw, nyt kun muistin. Tilasin ledipolttimoadaptereita kiinasta muutamia erilaisia kun halvalla sai. Parilla eurolla postilaatikkoon. Ei paljon menetä jos joutuu muokkaamaan ja hajoaa. En siis ainakaan nyt heti tarvitse niitä sun adaptereita.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Apparin ovi ei aina aukea lukosta. Sisältä avauskahvaa vetäessä aukeaa aina. Lukkonuppi yrittää nousta mutta jää ns. puoliväliin. Näkee selvästi että yrittää aueta mutta ei ihan aukea.
    Onko ainut vaihtoehto vaihtaa oven lukkomekanismi vai pystyykö noita vielä pelastamaan jotenkin?
    Samaa teki omassa sillon yks ovi. Uus lukko yksikkö ja taas pelaa.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Apparin ovi ei aina aukea lukosta. Sisältä avauskahvaa vetäessä aukeaa aina. Lukkonuppi yrittää nousta mutta jää ns. puoliväliin. Näkee selvästi että yrittää aueta mutta ei ihan aukea.
    Onko ainut vaihtoehto vaihtaa oven lukkomekanismi vai pystyykö noita vielä pelastamaan jotenkin?

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kiitos linkistä. Tuossa ketjussa olikin asiaa käsitelty ihan kuvien kera. Täytynee kokeilla ensin, josko öljyämällä saisi asiaan jotain parannusta.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Onko kokemusta virta/rattilukon jumittamisesta? Vuosi, pari sitten laitoin uuden lukkopatruunan virtalukkoon, mutta nyt teki kahtena iltana peräkkäin semmosen tempun, että avainta ei saanut menemään virtalukkoon. Rattilukko ei ollut päällä, ja tilanteesta pääsi eteenpäin youtube videon vinkin avulla, eli heiluttelemalla rattia niin, että rattilukko napsahti päälle, jolloin avain taas meni virtalukkoon. Mikähän tuonkin aiheuttaa?
    Rattilukon mekanismi jumittaa.

    The steering lock is part of the housing itself, just a spring with a piece that pushes up against the turn turn between the ignition switch side &

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Onko kokemusta virta/rattilukon jumittamisesta? Vuosi, pari sitten laitoin uuden lukkopatruunan virtalukkoon, mutta nyt teki kahtena iltana peräkkäin semmosen tempun, että avainta ei saanut menemään virtalukkoon. Rattilukko ei ollut päällä, ja tilanteesta pääsi eteenpäin youtube videon vinkin avulla, eli heiluttelemalla rattia niin, että rattilukko napsahti päälle, jolloin avain taas meni virtalukkoon. Mikähän tuonkin aiheuttaa?

    Leave a comment:


  • Morriz
    replied
    Originally posted by Morriz View Post
    Potilaana preface jossa takana tasonsäätö. Jos vaihdan taakse ilmapussit kierrejousiin , pitääkö vaihtaa myös iskarit tasonsäädöttömän mallisiin. Iskarien varaosanumero on kyllä eri, mutta toimisko ne vaihtamatta. Onko ilmapussin yllä ja alla kumilärpyttimet kierrejousen tapaan vai pitääkö mun hommata neki?
    Itse itselleni vastaten. Jouset ja kumilärpät kun hommaa niin piisaa.

    Leave a comment:


  • Morriz
    replied
    Potilaana preface jossa takana tasonsäätö. Jos vaihdan taakse ilmapussit kierrejousiin , pitääkö vaihtaa myös iskarit tasonsäädöttömän mallisiin. Iskarien varaosanumero on kyllä eri, mutta toimisko ne vaihtamatta. Onko ilmapussin yllä ja alla kumilärpyttimet kierrejousen tapaan vai pitääkö mun hommata neki?
    Last edited by Morriz; 12-11-2022, 10:42.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Homer View Post
    Juu kiireessä kirjoitin vielä väärin,ohjaustehostimeen olin nestettä vailla,mut se löytykin helpommin mitä Bmw sinne haluaa laitettavan.
    ATF tai Pentosin CHF 11/S (merkattu korkkiin). ATF:n tilalle voi toki huuhtelemalla vaihtaa Pentosinit.

    Leave a comment:


  • Homer
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    DOT 4 Low Viscosity. Ite olen käyttänyt ATE SL.6, löytyy esim. Fixuksen liikkeistä. Motonetin valikoimassa netin perusteella DOT 4 LV ainoastaan tuo Brembo.

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/6059...V-DOT-4-ESP-1L
    Juu kiireessä kirjoitin vielä väärin,ohjaustehostimeen olin nestettä vailla,mut se löytykin helpommin mitä Bmw sinne haluaa laitettavan.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Homer View Post
    Hei ukot ja akat,mitä jarrunestettä mä menen nyt ostaa e53 2002vm. Löytyyköhän sitä vihreetä purkkia motonetistä mikä ois vissiin bemuun paras.
    DOT 4 Low Viscosity. Ite olen käyttänyt ATE SL.6, löytyy esim. Fixuksen liikkeistä. Motonetin valikoimassa netin perusteella DOT 4 LV ainoastaan tuo Brembo.

    Leave a comment:


  • Homer
    replied
    Hei ukot ja akat,mitä jarrunestettä mä menen nyt ostaa e53 2002vm. Löytyyköhän sitä vihreetä purkkia motonetistä mikä ois vissiin bemuun paras.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    On ihan eri homma E39 vs. E53. Molemmat on tullut kokeiltua. E39:ssä kojelaudan yläosa irtoaa erikseen. E53:ssa koko kojelauta yhtä puuta ja kojelaudan sekä keskikonsolin saumassa ohjuritapit, eli koko keskikonsoli pitää ensin irrottaa haitoilta.
    Hommasin yhden orkkispuhaltimen hyllyyn, käytetyn, vuosi sitten. Mutta en nyt oo varma hommasinko mä sen tohon E53:een sopivana vai onko E39: Pitäis olla jälkimmäiseen

    Äkkipikaa erehtyy luuleen että ois sama kun jakaa niin paljon osia. Mutta jossain asioissa tuo "jenkki" on hankalampia ja joissain helpompi.

    Jos on E39 hankalampi niin sitten suosiolla uus orkkis paikalle jos purkaa

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    En tiedä onko kuin verrannollinen E39:iin, mutta ei se siinä ainakaan ole kuin parin tunnin siisti sisähomma. Mutta jos tuon puhaltimen ostaa, niin kannattaa ostaa laadukas. Omassa takerteli joskus, ostin uuden halpiksen ja sehän vibrasi kuin perkele täysillä kierroksilla. No, entinen oli kuitenkin ok kuntoinen kun sitä tarkasteli, kuiva vaan. Sillä takaisin kasaan.
    Ja tarvikepaska lähti takaisin tehtaalle..
    En lähtisi toimivaa vaihtamaan. Ja tilalle ainoastaan laatuosa, mieluiten Valeo, jos sen vaihtaa
    On ihan eri homma E39 vs. E53. Molemmat on tullut kokeiltua. E39:ssä kojelaudan yläosa irtoaa erikseen. E53:ssa koko kojelauta yhtä puuta ja kojelaudan sekä keskikonsolin saumassa ohjuritapit, eli koko keskikonsoli pitää ensin irrottaa haitoilta.

    Leave a comment:

Working...
X