Announcement

Collapse
No announcement yet.

m57 ei käynnisty. Ratkaistu (toivottavasti)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pasianssi71
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2014
    • 219
    • Uusikaupunki

    m57 ei käynnisty. Ratkaistu (toivottavasti)

    tänään m57 jätti yllättäen käynnistymättä lyhyen ajon jälkeen -hinausautolla kotiin -hetken päästä suostui lähtemään käyntiin aivan kuin ei vikaa olisi ollutkaan -tökkäsin kaapelin kiinni ja tutkin inpalla tuossa ensin livekuvaa
    Aikani testailtuani ei auto taas käynnistynytkään ja sain alla olevat koodit ulos 3 ja 5 suuttimet vaihdettu kesällä, tuolloin myös mitattu ohivuodot ja 1:sessä oli hieman yli ohjearvon eli tekeekö tuo vuotava suutin sen että paineet putoavat? vai mistä olis järkevin alkaa selvittämään tätä vikaa? Siirtopumppu? miten sen saa testattua Onko tuo lukema tuossa kierrosluvun alapuolella siirtopumpun paine? ja onko se liian matala?
    Paljon kysymyksiä mutta jos sais jotain vinkkiä tälle kuolleelle autolle niin olisin erittäin kiitollinen.
    Attached Files
    Last edited by pasianssi71; 23-01-2016, 12:32.
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    Itse korkeapainepumppu vika voi olla myös..Niitä on tänä talvenakin mennyt.

    Edit: toki oikein kunnolla rikki oleva suutin saa myös tuon aikaan, kuten sanoit, vuotaa paineet läpi.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7518
      • Jyväshyvä

      #3
      Vastaavaa ongelmaa oli yhdessä autosta, kato tuo moottori -puolen thredi, taisi pa-pumpun releen vaihdolla tulla kuntoon...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Hezman
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 708
        • Jyväskylä

        #4
        Noitten vikakoodien perusteella polttoaineen siirtopaine alhainen, paine alle yhden barin joka vikakoodissa.

        Anturin liittimen ja johdot vois tarkistaa. Itse anturi löytyy konehuoneesta löpöputsarin päältä.

        Comment

        • humala
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 739
          • Kemi

          #5
          Kyllä näyttäisi koodien mukaan siirtopaineessa vikaa olevan. Huriseeko siirtopumppu, kun laitat virrat päälle?
          E70 X5 3.0d -07
          E39 530da touring -99
          ex: E36 325i sedan -93

          Comment

          • BMWE39
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 134

            #6
            Originally posted by humala View Post
            Kyllä näyttäisi koodien mukaan siirtopaineessa vikaa olevan. Huriseeko siirtopumppu, kun laitat virrat päälle?
            Suodattimet vaihdettu milloin?

            Comment

            • pasianssi71
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2014
              • 219
              • Uusikaupunki

              #7
              Suodatin vaihdettu elokuussa, joten en usko heti että siinä olisi vika.
              Oudoksihan tämän vian tekee se että jäähtyessään lähtee käyntiin mikä taas viittaisi esim. nokka-akselin asentotunnistimeen joka ilmeisesti käyttäytyy noin hajotessaan, mutta vaikuttaako tämä muka paineisiin? Missä kohtaa tässä x:ssä on tuo siirtopumppu?
              Onko tässä tuolla tankin kyljessä missä tuo siirtopumppu on niin myös suodatin? Konehuoneen puolen suodatin on vaihdettu.
              Last edited by pasianssi71; 12-01-2016, 09:55.

              Comment

              • pasianssi71
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2014
                • 219
                • Uusikaupunki

                #8
                Nyt ei yön jälkeen lähtenyt laisinkaan. Siirtopaine 0.93 pumppu tankin kyljessä kävi ennen ekaa starttia n.20-30 sek. ja seuraavilla kerroilla n.5-10sek. virtojen kytkemisen jälkeen. liitintä suodattimen päällä heiluttelin, ei vaikutusta. Jos liittimen irrottaa niin inpassa paine nousee neljään, mutta liitin irroitettuna ei nosta startatessa railipaineita yhtään, pitäisikö nostaakaan? Nyt olis hyvä tilaisuus myydä mulle 1 toimiva siirtopumppu niin tulis aloitettua tämä lottoaminen osien kanssa.

                Comment

                • humala
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 739
                  • Kemi

                  #9
                  Nokka-akselin asentotunnistin vika kun ilmenee yleensä haalealla/lämpimällä koneella ja käynnistyy kylmänä niin näppää tunnistin irti ja suihkuta kylmäspraylla tai pyöräytä lumihangessa ja takaisin paikoilleen.

                  Viallisen tunnistimen kyllä pitäisi antaa vikakoodia, jos siinä vikaa mutta tuossa yks konsti kokeilla.
                  E70 X5 3.0d -07
                  E39 530da touring -99
                  ex: E36 325i sedan -93

                  Comment

                  • pasianssi71
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2014
                    • 219
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Originally posted by humala View Post
                    Nokka-akselin asentotunnistin vika kun ilmenee yleensä haalealla/lämpimällä koneella ja käynnistyy kylmänä niin näppää tunnistin irti ja suihkuta kylmäspraylla tai pyöräytä lumihangessa ja takaisin paikoilleen.

                    Viallisen tunnistimen kyllä pitäisi antaa vikakoodia, jos siinä vikaa mutta tuossa yks konsti kokeilla.
                    Joo ei ollut koodia tunnistimesta mutta ei myös lähtenyt kylmänäkään käyntiin joten unohdetaan hetkeksi tuo tunnistin, uusi siirtopumppu tulossa, kerron lisää kunhan pumppu on vaihdettu.

                    Comment

                    • hetfield
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2013
                      • 330
                      • pirkkala

                      #11
                      Katoitko, että letkusta tulee ainetta kun starttaat?
                      Railipaineen pitäisi välittömästi alkaa nousta kun avainta vääntää. jossain ~300bar:in kohdalla hörähtää tulille.


                      Sulla on toi ohjaus erilainen, mutta mittaamalla sekin selviää.
                      - E65 730d 2003

                      Comment

                      • pasianssi71
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2014
                        • 219
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Nyt on ainakin varmistettu että siirtopumppu ei inahdakkaan. Otin pumpun esille kun on uusi jo tulossa kokeilin virtoja päälle ja hurina kuului, mutta kun kokeilin pumppu kädellä niin ei tuntunut yhtään siltä että se olisi käynyt, niin nyppäsin liittimen irti pumpusta ja kokeilin uudestaan virtoja päälle ja sama hurina kuului taas, eli ääni tulikin tuolta tankin pumpusta.
                        Nyt toivotaan että vika on pumpussa eikä missän muualla, relettä en kyllä vielä ole tarkistanut, se ilmeisesti löytyy jostain hanskalokeron takaa?

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          #13
                          Saman releen kautta syöttö molemmille pumpuille, eli siitä ei voi olla kysymys, jos tankin pumppu kerran toimii.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • pasianssi71
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2014
                            • 219
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Saman releen kautta syöttö molemmille pumpuille, eli siitä ei voi olla kysymys, jos tankin pumppu kerran toimii.
                            Ok kiitos
                            Jälkeenpäin on helppo olla viisas, eli tuli mieleen että olishan tuolla auton alla maatessaan voinut samalla mitata jännitteet pumpun liittimestä tai syöttää pumpulle virtaa niin olis homma varmistettu, nyt ei kuitenkaan ehdi enää kun työt kutsuvat, mutta aamulla taas jatketaan.

                            Comment

                            • pasianssi71
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2014
                              • 219
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Kele! pumppu ehjä mutta ei pyöri, mistäs nyt tuulee?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎