Originally posted by hetfield
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m57 ei käynnisty. Ratkaistu (toivottavasti)
Collapse
X
-
Katselisin INPAlla sen esipaineen kun pumppua käytetään manuaalisesti. Se antaisi minun mielestä selvän suunnan sille mistä voi vian olettaa löytyvän, ja testaus onnistuu kuitenkin pienellä vaivalla.
Jos esipaine ei OK, mittaisin suuttimet ohivuodon varalta niinkuin tuolla jo ensimmäisissä vastauksissa ehdotettiin, ja kävisin muutkin polttoainepuolen säätimet/venttiilit/anturit läpi, niistähän se vika silloin löytyykin.
Jos INPA taas näyttää OK esipainetta ulkoisella virransyötöllä pumpulle, tutkisin miksei pumppu saa autolta ohjausta. Siihen voikin taas olla vaikka mitä syitä mitä ollaan tässä jo puitu läpi.
Vikakoodi kertoo ihan selkeästi että DDE ei anna käynnistyslupaa koska järjestelmän esipaine ei nouse riittävän korkealle. Sillä ei ole mitään tekemistä nokan anturin jne. kanssa, ja jos kyseessä olisi em. anturi, tulisi siitä oma vikakoodinsa.
Toki kummallisuuksia voi aina tulla, ja ongelma voi ollakin jossain ihan muualla (jopa siinä nokan anturissa), mutta kun tuossa nyt ihan selkeästi näkyy ettei painetta ole riittävästi niin siihen suoraan vaikuttavat asiat tutkisin perinpohjaisesti läpi ennenkuin aletaan miettimään nokka-akselin antureita ynnä muita.
Originally posted by hetfield View PostMelko jännää että toi paine on aina 0.97bar.Last edited by Supra^; 15-01-2016, 11:15.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostKatselisin INPAlla sen esipaineen kun pumppua käytetään manuaalisesti. Se antaisi minun mielestä selvän suunnan sille mistä voi vian olettaa löytyvän, ja testaus onnistuu kuitenkin pienellä vaivalla.
Jos esipaine ei OK, mittaisin suuttimet ohivuodon varalta niinkuin tuolla jo ensimmäisissä vastauksissa ehdotettiin, ja kävisin muutkin polttoainepuolen säätimet/venttiilit/anturit läpi, niistähän se vika silloin löytyykin.
Jos INPA taas näyttää OK esipainetta ulkoisella virransyötöllä pumpulle, tutkisin miksei pumppu saa autolta ohjausta. Siihen voikin taas olla vaikka mitä syitä mitä ollaan tässä jo puitu läpi.
Vikakoodi kertoo ihan selkeästi että DDE ei anna käynnistyslupaa koska järjestelmän esipaine ei nouse riittävän korkealle. Sillä ei ole mitään tekemistä nokan anturin jne. kanssa, ja jos kyseessä olisi em. anturi, tulisi siitä oma vikakoodinsa.
Toki kummallisuuksia voi aina tulla, ja ongelma voi ollakin jossain ihan muualla (jopa siinä nokan anturissa), mutta kun tuossa nyt ihan selkeästi näkyy ettei painetta ole riittävästi niin siihen suoraan vaikuttavat asiat tutkisin perinpohjaisesti läpi ennenkuin aletaan miettimään nokka-akselin antureita ynnä muita.
Olihan siellä 0.93 mainittu, ja ekoissa kuvissa 0.98, liekö sitten tankinsisäisen pumpun max. painetuotto?
Sen takia tuota nokan anturia epäilin kun luin jostain vanhemmista ketjuista että kampiakselin tunnistin vikojen takia oireet juuri samat.
Eli tälläisen keskustelun löysin.
Henkiinhän se taas tärähti pienen odottelun jälkeen. Vikakoodeja löytyi edelleen pre rail pressure, sekä Speed sensor (camshaft sensor). Tuossa mietin että mikäli vika olisi pumpussa, se tuskin korjaantuisi aina odottamalla. Lisäksi ymmärtääkseni tankin pumppu, sekä siirtopumppu toimivat samalla releellä, jolloin en relevikaan usko myöskään, koska railipaine on kuitenkin se 0,96bar. Eli epäilys kohdistuu tuohon kampiakselin asentotunnistimeen. Onko sen toiminta siten, että jos ei tietoa tule eculle että kaikki on kunnossa, niin ecu ei edes käynnistä siirtopumppua -> kone ei käynnisty?
Ja jos nämä nokan ja kampuran tunnistimet vertailevat arvojaan keskenään niin tjsp.??
Comment
-
-
Tossa puhutaan railipaineesta.
Sun on se siirtopumppu nyt jokatapauksessa korjattava, koska jos tankin pumppu toimii, niin rele vetää ja myös toisen pumpun on pyörittävä. Ja kuten aikaisemmin totesit, niin näin ei tässä tapauksessa ole! Hyvin yksinkertaisella logiikalla sulla on nyt joku johto poikki releen ja pumpun välistä, ja vaikka kuinka silittelet sitä asentotunnistinta, niin autosi ei tule käynnistymään ennen kuin tuo vika on korjattu.
Nyt järkee siihen hommaan ja auto tulille
Pre-supply pitäisi olla joku 3.5barLast edited by hetfield; 15-01-2016, 11:40.- E65 730d 2003
Comment
-
-
Originally posted by hetfield View PostTossa puhutaan railipaineesta.
Sun on se siirtopumppu nyt jokatapauksessa korjattava, koska jos tankin pumppu toimii, niin rele vetää ja myös toisen pumpun on pyörittävä. Ja kuten aikaisemmin totesit, niin näin ei tässä tapauksessa ole! Hyvin yksinkertaisella logiikalla sulla on nyt joku johto poikki releen ja pumpun välistä, ja vaikka kuinka silittelet sitä asentotunnistinta, niin autosi ei tule käynnistymään ennen kuin tuo vika on korjattu.
Nyt järkee siihen hommaan ja auto tulille
Pre-supply pitäisi olla joku 3.5bar
Eli joku muukin on pois pelistä tuon pumpun lisäksi, mikä näitä ohjaa?
Relettä en löytänyt wds:n näyttämästä paikasta, ilmeisesti bensaversiossa tuolla hanskalokeron takana?
Tuota tunnistinta tuossa mittailin ja annoin myös kylmäspraytä ja iskin paikoilleen, jonka jälkeen kokeilin, nyt auto lupasi jo kerran.
Harmikseni ei ollut kone kiinni tuolla hetkellä kun kokeilin, eli en nähnyt paineita tuolla hetkellä??
Comment
-
-
DDE ohjaa tuota relettä, ja mikäli autosi on tuon kytkennän mukainen E53 niin silloin pumput pyörivät samasta releestä, eikä välissä ole mitään muuta. Joten jos toinen pumppu pyörii, niin silloin pyörii toinenkin. Jos näin ei ole, niin jotain on kytkennässä vikaa.
Se, miksi em. tilanteessa kone ei käynnistynyt, johtuu joko väärästä polarisaatiosta pumpulla, tai sitten siellä on oikeasti jotain muutakin vikaa. Mutta diagnosointi on melko vaikeaa jos kukaan ei tiedä mikä oikeasti toimii/ei toimi.
Tuo kuva on muuten bensaan, nyt kun tarkemmin luin. mutta: I finally found the relays on the top of the black fuse box, once I completely removed it from the glovebox.
Edit: oisko tosta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=270862 apua?Last edited by hetfield; 15-01-2016, 13:08.- E65 730d 2003
Comment
-
-
Originally posted by hetfield View PostDDE ohjaa tuota relettä, ja mikäli autosi on tuon kytkennän mukainen E53 niin silloin pumput pyörivät samasta releestä, eikä välissä ole mitään muuta. Joten jos toinen pumppu pyörii, niin silloin pyörii toinenkin. Jos näin ei ole, niin jotain on kytkennässä vikaa.
Se, miksi em. tilanteessa kone ei käynnistynyt, johtuu joko väärästä polarisaatiosta pumpulla, tai sitten siellä on oikeasti jotain muutakin vikaa. Mutta diagnosointi on melko vaikeaa jos kukaan ei tiedä mikä oikeasti toimii/ei toimi.
Tuo kuva on muuten bensaan, nyt kun tarkemmin luin. mutta: I finally found the relays on the top of the black fuse box, once I completely removed it from the glovebox.
Edit: oisko tosta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=270862 apua?
On se saatana kumma kun alkaa lunta tulemaan niin neliveto nököttää tallissa ja fiestalla mennään eteenpäin kuin mummo lumessa
Ei auta kun mennä rakentamaan A-sarjan mersuja ja jatkaa tätä pohdintaa/vianetsintää aamulla.
Comment
-
-
Nyt alkaa jo keittämään tämän vehkeen kanssa.
Kertokaas nyt joku mistä vois alkaa vikaa etsimään, railipaineanturin liitinkin tarkistettu vaikka ei se siellä se vika voi olla.
Mikäs pieni mötti siellä polttoainepumpun vieressä auton alla on ? siihen tuli muistaakseni kaksi johtoa.
Akkuhan tästä vehkeestä hyytyi tuossa kovilla pakkasilla, eikä nytkään montaa starttia kestä ennen kuin tyhjenee, eikai huono akku sentään voi olla syyllinen, jos kuitenkin ladattuna vielä hyvin pyörittää?
Mistä näkis tarkemmin tuon pumppujen kytkennän, eli lähteekö releeltä molemmille pumpuille oma johto ja miten tuo on toteutettu kun olen ymmärtänyt että tankin pumppu käy n.10-15 sek ja alla oleva pumppu kävisi n.60 sek ?
Comment
-
-
koitappas tälläistä simppeliä juttuaitsellä oli vikana oireileva polttoainesuodattimen päällä oleva anturi.. joka löytyi vasta kun osia oli vaihdettu reilun tonnin edestä. Eli irroita johto ja koita lähteekö käyntiin normaalisti ja sammuttele ja käynnistele.
Itsellä oli mennyt kys. anturi paskaksi jolloin "Äly" ei saanut tietoa polttoaineen paineesta suodattimella/Luuli paineen olevan niin alhainen ettei antanut lupaa "moottorille" käynnistyä. johdon irroittamalla menee kuulemma päälle jokin "varaohjelma" jolla kone lähtee käyntiin.. Ilmeisesti tämä anturi on yhteydessä railpaine-anturin kanssa? jolloin inpa sun muut testerit näyttävät väärät paineet.
Comment
-
-
Originally posted by Styroxi View Postkoitappas tälläistä simppeliä juttuaitsellä oli vikana oireileva polttoainesuodattimen päällä oleva anturi.. joka löytyi vasta kun osia oli vaihdettu reilun tonnin edestä. Eli irroita johto ja koita lähteekö käyntiin normaalisti ja sammuttele ja käynnistele.
Itsellä oli mennyt kys. anturi paskaksi jolloin "Äly" ei saanut tietoa polttoaineen paineesta suodattimella/Luuli paineen olevan niin alhainen ettei antanut lupaa "moottorille" käynnistyä. johdon irroittamalla menee kuulemma päälle jokin "varaohjelma" jolla kone lähtee käyntiin.. Ilmeisesti tämä anturi on yhteydessä railpaine-anturin kanssa? jolloin inpa sun muut testerit näyttävät väärät paineet.
Comment
-
-
määränsäädin pumpun persieessä? :think tai säätimen o-renkaat tsekattu?
Paljonkos tuos oli kilometrejä takana? ainakin oireilu vähän vaikuttas siltä et lähtee silloin-tällöin käyntiin et alkais säädin olee loppu.
voihan siellä pumpulla/Linjassa olla täys paine jonka takia pumppu ois mykkä mutta määränsäädin jos sekoilee niin ei varmasti lähe käyntiin..
Oletko koittanut ottaa pumpun imupuolen letkun irti ja virrat päälle et nostaako se tankilta tavaraa ylös?Last edited by Styroxi; 16-01-2016, 19:09.
Comment
-
-
Originally posted by Styroxi View Postmääränsäädin pumpun persieessä? :think tai säätimen o-renkaat tsekattu?
Paljonkos tuos oli kilometrejä takana? ainakin oireilu vähän vaikuttas siltä et lähtee silloin-tällöin käyntiin et alkais säädin olee loppu.
voihan siellä pumpulla/Linjassa olla täys paine jonka takia pumppu ois mykkä mutta määränsäädin jos sekoilee niin ei varmasti lähe käyntiin..
Oletko koittanut ottaa pumpun imupuolen letkun irti ja virrat päälle et nostaako se tankilta tavaraa ylös?
n.250 tkm ajettu.
Pumpulla ei ole painetta koska auton alla oleva pumppu pysyy jostain syystä mykkänä (pumppu vaihdettu) ja suodattimelle asti ei tule ainetta.
Eli joku nyt blokkaa tuon siirtopumpun pois pelistä ja mahdollisesti jotain muutakin koska pumpulle suoraan virtaa annettaessa ei käynnistynyt.
Ja tämä kaikki alkoi pienen ajan kuluttua siitä kun akku meni kylmäksi ja jouduin akun irrottamaan ja viemään lämpöiseen että sain sen ladattua, olisko akun irroituksessa voinut joku mennä johonkin vikatilaan? tosin kävi kyllä vielä sen jälkeen kun akku asennettu takaisin paikoilleen.
Comment
-
Comment