Originally posted by hetfield
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m57 ei käynnisty. Ratkaistu (toivottavasti)
Collapse
X
-
En sano mitään enää varmaksi ennenkuin näen, mutta nyt siis kaivoin tuon tankinpumpun ulos tankista ihan senkin vuoksi että halusin tarkistaa pumpun pohjasihdin ja kuunnella käyntiääntä läheltä, hyvinhän tuo toimi -letku irti ennen siirtopumppua ja ainetta tulee hyvin -letku kiinni ja siirtopumpun jälkeen letku irti, taas ainetta tulee reilusti, siis oikein kunnon paineella -letku irti suodattimelta ja ainetta tulee edelleenkin hyvin -suodattimen lähtöpuolelle kirkas letku kiinni ja kanisteriin ainetta tuli edelleen, mutta yhtäkkiä loppui kokonaan, kävin tunnustelemassa siirtopumppua auton alla, mitä helvettiä? mykkä kuin mikä -virrat pois uudestaan päälle tankin pumppu hurisi niinkuin ennenkin ja auton alla oleva pumppu heräsi henkiin koputtelun jälkeen.
Eli tuomio on että siirtopumppu on tiensä päässä, toimi vaan satunnaisesti ja tämä vaikeutti diagnoosia.
Vaikuttais että tämä on taputeltu, mutta odotetaan nyt vielä uutta pumppua ennenkuin ruvetaa juhlimaan.
Comment
-
-
Nuo sähkösekoilut voi johtua huonosta akusta. Jos et nyt tähän hätään raski uutta investoida niin pidä ainakin riittävän tehokkaassa laturissa testailujen aikana + jos pakkasessa lataat niin laita vaikka sisälämppäri puhaltamaan akkuun.
Noissa pumpuissa on kai sen verran älyä etteivät pyöri "kuivana" jos ei ole tankissa evästä. Ja toisekseen eivät pyöri jos ei ole "sopivaa" vastapainetta. Ts. Linja ei ole poikki/tukossa.
(Nämä havainnot bensavehkeistä...)E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Originally posted by kama View PostNuo sähkösekoilut voi johtua huonosta akusta. Jos et nyt tähän hätään raski uutta investoida niin pidä ainakin riittävän tehokkaassa laturissa testailujen aikana + jos pakkasessa lataat niin laita vaikka sisälämppäri puhaltamaan akkuun.
Noissa pumpuissa on kai sen verran älyä etteivät pyöri "kuivana" jos ei ole tankissa evästä. Ja toisekseen eivät pyöri jos ei ole "sopivaa" vastapainetta. Ts. Linja ei ole poikki/tukossa.
(Nämä havainnot bensavehkeistä...)
Lupailivat että akku on täyteen ladattu kun kävin sen liikkeestä hakemassa, mutta kyllä laturi rupes heti sinne työntämään tarvaraa sisään kun kokeilin:think
Tuohon vielä ylläpitolaturi kaveriksi niin se kestää enemmän kuin edellinen (2vuotta)
Comment
-
-
No nyt se sitten heräs taas. Tuo liike jolta ostin tuon ekan pumpun, lähetti toisen tilalle, ja tällä kertaa toimivan
Vanha pumppu kävi kun testasin sitä vielä autossa ollessa, eli en saanut vikatilassa mitattua jännitteitä, mutta äni ei ollut kyllä mikään terveen pumpun ääni, ja nythän on siis uusi akku paikallaan niin sekin varmaan osaltaan vaikuttaa tuohon pumpun käyntiin, eli jos olis vanhalla akulla testannut niin olis varmaan kyykännyt.
Olishan tuolla vanhalla pumpulla voinut vielä katsoa siirtopaineetkin, kun tuntui että paineen noustessa pumpun käynti muuttui väkinäiseksi.
Ja nyt on tosiaan paikoillaan purkuautosta otettu pumppu, että en tiedä miten kauan tuo kestää, mutta ainakin nyt saa hätätilassa mennä, ja pistetään uusi pumppu tilaukseen niin on sitten vian uusiutessa vaihto-osa hyllyssä
Comment
-
-
Originally posted by pasianssi71 View PostJa nyt on tosiaan paikoillaan purkuautosta otettu pumppu, että en tiedä miten kauan tuo kestää, mutta ainakin nyt saa hätätilassa mennä, ja pistetään uusi pumppu tilaukseen niin on sitten vian uusiutessa vaihto-osa hyllyssä
Aika rohkeata toimintaa, kun ei se uusi pumppukaan maltaita maksa. Mutta jos on vara seisottaa autoa pihassa :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostSiis oliko tuo ensimmäisen kerran vaihdettu pumppu myös purkuautosta?
Aika rohkeata toimintaa, kun ei se uusi pumppukaan maltaita maksa. Mutta jos on vara seisottaa autoa pihassa :think
No onneksi tuosta pihasta löytyy "luotettava" vuoden -94 Ford fiesta 1.1
Comment
-
-
Originally posted by pasianssi71 View PostNo näinhän se on mutta alkuun kun oli vain epäilys tuosta pumpun kunnosta, eikä vanhaa ollut edes purettu pois autosta niin en arvannut uutta heti ostaa, kuitenkin jos laadukkaan pumpun ostaa niin kyllähän tuosta jonkun rahan saa antaa
Uusi laadukas siirtopumppu taitaa kustantaa satasen luokkaa niin liekkö tuo nyt oli vaivan väärtti, kai se risa purkuosakin jotain maksoi. Mutta nythän sulla on sitten kaksi kun ostat sen uuden, on hyvä ja on erikseen sitten se halpaE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostSiirtopumppu kanssa alkoi surista voimakkaasti, eli viisainta varmaan vaihtaa hetimiten. Piti katsoa inpalla paineet, mutta eipä löytynytkään e53 (dde5) kohdalla enään livedataa siirtopumpun paineista?
Ilmeisesti kulutustavaraa nuo pumput.
Itselläkin vielä hommaamatta uusi pumppu ja purkuosa paikoillaan (tosin sekin näytti olevan joku tarvike, eli vaihdettu jo, ja voi olla vähän tai paljon ajettu?)
Aika montaa merkkiä näyttäis olevan saatavilla ja sama pumppu mm.Opel Omega 2.5l d
Ebayssa oli boschin pumppu halvimmillaan n.150€ oliskohan kopio vai originelli:think
Mitäs pumppuja porukka on käyttänyt menestyksellä?
Comment
-
Comment