Announcement

Collapse
No announcement yet.

m57 ei käynnisty. Ratkaistu (toivottavasti)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hetfield
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 330
    • pirkkala

    #16


    En nyt saa Javaa jostain syystä pelaamaan joten en nää kytkistä, mutta mittaa ny ne piuhat releen kannalle etc.
    - E65 730d 2003

    Comment

    • pasianssi71
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2014
      • 219
      • Uusikaupunki

      #17
      Originally posted by hetfield View Post
      http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=736773

      En nyt saa Javaa jostain syystä pelaamaan joten en nää kytkistä, mutta mittaa ny ne piuhat releen kannalle etc.
      Sen verran kokeilin että laitoin pumpulle suoraan virrat ja kokeilin autoa käyntiin, muttei edes luvannut.
      Tätäkö tarkoitat? mutta eikös noiden molempien pumppujen pitäisi käynnityä yhtäaikaa? ainakin jos maallikkona katson tuota kaaviota.
      Mitäs tuo vikakoodi meinaa?
      Voiko olla mahdollista että akun irroitus olisi tehnyt jotain häiriötä johonkin, se kun oli pakko irrottaa lataukseen kun ei latautunut kylmässä ja oli melko kuollut, tosin kävi kyllä sen jälkeen vielä
      Attached Files

      Comment

      • pasianssi71
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2014
        • 219
        • Uusikaupunki

        #18
        Jostain myös luin että viallinen kampiakselin asentotunnistin tekisi samankaltaisia oireita??

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #19
          Vikakoodin perusteella juurikin siirtopumppu, että vika on tällä hetkellä päällä, siirtopaine on liian matala moottorin käynnistyslupaa varten, 0.96bar. Vaikka kampiakselin asentotunnistin olisi rikki, sen pumpun kuuluisi surista. Ja jos testeri näyttää kierroslukua startatessa, on anturi kunnossa.

          Oliko sulla nyt siis uusi pumppu vaiko ei?
          Last edited by Supra^; 14-01-2016, 13:08.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • hetfield
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2013
            • 330
            • pirkkala

            #20
            Saksa on vähän heikkoo, mutta nopeella Googlella: pre-supply pressure, eli ei painetta siirto osastossa.
            Katoitko sää nyt ne jännitteet ja maadoitukset?!
            Jos pumput pyörii ja soppaa lentää konehuoneen letkusta, niin vasta sitten pitää siirtyä eteenpäin.
            Loggaa railipaine käynnistyksessä.

            Edit: kyllä, molemmat käynnistyvät samasta syötöstä...jos kaikki siis toimii.
            Last edited by hetfield; 14-01-2016, 13:21. Reason: hidas :)
            - E65 730d 2003

            Comment

            • pasianssi71
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2014
              • 219
              • Uusikaupunki

              #21
              Originally posted by Supra^ View Post
              Vikakoodin perusteella juurikin siirtopumppu, että vika on tällä hetkellä päällä, siirtopaine on liian matala moottorin käynnistyslupaa varten, 0.96bar. Vaikka kampiakselin asentotunnistin olisi rikki, sen pumpun kuuluisi surista. Ja jos testeri näyttää kierroslukua startatessa, on anturi kunnossa.

              Oliko sulla nyt siis uusi pumppu vaiko ei?
              Kyllä pumppu on vaihdettu

              Comment

              • pasianssi71
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2014
                • 219
                • Uusikaupunki

                #22
                Originally posted by hetfield View Post
                Saksa on vähän heikkoo, mutta nopeella Googlella: pre-supply pressure, eli ei painetta siirto osastossa.
                Katoitko sää nyt ne jännitteet ja maadoitukset?!
                Jos pumput pyörii ja soppaa lentää konehuoneen letkusta, niin vasta sitten pitää siirtyä eteenpäin.
                Loggaa railipaine käynnistyksessä.
                En ehtinyt katsomaan jännitteitä kun pitää taas lähteä töihin, mutta aamulla taas jatketaan.

                Comment

                • Jartza 528
                  Newbiemmer
                  • Nov 2009
                  • 25
                  • Oulu

                  #23
                  Minkä verran sulla on löpöä tankissa, ettei vaan ois tankinpumppu sökönä.
                  Siirtopumppu ei jaksa yksistään pukata löpöä jos tankissa on alle 20 litraa.
                  E70 X5 3,0 dA -07

                  EX- E53 X5 3,0 dA -04 facelift 300++hv/650Nm
                  EX- E53 X5 3,0 dA -03
                  EX- Jeep Grand Cherokee 2,7 GRD -02 220 Hv/560Nm
                  Ex- E39 530 dA Touring -01
                  Ex- E46 320 dA Touring -00 170 Hv/370 Nm
                  Ex- Chevy Van 6.2d -89
                  Ex- A4 Avant 2.4 -99
                  Ex- E39 528iA -96
                  ym..

                  Comment

                  • pasianssi71
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2014
                    • 219
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Originally posted by Jartza 528 View Post
                    Minkä verran sulla on löpöä tankissa, ettei vaan ois tankinpumppu sökönä.
                    Siirtopumppu ei jaksa yksistään pukata löpöä jos tankissa on alle 20 litraa.
                    Tankinpumppu on tällä hetkellä ainoa mikä toimii.

                    Comment

                    • pasianssi71
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2014
                      • 219
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Startatessa ja inpalla katsottuna kierrokset nousevat, eli voiko asentotunnistin olla silti rikki?
                      Luulin tietäväni missä polttoainepumpun rele sijaitsee mutta olin näemmä väärässä, hansikaslokeron takaa ei löytynyt ? missä se sitten piilottelee?

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #26
                        Originally posted by pasianssi71 View Post
                        Startatessa ja inpalla katsottuna kierrokset nousevat, eli voiko asentotunnistin olla silti rikki?
                        Luulin tietäväni missä polttoainepumpun rele sijaitsee mutta olin näemmä väärässä, hansikaslokeron takaa ei löytynyt ? missä se sitten piilottelee?
                        Ei voi, ja pumpulle pitäisi tulla virrat ON-asennossa sekä startatessa sähköä vaikka olisikin rikki. Esipaineen pitäisi nousta jo pelkästään virrat ON-asennossa kun katsot INPAlla.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • pasianssi71
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2014
                          • 219
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Originally posted by Supra^ View Post
                          Ei voi, ja pumpulle pitäisi tulla virrat ON-asennossa sekä startatessa sähköä vaikka olisikin rikki. Esipaineen pitäisi nousta jo pelkästään virrat ON-asennossa kun katsot INPAlla.
                          Tankin pumppu on tällä hetkellä ainoa mikä toimii, eli siirtopaineet nousee 0,97 bar siirtopumppu auton alla todettu ehjäksi ja yritetty jopa syöttää suoraan virtaa pumpulle ja startata mutta ei lähde silti.
                          Mikä vaikutus nokka-akselin asentotunnistimella on ecuun? Ja miten sen kunnon näkis inpalla?

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            #28
                            Originally posted by pasianssi71 View Post
                            Tankin pumppu on tällä hetkellä ainoa mikä toimii, eli siirtopaineet nousee 0,97 bar siirtopumppu auton alla todettu ehjäksi ja yritetty jopa syöttää suoraan virtaa pumpulle ja startata mutta ei lähde silti.
                            Mikä vaikutus nokka-akselin asentotunnistimella on ecuun? Ja miten sen kunnon näkis inpalla?
                            Mitä esipainetta mahtoi INPA näyttää kun syötti auton alla olevalle pumpulle suoraan sähköä? :think
                            Tuleeko tuo sama vikakoodi nyt aina takaisin?


                            Mielessä on käynyt DDE/EWS-synkkakin, mutta melkein yhtä kaukaa haettua kuin nokan anturi.
                            Last edited by Supra^; 15-01-2016, 10:38.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • pasianssi71
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2014
                              • 219
                              • Uusikaupunki

                              #29
                              Originally posted by Supra^ View Post
                              Mitä esipainetta mahtoi INPA näyttää kun syötti auton alla olevalle pumpulle suoraan sähköä? :think
                              Tuleeko tuo sama vikakoodi nyt aina takaisin?


                              Mielessä on käynyt DDE/EWS-synkkakin, mutta melkein yhtä kaukaa haettua kuin nokan anturi.
                              Esipainetta en huomannut katsoa, mutta paineanturi suodattimen päältä on myös testattu irrottamalla eikä vaikutusta, edes silloin kun pumpulle oli suora syöttö.
                              Nokan tunnistimen otin pois ja mittasin mutta mistään nastoista en saanut mitään lukemaa= poikki? eikös tuolla jonkunlainen käämi ole sisällä? ja pitäis jotain ohmeja jostain näyttää?

                              Comment

                              • hetfield
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2013
                                • 330
                                • pirkkala

                                #30
                                Melko jännää että toi paine on aina 0.97bar.
                                Mikä siinä toisessa pumpussa nyt mättää? Korjaa se!
                                Melko paska säkä, jos pumppu+joku anturi hajoaa samalla. Korkeapainepumpun regulaattori saattaisi myös vuotaa. Eikö se konehuoneen paineletku ole pikaliittimellä? Siinä kirkkaan putken vieressä. Katso, että siellä OIKEASTI liikkuu polttoaine. Kirkkaassa putkessa ei saa näkyä kuplia, tai sulla hörii ilmaa jostain.
                                - E65 730d 2003

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎