En nyt saa Javaa jostain syystä pelaamaan joten en nää kytkistä, mutta mittaa ny ne piuhat releen kannalle etc.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m57 ei käynnisty. Ratkaistu (toivottavasti)
Collapse
X
-
Originally posted by hetfield View Posthttp://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=736773
En nyt saa Javaa jostain syystä pelaamaan joten en nää kytkistä, mutta mittaa ny ne piuhat releen kannalle etc.
Tätäkö tarkoitat? mutta eikös noiden molempien pumppujen pitäisi käynnityä yhtäaikaa? ainakin jos maallikkona katson tuota kaaviota.
Mitäs tuo vikakoodi meinaa?
Voiko olla mahdollista että akun irroitus olisi tehnyt jotain häiriötä johonkin, se kun oli pakko irrottaa lataukseen kun ei latautunut kylmässä ja oli melko kuollut, tosin kävi kyllä sen jälkeen vielä
Comment
-
-
Vikakoodin perusteella juurikin siirtopumppu, että vika on tällä hetkellä päällä, siirtopaine on liian matala moottorin käynnistyslupaa varten, 0.96bar. Vaikka kampiakselin asentotunnistin olisi rikki, sen pumpun kuuluisi surista. Ja jos testeri näyttää kierroslukua startatessa, on anturi kunnossa.
Oliko sulla nyt siis uusi pumppu vaiko ei?Last edited by Supra^; 14-01-2016, 13:08.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Saksa on vähän heikkoo, mutta nopeella Googlella: pre-supply pressure, eli ei painetta siirto osastossa.
Katoitko sää nyt ne jännitteet ja maadoitukset?!
Jos pumput pyörii ja soppaa lentää konehuoneen letkusta, niin vasta sitten pitää siirtyä eteenpäin.
Loggaa railipaine käynnistyksessä.
Edit: kyllä, molemmat käynnistyvät samasta syötöstä...jos kaikki siis toimii.- E65 730d 2003
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostVikakoodin perusteella juurikin siirtopumppu, että vika on tällä hetkellä päällä, siirtopaine on liian matala moottorin käynnistyslupaa varten, 0.96bar. Vaikka kampiakselin asentotunnistin olisi rikki, sen pumpun kuuluisi surista. Ja jos testeri näyttää kierroslukua startatessa, on anturi kunnossa.
Oliko sulla nyt siis uusi pumppu vaiko ei?
Comment
-
-
Originally posted by hetfield View PostSaksa on vähän heikkoo, mutta nopeella Googlella: pre-supply pressure, eli ei painetta siirto osastossa.
Katoitko sää nyt ne jännitteet ja maadoitukset?!
Jos pumput pyörii ja soppaa lentää konehuoneen letkusta, niin vasta sitten pitää siirtyä eteenpäin.
Loggaa railipaine käynnistyksessä.
Comment
-
-
Minkä verran sulla on löpöä tankissa, ettei vaan ois tankinpumppu sökönä.
Siirtopumppu ei jaksa yksistään pukata löpöä jos tankissa on alle 20 litraa.E70 X5 3,0 dA -07
EX- E53 X5 3,0 dA -04 facelift 300++hv/650Nm
EX- E53 X5 3,0 dA -03
EX- Jeep Grand Cherokee 2,7 GRD -02 220 Hv/560Nm
Ex- E39 530 dA Touring -01
Ex- E46 320 dA Touring -00 170 Hv/370 Nm
Ex- Chevy Van 6.2d -89
Ex- A4 Avant 2.4 -99
Ex- E39 528iA -96
ym..
Comment
-
-
Originally posted by pasianssi71 View PostStartatessa ja inpalla katsottuna kierrokset nousevat, eli voiko asentotunnistin olla silti rikki?
Luulin tietäväni missä polttoainepumpun rele sijaitsee mutta olin näemmä väärässä, hansikaslokeron takaa ei löytynyt ? missä se sitten piilottelee?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostEi voi, ja pumpulle pitäisi tulla virrat ON-asennossa sekä startatessa sähköä vaikka olisikin rikki. Esipaineen pitäisi nousta jo pelkästään virrat ON-asennossa kun katsot INPAlla.
Mikä vaikutus nokka-akselin asentotunnistimella on ecuun? Ja miten sen kunnon näkis inpalla?
Comment
-
-
Originally posted by pasianssi71 View PostTankin pumppu on tällä hetkellä ainoa mikä toimii, eli siirtopaineet nousee 0,97 bar siirtopumppu auton alla todettu ehjäksi ja yritetty jopa syöttää suoraan virtaa pumpulle ja startata mutta ei lähde silti.
Mikä vaikutus nokka-akselin asentotunnistimella on ecuun? Ja miten sen kunnon näkis inpalla?
Tuleeko tuo sama vikakoodi nyt aina takaisin?
Mielessä on käynyt DDE/EWS-synkkakin, mutta melkein yhtä kaukaa haettua kuin nokan anturi.Last edited by Supra^; 15-01-2016, 10:38.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostMitä esipainetta mahtoi INPA näyttää kun syötti auton alla olevalle pumpulle suoraan sähköä? :think
Tuleeko tuo sama vikakoodi nyt aina takaisin?
Mielessä on käynyt DDE/EWS-synkkakin, mutta melkein yhtä kaukaa haettua kuin nokan anturi.
Nokan tunnistimen otin pois ja mittasin mutta mistään nastoista en saanut mitään lukemaa= poikki? eikös tuolla jonkunlainen käämi ole sisällä? ja pitäis jotain ohmeja jostain näyttää?
Comment
-
-
Melko jännää että toi paine on aina 0.97bar.
Mikä siinä toisessa pumpussa nyt mättää? Korjaa se!
Melko paska säkä, jos pumppu+joku anturi hajoaa samalla. Korkeapainepumpun regulaattori saattaisi myös vuotaa. Eikö se konehuoneen paineletku ole pikaliittimellä? Siinä kirkkaan putken vieressä. Katso, että siellä OIKEASTI liikkuu polttoaine. Kirkkaassa putkessa ei saa näkyä kuplia, tai sulla hörii ilmaa jostain.- E65 730d 2003
Comment
-
Comment